1.4 tsi jakoketjun kestävyys

Aloittaja Taikuri, 29.05.23 - klo:11:27

« edellinen - seuraava »

Taikuri

Onko näissä vähän uudemmissakin 1.4 tsi koneissa vielä jakoketjun venymisongelmaa? Tossa olisi yksi 2017 vuoden superb kattelussa, mutta ei huvittas sekaantua jakoketjuongelmiin. Tai onko joku toinen bensamoottori turvallisempi valinta?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

a_jaba

Tuon ikäisessä on jo EA211 moottori eli hihnakone
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Popo

 Ainakin merkkihuollot suosittavat vähintään  6-vuoden vaihtoväliä jakohihnalle. Ei siis ongelma, vaan "normaalia kunnossapitoa", mutta maksaa silti...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Taikuri

No niinpäs vaikuttaa olevankin. Hihna nyt on onkin tarkoitettu vaihdettavaksi, joten parempi se kuin venyvä ketju. Yritin kaivella tietoa tosta 1.4 tsi koneesta, mutta ei oikein paljoa löytynyt. Se tietty usein tarkoittaa, että ei ole maailman huonoin ostos.

Osaako raati sanoa, onko jotain isompaa tyyppivikaa noissa? Miten laatikot nykyään toimii?

vag4life

Eikös tuo vaginan 1.4tsi/ tfsi mottori ole kahminut aika hyvin palkintoja "engine of the year" tapahtumassa.
Ihan kelpo tekniikalla muutenkin, ei muuta kun ostohousut jalkaan ja kovaa ajoa!
A4 B9 TFSI Q s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy