Jarrupoljin painuu varsin syvälle (Brembot)

Aloittaja Jasca, 25.11.22 - klo:09:11

« edellinen - seuraava »

Jasca

Kiinnitin jo varsin pian ostettuani Cupra Atecan, jossa lisävarusteena Brembon jarrut (Performance Pack), että jarrupoljin painuu varsin syvälle. Toisella polkaisulla poljin ei enää painu yhtä syvälle. Tuntuma ei kuitenkaan ollut sellainen pehmeä, kuin järjestelmässä olisi ilmaa.

Mainitsin asiasta määräaikaishuollossa vuosi sitten, mutta mitään vikaa ei löydetty. Mielestäni tilanne on pahentunut tässä vuoden aikana, joten mainitsin asiasta uudelleen tämän vuoden huoltoon aikaa varatessani.

Asentaja oli kirjannut "Koeajolla huomattu että poljin menee ekalla polkaisulla aikas alas. Ei tiedotteita. Ilmattu jarrut. Jarrutuntuma ei muuttunut yhtään. Mahdollisesti ominaisuus.".

Onko muilla kokemusta noista Brembon jarruista, olisiko tosiaan ominaisuus? Samaa Brembo-settiä ollut tarjolla ainakin Audi TT, Audi S3, Golf R ja Leon Cupra malleihin? Tuntuu jotenkin kaukaiselta ajatus, että insinöörit olisivat hakeneet Brembon jarruilla vakiojarruja huonompaa jarrutuntumaa...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Jultsu

Taitaa olla yleinen "ominaisuus" tuo että kiinteissä satuloissa ei tahdo saada ilmaa yhtä helposti ulos kun sitä aina jää jompaankumpaan puoleen, lisäksi kun mäntäpinta-alaa on enempi tarkoittaa se myös sitä että nestettä pitää liikuttaa enempi että saadaan kaikki männät liikkeelle, siksi pidempi liikerata polkimessa.


Ennen muinoin nämä sporttimallit (jotka tehty perheautojen runkoon) oli varustettu isommalla männällä pääsylkyssä, lieneeköhän tässä sama pääsylkky riippumatta jarruista?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy