Raitisilmansuodattimen vaihtaminen itse, miten takuu

Aloittaja Zarhan, 13.02.23 - klo:12:47

« edellinen - seuraava »

Jape80

Itse asiasta, osaako joku neuvoa miten välttää jatkuva suodattimen kastuminen talvella? Näissä VAG-tuotteissa saa suodattimia jatkuvasti olla vaihtamassa kun kerää kosteutta.

Jape80

Sellainen vinkki jo kuultu että ottaa koko suodattimen talveksi pois, esim. osa takseista kuulemma tekee niin. Vaikuttaa kyllä radikaalilta.

TemeW

Lainaus käyttäjältä: Jape80 - 17.02.23 - klo:09:55
Itse asiasta, osaako joku neuvoa miten välttää jatkuva suodattimen kastuminen talvella? Näissä VAG-tuotteissa saa suodattimia jatkuvasti olla vaihtamassa kun kerää kosteutta.

itse pidän autossa apparin penkin alla tuollaista kosteuden poistajaa, jonka säännöllisesti kuivatan. Auttaa jonkin verran auton sisältä kosteuden poistumiseen talvella.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/5000609/Kosteudenpoistaja-kuivattava-350-g

VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

Zarhan

Auto nyt käytetty huollossa ja raitisilmasuodattimen vaihtamisesta itse ei tullut tosiaan mitään sanomista.

Mielenkiintoinen yksityiskohta että sama firma tarjoaa perheen Ibizalle raitisilmasuotimen vaihtoa 45 eurolla huollon yhteydessä. Toki huolto maksaa polttomoottoriautolle reilusti enemmän noin muuten, joten kai sitä sähkövempainten kohdalla sitten pitää kiskoa katteita tällaisista. Tuon verran olisin jopa ollut valmis maksamaan, mutta nyt kun tuli opeteltua proseduuri niin sen tekee varmaan polttiksellekin itse jatkossa. Rahanmeno motivoi...

Jarrunesteen vaihdosta veloittivat seitsemän kymppiä, sen osalta on sama hinta polttiksella ja sähköllä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy