DSG ja Start-Stop ongelma

Aloittaja Apotius, 04.07.24 - klo:13:33

« edellinen - seuraava »

Apotius

Ostamassani Passatissa 2014 B7 TDI DSG6 on ilmaantunut outo ongelma. Kun autolla on vähän aikaa ajellut, niin start-stop toiminne sammuttaa auton ihan ok. Se myös starttaa sen ok, mutta samalla DSG-menee vikatilaan ja auto kulkee vain ykkösvaihteella. Ongelma korjautuu, kun ottaa virrat pois ja laittaa päälle. Tällöin myös vikavalo tulee päälle. Kun start-stop-toiminne on pois, ei ongelmaa. Ja jos tarpeeksi monta kertaa starttaa ilman ongelmaa, vikavalokin sammuu itsestään.

Henkilökohtaisesti en edes pidä tuosta start-stop-toiminteesta, mutta sitä ei taida saada oletuksella pois. Voisiko DSG-laatikon ohjelmistopäivitysa auttaa?

Juzu84

Jos loota menee vikatilaan niin tällöin on lähdettävä liikkeelle vikamuistien lukemisella.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Apotius

19143 - Unexpected / Implausable Mechanical Gear Disengagement
       P2711 - 007 - - Intermittent

Tuo oli vikalokissa.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Apotius - 04.07.24 - klo:13:33Henkilökohtaisesti en edes pidä tuosta start-stop-toiminteesta, mutta sitä ei taida saada oletuksella pois. Voisiko DSG-laatikon ohjelmistopäivitysa auttaa?

Eikös näin vanhaan saisi muutettua joko akkujännitteen tai lämpötilan raja-arvoa vcds:llä sellaiseksi ettei tuo käytännössä ikinä enää aktivoituisi?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

petrisa

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 09.07.24 - klo:14:04Eikös näin vanhaan saisi muutettua joko akkujännitteen tai lämpötilan raja-arvoa vcds:llä sellaiseksi ettei tuo käytännössä ikinä enää aktivoituisi?

Kyllä saa juuri noilla tavoilla.

Apotius

No tuollaisesta luinkin jostain, mutten ollut varma, sopiiko omaan autoon.

12,1 volttia oli ainakin joku vaihtoehto. Mistään lämpötilasta en muista lukeneeni.

petrisa

On niissä yleensä myös lämpötila raja-arvot (ala- ja yläraja), joilla estetään toiminto liian kylmässä tai kuumassa.

Itse tein tuolla jännitearvolla, kun tuntuu toimivan oikein hyvin uudellakin akulla. Ylin käynnistysraja-arvo oli juuri tuo 12,1 Volttia. Laitoin siihen. Tehdas arvo taisi olla 7,6 Volttia!

Freeze

Lainaus käyttäjältä: Apotius - 04.07.24 - klo:13:33Henkilökohtaisesti en edes pidä tuosta start-stop-toiminteesta, mutta sitä ei taida saada oletuksella pois.

Ainakaan marmori ei suostu Start-Stop -automaattiaktivointia poistamaan, koska se liittyy suoraan auton päästöarvoihin, joilla se on hyväksytty käyttöön.

o.b.

Kiinasta saa nappulan liittimeen välijohdon, joka hoitaa homman. On ohjelmoitavissa ja halutessaan toiminnon saa vielä päälle nappulasta.

Apotius

Täytyy pyytää huoltofirmaa laittamaan tuo 12,1 volttia. Vai saisikohan sen omallakin laitteella asetettua? Kaverilla on ainakin joku laite, jolla saa vähintäänkin nollattua vikakoodit. Vai onko suositusta, millä kohtuu edullisella laitteella pääsee koodeja katsomaan, lokin nollaamaan ja arvoja muuttamaan?

Missä kohtaa tuo 12,1 volttia laitetaan? Onko sille asetukselle joku nimi, jolla sen löytää? Ja varmistuksena toimii varmaankin tuo oletusarvo 7,6 volttia.

Arde

Eikö olisi vain helpompaa poistaa käytöstä kun lähtee ajamaan  ;)  vai eikö painiketta löydy?
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style Montecarlo -15

petrisa

Huoltofirma tuskin tuota tekee syystä joka jo tuossa aiemmin kerrottiin. Eikä millään yleisteterillä saa sitä asetusta muutettua. VCDS:llä ainakin saa ja ehkä myös OBDElevenillä.

Asetus tehdään Octavia III:ssa CAN-väylä modulissa. Saman ikäluokan Audissa se tehdään automaatti-ilmastoinnin modulissa  :o
Veikkaisin Passatissa homman menevän kuten Octaviassa.

Ei ole ollenkaan mukavaa joka käynnistys kerran jälkeen napista painaa moinen turhake toiminto pois päältä. Muuttamalla asetusta autossa niin ei ikinä tarvi siitä sen jälkeen enää välittää. Eikä muuten vaikuta katsastukseenkaan mitenkään.

Apotius

Lainaus käyttäjältä: Arde - 15.07.24 - klo:11:54Eikö olisi vain helpompaa poistaa käytöstä kun lähtee ajamaan  ;)  vai eikö painiketta löydy?

Sen teenkin tällä hetkellä. Joka kerta! Vaan joskus epähuomiossa se voi unohtua ja ikävä valoista lähteä, kun menee laatikko vikatilaan. Sitten virta pois, jolloin viimeistään takana olija tööttää. Sitten päälle ja vihdoin lähdetään liikkeelle.

> Huoltofirma tuskin tuota tekee syystä joka jo tuossa aiemmin kerrottiin. Eikä millään yleisteterillä saa sitä asetusta muutettua. VCDS:llä ainakin saa ja ehkä myös OBDElevenillä.

> Asetus tehdään Octavia III:ssa CAN-väylä modulissa. Saman ikäluokan Audissa se tehdään automaatti-ilmastoinnin modulissa  :o Veikkaisin Passatissa homman menevän kuten Octaviassa.

Kiitos vinkistä!

Arde

Ymmärrän kun sinulla on tuo vikatilanne ongelma, itselläni menee niin automaattisesti sormi painikkeelle että en edes mieti asiaa  :)
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style Montecarlo -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy