Moottorin vaihto

Aloittaja tompppa, 03.06.24 - klo:09:47

« edellinen - seuraava »

tompppa

Hei,moottorin vaihto manuaalivaihteiseen bgb koneella olleeseen b7 audiin, tilalle bgb moottori mikä tulisi automaattivaihteisesta.
Sopiiko päittäin vai tuleeko jotain ongelmaa?

Ongelmana siis levinnyt jakohihna ja vaihtomotti haussa ja nyt hiukan epävarmaa että mitkä sopisi.

o.b.

Kytkinakselin neulalaakeri on ainut, mikä on tullut vastaan Passatissa. DSG:n moottorissa oli neulalaakeri ja manuaaliaskia varten otettiin rullat pois, etteivät vaan irtoa kun ei ollut akselia laakerin sisällä. Moottori BMR.

tompppa

Jatkokysymys,onko etuvetomalleissa myös sama sopiva bgb moottori?
Tarkoitan siis kun nyt on nelikko,sopiiko siihen etuvetoisen motti?

o.b.

Lainaus käyttäjältä: tompppa - 11.06.24 - klo:13:06Jatkokysymys,onko etuvetomalleissa myös sama sopiva bgb moottori?
Tarkoitan siis kun nyt on nelikko,sopiiko siihen etuvetoisen motti?
Ihan samat moottorit niissä on. ECU on erilainen (eri softa sisällä).

tompppa

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 11.06.24 - klo:14:42Ihan samat moottorit niissä on. ECU on erilainen (eri softa sisällä).
Mites sopiiko sitten eri eculla olevat päittäin,ettei tarvisi välttämättä sitä vaihtaa?
Entä sopivuus bgb ja bwe moottoreiden kanssa kesken?
Kauheasti kysymyksiä kun ei ole tullut perehdyttyä kun on tähän asti toiminut ilman ongelmia :)

Ja nyt tarvisi vain mahdollisimman järkevästi saada audi kuntoon kun on muuten pirun hyvässä kunnossa,lukuunottamatta tota konetta,en ole sitä sen enempää avannut kun taitaa olla turhaa koska pyörii mutta jakopää ei vaikka hihna onkin paikoillaan,hampaat sileät varmasti.

o.b.

ECU:a ei kannata vaihtaa, eikä se edes ole kovin helppo operaatio. Tuossa selviää todennäköisesti pelkällä kannen vaihdolla tai kansirempalla.Venttiilit solmussa ja osa nostimista palasina.

Jos ei ole öljynkulutusongelmaa, niin ei välttämättä tarvitse alakertaa vaihtaa. Pitää vain mitata, että kaikki männät nousee yhtä ylös. Sillä selviää, onko joku kiertokanki vääntynyt.

tompppa

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.06.24 - klo:10:05ECU:a ei kannata vaihtaa, eikä se edes ole kovin helppo operaatio. Tuossa selviää todennäköisesti pelkällä kannen vaihdolla tai kansirempalla.Venttiilit solmussa ja osa nostimista palasina.

Jos ei ole öljynkulutusongelmaa, niin ei välttämättä tarvitse alakertaa vaihtaa. Pitää vain mitata, että kaikki männät nousee yhtä ylös. Sillä selviää, onko joku kiertokanki vääntynyt.

Jonkun verran söi öljyä mutta ei häiritsevästi lainkaan,sekin saattoi päästä ahtimen kautta läpi..
Ehkä toi kansi kannattais irrottaa vielä,pelko vaan ollut sen suhteen että tulee vielä kalliimmaksi kannen tekeminen kuin koko motin vaihtaminen toiseen  :-\

o.b.

No se käytetty moottori voi syödä enemmänkin öljyä kuin se vanha...

tompppa

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.06.24 - klo:16:10No se käytetty moottori voi syödä enemmänkin öljyä kuin se vanha...

Niinhän se on,pitänee alkaa kattomaan miltä toi nykyinen kone näyttää ja mistä saisi osia/ehjän kannen järkevästi ostettua.

tompppa

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.06.24 - klo:10:05ECU:a ei kannata vaihtaa, eikä se edes ole kovin helppo operaatio. Tuossa selviää todennäköisesti pelkällä kannen vaihdolla tai kansirempalla.Venttiilit solmussa ja osa nostimista palasina.

Jos ei ole öljynkulutusongelmaa, niin ei välttämättä tarvitse alakertaa vaihtaa. Pitää vain mitata, että kaikki männät nousee yhtä ylös. Sillä selviää, onko joku kiertokanki vääntynyt.

Mites näiden kansien kanssa,onko nämä yhteensopivia 2.0 tfsi kannet kaikki?

tompppa

Lainaus käyttäjältä: tompppa - 13.06.24 - klo:00:21Mites näiden kansien kanssa,onko nämä yhteensopivia 2.0 tfsi kannet kaikki?

Niin tämä tieto kiinnostaisi vieläkin :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy