2.0 TSI RS höyryää

Aloittaja Vartiomies, 10.11.22 - klo:09:52

« edellinen - seuraava »

Vartiomies

Eli pari viikkoa auto nyt ollut alla ja useamman kerran huomannut ajon jälkeen kun auton sammuttaa niin konepellin alta nousee höyryä syylärin läheltä ja höyry haisee makealle. Tätä ilmiötä ei tee joka kerta. Paisarissa ei neste tunnu vähentyvän mitä nyt tässä lyhyen ajan sitä tarkkaillut. Huoltopapereissa on 2 eri huoltokertaa kun edelliset omistajat käyttäneet autoa huollossa saman ilmiön takia ja vikaa ei ole löytynyt. Lueskelin täältä että tätä samaa vikaa tuntuu olevan muissakin octaavioissa. Muutamaa eri postausta lukien on tehty painetestaukset yms ja ei löydy syytä mutta nestettä häviää / välillä höyryää.

Autolle on ostettu lisäturva joka kattaa 60% huoltojen kuluista ja tässä pohdin lähdenkö käyttää korjaamolla jos ne osais löytää vian.

Mistähän lähtis vikaa etsimään?

rawpower

Itsellä 2.0 tdi RS EA288. Makea tuoksu aina ajon jälkeen keulalla kun konepellin avaa. Höyryä ei näkyvissä. Nestettä vajunut noin 1 desi /17000km. Paineistamalla ei vuotoja löytynyt. Vasta käytetty tarkastushuollossa. Ei myöskään nyt vuotoja ulospäin. Marmorin ohje, että kovaa ajoa vaan  ;D

Seuraile nesteen pintaa ja jos vajuuu niin sitten paineistamaan järjestelmä ja tutkimaan.

mikama83

Makea tuoksu oli ajon jälkeen konehuoneessa myös vuosimallin 2015  Leon cuprassa (2.0tsi) jossa hyvin pitkälle sama moottori. Nestettä ei tarvinnu lisäillä niin ei tullu asiaa tutkittua mun omistuksen aikana.

ak72

Vesipumppu saattaapi olla menossa kun nuita oireita tulee. Kannattaa ehkä vaihtaa jos kilsoja runsaasti. EA288 koneissa nuita vikoja ollut. Samalla vaihtaa termostaattikotelon.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Vartiomies

On kyllä ihme vika ku nyt viikon päivät ajellut ja ei minkäänlaista ongelmaa. Voiskohan olla että joku liitos on hieman löysällä ja sillon tällön vuotaa ku laajenee lämmöstä. Lämmöt nousee hyvin. Esim tänä aamuna -2.5 pakkasta ja ajoa about 4km niin vedet oli mittarin mukaan +90.

Vartiomies

Keulalta ei ole tullut höyryä pitkään aikaan.  Nestettä hävittää todella vähän mutta häviää. Viimeisen 2kk aikana pinta vajonnut ehkä 1cm. Nyt huomannut että pakokaasu haisee makealle ja tulisiko pakoputken päästä tavallista enemmän savua pihalle. Tosin edellinen 1.5L mondeo savutti talvella tosi reippaasti tyhjäkäynnillä ja nestettä ei hävittänyt.

Voiko kannentiivistä olla menossa rikki ja sieltä lirkkii ja polttaa sen sit pihalle. Lisäsin nyt paisariin nestettä max viivan tasolle ja seuraan millä tahdilla hävittää nestettä.
Autolla ajettu 156t. Voiko kannentiiviste olla rikki näillä kilsoilla?
Autolla vielä yli 1,5v jäljellä lisäturvaa joten tuon kannentiivisteen remontin saa menemään turvan piikkiin. Jos se nyt olisi se syy tähän ongelmaan.

Webaston kaukkari ei käynnistä webastoa. Patteri vaihdettu ja kattelin ohjekirjaa mutta en löytänyt ohjetta siihen miten kaukkarin sa yhdistettyä webastoon. Miten onnistuu?

sonic

Audi TT 2.0 2014 ja ajettu jotain 38tkm, jäähdytysneste tuoksuu aika-ajoin, mitään ei kuitenkaan häviä, jos vika löytyy niin mielellään siitä kuulisi....

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Vartiomies - 02.02.23 - klo:09:58
Keulalta ei ole tullut höyryä pitkään aikaan.  Nestettä hävittää todella vähän mutta häviää. Viimeisen 2kk aikana pinta vajonnut ehkä 1cm. Nyt huomannut että pakokaasu haisee makealle ja tulisiko pakoputken päästä tavallista enemmän savua pihalle. Tosin edellinen 1.5L mondeo savutti talvella tosi reippaasti tyhjäkäynnillä ja nestettä ei hävittänyt.

Voiko kannentiivistä olla menossa rikki ja sieltä lirkkii ja polttaa sen sit pihalle. Lisäsin nyt paisariin nestettä max viivan tasolle ja seuraan millä tahdilla hävittää nestettä.
Autolla ajettu 156t. Voiko kannentiiviste olla rikki näillä kilsoilla?
Autolla vielä yli 1,5v jäljellä lisäturvaa joten tuon kannentiivisteen remontin saa menemään turvan piikkiin. Jos se nyt olisi se syy tähän ongelmaan.

Webaston kaukkari ei käynnistä webastoa. Patteri vaihdettu ja kattelin ohjekirjaa mutta en löytänyt ohjetta siihen miten kaukkarin sa yhdistettyä webastoon. Miten onnistuu?

Onko näissä TSI:Ssä myös egr jäähdytin? Epäisilin sitä ennemminkin syylliseksi kuin kannentiivistettä. Niissä on ainakin ollut paljon vuotoja dieseleissä.

Vartiomies

Nyt kun ajelin kotia ja koneen lämmöt oli 95 niin jätin auton käyntiin ja kävin haistaa pakokaasua niin en huomannut makeaa tuoksua enää. Sellaisen huomion tein että kun yritin avata öljykorkkia niin painetta tuntui olevan ja en uskaltanut avata. Kävin sammuttaa  auton ja otin korkin pois ja käynnistin auton niin kierrokset alkoi seilaa about 1300-1800 väliä. Sit ku korkin laitto kiinni niin ei mitään ongelmaa. Onko huohotin tukossa?

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Vartiomies - 02.02.23 - klo:15:24
Nyt kun ajelin kotia ja koneen lämmöt oli 95 niin jätin auton käyntiin ja kävin haistaa pakokaasua niin en huomannut makeaa tuoksua enää. Sellaisen huomion tein että kun yritin avata öljykorkkia niin painetta tuntui olevan ja en uskaltanut avata. Kävin sammuttaa  auton ja otin korkin pois ja käynnistin auton niin kierrokset alkoi seilaa about 1300-1800 väliä. Sit ku korkin laitto kiinni niin ei mitään ongelmaa. Onko huohotin tukossa?

Tuossahan voisi tehdä sen kelmu testin huohottaako. Eli öljykorkkiauki pitäisi olla alipaine ja vetää kuopalle. Jos huohottaa  voimakkaasti tarkastaisin huohottimen ensin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy