A6C6 2.0TDI BRE Savutus

Aloittaja Seedo290, 16.10.24 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Seedo290

Noniin foorumeita pari viikkoa lukeneena en tullu viisaammaksi joten oli liityttävä, eli otsikon mukaisen auton temppuilu välillä kylmänä.

Oireet kilometri startin ja ajon jälkeen, vaalean sinertävää savutusta, aika rankastikki. Pari viikkoa seuranneena ja pelkkää muutaman kilometrin työmatkaa ajaneena tuntuu ku savutusoireet ois alkanu tihentymään.
Oireet ilmenee joka toinen päivä ja häviävät sammutuksen jälkeen ja nykyään palaa taas suunnilleen seuraavalla startilla. Pientä nykytystä 1600rpm huiteilla sillon kun oireet alkaa, ja tämän jälkeen alkaa savutus.

Vcdsllä kateltu sillon kun oireita ei ole päällä ja suutinarvot 1-2 +-0.5mg/str, 3-4 +-1.0mg/str.

Itellä kun ei vehkeitä ole, niin pieni vaikeus saaha kaapelin päähään oireiden aikaan.

Vedot on tallessa ja äänikin normaalia pumpparirummutusta. Turbokaan ei erityisemmin viheltele tai puhaltele.

Onko jotain jääny lukematta näistä 2.0tdi pumppareista kun jonku verran samanlaisia erilaisia oireita ollu, mutta varteenotettavia ratkasuja aika vähän, ellei vaiha autoa :-X

Seedo290

Mitään moottoriin liittyvää vikakoodia ei vcds löytäny, ja täten vikavaloki on loistanu poissaolollaan.

Jultsu

Eipä siellä ole mitään sensoria mikä voisi antaa vikakoodia tällaisesta. Venttiilikopasta kuluneiden suuttimien o-renkaiden kautta voisi valua öljyä palotilaan, mutta voi siellä venttiiliohjurit/tiivisteetkin olla jo väljät. Viisaammat varmaan osaisi sanoa että antaisiko turbon kautta pakosarjaan ja pihalle lentävä öljy sille kaasulle sinertävän hunnun.

Tuo nypytys voisi kai jopa johtuakin siitä jos polttoainetta pääsee karkaamaan ohi suuttimien ylä/ala-o-renkaiden, joko suoraan palotilaan tai sitten venttiilikoppaan, niiden pitäisi tiivistää polttoaineen tulo- ja paluukanavat kantta vasten.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

hytpe

Mulla on skoda octavia moottorikoodilla bmm. Teki suunilleen tota saman olosta savutusta, aamulla pääs ehkä kilometrin ennenku maisema peittyi savuun. Savutus loppu, kun vaihdoin suutinten tiivisteet, venttiilin varren tiivisteet ja ohjuri holkit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy