VW PASSAT Variant Elegance Business eHybrid 200kW DSG vm.2025

Aloittaja Erkka, 16.01.25 - klo:22:13

« edellinen - seuraava »

Erkka

Vuosimallin 2024 Skoda Octavia vaihtui uuteen Passattiin. Tarvittiin lisää vetomassaa asuntovaunun vetoa varten (1500kg). Skodan vetomassa 1500kg ja Passatissa 2000kg.

Tänään haettiin uusi auto Kotkasta kotipihaan Hämeenlinnaan.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

IIN8

Onnea uudelle passatille. Kiinnostaisi tietää, joko sinun passatissa on mahdollista ajastaa lataus? Minun syksyllä toimitetussa tiguanissa eikä muissakaan tiguaneissa tai passateissa ajastus ei onnistu. Eli ajastus aktivoituu aina kun laittaa latauspistokkeen kiinni.

Erkka

#2
Lainaus käyttäjältä: IIN8 - 17.01.25 - klo:19:46Onnea uudelle passatille. Kiinnostaisi tietää, joko sinun passatissa on mahdollista ajastaa lataus? Minun syksyllä toimitetussa tiguanissa eikä muissakaan tiguaneissa tai passateissa ajastus ei onnistu. Eli ajastus aktivoituu aina kun laittaa latauspistokkeen kiinni.

Etäkäytöllä puhelimen VW app:lla voin sammuttaa latauksen ajastuksen tai käynnistää sen. Etukäteen ajastusta esim klo 22:00 alkaen, en ole valikoista löytänyt. Eli tuon heti aktivoidun latauksen voin keskeyttää puhelimem app:lla ja laittaa uudelleen päälle myöhempänä ajankohtana.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

IIN8

Ajastuksen puuttuminen oli ilmeisesti yllätys myös k-autonmyyjille. Kyselyistä huolimatta ei vastausta ole, tuleeko se päivityksiin. Ensimmäiset reklamaatiot on tehty jo ainakin elokuussa. Netin manuaalin mukaan pitäisi luoda käyttöpaikka käyttöjärjestelmään mutta tälläista valikkoa ei järjestelmästä löydy. Toinen tapa kikkailla ajastusta on laittaa maksimi lataus 50%:iin ja nostaa sitten etänä myöhemmin 80%:n tai 100%. Tuokin on omituista että maksimi latausta ei voi astetella esim 20 %:n. Nähtävästi kertomallasi konstilla latauksen saa pysähtymään alle 50%:n. Myöskin ihmettelin kun laitoin ajon ajaksi minimin 20%:n, pysähdyin matkalla jolloin minimi nollaantui ja akun varaus neni lähes nollaan. Kun huomasin sen ja kun yritin laittaa uudestaan minimilatauksen jotta akku lataantuisi edes 20%:n ajon aikana se ei onnistukkaan. Eli minimivarausta ei voi asetella suuremmaksi kuin akussa sillä hetkellä oleva varaus.

Erkka

Passat menee laadunparannuskampanjaan 30.1. torstaina. Alustavan tiedon mukaan pari tuntia kestäisi. Asiakaspalvelusta kuitenkin soitettiin perään ja kertoivat ohjelmointien päivitykseen menevän koko päivän. Vien auton kahdeksaksi ja haen iltapäivällä. Antavat sijaisauton tilalle heidän piikkiin. Toivottavasti sieltä apu löytyy, kertomaasi ongelmaan.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy