T5 multivan 2015 tupakansytytin

Aloittaja Jukkajohannes, 08.08.23 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

Jukkajohannes

T5 multivan tupakansytyttimen pistorasiaan tulee jännite kokoajan, kuuluuko se olla sellainen ja saako jotenkin muutettua että jännite tulisi vain sytytysvirran ollessa päällä? Pitäisi saada kojelautakameraa ja muita kytkettyä.

Kampiveivi

Lainaus käyttäjältä: Jukkajohannes - 08.08.23 - klo:08:13
T5 multivan tupakansytyttimen pistorasiaan tulee jännite kokoajan, kuuluuko se olla sellainen ja saako jotenkin muutettua että jännite tulisi vain sytytysvirran ollessa päällä? Pitäisi saada kojelautakameraa ja muita kytkettyä.

On ihan normaalia että    sinne pistokkeeseen tulee jatkuva virta.
Jos on kovinkin paljon "virran syöjiä" jotka pitäs saada toimimaan kun virrat kytkettynä niin oisko järkevää tehdä ihan oma virransyöttö releellä ja ohjausvirta vaikka esimerkiksi radion herätejohdolta

DaddyCool

Itse laitoin erillisen kytkimen taakse kojelautakameran. Ainoa miinus on, että pitää muistaa liikkeelle lähdettäessä laittaa päälle ja sitten myös sammuttaa ettei turhaan tallenna autotallin seinää :)

Lare111

Itse olen ainakin omissa vaggineissa ryöstänyt kojelautakameralle virran sulakerasiasta kojelaudan päädyssä. Kahdessa edellisessä autossa käytin ajovalojen korkeudensäätömoottorin sulaketta. Nykyisessä autossa ei ole takalasinpyyhintä ja sen sulake oli vapaana. Noihin kytkiessä kamera käynnistyy ja sammuu automaattisesti auton mukana. Toki ei mitään tietoa, missä tämän auton kohdalla sulakkeet tarkalleen on.
2022 Skoda Octavia 2.0 TDI Style

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy