Kirjoittaja Aihe: Koni FSD vai Bilstein B6  (Luettu 7190 kertaa)

Poissa firstvw

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 763
  • Ex. VW Passat 2.0TDI DSG Highline -07
    • Profiili
Koni FSD vai Bilstein B6
« : 28.05.11 - klo:12:48 »
Passatin alusta tuntuu lullalta. Madaltaa en halua, mutta vaimennusta pitää saada lisää. Onko kellään kokemusta aiheessa mainituista iskareista Passatissa, eli Koni FSD tai Bilstein B6? Myös muita voi ehdottaa. V70:seen laitoin noi FSD:t ja hyvä tuli, ehkä aavistuksen kova mutta kun ajoi tarpeeksi lujaa niin tuntuma vaan parani  ;D

Jousiksi ajattelin jättää alkuperäiset. Ja potilashan on Passat variant 2.0TDI DSG

Poissa firstvw

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 763
  • Ex. VW Passat 2.0TDI DSG Highline -07
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #1 : 05.06.11 - klo:21:36 »
kukaan?? kummallista..

Alkuperäiset lienee sachs, mutta onko ne advantaget vai touringit?

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.092
    • Profiili
    • Tos
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #2 : 05.06.11 - klo:21:44 »
Golffin orkkis iskareissa luki ainakin monroe
Tiguan .:R-Line -16
Golf1 Cabriolet
Polo Classic C
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Polo Coupe -89
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa makkis

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.687
  • RäSä alla - bensamanuaali toki
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #3 : 05.06.11 - klo:22:03 »
Tietääkseni monroe/sachs on nykyisin yksi ja sama puulaaki. Jompakumpa osti toisen ja hieman iskarista riippuen tulee kummallajommalla brändillä.

Konin FSD:stä ei ole kokemusta omalta kohdalta, mutta niin paljon noita maailmalla kehutaan, että taitaa tulla omaan ajokkiini alle. Ei tosin ole vagina ja itse ajattelin vaihtaa samalla Eibachin jouset.

Poissa MOP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 184
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #4 : 22.12.13 - klo:14:37 »
Onko täällä paljon asennettu Vaginalaisiin Koni FSD iskareita? Kysyisin että miten muuttuu vakio Passat 3C variant alusta jos laittaa vakio jousien kanssa FSD:t ?

Poissa vwmies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.803
  • B7 1.6TDi Var. 2013
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #5 : 22.12.13 - klo:15:06 »
kukaan?? kummallista..

Alkuperäiset lienee sachs, mutta onko ne advantaget vai touringit?

Ominaisuuksien puolesta ne pehmeät orkkikset ovat varmasti lähempänä Touringia. Sellaiset oli 80-luvulla eräässä V-alkuisessa traktorissa, ja se kulki pehmeästi ja mukavasti kuin ranskalainen. Advantage on Sachsin esitteen mukaan vaativammalle autoilijalle "yksilöllisesti säädetyt ajoneuvokohtaisesti.... joko 1- tai 2-putkiset kaasuvaimentimet". Eli suomeksi tiukemmat.

Bilstein B6 on vakioita tiukempi Sport vaimennin, urheilulliseen ajoon eli tukevampi.  :o
Konin FSD itsesäätyvänä ja myös mukavuuteen painottavana olisi Passattiin oma valinta normaaliajoon.  ::)
Yritetään pärjätä.

Poissa V4mp

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #6 : 21.02.17 - klo:20:41 »
Konin FSD itsesäätyvänä ja myös mukavuuteen painottavana olisi Passattiin oma valinta normaaliajoon.  ::)

On alkanu nyrppiä Leon FR:n alusta.. On pintakova, pompottaa ja vähän kovempaa mutkaan ajeassa kallisteleekin.
Olen nettiä koittanut selata ja moni on Konin FSD-iskunvaimentimia kehunut. Voisivatko ne olla ratkaisu ongelmaani?
Onko kenelläkään kokemuksia Konin FSD vs. valmistajien omat "sport-alustat"?

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.033
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #7 : 21.02.17 - klo:21:32 »
On alkanu nyrppiä Leon FR:n alusta.. On pintakova, pompottaa ja vähän kovempaa mutkaan ajeassa kallisteleekin.
Olen nettiä koittanut selata ja moni on Konin FSD-iskunvaimentimia kehunut. Voisivatko ne olla ratkaisu ongelmaani?
Onko kenelläkään kokemuksia Konin FSD vs. valmistajien omat "sport-alustat"?

Itse kyllä ihastuin noihin konin FSD:n iskareihin ja en vertaisi niitä mihinkään sporttisiin alustoihin paitsi, jos laitat vielä madaltavat jouset. Itsellä oli ensin weitec:n 40mm madaltava alustasarja ja siinä weitec:n iskarit. Ajoin niillä ehkä pari tonnia kunnes rupesi tympäisemään ja vaihdoin orkkisjouset takaisin. Sen jälkeen vaihdoin nuo FSD:t. Parastahan noissa on, että ovat mukavat ajaa, mutta "mutka" kanttailussa jäykistää tuota iskaria. Esimerkiksi rampit pystyi ajamaan "mukavan" sporttisesti. Eli itse luokittelisin nuo enemmän mukavuuden puolelle, kuin sporttisuuden. Suurin ero oli myös routatiessä, että nuo halkeamat tuntui paljon vähemmän auton sisälle. Autohan oli ykkös koppainen farkku ocu.

Tulee varmana molempiin autoihin nuo FSD:t, kun iskarien vaihto on edessä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Raiden

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #8 : 22.02.17 - klo:18:58 »
Jep, itellä myös Octaviassa FSD iskarit ja ovat kyllä olleet todella hyvät. Itellä vielä eibachin -35mm madaltavat jouset joiden kanssa vielä toimii mutta paras vaihtoehto olisi madaltamaton auto. Ideahan noissa tosiaan on että rauhallisessa ajossa mukavan pehmeät ja kun lähdetään kovempaan menoon niin iskari jäykistyy. Octavian alkuperäiseen alustasarjaan jolla oli ajettu 70tkm niin ero oli mielestäni valtava uuden sarjan hyväksi.
Skoda Octavia 1.6 Elegance 2006

Ex-kulkineet:
Peugeot 5008 Sport THP 156 Business 2010
Skoda Octavia 1.6FSI Elegance 2005
VW Golf IV 1.6SRI 1998
Toyota Corolla Hatchback 1.3 1987
VW Golf III Variant 2.0 1994

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.033
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #9 : 22.02.17 - klo:19:22 »
Tuossa vielä vähän tietoa miten tuo FSD toimii:

https://www.koni.com/en-US/Cars/Technology/FSD/
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.092
    • Profiili
    • Tos
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #10 : 22.02.17 - klo:20:22 »
Mitenkähän noi pelittäs Yetissä... aikas pintakova on vakiona.
Tiguan .:R-Line -16
Golf1 Cabriolet
Polo Classic C
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Polo Coupe -89
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa pomo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.783
  • Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #11 : 22.02.17 - klo:20:27 »
H&R comfort kit. Minusta ainakin bemarissa aika jäykkä, mutta on se hyvä. Tasoitti ainakin bemarissa sitä "keulimista" eli perä ja keula on nyt aika samalla tasolla ja perä ei laahaa!

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.033
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #12 : 22.02.17 - klo:22:20 »
Mitenkähän noi pelittäs Yetissä... aikas pintakova on vakiona.


Sulla on vähän sama ongelma, kuin itsellä scoutissa. Siihen en ole saanut suoraan vastausta, että miten tuo orkkis ocun iskarisarja toimii, kun scoutti on pari senttiä korkeampi. Tiedoilla löytyy vain tuollainen:

Octavia Combi, excl. 4WD, Scout, RS Front: for original struts Ø 50 mm only FSD 2100-4015
http://www.futurez.fi/fi/shop/show_pr/3710/koni-fsd-iskunvaimenninsarja-no-2100-4015

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa P. Laaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #13 : 22.02.17 - klo:22:30 »
Sulla on vähän sama ongelma, kuin itsellä scoutissa. Siihen en ole saanut suoraan vastausta, että miten tuo orkkis ocun iskarisarja toimii, kun scoutti on pari senttiä korkeampi. Tiedoilla löytyy vain tuollainen:

Octavia Combi, excl. 4WD, Scout, RS Front: for original struts Ø 50 mm only FSD 2100-4015
http://www.futurez.fi/fi/shop/show_pr/3710/koni-fsd-iskunvaimenninsarja-no-2100-4015


Mutta ratkaiseeko pelkkä iskarien vaihto tähän, jos haluaa pintakovuudesta eroon, vai pitäisikö jouset myös vaihtaa? Standardi-Ocu on kanssa melko pintakova ja jos siitä pelkillä iskareilla selviää niin voisin pistää harkintaan.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.033
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #14 : 01.03.17 - klo:11:19 »
Mutta ratkaiseeko pelkkä iskarien vaihto tähän, jos haluaa pintakovuudesta eroon, vai pitäisikö jouset myös vaihtaa? Standardi-Ocu on kanssa melko pintakova ja jos siitä pelkillä iskareilla selviää niin voisin pistää harkintaan.

Tuohon ei pysty vastaamaan, kuin kokeilemalla. Omalla kohdalla hidastaa ettei maahantuojakaan löytänyt tuolla koodilla scout:n sopivia iskareita. Tutkinta jatkuu.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Seba

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 385
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #15 : 13.03.17 - klo:12:10 »
On alkanu nyrppiä Leon FR:n alusta.. On pintakova, pompottaa ja vähän kovempaa mutkaan ajeassa kallisteleekin.
Olen nettiä koittanut selata ja moni on Konin FSD-iskunvaimentimia kehunut. Voisivatko ne olla ratkaisu ongelmaani?
Onko kenelläkään kokemuksia Konin FSD vs. valmistajien omat "sport-alustat"?

Kallisteluun auttaa jo pelkän takakallistuksenvakaajan vaihto paksumpaan. Omaan Golf 7 Variantiini vaihdoin takavakaajan 18,5mm --> 21,7mm eli nyt vastaa GTI:tä vakaajiltaan ja ei puske enää edes pöperölumellakaan juuri yhtään.
Golf 7 Variant Highline 2016 (TSI 125 + DSG7)

Poissa GOLFfar11

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: Koni FSD vai Bilstein B6
« Vastaus #16 : 14.05.19 - klo:19:44 »
Moro!

Omia ajatuksia ja kokemuksia KONIn Special Activesta (aiemmin KONI FSD).

Laitatin 185 tkm ajettuun Leon FRään kyseiset iskarit alkuperäisjousien kaveriksi. Otin tietoisen riskin ja päätin olla vaihtamatta uusia jousia. Alkuperäiset iskarit vuotivat ja tuntuma oli "löysähkö".
Lopputulema yllätti; nyökkiminen mm kiihdytyksissä väheni huomattavasti. En voi moittia muutenkaan. Jos jäykähkö alusta puhuttelee niin suosittelen.
Seat Leon FR 2.0 TDI (110 Kw) DSG -13
Ex: Vw Golf variant Highline 2.0 TDI (103 Kw) DSG -11

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy