Kytkimen vaihdon jälkeinen öljyvuoto??

Aloittaja Jalzi, 16.02.24 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

Jalzi

No mitäs nyt.Alhambra 2007 1.8 Bensa manuaali. Kävi kytkimen vaihdossa kun alkoi kytkin luistamaan ihan tolkuttomasti. Korjaamolla avattu ja vaihdettu kun painelaakeri antanut periksi ja öljyä tms (jarru)nesteitä pyörinyt sitten siellä kytkimessä. Laitettiin kytkin vaihtoon ja se toimii nyt hyvin, mutta ilmaantui öljyvuoto. Kuulemma laatikkö oljyä. Uudestaan korjaamolle ja vaihtoivat jonkun stefan. Homma ei toiminut vieläkään edellen valuttaa öljyä pihalle. Uudestaan korjaamoon. Autolla ei myöskään ole ajettu juuri mitään näiden kaikkien 2 rempan välillä ja jälkeen about 50-100km yhteensä.

Sitten käymme kommunikointia seuraavanlaisilla viesteillä ja kuvilla.

Ja siis tuo vuoto on sellainen, että parissa päivässä ihan kunnon lätäkkö pihalla. Ennen siis ei mitään jälkiä maassa mistään vuodoista.

https://imgur.com/cyaKXdF (Akselin klappi)

https://imgur.com/xVO150C (tarkempi kuva samasta kohtaa)

Kuulemma ei stefan vaihto auta. Siis vaihdeisto toimii, mutta vuotoa ei saa ennen pois kun vaihdelaatikon laakerit on vaihdettu.

Kerroin tästä että alkanut vuotaa vasta rempan jälkeen. Niin vastaavat seuraavaa

Se että ennen ei vuotanut ei ole mahdollista, se on mennyt huonommaksi, koska aikaisemmin päässyt jarrunesttä vaihdelaatikkoon. Miksi kytkin vaihdettiin oli sen takia, että kytkimen painelaakeri vuoti. Kytkinlevy itse ei ollut lopussa vain kokonaan jarrunesteestä kastunut.

Myös moottorin yläosa on öljyinen ja myös jäähdytysnestettä vuotta, niin tosissaan jää kysymysmerkiksi et miten se ennen ei voinut vuotaa.

Ennen oli akselilla huomaamaton väljyys siis nyt on se syventynyt.

Eli olematon klappi akseliin on rempan jälkeen syntynyt tässä maks 100km ajolla. Edelleenkään vaihteiston toiminnassa ei havaittavaa ongelmaa ollut. Ja mitenhän moorrtin yläpuolen öljyinen olemus ja jäähdytysnesteen vuoto tähän liittyy?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy