tuulilasin heijastukset

Aloittaja seesee, 07.05.11 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

seesee

Omistan 2 vuotta vanhan passat cc:n. Nyt jouduttiin tuulilasi kiveniskun ja halkeaman vuoksi vaihtamaan. Uusi ei tullut aivan kohdalleen sillä vasemmalla pylvään kohdalla 1 mm rako ja oikealla 4 mm. Ongelmana tuli kuitenkin kojelaudan ja pylvään heijastukset tuulilasiin, joita en entisen lasin kohdalla ainakaan kovin haittaavina pitänyt. Koko kojelauta heijastuu lasiin kun valo tulee sopivasta suunnasta ja risteyksissä on vaikea nähdä oikealle kun paljon heijastuksia. Eipä taida olla muuta apua kuin polaroid-lasit. Ei kai voida epäillä, että uusi lasi jotenkin vähemmän laadukakkaampi kuin vanha? Onko tämä yleinen ongelma muissakin merkeissä, ilmeisesti.

Arcca

Hienoa, että tulee uusia CCläisiä palstalle.

Mulla on alkuperäinen tuulilasi, ja juuri eilen myös minäkin pohdiskelin että aika paljon tuntuu heijastuvan kojelauta tuulilasiin. Ei toki niin ettei kanssa autoilijoita näkisi.

Olen ymmärtänyt, että heijastuminen johtuu ensisijassa kojelautamateriaalista ja väristä. Sen vuoksi se on yleensä musta, kuten CCsäkin. Xsarassani esim harmaa (?) ja se kärsi heijastuksista.
CCssä tilannetta saattaa pahentaa lasin kaltevuus kojelautaan nähden, mene ja tiedä. Toinen asia joka tuli tätä kirjoittaessa mieleen on, että voisiko kojelaudan päällyksen puhdistaminen jollain kiiltoa antavalla puhdistusaineella aiheuttaa lisäheijastumista.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lanttu42

Hitto! Mä en siis oikeasti ole hullu :D

Tsiikatkaahan tämä keskustelu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5316.0

Itselläni on tuulilasissa jotain "likaa" lasipintojen välissä. Sitä on kuljettajan puolella todella paljon ja ongelma näkyy erityisesti auringon paistaessa aamulla lähes kohti. Ikkunasta on todella vaikea nähdä ulos, vaikka itse aurinkoa ei näkyisikään. Sen valo kuitenkin leviää koko ikkunapintaan.

Autoni on Polo 1.2 ja se on valmistunut vuoden alussa.

Vanhassa polossa ei kojelaudan heijastumista juurikaan ollut, mutta tämä on ihan naurettavalla tasolla.
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

0251

Tälle ongelmalle tuskin mitään voi,kun nämä nykyiset kojelaudat on sellaisia " laitureita " . Ja tuulilasit viistoja ja pitkiä. Olen huomannut sellaisenkin ongelman että tuulilasin alareunaa on lähes mahdoton sisäpuolelta pestä, kun kiilautuu kojetaulun väliin niin ahtaaksi raoksi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy