ID.7 Tourer GTX 4MOTION 250kW Grenadilla Black

Aloittaja Morpheus3, 16.07.24 - klo:16:55

« edellinen - seuraava »

Morpheus3

Tänään tuli tehtyä tilaus ensimmäiseksi sähköautoksi otsikon mukaisesta perhekulkineesta seuraavilla lisukkeilla:

  • Skagen 20' Black -vanteet
  • Taittuva vetokoukku
  • Nokian Hakkapeliitta 10 SUV:t talvirenkaiksi
  • Roiskeläpät taakse asennettuna
  • PPF-kalvo talapuskurin päälle asennettuna
  • Tavaratilan kaukalomatto
  • Kumimattosarja
  • Jatkoturva 1 lisävuosi, max. 100 000 km

  • Tilattu: 16.7.2024
  • Alustava toimituspäivä: 1.11.2024
  • Auto tuotantoon: TBD
  • Lähtenyt tehtaalta: TBD
  • Auto Hangossa: TBD
  • Saapunut liikkeeseen: TBD
  • Luovutuspäivä: TBD

Autoon tulee vielä ennen luovutusta joku maalipinnan suojapinnoitus, mutta en ole vielä päättänyt minkä otan, vaihtoehtoja on ainakin pari erilaista ja hintaista.

Lisäksi vielä pohdinnassa otanko jo vakiona olevien SunSet-tummennusten lisäksi takasivu- ja takalasien tummennuskalvot asennettuna.

Nyt sitten odotellaan. Päivitän postausta sitä mukaa kun tarkentuu.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Morpheus3

En näköjään pysty enää muokkaamaan aloitusviestiä syystä X.

Mutta, auto on mennyt tuotantoon 6.9.2024.

Tummennuskalvojen asennus ja pinnoitteen valinta ovat vielä mietinnässä.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

o.b.


Daatta

Onnea uudelle, hintaa tuli varmaan ihan omiksi tarpeiksi. ;D

Tehdastummennus on IMO riittävä, ellei oikeasti halua jätesäkkiluokan tummennoksia. Kontrasti tummentamattomien etusivuikkunoiden ja tupla-tummennettujen takaikkunoiden välillä kasvaa liian suureksi. Pinnoitteessa vaikuttanee enemmän hyvä asentaja kuin merkki.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

o.b.

Joo, ja jälkiasennetut kalvot on herkkiä naarmuille. Joku hiemankin terävämpi esine tekee kalvoon sellaisen naarmun, että sen akkunan kalvo pitää uusia. Tehdastummenukset taakse riittää itselle vallan hyvin, olen yleensä aina itse kuskin penkillä 8)

Morpheus3

Hintaahan on se mitä sitä on. ;D

Oma vaatimus kun on farmari ja neliveto. Ja täyssähköissä (hybridi ei ole edes vaihtoehto) niitä vaihtoehtoja ei kovin montaa ainakaan tällä hetkellä ole, mihin meidän koiraperhe pyörätuoleineen kaikkineen helposti saisi tavarat reissuilla mahtumaan. Ja GTX:ssä kuitenkin on periaatteessa kaikki varusteet vakiona (ja lasikatto on meidän mielestä turha varuste), niin ei tuo sinänsä mielestäni kovin kalliiksi tule.

Maksimitummennukset mulla on ollut kaikissa autoissa, ja on koettu ne hyviksi, kun autossa tosiaan kulkee peräkontissa koirahäkki koirineen, pyörätuoli ym. muuta tavaraa. Kontti pysyy viileämpänä kuin ilman tummennuksia, ja toinen hyöty on toki se, että ulkopuoliset ei niin helposti näe autoon sisälle. Myös meidän koirat matkustaa rauhallisemmin autossa jonne ei pääse kovin paljoa valoa kontin ikkunoista sisään. Lisäksi meillä on takapenkillä hyvin harvoin ketään matkustamassa, joten reilu tummennus ei siinäkään mielessä haittaa. Mutta tuo on tosiaan vielä mietinnässä, saatamme tehdä jopa niin että katsotaan minkäasteinen se tehdastummennus tuossa autossa on ja päätetään sen jälkeen tummennetaanko lisää vai ei.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Daatta

Kävin huvikseni laskemassa, 67 805,00e + talvirenkaat eli 7:lla alkaa hinta.

Tuohon ei oikeasti ole valittavissa kuin pari lisävarustetta, sisältyy ym. hintaan:

[PA5] Design Plus -paketti & Smart Glass -panoraamakatto
[1M6] Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku yhdistelmävakautuksella, 13-napainen pistorasia

Muuten ns. valmis paketti. Toki jos vanteilla haluaa hullutella niin niitä löytyy valita asti.

Ei tuo hinta sikäli paha ole, että ensiesittelyssä takaveto-Pro maksoi varusteltuna lähemmäs 70 donaa. Päädyin sitten ID.4:een.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.09.24 - klo:08:36Kävin huvikseni laskemassa, 67 805,00e + talvirenkaat eli 7:lla alkaa hinta.

Tuohon ei oikeasti ole valittavissa kuin pari lisävarustetta, sisältyy ym. hintaan:

[PA5] Design Plus -paketti & Smart Glass -panoraamakatto
[1M6] Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku yhdistelmävakautuksella, 13-napainen pistorasia

Muuten ns. valmis paketti. Toki jos vanteilla haluaa hullutella niin niitä löytyy valita asti.

Ei tuo hinta sikäli paha ole, että ensiesittelyssä takaveto-Pro maksoi varusteltuna lähemmäs 70 donaa. Päädyin sitten ID.4:een.
Tämäpä juuri, GTX:ssä on todella kattava setti varusteita vakiona, ja lisänä sitten vielä se toinen moottori.

Turhamaista sinänsä, mutta omaan silmään muut versiot kuin GTX näyttää rumilta jo siitäkin syystä että se ikkunoiden yläpuolelta kiertävä muovilista on oletuksena vaalea vs. GTX:n musta. No joo, maksamalla senkin saisi kai mustana, mutta... ;)
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Daatta

Minulla tuo lista on musta, kuuluuko Soul Black - Florence Brown Interior Style-pakettiin vai tuliko Kings Red värin mukana. Näyttää omaankin silmään paremmalta mustana.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Morpheus3

Tänään teimme päätöksen että otamme suunnitellusti kaikkien lasien tummennuskalvot takamatkustajan ikkunoista taaksepäin tummimmalla mahdollisella kalvolla. Eipähän näe ulkopuoliset ainakaan ilman etusivuikkunoista kurkistelua sitten juurikaan autoon sisälle.

Lisäksi sain autosta tilannetiedon että kokoonpano on valmis, mutta tila kokonaisuudessaan on vielä Tuotannossa. Kyllä se siitä. ;)
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Epes

#10
Samanlainen auto samalla kori- ja vannevärityksellä tilattu heinäkuussa. Lisävarusteeksi otin koukun.
Myyjän mukaan valmistui viime viikolla.
Kävin koeajamassa myöhemmin GTX tourerin. Kaikki oli muuten just niinkuin piti mutta Harman Kardon oli erittäin vaisu. Tiedä sitten millaisissa säädöissä oli.
Talvirenkaiksi tulivat 19 tuuman Michelin x ice north 4:t suorasovitteisilla tarvikevanteilla.

Morpheus3

Tänään kuulin myyjältä että nyt auto odottelee laivapaikan saamista, ja sitten kohti suomea. Ihan ensimmäiseen arvioon eli käyttöönottoon marraskuun alussa ei nyt ihan päästä.

Ennen käyttöönottoa on luovutushuollon jälkeen vielä auton pinnoitus BIILISPA:lla Kempeleessä.

Ehkä se tästä.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Morpheus3

Tänään sovittiin että auton luovutus on 27.11. Käytän auton pinnoituksessa vasta joulukuun puolella.

Kyllä se tästä. :) 
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Morpheus3

Auto saatiin tosiaan käyttöön 27.11, ja reilu 700km nyt mittarissa.

Paljon on vielä toki opittavaa ja säädettävää mitä ei ole varmaan vielä edes huomannut, mutta tähän asti uuden auton kanssa on ollut vain positiivisiä fiiliksiä. Talviautona loistava, tilaa ja tehoa riittää, softa on ainakin viikon perusteella toiminut ongelmitta jne.

Suurteholatausta ei ole vielä tullut kokeiltua, mutta siihenkin päästään lähipäivinä.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Juspe

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 04.12.24 - klo:15:04Auto saatiin tosiaan käyttöön 27.11, ja reilu 700km nyt mittarissa.

Paljon on vielä toki opittavaa ja säädettävää mitä ei ole varmaan vielä edes huomannut, mutta tähän asti uuden auton kanssa on ollut vain positiivisiä fiiliksiä. Talviautona loistava, tilaa ja tehoa riittää, softa on ainakin viikon perusteella toiminut ongelmitta jne.

Suurteholatausta ei ole vielä tullut kokeiltua, mutta siihenkin päästään lähipäivinä.

Täytyy nyt ihan mielenkiinnosta kysyä vaivaako volkkaria sama ärsyttävyys kuin Skodaa, jos etututka on loskan/jään peitossa putoaako adaptiivinen ja normivakkari pois? Skodalla ajellessa tämä aiheutti verenpaineen nousua. Nykyinen V60 on loistava talviauto, kaikki avustimet toimivat aina poislukien parkkitutkat. Nyt kun ladattavien hybridien verotusarvot nousevat melko ikävästi täytynee alkaa katsella jotain sähkövatkainta. Neliveto ja farmari pitää olla joten lista on aika lyhyt.

Tos®

Tavallisen vakkarin saa koodaamalla aktivoitua, sitten saa valita kumpaa haluaa käyttää.
Se on kaiketi jätetty pois siksi, että porukka unohtaa kumpi siellä on päällä ja olettaa auton hidastavan itestään
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.12.24 - klo:12:18Tavallisen vakkarin saa koodaamalla aktivoitua, sitten saa valita kumpaa haluaa käyttää.
Se on kaiketi jätetty pois siksi, että porukka unohtaa kumpi siellä on päällä ja olettaa auton hidastavan itestään

Ei saa kovin helposti aktivoitua 24 vuosimallin autoissa (ja uudemmissa), koska SFD2 suojaus. Vuosi odoteltu tukea, ei hyvältä näytä:

https://forum.obdeleven.com/thread/20229/sfd-2-unlocked-2024-models?page=4

Syy on varmaankin juuri tuo, ID.4:ssa Travel Assistant, ACC ja nopeudenrajoitin on kaikki saman napin takana. Jos siinä olisi vielä neljäs vaihtoehto (vakionopeussäädin) niin aika monta kertaa saisi nakutella että saa oikean moodin valittua. Ja se riski sille että napsuttelee väärin ja ajaa jonkun *erseeseen on suuri.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Näköjänsä vaatii yhteyden palvelimille, saas nähdä...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Juspe - 13.12.24 - klo:19:58Täytyy nyt ihan mielenkiinnosta kysyä vaivaako volkkaria sama ärsyttävyys kuin Skodaa, jos etututka on loskan/jään peitossa putoaako adaptiivinen ja normivakkari pois? Skodalla ajellessa tämä aiheutti verenpaineen nousua. Nykyinen V60 on loistava talviauto, kaikki avustimet toimivat aina poislukien parkkitutkat. Nyt kun ladattavien hybridien verotusarvot nousevat melko ikävästi täytynee alkaa katsella jotain sähkövatkainta. Neliveto ja farmari pitää olla joten lista on aika lyhyt.
Ei ole ainakaan vielä tullut tuota ongelmaa vastaan, ja itsenäisyyspäivän ympärillä reissussa sai ajaa välillä potentiaalisessa tuohon johtavassa kelissä.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Juspe

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 17.12.24 - klo:19:57Ei ole ainakaan vielä tullut tuota ongelmaa vastaan, ja itsenäisyyspäivän ympärillä reissussa sai ajaa välillä potentiaalisessa tuohon johtavassa kelissä.

Kiitos vastauksesta. Kävin itseasiassa koeajamassa auton ja parin sadan kilometrin perusteella avustimet toimivat ok. Auto oli mainio ajettava, mutta valitettavasti ratin näppäimistä, fyysisten nappien puutteesta ja siitä että kaikki toiminnot ilmansuuttimien säätämisestä lähtien oli piilotettu kosketusnäytön taakse, tuli omaan vihkoon niin suuri miinus että täytyy katsella muita vaihtoehtoja.

Toivotan turvallisia kilometrejä :)

Morpheus3

Viime perjantaina vaihtui 12V akku takuuna AGM:ään, kun kovemmilla pakkasilla ei etäohjaus onnistunut ilman optimoitua akunkäyttöä, eli korkeajänniteakkua apuna.

Alkuperäinen akku (mikälie) oli viallinen, eli hyvä että meni vaihtoon, josko nyt toimisi yhteydet paremmin talvisaikaan.

Muilta osin n. kuukauden ajot (n. 3000km) ovat olleet yhtä juhlaa, en usko että on paluuta polttomoottoriautoihin.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 29.12.24 - klo:16:34Viime perjantaina vaihtui 12V akku takuuna AGM:ään, kun kovemmilla pakkasilla ei etäohjaus onnistunut ilman optimoitua akunkäyttöä, eli korkeajänniteakkua apuna.

Itsellä on 12V akku kiukutellut jo 0c lämpötilassa. Huolto halusi testata akun, pitää vaan saada aika järjestymään. Josko siinä oikeasti olisi vikaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Morpheus3

Mulla tuo ongelma ilmeni jossain -10-15, ja sitten kun lämpeni vähän niin taas toimi ongelmitta.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy