Keskikonsolin USB-C liittimet, lataa ei lataa?

Aloittaja ddude, 24.04.23 - klo:15:22

« edellinen - seuraava »

ddude

Onko muilla ollut ongelmia keskikonsolin "pohjassa" olevien usb liittimien kanssa?

Ne on USB-C liitiimiä ja useimmilla ei varmaan ole sopivaa johtoa vaan joutuu käyttämään välissä usb-a adapteria jolloin liittimestä tulee pitkä pulikka joka törröttää pystyssä.

Se taas aiheuttaa sen että ainakin itsellä lataaminen on hyvinkin tuurista kiinni saako kontaktia vai ei.

Samaa ongelmaa?

heller

Itellä ainakin USB-C -> lightning on toiminut aina. Oon tosin käyttäny aina sitä taaempaa porttia.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Zarhan

Mikä laite on kyseessä? Ei varmaan sama tilanne, mutta joka tapauksessa, vanha TomTom ei tykännyt oman auton omasta USB-liittimestä kun yritti ilmeisesti kiskoa virtaa jonkun oman pikalatausstandardin mukaisesti. Oireet olivat juuri tuollaisia että latasi hetken, sitten yritti ilmeisesti neuvotella isompaa latausvirtaa, katkaisi, ja tätä toistettiin.

Tavallisen puhelimen kanssa tosin varmaan on vähemmän ongelmaa.

ddude

Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 24.04.23 - klo:16:27
Mikä laite on kyseessä? Ei varmaan sama tilanne, mutta joka tapauksessa, vanha TomTom ei tykännyt oman auton omasta USB-liittimestä kun yritti ilmeisesti kiskoa virtaa jonkun oman pikalatausstandardin mukaisesti. Oireet olivat juuri tuollaisia että latasi hetken, sitten yritti ilmeisesti neuvotella isompaa latausvirtaa, katkaisi, ja tätä toistettiin.

Tavallisen puhelimen kanssa tosin varmaan on vähemmän ongelmaa.
Ihan Googlen Pixel luurilla kokeillut.
Omasta mielestä vika on tuossa adapteri johto systeemissä. Sitä kun heiluttelee niin välillä lataa ja välillä ei...

Atsii

Omassa laitteessa oli uutena jo vikaa. Ei latausta ollenkaan. Korjaamolla tuli kuntoon.
Huonot nuo korjatutkin ovat. Sellaiset rimpulat >:(
ex. Skoda Octavia Combi  1.5TSI Style Launch Edition man. 2020
VW Golf Variant Comfortline Edition 40 1.4TSI man. 2015 
VW Golf Variant Comfortline 1.4TSI 2010  man.     
VW Golf Variant Comfortline 1.9 TDI  2002 man.     
VW Polo Classic Comfortline 1.4 2000 man.

Possu

Itse ostin USB-C-kaapeleita (lightning- ja USB-C-päillä). Hyvin lataa puhelimia noilla.

Mutta hieman rimpulat nuo portit kyllä on, niin kuin joku kirjoittikin. Kaapelin pää ei mitenkään napsahda paikalleen, vaan se helposti jää vähän puolitiehen tai nousee paikaltaan. Suurimmaksi osaksi kuitenkin toimii.

heller

Lainaus käyttäjältä: Possu - 25.04.23 - klo:07:51
Itse ostin USB-C-kaapeleita (lightning- ja USB-C-päillä). Hyvin lataa puhelimia noilla.

Mutta hieman rimpulat nuo portit kyllä on, niin kuin joku kirjoittikin. Kaapelin pää ei mitenkään napsahda paikalleen, vaan se helposti jää vähän puolitiehen tai nousee paikaltaan. Suurimmaksi osaksi kuitenkin toimii.
Eroja varmaan myös kaapeleissa. Ittellä kyllä napsahtaa paikallaan.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Reneto

Samanlaisia kokemuksia Golfin usb-aukoista. Mullakin oli käytössä adapteri usb-a:lle ja jos johto oli jäykkä, se väänsi liitintä niin vinoon, että lataili tai sitten ei. Ensimmäisen parannuksen tilanteeseen sai kun vaihtoi johdon taipuisampaan. Paras ratkaisu oli vaihtaa puhelin sellaiseen mikä tuki langatonta latausta. Ja koska CarPlay (ja AndroidAuto) toimivat myös langattomasti, en ole enää usbeja käyttänyt.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy