We Charge?

Aloittaja pascat, 29.01.25 - klo:11:02

« edellinen - seuraava »

pascat

Id on tulossa taloon ja nyt sitten pikkaisen ihmetellyt noita latauspalveluita. Vw mainosti jossain tuota we charge juttua mutta en nyt löytänyt mistään niiden latausasemaverkon karttaa ts. latausasemia mitkä tukevat ko. palvelua. Ennestään itsellä on ABC mobiili minkä kautta on työsuhdeauton tankkaukset hoituneet. Siinä on lataus myös mutta nyt olisi hakusessa joku muu kattava palvelu tuon rinnalle. Rechargea olen kanssa miettinyt yhdeksi vaihtoehdoksi. Nyt siis tavoitteena on selvitä latauksista kotimaassa ja miksei pohjoismaissa mahdollisimman vähillä palveluilla ettei tarvitse käyttää monia eri ohjelmia latausasemilla.
Täällä pyörii jo varmasti kokeneita sähköautoilijoita ja hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Daatta

VW:n materiaali selventänee asiaa: https://www.volkswagen.fi/fi/sahkoautot/lataaminen/we-charge.html

Itse en ole edes harkinnut käyttäväni latausverkostoja, koska hinta edellä mennään ja DC-latauksia on vähän. Mutta kaipa joku noitakin käyttää.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

pascat

Juu, tuolla kävin jo aikaisemmin ihmettelemässä mutta en löytänyt karttaa missä olisi nähnyt palvelussa olevat latauspisteet. Näyttää pikkasen siltä että tuo softa pitää ladata ja sitä kautta pääsee vasta sitten ihmettelemään löytyykö latauspistettä vaiko ei. Nyt pikkasen ihmetyttää miksi latausasemiin ei alunperin tullut samanlainen maksusysteemi kuin polttoaineiden jakajilla on ollut. Toisaalta plug and charge taitaa voittaa tässä kilvassa ja tehdä muut maksutavat tarpeettomiksi. Reilu kuukauden päästä pitää tuota sitten alkaa opettelemaan. Onneksi töissä ja kotona saa ladattua eli käytännössä vain työ- ja muilla reissulla tulee sitten tarvetta latailla maakunnassa. 

Daatta

Niin no, nythän uusiin latausasemiin tulee pakosta luottokorttimaksu. Itse käytän RFID-lätkiä sikäli kuin mahdollista, mainittu ABC-lataus ei sellaista tarjoa vaan on pakko käyttää heidän appia. Nuo maksulliset latausjäsenyydet lyö käsittääkseni leiville jos työkseen ajaa ympäri Eurooppaa. Toki jos firma maksaa, niin voi olla kannattavaa muutenkin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Morpheus3

Olen kyllä taipuvainen tästä samaa mieltä kuin Daatta, että eipä tuosta varmaan juuri hyötyä saa jos ei ole maksut firman puolesta tai tosiaan aja muuten todella paljon. Eipä nuo tägit ja apit juuri riesaa tuo ainakaan omissa ajoissa jos niitä joutuu silloin tällöin käyttämään. Ja korttimaksu tulee koko ajan lisääntymään jos homma on siitä jollakin kiinni.

Reilu 90% omista ajoista kuitenkin hoituu kotilatauksella ainakin tässä vaiheessa.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy