Kodiaq 2020: muovikortti kojelaudan ja ikkunan välissä, miten sen saa pois?

Aloittaja Ikiteekkari, 13.10.23 - klo:17:27

« edellinen - seuraava »

Ikiteekkari

No niin, vai mitä tähän sanois, vois sanoa rumemminkin. Sain hankittua vanhemmilleni invapysäköintikortin, kun ei niistä ole enää liikkujiksi. Asensin sen juuri äsken. Eli panin kojelaudan oikeaan etureunaan, ja slurps - auto söi sen mitään varoittamatta. Eihän siinä ollut mitään estämässä sen luiskahtamista näkymättömiin ikkunan alareunan ja kojelaudan väliin.

Kyse on aika pienestä kortista, postikorttia vähän pienempi, laminoitu, ohut kortti liukkaalla muovipinnalla. Kaiken lisäksi tein tämän sankariteon, kun olin itse juuri lähdössä junalla kotipaikkakunnalle, isä heitti asemalle, pysäköihetkeksiinvaparkkiin, ja minä lumpsautin kortin sinne saamarin ikkunan väliin. Ei ollut aikaa eikä välineitä tutkia asiaa, hyppäsin junaan ja sanoin vanhalle isälle, että onnea kaivamiseen. Ei siitä kortista näkynyt enää vilaustakaan, en tiedä, miten syvälle se on voinut mennä.

Onko jollain tietoa ja neuvoja asiassa? Olisin kovasti kiitollinen.

Ikiteekkari

Tiedoksi muillekin, joille näin käy: tähän löytyi kaksi ratkaisua.

1. Kaverini on pohjalaanen painija, ja se neuvoi, että kääntää auton ylösalaisin ja ravistaa, niin se tulee sieltä pois.

2. Olin juuri aikeissa neuvoa tämän vanhalle isälleni, mutta hän, teknisen koulutksen saaneena, oli jo itse löytänyt ratkaisun. Huoneistokeskuksen kärpäslätkän kun taitavasti leikkaa sopivaan muotoon, sillä saa kortin kalastettua sieltä välistä.

Siis vaihtoehtoa yksi ei ole koeponnistettu, mutta uskon, että se toimii. Vaihtoehto 2 on kokeiltu ja toimivaksi havaittu.

Mikey

Jos muilla ei kärpäslätkä taivu, niin veikkaisin pelipaikalle päästävän irroittamalla tulipelti.

Ikiteekkari

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 13.10.23 - klo:19:51
Jos muilla ei kärpäslätkä taivu, niin veikkaisin pelipaikalle päästävän irroittamalla tulipelti.

Tuokin on varmasti totta. Ja jos lähdetään siitä, että rakenteiden purkaminen ei ole ongelma, tuulilasin irrottamalla päässee kaikkein sulavimmin käsiksi tuulilasin alareunan alle jääneeseen roinaan. Tietty joku voi funtsia, paljonko tulee työlle tuntihintaa, ja minkä arvoisen aarteen vuoksi auto kannattaa purkaa. Mutta on kyllä erikoinen auto, kun on tuommoinen sola pitänyt tuohon rakentaa, very clever, vai miten ne siellä Škodan suunnitteluosastolla sanoo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy