Huoltojen hinnat

Aloittaja Jyri, 08.12.09 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Jyri

Avataan tännekkin huoltojen hinnat ketju, josta on sitten helppo etsiä hintatietoja eri huoltopaikoista.

Viestiin ainakin seuraavat tiedot:

1. Auton merkki ja malli. (esim. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9TDI)
2. Mitä huoltoon kuului? (esim hihnanvaihdot, öljyn/suodattimien vaihdot)
3. Liike jossa huolto tehty.
4. Huollon hinta. (mielellään erittelyineen)

Leader dog

No, kun kukaan ei ole ehtinyt vielä vastata, niin ;

20000km:n öljyt tuli vaihdettua itse ja Mobilin esp:t maksoivat n. 100â,¬ ( 8ltr.) ja suodatin panos n. 12â,¬.
En viitsinyt ajaa ekoilla öljyillä pitempään. :P

Crafter -13 105kw.

DaddyCool


1. VW Crafter 2.5 TDI -10
2. LongLife määräaikaishuolto (120 000 km)
3. LänsiAuto Kouvola
4. n. 560 eur  :)

Nyt ei ole sitä huollon paperia käytettävissä mutta muistaakseni LongLife-öljyt, kaikki suodattimet, jarruneste ainakin ja lisäksi eturoiskeläpät asennuksineen ja ajovalomuistin ohjelmointi.

DaddyCool

Huollossa mainitsivat parista hommasta

- raidetangot ja ulommat päät
- etujarrulevyt ja -palat
- sivuliukuoven rullaohjain (ovi ei pysy aukiasennossa vaan liukuu eteenpäin)

Arvio Kouvolan LänsiAutossa osat + työt 1000 â,¬.

Minusta aika kallista  :-\

Leader dog

Millä kilometreillä näitä mainintoja tulee?. Noh ostaessani tuon Wosun, myyjä kertoi että unohda Hiacen kestävyys samantien...kaikenlaista pientä noissa tulee olemaan ja toivotti hyvää matkaa. ::) kun lähdin liikkeestä kotiin.

DaddyCool

Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 25.10.14 - klo:19:26
Millä kilometreillä näitä mainintoja tulee?. Noh ostaessani tuon Wosun, myyjä kertoi että unohda Hiacen kestävyys samantien...kaikenlaista pientä noissa tulee olemaan ja toivotti hyvää matkaa. ::) kun lähdin liikkeestä kotiin.

Mittarissa 120 000 km. :)

Leader dog

Ok, minulla vasta n.30.000km. , joten vielä vähän aikaa menee.
Btw. nyt alkaa vissiin Crafteri herkistymään, kun sietää jopa kakkosella lähteä liikkeelle.
Minulla on ollut jo pariviikkoa puskurin alempi reikä tukossa , jotta pysyy lämmöt ylhäällä . Rupes tuossa pikku pakkasilla olemaan lähempänä 80 astetta kuin 90 . Nyt lämmöt pyörii tuossa 90 kahtapuolta ja 94 näkyy olevan maximi.

DaddyCool

Onko uudemmissa Craftereissä moottorinlämpömittari alkuperäisvarusteena? En muista omassani (2010) nähneeni lämpötilalukemia mittaristossa.

Vaimo ajelee pääasiassa autolla ja tähän asti ainakin on lämmöt riittäneet ilman viimasuojaa edessä. Katselin kyllä jo varmuuden vuoksi netistä valmiita suojia mutta ei taida olla kummonen homma tehdä itsekään ainakaan sinne puskurin alapuolelle.

Onkohan noissa ollut useampia perävaihtoehtoja? Minustakin ykkönen on tosi "lyhyt" ja melkein kakkosella voisi lähteä liikkeelle. Toisaalta taas kutonen saisi olla selvästi "pidempi" matka-ajoa varten ...

Leader dog

Ei ole lämpömittarilla siunattu tätäkään vuosimallia 2013. Itse olen käyttänyt ODB-pistokeeseen pukattavaa scan gauge II:sta. sieltä voi tutkia moottorin arvoja.

Sen viimasuojan olen värkännyt harmaasta (Biliksen) retkipatjasta joka on just tuon puskurin värinen sopivan ruutukuvioinen jotta ei juurikaan erotu.

Esitteessä näkyy olevan eri tehoversioille eri perävälityksiä, itse kaipaisin 100ltr. tankkia , 75 ltr. sijaan.

DaddyCool

Lainaus käyttäjältä: DaddyCool - 20.10.14 - klo:19:48
Huollossa mainitsivat parista hommasta

- raidetangot ja ulommat päät
- etujarrulevyt ja -palat
- sivuliukuoven rullaohjain (ovi ei pysy aukiasennossa vaan liukuu eteenpäin)

Arvio Kouvolan LänsiAutossa osat + työt 1000 â,¬.

Minusta aika kallista  :-\

Varasin sitten yllämainitut huoltotoimepiteet Kouvolan Truckservicestä. Kustannusarvio paria sataa halvempi  :) Lisäksi laitetaan lohkolämmitin sisäpistokkeineen  :D

Yllättää oli että sähköpostilla tehtyihin tarjouspyyntöihin ei tullut kahdesta liikkeestä vastausta ollenkaan? Nähtävästi pajalla on niin kiire, ettei posteja ehditä lukemaan...

Leader dog

Lähiaikoina tulee ajankohtaiseksi 40000km huolto, pitää ruveta kyselee huollon hintoja ...
Btw. Motonetissä on Mobilin ESP 5 ltr. kannuja n.49 â,¬ kipale, pitänee koukata niitä pari.

DaddyCool

Ylempänä mainittu huolto tehty ja samalla kävin katsastamassa auton. Heittämällä läpi  ;D

Leader dog

No, niin tänään laitoin tilauksen Pkwteile.de

öljyn-,ilman- ja raitisilmansuodattimia,polttimoita,pyyhkiänsulkia.
Tuotemerkkeinä oli Bosch,Mahle ja Osram.

Heillä on jokin uusi ilmainen palvelu, kun syötät autosi runkonumeron niin he varmistavat että tilatut osat sopivat autoosi.

Pikkusen joutui käyttämään kuukkelin kääntäjää kuun tuo oma saksan kielen opiskelu on korkeajännitysten tasolla.... ;D
Saas nähdä koska saapuvat.

Leader dog

Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 13.12.14 - klo:19:05
No, niin tänään laitoin tilauksen Pkwteile.de

öljyn-,ilman- ja raitisilmansuodattimia,polttimoita,pyyhkiänsulkia.
Tuotemerkkeinä oli Bosch,Mahle ja Osram.

Heillä on jokin uusi ilmainen palvelu, kun syötät autosi runkonumeron niin he varmistavat että tilatut osat sopivat autoosi.

Pikkusen joutui käyttämään kuukkelin kääntäjää kuun tuo oma saksan kielen opiskelu on korkeajännitysten tasolla.... ;D
Saas nähdä koska saapuvat.

Tänää UPS toi paketin, parhautta. :P

Leader dog

PKW-teilen tilauksen mukana tui seuraavaa tilausta varten -5% rabatt koodi, ei hassumpaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy