EPB fault C100C01

Aloittaja Heite, 12.06.24 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

Heite

Terve

käsijarrun nappi vilkuttaa ja ei tee mitään. Vikakoodi Electro-Mechanical parking brake button electrical error C100C01. Väylältä ajettaessa moottorit aukeaa ihan normaalisti. Kävin hakemassa uuden napin ja laitoin kiinni. Ei muutosta. Sama vika jatkuvana. Nappi on alkuperäislaatuinen. Silmämääräisesti keskikonsolin sisällä oleva johdotus hyvässä kunnossa ja asiallisesti kannakoitu.

Auto Golf VII 2013. Onko kellään ajatusta mihin päin johdotus kulkee, koska se on omasta mielestäni seuraava vikakohde. Ja jos löytäisi johdosetin toisen pään, niin voisi mitata johdot läpi.

Jacce75

Kannattaa yrittää tehdä EPB:n perussäätö tuohon. Eli vapautat ja vedät käsijarrun päälle muutamaan otteeseen.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Heite

Terve,

Meinaat että väylää pitkin ajelee sisään / auki? Ainakin äänen perusteella molemmat moottorit tekee hommia. Mutta ei sillä nappin toimintaa ole mitään vaikutusta. Napissa vilkkuu valo, joten syöttö toimii, mutta se ei tee mitään. Autohold menee päälle, joten nappi ja ainakin se osa johtosarjaa on kunnossa.
Meneekö EPB nappi samaan ohjausyksikköön kuin minkä kautta väylältä moottoreita ohjataan? Saisi jotenkin rajattua vikaa, kun itse koodi osoittaa vaan nappiin.

Sakke-85

Täällä samaa vikaa antaa vikakoodia c100c01 ja nappi vaihdettu eikä auttanut mitään. Autona skoda kodiaq vm.2016

leoporsti

EBP:n nappi kytkeytyy väliliittimen kautta ABS-ohjausyksikköön. Väliliitin (17-pin) sijaitsee pelkääjän puolella jalkatilassa verhoilun takana ja veikkaisin, että sieltä löytyy korroosiota: https://www.drive2.ru/l/669166076273109187/
A3 8PA 2.0 TFSI (EA113) quattro
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

Sakke-85

Olihan siellä hapettumaa putsasin ja laitoin crc sinne ja liitin kiinni tein saman käsijarru napille ja ei vaikutusta. Nyt jarrut on koko ajan auki eikä mene päälle vaikka avaa kuskin oven ja mittaristossa vilkkuu punainen valo missä lukee käsi jarru aktiivinen.

Heite

Piti palata aiheeseen, kun leima lähestyy. Kiitos @leoporsti hyvästä linkistä ja vinkistä. Liittimet itsessään oli siistejä eikä ollut korroosiota. Nyin kuitenkin nokkapihdeillä johto johdolta läpi ja siellähän oli yksi pinni/crippaus katki liittimen sisältä. Johto oli paikallaan, mutta nousi nykäistessä ylös. Ei muuta kuin kolvi käteen ja homma kunnossa.

leoporsti

Hienoa, että vika löytyi!
A3 8PA 2.0 TFSI (EA113) quattro
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy