Uusi Kodiaq 2024

Aloittaja Ocu_Style, 05.10.23 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

Ocu_Style

Nyt on sitten uusi Kodiaq julkaistu.

Kuten aina, niin ulkonäkö on tietenkin makuasia ja toki auto pitää nähdä luonnossa ennen lopullista arviota, mutta kuvien (ja Youtube videoiden) perusteella ulkopuoli jättää vähän kylmäksi. Omaan silmään nykyinen facelift on jotenkin sporttisemman ja iskevämmän näköinen (ainakin Sportlinen osalta). Tuossa uudessa tuo keula on ihan ok, mutta takapuoli ei heti vakuuta. Sivuprofiilikin joissain kuvissa vähän oudon näköinen. En siis sano, että tuo on ruma, mutta odotukset olivat vähän korkeammalla.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/skoda-kodiaq

Sisätilat puolestaan näyttää ottaneen hyvän stepin eteenpäin. Voisin pitää tuosta omasta faceliftistä ulkokuoret, mutta sisätilat voisin ottaa tuosta uudesta  :D



Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

iltanen

#1
Mikä tuo takapenkin keskimmäisen penkin jalkatilassa oleva juttu on?
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/skoda_kodiaq_sportline_rear_seats.jpg

Itse kyllä kammoksun noita ei-dedikoituja säätimiä. Tuntuu vain todella hankalalta säätää asioita kun ajaa esim. pimeässä maantietä ja katse pitäisi olla liimattuna pitkälle tien reunaan. Löytyyköhän Webastolle oma nappi? Entäpä etulasin ja ratin lämmitys. Hyvä suunta kyllä, että vaihteenvalitsin viety pois tilaa viemästä.
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/skoda-kodiaq-dials-2024.jpg
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/skoda_kodiaq_interior.jpg

Itse pidän myös enemmän vanhasta ulkokuoresta. PHEVin 100 km range maistuisi kyllä itselle. Tuo syö tosin takatilan litroja 910 --> 745.

Tulee kyllä ikävä vanhoja hintoja. Oma 2018 Kodiaq kustansi kaikkinensa 37kâ,¬.

Videoita:
Koko arvostelu: https://youtu.be/uvF_XbFzx0Q
Säätimistä: https://youtu.be/uvF_XbFzx0Q&t=384
Takapenkin keskimötikkä: https://youtu.be/uvF_XbFzx0Q&t=617
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)


Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 06.10.23 - klo:09:37
Mikä tuo takapenkin keskimmäisen penkin jalkatilassa oleva juttu on?
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/skoda_kodiaq_sportline_rear_seats.jpg

Itse kyllä kammoksun noita ei-dedikoituja säätimiä. Tuntuu vain todella hankalalta säätää asioita kun ajaa esim. pimeässä maantietä ja katse pitäisi olla liimattuna pitkälle tien reunaan. Löytyyköhän Webastolle oma nappi? Entäpä etulasin ja ratin lämmitys. Hyvä suunta kyllä, että vaihteenvalitsin viety pois tilaa viemästä.
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/skoda-kodiaq-dials-2024.jpg
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/skoda_kodiaq_interior.jpg

Itse pidän myös enemmän vanhasta ulkokuoresta. PHEVin 100 km range maistuisi kyllä itselle. Tuo syö tosin takatilan litroja 910 --> 745.

Tulee kyllä ikävä vanhoja hintoja. Oma 2018 Kodiaq kustansi kaikkinensa 37kâ,¬.

Videoita:
Koko arvostelu: https://youtu.be/uvF_XbFzx0Q
Säätimistä: https://youtu.be/uvF_XbFzx0Q&t=384
Takapenkin keskimötikkä: https://youtu.be/uvF_XbFzx0Q&t=617


Tuo takajalkatilassa keskimmäisen penkin kohdalla oleva konsoli sisältää mm. ylimääräiset mukitelineet. Sen saa nostettua siitä helposti kokonaan pois, jos sitä ei halua käyttää. Näkyy mm. alla olevalla esittelyvideolla. Hauska ajatus ja varmasti myös monessa kohtaa ihan toimiva, mutta omalla kohdallani tuo varmaan päätyisi tallin hyllylle pölyttymään, koska sen verran usein takanakin istuu joku keskellä ja videonkin perusteella näyttää siltä, että ei ole kovin käytännöllinen silloin, jos tuossa keskellä tosiaan joku istuu.

https://www.youtube.com/watch?v=uvF_XbFzx0Q

Tuo webaston oma nappi on ihan hyvä kysymys, toivottavasti sille on oma nappi niissä malleissa, joihin se on mahdollista ottaa. Ratti näyttäisi olevan sama, joka on omassa nykyisessä faceliftissä, niin oletan, että ratinlämmityksen nappi on suoraan ratissa. Ainakin omassani se löytyy ratin painikkeista.

Tuo PHEV olisi muuten erittäin mielenkiintoinen malli, mutta nelivedon puute jättää sen omalla kohdallani vaihtoehtojen ulkopuolelle. Harmi, että tuota ei ole onnistuttu rakentamaan niin, että se olisi mahdollista saada nelivetona. Nyt ainoat nelivetomallit ainakin alkuvaiheessa ovat ilmeisesti 2.0 TSI ja tehokkaampi 2.0 TDI. Ilmeisesti siis edes pienempää TDI:tä ei saa nelivetona, kuten vielä tällä hetkellä on saanut.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

KKN

On kyllä typeryyttä, ettei PHEV:iin sitä nelivetoa saatu aikaiseksi.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: KKN - 06.10.23 - klo:11:54
On kyllä typeryyttä, ettei PHEV:iin sitä nelivetoa saatu aikaiseksi.

Valmistajan mukaan sille ei olisi ollut ainoastaan vähäinen kysyntä. Uskoo ken tahtoo…

JTP73

Juu, ainakin itseltä jää seuraavasta autovaihtoehdosta tuo PHEV pois juuri nelivedon puuttumisen takia. Voi mennä merkki vaihtoon vuoden päästä vaikka olen tuohon nykyiseen 2022 malliin ollutkin tyytyväinen, mutta neliveto pitää kyllä täällä maaseudulla ehdottomasti olla. Työnantajan vaatimusten mukaan pitää saada tietyn päästörajan alle oleva auto, joten vaihtoehtona ei oikein ole muuta kuin hybridi.

iltanen

Ilmeisesti jatkossa navigaattori ei kuulu mihinkään varustelutasoon, vaan tuohon pitää hankkia lisenssi oston jälkeen.
https://www.autocar.co.uk/car-news/business-software/skoda-stops-including-sat-nav-shift-downloadable-features
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 06.10.23 - klo:18:35
Valmistajan mukaan sille ei olisi ollut ainoastaan vähäinen kysyntä. Uskoo ken tahtoo…
Neliveto lyhentää rangea sen verran, että päästöt olisivat kasvaneet liian suuriksi?

iltanen

En nyt tykkää ajatuksena yhtään, että pyyhkimien viiksi on siirretty vasemmalle.
Videolla kohta 16:00.
Suurin ongelma tulee varmasti olemaan siinä, kun vaihtaa "normaaliin" autoon. Muutenkin hieman kammoksun kaikkia säädinkummallisuuksia, jotka vievät ajatuksia pois tienreunan tarkkailulta pimeällä valtatiellä.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

iltanen

Skoda julkaisi käyttöohjeet uudelle Kodiaqille ja Superbille:
https://www.skoda.fi/apps/manuals/Models
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

iltanen

Täysin uudet Superb ja Kodiaq nyt kiertueella 25.3 - 17.4 välisenä aikana!
https://www.skoda.fi/skoda/kodiaq-superb-tour-2024

Lainaus käyttäjältä: Skoda.fiKiertueella on myös mahdollisuus päästä ennakkotilaamaan uutta Kodiaqia ja Superbia, sillä odotettu hintojen julkaisu tapahtuu tiistaina 19.3.

Julkaistavissa hinnastoissa on tarjolla kaikki Superbin ja Kodiaqin polttomoottorivaihtoehdot.

Ladattavien hybridimallien hinnat julkaistaan hiukan myöhemmin, arviolta huhtikuun ensimmäisellä puoliskolla.

Jotain uutta tietoa myös uudesta käyttöliittymästä:
https://www.skodamagazine.fi/skoda-autojen-uudet-saatimet-ja-yksiloitava-kayttoliittyma/
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 12.03.24 - klo:14:16Täysin uudet Superb ja Kodiaq nyt kiertueella 25.3 - 17.4 välisenä aikana!
https://www.skoda.fi/skoda/kodiaq-superb-tour-2024


No nyt siis on vihdoin sen verran tietoa tullut, että kohta hinnat vihdoin julkaistaan. Alunperin piti tulla viimeistään helmikuun loppuun mennessä...tuttu Skoda myyjäkin jo manaili, että kylläpä kestää ja vaikea on kauppaakaan tehdä ilman hintoja...sanoi, että ehkä hintaneuvottelut ovat pitkittyneet, kun kovassa kilpailutilanteessa koitetaan saada hinnat kohdilleen. No, saa nähdä...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

iltanen

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Ocu_Style

Itsekin sain hinnaston sähköpostiin ja pakko sanoa, että pieni pettymys/yllätys, että hinnastossa ei ole ollenkaan bensanelivetoa tarjolla. Oletin, että valikoimaan olisi tullut heti alussa 2.0 TSI neliveto. Tuo, että nelivedon saa vain isomman dieselin yhteyteen, rajoittaa jonkun verran omia ostohaluja tässä vaiheessa, koska ajatuksissa on juurikin ollut, että nykyinen diesel olisi voinut vaihtua bensanelikkoon, koska kilometrejä tulee nykyään sen verran vähemmän. Toki hinnasto tulee vielä täydentymään myöhemmin.

Pitääpä jäädä vielä odottamaan, mihin tulevan Kia Sorenton hinnat asettuvat.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 15.03.24 - klo:13:06Kodiaq mk2 VM2024 hinnasto julki:
https://www.skoda.fi/_doc/5ea877de-4c37-40cd-a920-19741b97dbe2

Jaahas, no niin. Skodan sivuilla on kyllä vielä vanhat hinnat, mihin toi sun linkki vie, kun tuossa jo uudet hinnat?

Kyllähän tuo liian kalliiksi näyttäs menevän...diesel ei ole omaan käyttöön järkevä, noista ainut harkittava malli ois 1.5 TSI eTEC Style DSG. Mutta kyllä 50,5Ke on turhan paljon tuolla koneella. Karoqia vielä just jaksaa kuljettaa, mutta Kodiaqiin ehkä vähän nihkeä...kiitos sitten autoveron, niin parin litran turbot maksaa älyttömästi. Ja niitäkö ei edes tule?

No, tämä kertoo jo sen, että plugari maksanee jotain 55Ke? Se menee kyllä budjetin yli.

Täytyy odotella Ocu faceliftin hintoja, ehkä se voisi olla seuraava ajopeli, kun ens vuodeksi olisi tarkoitus auto vaihtaa. Tosin ei ole pakko olla ihan uusi, jos löytyy sopiva 1-2v käytetty Kodiaq, Superb, RS Ocu...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

KKN

Aika linjassa nuo hinnat minusta on, jos vertaa vanhaan malliin.

Vanha:
NS73ND 1.5 TSI ACT Ambition DSG Autom. 46 828,90
NS74ND 1.5 TSI ACT Style DSG Autom. 50 002,92

Uusi:
PS7DDD 1.5 TSI eTEC Selection DSG Autom. 44 512,67
PS7DDD 1.5 TSI eTEC Style DSG Autom. 50 555,59

Kallis auto silti normi palkansaajalle omalla rahalla ostaa ja vähän nihkeältä saattaa tuntua tuollainen 1.5 kone tuon kokoisessa autossa.

2.0 TSI 4x4 saapuu myöhemmin ja veikkaan että yli 60 tonnia maksaa. Eikä sen polttoaineen kulutus taida olla enää tätä päivää, muuten varmasti hyvä peli. Harmi kun mihinkään hybrideistä eivät saaneet lainata vaikka Audilta tekniikkaa, että olisi saanut nelivetoisena.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

iltanen

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 17.03.24 - klo:21:36Jaahas, no niin. Skodan sivuilla on kyllä vielä vanhat hinnat, mihin toi sun linkki vie, kun tuossa jo uudet hinnat?
...
No, tämä kertoo jo sen, että plugari maksanee jotain 55Ke? Se menee kyllä budjetin yli.
Skoda lähetti innokkaimmille sähköpostilla linkit.

Plugarien hinnoittelun arviointi on hieman hankalaa, kun esim. Superbin vanhan hinnaston mukaan bensalla Ambition kustantaa 5ke enemmän ja L&K vain 1ke enemmän. Toki Kodiaqin kapasitetti on suurempi, mutta tekniikkakin lienee halvempaa kuin aiemmin.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: KKN - 18.03.24 - klo:08:07Aika linjassa nuo hinnat minusta on, jos vertaa vanhaan malliin.

Vanha:
NS73ND 1.5 TSI ACT Ambition DSG Autom. 46 828,90
NS74ND 1.5 TSI ACT Style DSG Autom. 50 002,92

Uusi:
PS7DDD 1.5 TSI eTEC Selection DSG Autom. 44 512,67
PS7DDD 1.5 TSI eTEC Style DSG Autom. 50 555,59

Kallis auto silti normi palkansaajalle omalla rahalla ostaa ja vähän nihkeältä saattaa tuntua tuollainen 1.5 kone tuon kokoisessa autossa.

2.0 TSI 4x4 saapuu myöhemmin ja veikkaan että yli 60 tonnia maksaa. Eikä sen polttoaineen kulutus taida olla enää tätä päivää, muuten varmasti hyvä peli. Harmi kun mihinkään hybrideistä eivät saaneet lainata vaikka Audilta tekniikkaa, että olisi saanut nelivetoisena.

No joo, totta tuokin. Hinnat sinällään pysyneet samoina noissa malleissa. Se mikä pistää silmään, niin aiemmin varustetasojen ero reilu 3Ke, nyt 6Ke. Aika raju ero...Kyllähän se Style malli pitäisi olla ja siinä ja siinä, että mahtuisiko budjettiin, mutta on tuo vähän liikaa 1.5 moottorilla olevasta Kodiaqista. 2.0 TSI olisi varmasti hyvä, mutta kiitos meidän sairaan autoveron, hinta karkaa taivaisiin.

Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

iltanen

Kodiaq ja Superb käyty kurkkaamassa ja totta kai hienoja L&K varusteluilla olivat. Kuulemma lähes jokainen asiakas oli plugarin tietoja kysellyt. Koeajolle päässee vapun tienoilla.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Tombax

Uudessa Tiguanissa bensakoneen ja plugarin erotus on noin 10t. Näissä on varmaan ihan sama plugari tekniikka, joten voisi kuvitella samansuuntaista hintaa myös Kodiaqin kohdalla.
Eli esim. Style varustelulla uusi plugari Kodiaq maksaisi jo noin 60t. Alkaa olla jo hintaa  ;D
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

KKN

Uuden Tiguanin hinnastossa myös arviohinnat 2.0 TSI nelikoille. Kaksi eri varustetasoa ja tehoversiota. Siitä voinee vetää jotain johtopäätöksiä mihin Kodiaqin vastaavien mallien hinnat asettuu.

Elegance Business 2,0 TSI 150kW 4MOTION DSG, Myynti alk. Q2/24, arviohinta 53 900e
R-Line Business 2,0 TSI 195kW 4MOTION DSG, Myynti alk. Q4/24, arviohinta 64 900e

Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

iltanen

Lainaus käyttäjältä: Tombax - 27.03.24 - klo:09:11Uudessa Tiguanissa bensakoneen ja plugarin erotus on noin 10t. Näissä on varmaan ihan sama plugari tekniikka, joten voisi kuvitella samansuuntaista hintaa myös Kodiaqin kohdalla.
Eli esim. Style varustelulla uusi plugari Kodiaq maksaisi jo noin 60t. Alkaa olla jo hintaa ;D

Siis mitä malleja vertailet Tiguanissa?
Elegance Business eHybrid 150 kW DSG-automaatti 47 306,63 e
Elegance Business 1,5 eTSI 110 kW DSG-automaatti 43 598,52 e
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/0ad4ebe2-65fa-40ba-8f1f-2baab99b8b3a

Lisäksi lisävarusteissa säästää huomattavasti pienemmän autoveron takia. Tekniikka luultavasti sama, jos Tiguanin kantama n. 120 km.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Tombax

Joo sori hätäsesti vilkaisinkin noita verottomia hintoja  ;D  Eli eihän tuossa ole kuin muutama tonni eroa  :) 
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

Kaltsu75

Lähinnä odottelen uutta Ocu FL mallia ja sen hintoja, mutta täytyy nyt myös käydä uudet Kodiaq & Superb tsekkaamassa, kun kiertue tulee tällä viikolla omille kulmille. Plugarien hinnat kiinnostaa sinänsä, kai nekin kohta on tulossa.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

iltanen

Julkaisivat nyt myös plugarihinnat!

Kodiaq mk2 2024 hinnasto

1.5 TSI PHEV Style DSG Autom. 53 860,30 e
1.5 TSI eTEC Style DSG Autom. 50 555,59 e
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy