2011 vw golf 1.4 tsi variant alustan muutos gti alustaksi

Aloittaja RKo, 22.07.24 - klo:20:08

« edellinen - seuraava »

RKo

Hei,

Kuinka paljon eroa alustoissa on kuutoskoppaisessa golfissa 1.4 TSI ja GTI mallien välillä? Kiinnostaisi asentaa 2011 1.4 TSI variant golfiin alustan osat saman vuoden GTI golfista. Toisin sanoen kopioida alusta ja siten myös ajettavuus. Jouset, iskarit, kallistuksen vakaajat, jne. Mitä kaikkea pitäisi vaihtaa, jotta alusta olisi sama? Saako osat paikoilleen vakioripustuksiin, vai menevätkö myös pyörän tuennan osat vaihtoon? Tukivarret, iskarin tolpat, jne? Jarrut pysyy alkuperäisinä. En ole kiinnostunut Aftermarket alustasarjoista, vaan alkuperäisistä osista.

RKo

Itse itselleni vastaten. Pyörän ripustukset taitavat olla samanlaiset ja alustan erot mallien välillä on tehty jousilla, iskunvaimentimilla, kallistuksen vakaajalla ja ehkä ohjausvaihteella.

Aloitin muutostyöt siten, että ostin purkuosana GTI mallin kallistuksen vakaajan taakse. Näyttäisi olevan 2mm paksumpi, kuin autossa oleva. Pistän sen paikoilleen samalla, kun vakio iskunvaimentimet vaihtuvat Bilstein B4:iin. Keulaan vaihdan GTI:n kallistuksen vakaajan myöhemmin.

Jultsu

varmuuden kaikkiin kysymyksiin saa ETKAsta osanumeroita vertailemalla. ABS-purkin ohjelmistossa saattaa myös olla eroa, eikö juuri tämänikäisissä alkanut olemaan noita lisämaksullisia sähkölukkoja (XDR?) jotka jarruttavat sisäkaarteen puolelta pyöriä ja näin ollen mahdollistavat suuremmat ajonopeudet kaarteiden kohdalla.

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy