Kirjoittaja Aihe: Octavia lV - Webaston toiminta ja käyttölogiikka  (Luettu 754 kertaa)

Poissa heller

• Konkari
    • Profiili
"Webasto" ja Challenger+ paketti. Tätä ei ole näköjään enää edes saatavilla. Säädettävän alustan taisi tämä paketti sisältää.
Kappas, toinen Challenge+ paketti. Voin kertoa että DCC on kovalla käytöllä. Webasto saattoi itselle olla jopa turhaan. tässä 9kk aikana käyttänyt sitä 3 kertaa.
« Viimeksi muokattu: 18.03.23 - klo:16:25 kirjoittanut Jyri »
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Poissa Autoseppo

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Vs: Octavia lV toimitusaika
« Vastaus #1 : 17.03.23 - klo:09:14 »
Kappas, toinen Challenge+ paketti. Voin kertoa että DCC on kovalla käytöllä. Webasto saattoi itselle olla jopa turhaan. tässä 9kk aikana käyttänyt sitä 3 kertaa.
Webastoa tulisi ehkä käyttää useammin, jotta pysyisi kunnossa. Oletko muuten huomannut, että (ainakin omassa autossani) oletuksena Webasto menee auton käynnistyksen jälkeen päälle automaattisesti alle +5:ssä, jolloin auto lämpenee nopeammin ajossa.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Poissa heller

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.03.23 - klo:12:07 »
Webastoa tulisi ehkä käyttää useammin, jotta pysyisi kunnossa. Oletko muuten huomannut, että (ainakin omassa autossani) oletuksena Webasto menee auton käynnistyksen jälkeen päälle automaattisesti alle +5:ssä, jolloin auto lämpenee nopeammin ajossa.
Mistäs näet että webasto olisi päällä? Plugarissa webasto tai muu esilämmitys sammuu heti kun auton käynnistää.

Poissa Tombax

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 17.03.23 - klo:13:18 »

Eiköhän plugarissa fiksuinta ole käyttää sitä sähköä lämmitykseen liikkeelle lähtiessä ja näin Octavia varmaan toimii vaikka siinä olisi webasto. Sähköllä auto lämpenee vähintään yhtä tehokkaasti ja veikkaan, että jopa nopeammin. Sitten jos akut on tyhjät niin voisi kuvitella, että auto käyttää webastoa myös liikkeelle lähtiessä jos akuissa ei riitä virtaa auton lämmitykseen, mutta tästä ei minulla ole mitään faktaa.

Itsellä on eri auto käytössä, mutta en ole reilun vuoden aikana kertaakaan ollut tilanteessa, missä olisi tarvinnut webastoa sähköllä lämmityksen sijaan, eikä minulla Webastoa olekkaan. Eihän ne edes lämmitä moottoria näissä plugareissa..
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

Poissa Autoseppo

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 18.03.23 - klo:11:05 »
Hybridissä Webasto varmaan toimii eri logiikalla, en huomannut tarkistaa mallia allekirjoituksesta. Bensamalleissa automaattinen Webasto lienee oletuksena päällä kylmällä.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Poissa Occux

• Täysjäsen
  • -
    • Profiili
    • -
« Vastaus #5 : 18.03.23 - klo:13:19 »
Näyttää olevan tässäkin eroja valmistusjankohdasta rippuen. Itsellä valmistunut 2020 heinäkuun alussa ja tässä Webasto ei mene automaattisesti päälle. Kyseessä siis pensakone 1.5 manuaalivaihteilla.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Poissa Rakkaudestalajiin

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 18.03.23 - klo:13:34 »
Näyttää olevan tässäkin eroja valmistusjankohdasta rippuen. Itsellä valmistunut 2020 heinäkuun alussa ja tässä Webasto ei mene automaattisesti päälle. Kyseessä siis pensakone 1.5 manuaalivaihteilla.
Sult varmaan jo luovarissa otettu se asetus pois päältä että käyttää webaa automaattisesti kylmällä kelillä.

Poissa Ocutj

• Seniori
    • Profiili
Vs: Octavia lV - Webaston toiminta ja käyttölogiikka
« Vastaus #7 : 18.03.23 - klo:22:08 »
Sen Webaston automaattitoiminnan asetuksen voi muuttaa ilmastoinnin valikosta radion näytöllä itsekin, ainakin eTec:ssä ja dieselissä. Ja lämmittää moottorin ja sisätilan.

Poissa tigeli

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #8 : eilen kello 02:30 »
Eiköhän plugarissa fiksuinta ole käyttää sitä sähköä lämmitykseen liikkeelle lähtiessä ja näin Octavia varmaan toimii vaikka siinä olisi webasto. Sähköllä auto lämpenee vähintään yhtä tehokkaasti ja veikkaan, että jopa nopeammin. Sitten jos akut on tyhjät niin voisi kuvitella, että auto käyttää webastoa myös liikkeelle lähtiessä jos akuissa ei riitä virtaa auton lämmitykseen, mutta tästä ei minulla ole mitään faktaa.

Webasto sammuu aina plugarissa kun pistää auton ajotilaan, eli ei lämmitä koskaan ajaessa. Säästää myös aikalailla sähköä ajoon jos lämmittää webastolla (jos ei siis ole mahdollista lämmitellä piuhassa). Olisi toki kätevää jos lämmittäisi myös talvella webastolla niin voisi ajella sähköllä 2x pidemmälle.

Poissa Occux

• Täysjäsen
  • -
    • Profiili
    • -
« Vastaus #9 : eilen kello 18:03 »
Sult varmaan jo luovarissa otettu se asetus pois päältä että käyttää webaa automaattisesti kylmällä kelillä.
Paljon mahdollista. Muistaaksen osassa Octavioista takavalot ei aina päällä ja mulla on. Voi olla Vehon peruja. Edellisessä 2013-mallissa oli takavalot päälle koodattuna ja niin on tässäkin Laakkosen toimittamassa. Hyvä, että takavalot on päällä kaikilla keleillä ja kun olen tottunut aina pistämään Webaston päälle käsin, niin sekään ei ole ongelma. Ja nyt kun kännykän kautta saa päälle, niin aina olen alle +5 lämmöissä antanut esilämmityksen. Kauko-ohjaimen toiminta ei ulotu, kun auto on koulun takana suht turvallisella kadulla. Skoda connect on toiminut moitteettomasti ainakin vuoden ja sitä ennen satunnaisesti.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Poissa heller

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #10 : tänään kello 10:43 »

Itsellä on eri auto käytössä, mutta en ole reilun vuoden aikana kertaakaan ollut tilanteessa, missä olisi tarvinnut webastoa sähköllä lämmityksen sijaan, eikä minulla Webastoa olekkaan. Eihän ne edes lämmitä moottoria näissä plugareissa..
Tietysti plugarissa sähköllä lämmitys kannattaa aina, kun on virtaa akussa. Lämpeää nopeammin kuin webasto ja molemmat ovat siinä 5-6kW tehoissa.
Itse otin webaston plugariin varalle, jos sitä akkua ei määränpäässä saakkaan ladattua, niin saa silti kabiinin/ikkunat lämmitettyä.
Kuten tuossa jo sanottiinkin, niin plugarissa webasto sammuu heti kun auto on ajotilassa.

Paljon mahdollista. Muistaaksen osassa Octavioista takavalot ei aina päällä ja mulla on. Voi olla Vehon peruja. Edellisessä 2013-mallissa oli takavalot päälle koodattuna ja niin on tässäkin Laakkosen toimittamassa. Hyvä, että takavalot on päällä kaikilla keleillä ja kun olen tottunut aina pistämään Webaston päälle käsin, niin sekään ei ole ongelma. Ja nyt kun kännykän kautta saa päälle, niin aina olen alle +5 lämmöissä antanut esilämmityksen. Kauko-ohjaimen toiminta ei ulotu, kun auto on koulun takana suht turvallisella kadulla. Skoda connect on toiminut moitteettomasti ainakin vuoden ja sitä ennen satunnaisesti.
Itellä palaa takavalot aina vaikka en sitä erikseen pyytänyt. Auto tuli laakkoselta. En muista kyllä nähneeni liikenteessä mk4 octaviaa jossa takavalot ei palaisi.

www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi