Skoda Octavia vrs 2.0tdi 2014 outo vika.

Aloittaja Joni84, 14.05.24 - klo:19:03

« edellinen - seuraava »

Joni84

Täristää 90-120kmh nopeudella ja yli 120 kmh täristää vähemmän alle 90kmh ei mitään. Alusta katsottu läpi korjaamolla, muuta vikaa ei ollut kuin vetareiden sisäpäät. Vetarit vaihdettu kokonaan molemmin puolin. Taka-auraus pielessä, tehty suuntaukset 2 kertaan renkaat painotettu. Apurunkoon vaihdoin helat ja se tuki mikä tulee laatikon alle ,ja koneen kannattimen laatikon yläpuolelle. .  Vaihdoin vielä etu palat, ja levyt  ei apua.
Myös isoilla vaihteilla pienillä kierroksilla jyristää ja d päällä paikallaan pientä jurinaa ja tärinää .Apua kaivataan kun ei oikein vikaa löydy.

Jacce75

Onko renkaiden kunto tarkistettu? Joskus ollut samoja oireita kun jossain renkaassa kudosvaurio.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

ukormi

Jos se täristää tyhjäkäynnilläkin ( ei kai se voi jurista tyhjäkäynnillä ) ja koneen tukikumitkin on vaihdettu niin ei kai se voi tulla kuin laatikosta tai koneesta? Kaksoismassa tiensä päässä? Joku viallinen suutin? Paljonko ajettu?
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 14.05.24 - klo:20:34Onko renkaiden kunto tarkistettu? Joskus ollut samoja oireita kun jossain renkaassa kudosvaurio.
2 kertaan painotettu ja 1.5v vanhat gummit ja talvisilla samaa tekee.

Joni84

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 14.05.24 - klo:21:01Jos se täristää tyhjäkäynnilläkin ( ei kai se voi jurista tyhjäkäynnillä ) ja koneen tukikumitkin on vaihdettu niin ei kai se voi tulla kuin laatikosta tai koneesta? Kaksoismassa tiensä päässä? Joku viallinen suutin? Paljonko ajettu?
227tkm ajettu katsoin suuttimia ei vuoda, eikä täristä jos vapaalla polkee kaasua d päällä alkaa pieni jurina. Vika on kun rengas olis epätasapainossa, kun ajaa yli 90kmh.

Joni84

Tälläistä ääntä kuuluu mietin onko massapyörä, mutta eihän se tee vatkausta vaan tärinää tietääkseni ?? https://youtube.com/shorts/rXiRekHOOxY?si=RAJ9qqZdh7eO5Kad

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Joni84 - 15.05.24 - klo:11:31Tälläistä ääntä kuuluu mietin onko massapyörä, mutta eihän se tee vatkausta vaan tärinää tietääkseni ?? https://youtube.com/shorts/rXiRekHOOxY?si=RAJ9qqZdh7eO5Kad
Jos tuo ääni poistuu kun kierroksia hieman nostaa, niin kaksoismassalta vaikuttaa. Itsellä ei noin isoa ääntä vielä Passatissa. ääni häviää kun pistän vaihteen D-asentoon.

Joni84

Ainostaan kuuluu tyhjäkäynnillä kuumalla koneella ilan vaihdetta ,mutta jos nostaa kierroksia ei täristä. Ei edes jos ajat 60 kmh ,ja.nostat kierroksia  ainostaan vauhdin kasvaessa 90kmh ylös päin alkaa ravistaa. Sekä paikallaan valoissa  d päällä hieman tärisee.

Joni84

Ei ollut mutta öljyssä oli vajausta ja pari o-rengasta piti tilata hediniltä. Edelleen vatkaa 100-120kmh 120kmh vatkaus vaimenee uskoalkaa mennä tämän kanssa.

Joni84

#9
Eilen kävin öljyjen vaihdon jälkeen ajamassa, ei apua kyseiseen vikaan.Edelleen 90-120kmh tärisee ja vatkaa 90+ eteenpäin ja vielä pitää tärinää jarrua vasten ja pientä kahinaa.

Superkossu

Audi A3 8P 1.4TFSI

Joni84

Ainakin korjaamolla sanotaan, että kunnossa on voihan nekin olla. Kuulemma kannattais vaihtaa vauhtipyörä ja kytkin. Tosin minun mielestä ne ei tee että alkaa vatkaa 90kmh jälkeen.

Valmet

Samaa vatkausta ja tärinää 4-6 -vaihteilla?

Jultsu

Heittokellolla jarrulevyjen suoruuden tarkistus, sekä abseilta sulake irti ja uusi testiajo

vuoden 2001 audissa oli aikoinaan mystisiä tehonmenetys/jarrutus/puoltamisongelmia, ongelmaksi paljastui viallinen takapyörän abs-anturi joka käskytti absipumppua tekemään milloin mitäkin. Eikö näissä autoissa ole jo vakiona kaiken maailman automaattisia kuivatustoimintoja jotka hinkkaavat paloja levyjä vasten jne. ?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Valmet - 16.05.24 - klo:15:33Samaa vatkausta ja tärinää 4-6 -vaihteilla?
ei väliä vaikka lyöt vapaalle 90-120kmh tekee samaa .

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 16.05.24 - klo:16:01Heittokellolla jarrulevyjen suoruuden tarkistus, sekä abseilta sulake irti ja uusi testiajo

vuoden 2001 audissa oli aikoinaan mystisiä tehonmenetys/jarrutus/puoltamisongelmia, ongelmaksi paljastui viallinen takapyörän abs-anturi joka käskytti absipumppua tekemään milloin mitäkin. Eikö näissä autoissa ole jo vakiona kaiken maailman automaattisia kuivatustoimintoja jotka hinkkaavat paloja levyjä vasten jne. ?
edellisillä levyillä jarruttaessa 120kmh alko ravistaa . Uudet levyt ja palat vaihdettu viikko sitten , 120kmh jarrutus ravistus hävisi , mutta tämä tärinä 90kmh jälkeen ei .

Valmet

Onko tässä vetoakselin tukilaakeria? Kardaani? Nurkka kerrallaan ylös, jousesta kiinni sormilla ja pyörittää rengasta. Yleensä laakerivika löytyy näin.

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Valmet - 16.05.24 - klo:21:13Onko tässä vetoakselin tukilaakeria? Kardaani? Nurkka kerrallaan ylös, jousesta kiinni sormilla ja pyörittää rengasta. Yleensä laakerivika löytyy näin.
ei tietoa onko tukilaakeria ja pitäs kattoo laakerit ei kyllä äännä yhtään eikä tunnu väljää. Ja ei ole kardaania ei ole nelikko.

Joni84

Usko menee että autoa edes saisi kukaan kuntoon . En edes ole viitsinyt ajella autolla ,että ei menisi rikki. :-\  :'(

Valmet

Jos ajat reilua satasta ja laitat vapaalle. Rullatessa painat kaasua vaihtelevasti. Jos ääni siitä huolimatta kuuluu näiden toimien vaikuttamatta, ei kytkin ole osallinen. Jää pyöränlaakerit, renkaat ja jarrut.

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Valmet - 17.05.24 - klo:06:43Jos ajat reilua satasta ja laitat vapaalle. Rullatessa painat kaasua vaihtelevasti. Jos ääni siitä huolimatta kuuluu näiden toimien vaikuttamatta, ei kytkin ole osallinen. Jää pyöränlaakerit, renkaat ja jarrut.
vika on ,että vatkaa siellä 90kmh jälkeen . Voisiko viallinen laatikko,kytkin , vauhtipyörä tämäntehdä??.

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Valmet - 17.05.24 - klo:06:43Jos ajat reilua satasta ja laitat vapaalle. Rullatessa painat kaasua vaihtelevasti. Jos ääni siitä huolimatta kuuluu näiden toimien vaikuttamatta, ei kytkin ole osallinen. Jää pyöränlaakerit, renkaat ja jarrut.
mikä muukaan se vois olla ,2 kertaan renkaat painotettu, molemmat vetoakselit uusittu, levyt palat eteen uusittu, tuet uusittu. Jäljelle jää massaoyörä,kytkin, laakerit renkaat.

Jultsu

- vanteet (vaikka kyllä kirjoitit että talvipyörillä tekee samaa, oletko testannut pyöräyttää ne alle nyt kun noita muita korjauksia ja osien vaihdoksia on tehty ?)

- iskarit (jos iskarit ihan loppu, ajon aikana saattaa auto lähteä sopivasti resonoimaan / oskilloimaan / värähtelemään ja jos ei iskarit vaimenna värähtelyjä se oskillointi vaan voimistuu)

- muut alustan komponentit (jos vulkanoinnit pettäneet / pallonivelet väljiä)

- ohjausvaihteessa klappia?

- edelleen se ABS-pumppu voi tehdä omiaan tai jos jarruletkuissa vikaa, nesteet ei pääse liikkumaan eestaas


- plus bonuksena, mikä tahansa uusikin osa saattaa olla heti paketista otettuna rikki tai epätasapainossa
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 17.05.24 - klo:13:32- vanteet (vaikka kyllä kirjoitit että talvipyörillä tekee samaa, oletko testannut pyöräyttää ne alle nyt kun noita muita korjauksia ja osien vaihdoksia on tehty ?)

- iskarit (jos iskarit ihan loppu, ajon aikana saattaa auto lähteä sopivasti resonoimaan / oskilloimaan / värähtelemään ja jos ei iskarit vaimenna värähtelyjä se oskillointi vaan voimistuu)

- muut alustan komponentit (jos vulkanoinnit pettäneet / pallonivelet väljiä)

- ohjausvaihteessa klappia?

- edelleen se ABS-pumppu voi tehdä omiaan tai jos jarruletkuissa vikaa, nesteet ei pääse liikkumaan eestaas


- plus bonuksena, mikä tahansa uusikin osa saattaa olla heti paketista otettuna rikki tai epätasapainossa

ihmettelen kun 2kk sitten katsastettu ,ja läpi meni eikö kyl sillo tota vikaa kyl ollut. Ja en kyllä ole kokeillut vanhoilla renkailla ,ja 1kk sitten korjaamolla tutki ,ei missään väljää. Ei tunnu väljää ohjauksessa , ihan itsekseen alkoi kaikki.

Jultsu

Kyllähän katsastuksen testit jotain kertoo iskarien kunnosta mutta ongelmia tulee vasta siinä vaiheessa jos samalla akselilla on eroa numeroissa, jos joka nurkka näyttää pyöreää nollaa niin pitäisi mennä läpi katsurilta (no ei ehkä nollatuloksella mutta vain 10% joka nurkassa on täysin hyväksyttävä tulos)

Omasta autosta rätsähti apurunko poikki ruosteen takia, en nyt sano että tässä olisi sama ongelma mutta äkillisesti alkaneet ongelmat voi hyvinkin johtua jostain vastaavasta tapahtumasta. Katsuritkaan ei voi aina havaita aivan kaikkia ongelmia katsastuksen yhteydessä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 17.05.24 - klo:15:58Kyllähän katsastuksen testit jotain kertoo iskarien kunnosta mutta ongelmia tulee vasta siinä vaiheessa jos samalla akselilla on eroa numeroissa, jos joka nurkka näyttää pyöreää nollaa niin pitäisi mennä läpi katsurilta (no ei ehkä nollatuloksella mutta vain 10% joka nurkassa on täysin hyväksyttävä tulos)

Omasta autosta rätsähti apurunko poikki ruosteen takia, en nyt sano että tässä olisi sama ongelma mutta äkillisesti alkaneet ongelmat voi hyvinkin johtua jostain vastaavasta tapahtumasta. Katsuritkaan ei voi aina havaita aivan kaikkia ongelmia katsastuksen yhteydessä.
ei voi olla apurunko ,kun vaihdettiin se heilurituki ja sen puslat piti ottaa apurunko irti ,kun siihen tulee sen tuen puslat ja ihan terveelle näytti.

Jultsu

oliko tuo käynyt suuntauksessa tuon apurungon irroituksen jälkeen? Kaikki pultit uusittu? Tässäkin kai varmaan venypultit jotka pitäisi uusia joka kerta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Joni84

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 17.05.24 - klo:16:54oliko tuo käynyt suuntauksessa tuon apurungon irroituksen jälkeen? Kaikki pultit uusittu? Tässäkin kai varmaan venypultit jotka pitäisi uusia joka kerta.
ihan samat pultit laitettiin mitkä siellä olikin.

Joni84

Tässä nyt mietin onko nyt sitte massapyörä ja kytkin syyllinen.

Jultsu

Sehän kai selviäisi jos vedät tuota skodaa narun perässä vaihde vapaalla, jos edelleen vatkaa niin ei ole ainakaan niissä vika.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy