Takuuosien-/työn takuuaika?

Aloittaja tyä_ukko, 02.10.24 - klo:15:27

« edellinen - seuraava »

tyä_ukko

Terve,

Osaako joku sanoa miten takuuseen vaihdettujen varaosien takuut menevät? Marmorin mielipide, että takuun piikkiin vaihdetulla varaosalla ei itsellään ole takuuta vaan takuutyölle/-varaosalle sovelletaan alkuperäisen osan takuuta.

Takuuseen mennyt varaosa kesti vuoden. Ilmeisesti tuo osa hajosi nyt taas ja sopivasti karvan verran yli alkuperäisen osan takuu-ajan (2 vuotta).

wsaarja

Kyllä se niin on, että takuuvaihdetun osan takuu on auton takuun mittainen

Jultsu

Tai siis juuri noin mitä merkkarilta sanottiin, eli uutena ostetulle kikkareelle on annettu X määrä kuukausia takuuta ja jos se kikkare hajoaa ja vaihdetaan uuteen takuuaikana niin takuuaikaa ei jatketa, alkuperäinen X määrä kuukausia ruksuttaa edelleen kohti nollaa.

Takuun umpeutuminen ei vielä poista myyjäliikkeen / kikkareen valmistajan virhevastuuta, eli siihen voi alkaa seuraavaksi vetoamaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tyä_ukko

Kiitos vastauksista. Näin arvelinkin asian olevan ja kiitos varmistuksesta. Joo kyllä minä vähän ajattelin puhua tuosta virhevastuusta/laadusta. Onhan tuo vähän surkuhupaisaa, kun auto on 5 v vanha ja nyt autoon tulee kellojousi nro 4.

o.b.

Kyllä VW antaa itse vaihtamilleen (tai valtuutettujen huoltojen) varaosille kahden vuoden takuun, ja se kattaa myös vaihtotyön.

Jos viimeisin kellojousi on vaihdettu takuuajan umpeuduttua, pitäsi sillä kaiken järjen mukaan olla 24kk takuu sisältäen työn.

Waiski

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 03.10.24 - klo:00:21Kyllä VW antaa itse vaihtamilleen (tai valtuutettujen huoltojen) varaosille kahden vuoden takuun, ja se kattaa myös vaihtotyön.

Jos viimeisin kellojousi on vaihdettu takuuajan umpeuduttua, pitäsi sillä kaiken järjen mukaan olla 24kk takuu sisältäen työn.

Jos vaihdon on maksanut, niin 24kk takuu varaosalle on voimassa, mutta jos se on vaihdettu goodwillin piikkiin, niin 24kk varaosatakuu ei päde. Kuten ei ei myöskään takuuaikana vaihdettu jatka alkuperäistä takuuaikaa, kuten täällä jo todettiin.
Näin meikäläisen kokemukset on Turun K-autossa menneet. 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy