Kokemuksia voimavirtalatauslaitteista?

Aloittaja Zarhan, 13.06.24 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

Zarhan

Koska nuo Ellin laitteet ovat selvästi jonkinlaisia murheenkryynejä ( https://www.vagarena.fi/index.php?topic=54208 ) niin rupesin hieman katselemaan kuinka halvalla nykyään saa ihan vain voimavirtapistokkeeseen menevää härveliä.

Ja noitahan tuntuu olevan kohtuuhintaan (alle 200 eurolla) AliExpress pullollaan:

feyree

Andaiic

Joku jonka merkkiä ei näe, hinta kuitenkin 145 euroa

Onko noi Kiinan ihmeet olleet toimivia, kenellään kokemusta? Pitää nyt muistaa että latausasema on kuitenkin käytännössä vain kontaktori, pari vikavirtasuojaa ja kanttiaaltogeneraattori, ettei siinä hirveästi komponentteja ole.

Yritin myös löytää härveliä jossa *ei* olisi integroitua kaapelia, eli menisi vain suoraan voimavirtaliittimestä latauslaitteeseen jonka kyljessä olisi type2-naarasliitin ja voisi sitten autoon liittää haluamallaan piuhalla, mutta ei tullut vastaan. Voisi ehkä löytyä vielä edullisempaa kun jäisi 5-10 metriä auton ja latauslaitteen välistä piuhaa pois.

Zarhan

No, menin ja tilasin sitten tällaisen joka Amazonin arvosteluissa oli avattukin (kuvien kanssa) ja ei kovin huonolta vaikuttanut lukuunottamatta jotain maadoitusjohdon pituutta. https://www.amazon.de/-/en/AWESAFE-Charger-Portable-Charging-Electric/dp/B0CRYC4G7Y/ - 180 euroa Amazon.de:stä, paitsi että suoraan valmistajan sivuilta tasan sama tuote näyttää olevan jonkinlaisessa tarjouksessa 132 euroa: https://awesafeinc.com/collections/ev-charger - Kiinan ihmeitähän nuo kaikki ovat joka tapauksessa sinänsä.

Pitäisi tulla ensi viikolla niin voi sitten testata sulaako latausliitin tai jotain muuta vastaavaa, mutta eiköhän tuo toimi ihan ok. Ironista on että tuo lähti ilmeisesti Amazonin logistiikkaketjun kautta tulemaan.

Jos pitää luvatun niin olipahan edullinen ratkaisu vähän nopeampaan lataamiseen.

Zarhan

Jeps, testattu tuota ja erinomainen vekotin. 2,5mm^2 kaapeleita näyttää käyttävän kuten pitääkin, ja tunnin posotus 16A:lla kahdessa vaiheessa aiheutti sen että Type 2-liittimen L1/L2-kontaktit olivat minimalistisesti ilman kuormaa ollutta L3:a korkeammalla (26C vs 23C, mitattu liittimen sisälle työnnetyllä anturilla), eli ei varmaankaan aiheuta joidenkin Kiinan ihmeiden tapaan sulaneita liittimiä tai vastaavaa. Seat Mii tässä hyvä testauskandidaatti koska siinä on tosiaan vain 2-vaihelaturi joten L3 jää ilman kuormaa. Vahva suositus jos joku kaipaa edullista latauslaitetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy