TSI-moottorit hiukkassuodattimella

Aloittaja Jusky, 14.06.24 - klo:08:53

« edellinen - seuraava »

Jusky

Onkos muilla kokemuksia bensamalleista hiukkassuodattimella. Itsellä tuossa 2.0tsi:ssä (-20vm) on tuo hiukkassuodatin. Ekan kerran jopa pelästyin kun regenerointi lähti käyntiin. Tuon siis huomaa möreistä pakoäänistä, lähes tuplaantuneesta bensankulutuksesta, käryn hajusta ja hieman kakovasta/epämääräisestä vedosta. Myös kone voi pitää hieman erikoisia ääniä. Mitään ilmoitusta ei ainakaan oma Polo tuosta anna (mitä ihmettelen). Karkeasti tuo tapahtuu ehkä n.1500-2000km välein, enemmän talvella kun pakokaasut ovat viileämpiä ja kone karstaa enemmän. Käytännösttä tuo on kait toteutettu niin, että kone ruiskaa bensaa sylintereihin pakotahdin aikana, jolloin bensa alkaa palamaan pakosarjassa. Luulisi bensaksi koneen olevan tuossa lujilla  :o

Beetle

Tuliko nämä EURO 6 mukana vai mitenkä?


Tos®

Sama se on kun dieselissäkin, mittaristo ilmoittaa asiasta jos se jää tekemättä. Suomeksi sanottuna, jos aina tuhnutat kaupunkiajoa, saat olla varma että hiukkasloukun poltto jää jossain kohtaa kesken.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Beetle

Ilmeisesti nämä hiukkassuodattimet ovat toimineet hyvin?

Ei ole valituksia kuulunut.

Nämä eivät kuitenkaan tykänne öljynkulutuksesta. Ja öljyn laadunkin suhteen saa olla tarkempi.


Jusky

Joo, EURO 6 luokan mukana tuo taisi tulla bansamoottoreihin.

Tuo nimenomaan taitaa olla juuri sen takia automatisoitu, jotta suodattimen kuva ei syty mittaristossa. Kaupunkiajo ja talvi/kylmä moottori tuota pahiten rökää. Ohjekirjan mukaan tuon pystyy myös pakottamaan päälle tekemällä yli 80km/h nopeudessa muutaman kerran peräkkäin kiihdytyksen ja konejarrutuksen. Silloin kun tuo poltto on lähtenyt käyntiin, niin olen lähtenyt ajamaan riittävän pitkään suorittaakseen polton loppuun. Yleensä sen ~30min+- saanut ajella.

Juzu84

Onkos näissä sitä tuhkasta täyttymistä eli pitää jossain vaiheessa sit loukku uusia jos auto muuten kestää tarpeeks pitkään?
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Jusky

En tiedä tuhkasta. Jossain taisi kuitenkin olla, että pitäisi kestää 200tkm. Onhan tuo katin kanssa muutenkin kuluva osa, joten paljon ajetussa moottorissa nämä joutunee kuitenkin joskus vaihtamaan. Paljon noita ennen tulee todennäköisesti kuitenkin kettinkiremonttia  ::)

Tos®

#7
Ei ole enää jakoketjua, remminvaihtokin on liki ikuinen

"Moottorien hammashihnat, joille ei ole määrätty vaihto- tai tarkastusväliä, ovat rakenteeltaan pitkäkestoisia. Volkswagen
suosittelee tarkastamaan hammashihnan 300 000 km:n tai 15 vuoden jälkeen."
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

fixed

Milleppä malleille klonkswagen antaa suomessa tuommoisen hammashihnaohjeistuksen? :o

Jusky

Joo en kyllä ajaisi remmillä 300tkm  :o Yleensä sen pitkään kestävänkin remmin vaihtoväli on 100-150tkm. Tuo kun sitten lävähtää yleensä kerrasta ja kone on sen jälkeen valmis.

tex-

Minulle justiinsa huollossa sanoivat, että kuusi vuotta ja vaihto. 1,5 evo
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Tos®

Joo tuo tieto on erwinistä profiilin golffille.
En myöskään noudattaisi meidän oloissa tuollaista huoltoväliä, kyse olikin siitä ettei ole ketjua enää.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Juzu84

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.06.24 - klo:19:11Ei ole enää jakoketjua, remminvaihtokin on liki ikuinen

"Moottorien hammashihnat, joille ei ole määrätty vaihto- tai tarkastusväliä, ovat rakenteeltaan pitkäkestoisia. Volkswagen
suosittelee tarkastamaan hammashihnan 300 000 km:n tai 15 vuoden jälkeen."

Näistä romuista loppuu koppa ennen ku remmille tulee metrit tai vuodet täyteen.  ;D  ;D  ;D
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy