Passatin alkuperäinen puhelinteline + RNS 510

Aloittaja janir82, 16.05.11 - klo:22:27

« edellinen - seuraava »

janir82

Bluetooth valikko löytyy soittimesta, mutta jostain syystä en saa sitä toimimaan HTC luurini kanssa. Liekö vain Nokian kanssa yhteensopiva? :O Mikä puhelin tohon alkuperäiseen telineeseen menee? Auto on tuotu Saksasta ja niissä 99% oli tuo teline valmiina, jossa on pinnit..eli johonkin 3 kpl Nokialaiseen se taisi sopia, mutta mihin?

Osaako joku sanoa? :O



Killer

Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Late

Katsoppa huoltokirjasta siitä tarrasta onko siinä PR-koodeista seuraavat:

9ZU/9ZW
9W8


Myöskin olisin halukas tietää valmistusviikko / vuosi silläkin merkitystä mikä laite kyseessä?

Pupa

#3
Forumin käyttäjistä ainakin Sniiki sai tuon perustelineen koodattua toimimaan ilman erillisiä mokkuloita tai adaptereita. Kannattaa kahlata forumin ketjuja.

Tässä linkki naapurifoorumin ketjuun.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

janir82

Lainaus käyttäjältä: Late - 17.05.11 - klo:12:34
Katsoppa huoltokirjasta siitä tarrasta onko siinä PR-koodeista seuraavat:

9ZU/9ZW
9W8


Myöskin olisin halukas tietää valmistusviikko / vuosi silläkin merkitystä mikä laite kyseessä?


Voi olla että minulta puuttuu se BT-adapteri. Mutta tuossa telineessä on pinnejä luurille, eli lienee lataus..ja kytkeytyykö se sitä kautta soittimeen? Näin olen käsittänyt, että toimii myös, vaikka BT:tä ei olisikaan. Ok...vai että tommonen adapteri pitäisi vielä hankkia..hankalaksi menee :D

Autohan on 04/2008. Soittimen päällä tarrassa on 03/2010 tarra.
Kuva soittimen tarrasta :


janir82

Eli jos tommosen ostan, niin pitääkö koodata vielä? Tuohan olisi kätevin vaihtoehto, niin toimisi BT-puhelimet suoraan?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rvr_id=232657249386&clk_rvr_id=232657249386&customid=oesg&item=220708289511

Killer

Mun käsityksen mukaan tuota ei tarvi koodata mitenkään, vastaamisen ja hylkäämisen joudut tekemään puhelimen näppäimistä.
Näytöllisen kanssa ehkä joutuisit tekemään sen bt-mokkulan ohjelmiston päivittämisen vanhempaan versioon, riippuu auton vuosimallista - jos auto on valmistettu ennen vko 21/2008 tarvitaan 123 versio.
Softan päivitys ei ole vaikeata, kunhan sulla on kannettava tietokone, jossa on bluetooth
Tässä vielä linkki:http://www.volkswagen-zubehoer.de/update_touchadapter.html
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

janir82

#7

Finnhopper

Lainaus käyttäjältä: Killer - 18.05.11 - klo:10:06
Mun käsityksen mukaan tuota ei tarvi koodata mitenkään, vastaamisen ja hylkäämisen joudut tekemään puhelimen näppäimistä.
Näytöllisen kanssa ehkä joutuisit tekemään sen bt-mokkulan ohjelmiston päivittämisen vanhempaan versioon, riippuu auton vuosimallista - jos auto on valmistettu ennen vko 21/2008 tarvitaan 123 versio.
Softan päivitys ei ole vaikeata, kunhan sulla on kannettava tietokone, jossa on bluetooth
Tässä vielä linkki:http://www.volkswagen-zubehoer.de/update_touchadapter.html

Ei tuo ohjelmapäivitys taida ihan välttämätön olla. Mulla on versio 124 omassa touch adapterissa ja auto on kuitenkin 2006 vuodelta. Toimii, mitä nyt välillä kestää paritus auton laitteeseen tai ei ekalla onnistu. Tietty jos jaksaisi niin voisi kokeilla että miten toimii tuolla 123 softalla, mutta ei ole vielä innostusta riittänyt.
VW T5 2005 4Motion

janir82

#9
Tuli hommaattua tämä kapistus. Hienosti toimi, nopeasti löytää luurin automaattisesti ja muutenkin näppärä. Ainoa miinus HTC Z omistajana, tämä ei näytä viestejä!  8)

1. Voikohan tuota passatin ajotietokonetta koodata niin että näkyisi myös ajokoneen ruudulla luettelot?
2. Entä voikohan koodata niin, että toimii myös RNS510?
   Vai toimiiko nuo vain jos autossa on Bluetooth palikka...



JMTL

Toi janir82 kapistus näyttää kyl aika kätevältä. Pitääkös tossa olla joku ulkoinen mikki vai käyttääkö se puhelimen mikkiä? Mistä tiedän mikä versio sopii just mun autoon? Pitikö tota koodata jotenkin, vai saiko suoraan alkaa parittaan puhelimen kans? Mulla ei oo ratissa niitä puhelin nappeja, nii mitenkäs toi sit pelittää?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

Pupa

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 21.06.11 - klo:11:27
Toi janir82 kapistus näyttää kyl aika kätevältä. Pitääkös tossa olla joku ulkoinen mikki vai käyttääkö se puhelimen mikkiä? Mistä tiedän mikä versio sopii just mun autoon? Pitikö tota koodata jotenkin, vai saiko suoraan alkaa parittaan puhelimen kans? Mulla ei oo ratissa niitä puhelin nappeja, nii mitenkäs toi sit pelittää?

Siis sulla on tuo teline, johon kyseinen Touch Adapter kiinnitetään, mutta ei ratissa nappeja? Kuulostaa kummalliselta, koska tuon telineen yhteydessä on Basic tason BT järjestelmä ja siten myös mikki ja johdotukset kunnossa.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Killer

Ei mullakaan oo nappeja ratissa, mutta puhelinkeskusyksikkö löytyy apparin penkin alta muovien suojasta ja adapteri kojelaudasta.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Killer - 21.06.11 - klo:14:23
Ei mullakaan oo nappeja ratissa, mutta puhelinkeskusyksikkö löytyy apparin penkin alta muovien suojasta ja adapteri kojelaudasta.

Onpas erikoista toi sakemannien meininki. Telinehän on alunperin tarkoitettu käytettävän puhelinkohtaisella adapterilla, jolloin luulisi nimenomaan nappien kuuluvan pakettiin.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

janir82

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 21.06.11 - klo:11:27
Toi janir82 kapistus näyttää kyl aika kätevältä. Pitääkös tossa olla joku ulkoinen mikki vai käyttääkö se puhelimen mikkiä? Mistä tiedän mikä versio sopii just mun autoon? Pitikö tota koodata jotenkin, vai saiko suoraan alkaa parittaan puhelimen kans? Mulla ei oo ratissa niitä puhelin nappeja, nii mitenkäs toi sit pelittää?

Jos teline on autossa niin löytyy mikrofonitkin asennettuna valmiina. Lienee ne tässä on sisävalon luona siinä ylhäällä. Kosketusnäytöstä voi vastata, lopettaa jne selata. Itse en edes tajunnut vielä vastata kertaakaan ratista, vaan aina näpäyttänyt ruudusta :D Minulla on luuri- ja tähtinappi ratissa.  :D Tämä mokkula käy lienee melkein kaikkiin, jossa on tuo teline autossa valmiina asennettuna. Tässä mokkulassa on Bluetooth sisällä ja se yhdistyy telakan johdoilla mankkaan. Paritus onnistuu moneen luuriin sekä voi kopioda osoitekirjat tohon muistiin. Sitten se valitsee sen osoitekirjan jonka kanssa on pariutunut. Myös musiikin kuuntelu pitäisi luurin kautta saada kaiuttimiin. Siihen en ole jaksanut perehtyä kun tuossa RNS-510 on se 30gt kovalevy :)

JMTL

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 21.06.11 - klo:12:15
Siis sulla on tuo teline, johon kyseinen Touch Adapter kiinnitetään, mutta ei ratissa nappeja? Kuulostaa kummalliselta, koska tuon telineen yhteydessä on Basic tason BT järjestelmä ja siten myös mikki ja johdotukset kunnossa.
Joo teline möllöttää kojelaudassa, mut ei mitään nappeja. Onkohan tota mahdollista saada mitenkään pelittään? Tänään kattelin just tohon valojen viereen ja siinä oli sellaset ritilät, et eiköhän siel ne mikitkin oo..kai! Sit viel tohon, et onko noita Touch adaptereita montaa eri mallia?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

janir82

#16
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 21.06.11 - klo:21:43
Joo teline möllöttää kojelaudassa, mut ei mitään nappeja. Onkohan tota mahdollista saada mitenkään pelittään? Tänään kattelin just tohon valojen viereen ja siinä oli sellaset ritilät, et eiköhän siel ne mikitkin oo..kai! Sit viel tohon, et onko noita Touch adaptereita montaa eri mallia?

Lue toinen kirjoitus, jossa on kaikki mallit kyseiseen telakkaan. Eli on luurikohtaisia, näytöttömiä ja näytöllisiä. Näytöllisiä on vain yhtä ja se on mallia : 3CO 051 435 TA ja käy :

Bluetooth Touch Adapter, Golf V Week 22/06 >, Golf Plus Week 22/06 >, Golf Estate 2007 >, Golf VI 2009 >, Golf VI GTI 2009 >, Scirocco 2008 >, Jetta Week 22/06 >, Eos Week 22/06>, Touran Week 42/06 >, Passat 2006 >, Passat Estate 2007 >, Passat CC 2008 >, Tiguan 2008 >, Touareg Week 48/06 >, Golf Plus 2009 >

JMTL

okei..kiitti! Eli jos ostan tollasen näytöllisen ni ei voi mennä pieleen koska autoni on vm.2006 Passat! :)
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

pasaatikuski

Olishan toi kiva leikkikalu, mutta listauksessa ei näyttäny olevan Nokia 6600:sta; menis puhelinkin vaihtoon :D
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

janir82

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 22.06.11 - klo:11:00
Olishan toi kiva leikkikalu, mutta listauksessa ei näyttäny olevan Nokia 6600:sta; menis puhelinkin vaihtoon :D

Piti ihan googlettaa et mikä toi tommonen malli on, mutta..eikös toi ole jo vaihdon tarpeessa muutenkin iän puolesta  ;)

Killer

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 22.06.11 - klo:11:00
Olishan toi kiva leikkikalu, mutta listauksessa ei näyttäny olevan Nokia 6600:sta; menis puhelinkin vaihtoon :D

Mut toi listaushan on siis mallit joilla testattu toimivuus ja yleensähän noi bluetooth jututhan pelaa jos vaan puhelimessa sellainen on.
Ite ostin tänään Janir82:lta tuon toisen pois niin pääsen kohta antaa käyttökokemuksia siitä ilman rattinappeja.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 22.06.11 - klo:11:03
Piti ihan googlettaa et mikä toi tommonen malli on, mutta..eikös toi ole jo vaihdon tarpeessa muutenkin iän puolesta  ;)
Onhan toi jo yli 2 vuotta vanha ja sehän on tässä kertakäyttökulttuurissa jo ikuisuus :D
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: Killer - 22.06.11 - klo:11:38
Mut toi listaushan on siis mallit joilla testattu toimivuus ja yleensähän noi bluetooth jututhan pelaa jos vaan puhelimessa sellainen on.
Ite ostin tänään Janir82:lta tuon toisen pois niin pääsen kohta antaa käyttökokemuksia siitä ilman rattinappeja.
Mulla on kans handsfree-sarja ilman noita rattinappeja, joten on mielenkiintoista kuulla miten sellanen toimii.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

mla

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 22.06.11 - klo:11:54
Mulla on kans handsfree-sarja ilman noita rattinappeja, joten on mielenkiintoista kuulla miten sellanen toimii.

Puhelimesta? Villi arvaus toki :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Teppo

Heip,

uuden (käytetyn) 2007 1.9 TDI Passatin onnellisena omistajana luin innoissani näitä puhelinteline theredejä. Pelkäsin jo, että pitää ruuvata se irti ja asentaa joku yleismallin teline. Tuolla ultimate vw foorumilla oli puhetta, että joku onnistui koodaamaan bt:n toimimaan ilman mitään erillistä palikkaa tai sovitinta, käsitinkö oikein? Auto ei ole montaa päivää vielä allat ollut ja olen jo valmiiksi pihalla eri mallimerkinnöistä jne. eli en osaa sanoa onko juuri se malli mihin se onnistui vai onnistuiko se kaikkiin? BT sovitin kuitenkin on sen 100euroa joten tuskin sellaista ostaisin.

Kiitos avusta.

JMTL

Lainaus käyttäjältä: Killer - 22.06.11 - klo:11:38
Mut toi listaushan on siis mallit joilla testattu toimivuus ja yleensähän noi bluetooth jututhan pelaa jos vaan puhelimessa sellainen on.
Ite ostin tänään Janir82:lta tuon toisen pois niin pääsen kohta antaa käyttökokemuksia siitä ilman rattinappeja.
Onkos touch adapter pelittäny ilman rattinappeja?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Teppo - 24.06.11 - klo:09:11
Heip,

uuden (käytetyn) 2007 1.9 TDI Passatin onnellisena omistajana luin innoissani näitä puhelinteline theredejä. Pelkäsin jo, että pitää ruuvata se irti ja asentaa joku yleismallin teline. Tuolla ultimate vw foorumilla oli puhetta, että joku onnistui koodaamaan bt:n toimimaan ilman mitään erillistä palikkaa tai sovitinta, käsitinkö oikein? Auto ei ole montaa päivää vielä allat ollut ja olen jo valmiiksi pihalla eri mallimerkinnöistä jne. eli en osaa sanoa onko juuri se malli mihin se onnistui vai onnistuiko se kaikkiin? BT sovitin kuitenkin on sen 100euroa joten tuskin sellaista ostaisin.

Kiitos avusta.

Juu, tälläkin foorumilla kirjoitteleva käyttäjä Sniiki oli selvitellyt asiaa ja onnistunut saamaan tuon Bluetooth Basic laitteen toimimaan ilman mitään mallikohtaisia adaptereja.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Killer

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 27.06.11 - klo:07:52
Onkos touch adapter pelittäny ilman rattinappeja?

Näyttää toimivan mitä tossa pihalla kokeilin soittaa pari puhelua. Kosketusnäytöstä voi hyvin selata puhelinluetteloo ja soittaa siitä ilman puhelimeen koskemista.

Kiitti Janir82 kaupoista hyvin oli pakattu ja nopea toimitus!!
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

janir82

Lainaus käyttäjältä: Killer - 27.06.11 - klo:20:15
Näyttää toimivan mitä tossa pihalla kokeilin soittaa pari puhelua. Kosketusnäytöstä voi hyvin selata puhelinluetteloo ja soittaa siitä ilman puhelimeen koskemista.

Kiitti Janir82 kaupoista hyvin oli pakattu ja nopea toimitus!!

Eipä kestä. Ja aivan loistolaite kyllä! Itsellänikin jokapäiväisessä käytössä on tuo :)

Teppo

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 28.06.11 - klo:09:33
Eipä kestä. Ja aivan loistolaite kyllä! Itsellänikin jokapäiväisessä käytössä on tuo :)

Puhutteko tuosta näytöllisestä reilun sadan euron adapterista?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy