CJEB öljynkulutus 2012vm 1L/~3000km

Aloittaja SeppoJS, 16.05.24 - klo:22:04

« edellinen - seuraava »

SeppoJS

Tuollainen A4 facelift malli, mikä on raadin tuomio.  Liikkeessä ei puhetta että kuluttaisi öljyä, mutta kuluttaahan se.  Autolla ajettu 209000km.  Edellisien omistajien aikaan öljyjä vaihdettu noin 15-25tkm välein, eli aika pitkiä välejä.

Auton myynyt kauppa ehdotti öljynkulutus mittauksen tekemistä, mutta voiko tuossa 3gen motissa olla jotain muuta mikä voisi aiheuttaa kulutusta?  PCV vaico merkkinen vaihdettu edellisen omistajan toimesta, tuostakin lueskelin, että paska merkki ja ehkä kannattaisi sekin vaihtaa orkkis osaan?  Mutta voiko se vaikuttaa öljynkulutukseen?

Vika koodeja ei tule mistään modulista ja muuten pelaa normaalisti.

Miettinyt voisiko liotus ja muutama lyhyen välin 5000km öljynvaihto parantaa tilannetta?

Jos öljynmittaus tehdään niin se maksaa ja tuo 1L/3000km kohden taitaa mennä vielä raja-arvoihin?






M1k4

Audilla 0,5L/1000km raja missä aletaan moottoria tarkemmin tutkimaan.
Exät:
2 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
11 x VW

SeppoJS

Nyt LIQUI MOLY Pro-Line Engine Flush 500ml, liotus tehty.  Uusi suodatin ja uudet öljyt sisään.  Lisäksi marmori tiskiltä OEM PCV huohotin vaihdettu.

Joku amatööri edellisen PCV:n vaihtanu ja ilmeisesti vedetty ruuvvit mopolla kiinni kun ruuvvin päät muovautuneet. Yhdestä kierre lähes pilalla. Sai kuitenkin 9Nm kireyteen kaikki. 

SeppoJS

Tämä päättyi siihen , että tehtiin moottoriremontti vastaantulo autoliikkeeltä merkittävä.  Ylikoon uudet männät ja kampien laakerit,  jakopää, vesipumppu ja venttiilien / kannen putsaus, kannen oikaisu etc...


SeppoJS



Tässä CJEB moottorista otetetut männä, ei ollut siis Gen3 motissa uuden mallisia öljyrenkaita männissä.  Ei ne ihan tukossa olleet ja sen takia ei öljynkulut vielä ollutkaan ihan kauhea. 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy