Auton värikoodin selvittäminen

Aloittaja Pikke, 18.05.23 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

Pikke

Osaisikohan joku kertoa millä saan auton värikoodin selville paikkamaalia varten?

Kyselin aikanaan merkkihuollosta ja sain omalle Caddylle tuollaisen koodin: A5W

Tilasin maalin tuolla koodilla, mutta maalauksen jälkeen tuo sininen ei kyllä ole riittävän lähellä alkuperäistä väriä.

Ilmeisesti koodi pitäisi löytyä jostain tarrastakin, mutta en vielä löytänyt muuta ku kuskin oven palkista jonkinmoisen tyyppikilven, josta en keksi onko siihen värisävytieto kätkettynä.

tkp

Tee oma k-auto-sivulle tunnukset ja lisää sinne autosi niin pitäisi näkyä auton tiedot mukaanlukien värikoodi

jt

Koodi löytyy myös huoltokirjasta. Huoltokirjan sisälle on yleensä liimattuna tarra jossa on erilaisia koodeja pitkä lista.
Itsellä koodi löytyy toiselta riviltä toinen merkkipätkä vasemmalta lukien, koodin pituus on itsellä 4 merkkiä. Joskus vuosimallikin voi vaikuttaa, sävyssä voi olla pientä ero vuosien välillä.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Pikke

Kiitos vastauksista.

Huoltokirjassa oli näköjään tuo LA5W eli ilmeisesti sama, jonka sain VW:n huollosta.

Tuo oma k-auto olikin mielenkiintoinen saitti ja se antaa auton värikoodiksi   5Z5Z, Ravennansininen Metalliväri.

Jollain toisella sivustolla oli tuollainen tieto eli monta eri koodia samalle värille?
5Z, 5Z5Z, 9948, A5W, LA5W   Blue Lagoon Metallic/Ravennablau Metallic


Kylläpä on tehty kryptistä, mut meneehän se takakulma ny vähän tummemmansinisenäkin ja jos roiskii paljon kuraa päälle ni ei huomaa.

Wiiseli

Mä kävin hakemassa joku aika sitten kiveniskeymiin korjauskynän maalimyymälästä. Olin antamassa värikoodia heille, niim sanoi ettei sillä tee mitään, kun paikkausmaalisävyjä on " miljoona" perus valkoisellekkin. Käveltiin sitten autolle ja myyjä otti jollain laitteella sen hetkisen värisävyn ja teki sillä maalin.
PASSAT GTE VM. 2020

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 19.05.23 - klo:09:44
Mä kävin hakemassa joku aika sitten kiveniskeymiin korjauskynän maalimyymälästä. Olin antamassa värikoodia heille, niim sanoi ettei sillä tee mitään, kun paikkausmaalisävyjä on " miljoona" perus valkoisellekkin. Käveltiin sitten autolle ja myyjä otti jollain laitteella sen hetkisen värisävyn ja teki sillä maalin.

Missä paikkakunnalla ja mikä myymälä? Pitäisi itsekin teettää pieni korjausmaali purkki ja kynällä paikata kivenlyömiä.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy