Octavia -08 BMM vedenkierto häiriö?

Aloittaja Jiikoo8383, 19.11.22 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

Jiikoo8383

Paljon löyty juttua mutta ihan samanlaista vikaa ei. Eli kone lämpeää tyhjäkäynnillä ihan normaalisti ja sisälle tulee lämmintä,ajamaan kun lähtee ja kierrokset korkeammalla niin hyttiin lämmön tulo loppuu. Välillä satunnaisesti tulee lämmintä. termari vaihdettu,vieläkö ois vesipumppu vaihtaa vai otanko suosiolla kannen irti? Painetta ei tee järjestelmään ja tyhjäkäynnillä lämpeää alavesiletkukin,tosin kun paisarin korkin käyttää irti niin alavesiletku jäähtyy. Edellisen omistajan aikaan oli ruvennut häviämään nestettä ja vika oli löytynyt egr jäähdyttimestä,joka nyt ohitettu. sen verran huomasin siinä ohituksessa vikaa että oli letku jäänyt mutkalle ylöspäin ja oli melkein paisuntasäiliöö korkeammalla. se on nyt muutettu alaspäin mutkalle. tämän korjauksen jälkeen ajeltu varmaan tuhat kilsaa,mutta vieläkö vois ilmoja jossain olla? lämpöjä ei nosta,autocomilla katottu että tyhjäkäynnillä veden lämpö n.66 astetta. ajaessa ei seurattu. Nestettä ei häviä enää,voiko jos kansi halki niin mennä tuo veden kierto huonoks?

o.b.

Onko autossa DSG6-vaihteisto? DSG:lle saattaa olla oma termostaatti ja se aiheuttaa kaikenlaista lämpenemisongelmaa. Huollossa eivät tiedä sellaisesta termostaatista yhtään mitään. Itse olen muutaman vaihtanut ::)

Tos®

Auton omaan lämpömittariin ei voi luottaa, se näyttää aina 90 astetta - oikeat lämmöt on 70-110 välissä.
Tässä ei taida olla vielä moottorissa toista termostaattia dsg termarin lisäksi.
Se löytyy akun alapuolelta, mokkula joka on laatikosta tulevien putkien välissä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jiikoo8383

Tämä on manuaali. Läppärin kanssa ajeltu ja koneen lämmöt 75-90. Regenerointia ajelin ja kun kierroksia yli 2000 niin tulee jopa kuumaa kabiiniin, generoinnin päätyttyä isommalla vaihteella ja pienemmillä kierroksilla taas puhaltaa kylmää,huomasin myös hennon pakkasnesteen hajun kopissa ja ikkunan veti huuruun... onkohan millanen homma kennon vaihto,vesipumppu ehkä kuitenkin toimii kun ei tuolla regeneroinnillakaan lämmöt noussu kun max 93

o.b.

Saattaa tosiaan olla kenno tukossa. Parissa autossa olen huuhdellut kennon ja sillä on toiminut sen talven. Seuraavana talvena taas lehmän henkäys vaikka lämmöt täysillä.

Kennon vaihto ei ole ihan mahdoton työ, mutta sitä ennen pitää saada koko järjestelmä puhdistettua jäähdytintä myöten.

Tos®

Onko paisuntasäiliössä merkki "mit silikat" tms...?
Jos on, niin siellä on silikaattipussi, joka on päästänyt sisältönsä kennoon.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.11.22 - klo:20:40
Onko paisuntasäiliössä merkki "mit silikat" tms...?
Jos on, niin siellä on silikaattipussi, joka on päästänyt sisältönsä kennoon.
Ei ole tuon ikäisissä.

Jiikoo8383

No nyt on kenno vaihdettu. Sen verran muutosta toimintaan että nyt on molemmat kennon putket kuumia,eli ei tainnut vanhassa kunnolla kiertää kun toinen pysyi haaleana. Ajellessa tulee hyvin lämmintä kunnes yhtäkkiä loppuu lämpimän tulo,eikös pitäs high asetuksella tulla väkisin kokoajan lämmintä? lämpömittari nousee normaaliin mutta putoaa ainakin tyhjäkäynnillä jonnekkin kuuteenkymppiin,lämmintä tulee silti. lie vielä ilmoja jossain...

Jiikoo8383

Eipähän se toimi. Pitänee vielä kokeilla uudella termarilla ja vesipumpulla,eikai tuossa enää muu kiertoon vaikuta. Kannentiiviste tuskin vuotaa kun järjestelmässä pysyy ainakin vuorokauden paine..

hytpe

Mites se lämppärin venttiili, sähköllä toimii, ellei ole rikki..

o.b.

Lainaus käyttäjältä: hytpe - 25.11.22 - klo:21:06
Mites se lämppärin venttiili, sähköllä toimii, ellei ole rikki..
Ei ole venttiiliä. VAG autoissa on jostain 80-luvulta alkaen kiertänyt vesi lämärin kennolla kesät talvet ihan täysillä. Lämpötilaa ohjataan ilmansekoitusläpillä, joita kääntelee kuski tai elektroniikka varustetasosta riippuen.

hytpe

Justiin sitä läppää tarkotin...

Tos®

Onko persussäätöä kokeiltu?
Virta päällä, puhallus naamalle ja ac nappuloita painaen yhtäaikaa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jiikoo8383

Taitaa olla kannentiiviste menny tai kansi halki. Vesipumppu,joka kyllä oli vuotanu vaihdettu. Samalla vaihdoin termarin OEM laatuseen. Nyt tekee semmosta että ajaessa lämmöt rupee nousemaan,en tiiä kuinka korkeelle nousis mut yli sataan ainakin,samalla loppuu kabiiniin lämmön tulo. Alavesiletku on ihan kylmä eikä syylärikään tunnu lämpeävän,tyhjäkäynnillä kun pyörii niin lämmöt laskee. Itelle ei ainakaan tuu enää muuta mieleen kun pahvi vika..

Jiikoo8383

Huonosti on myynnissä noita bmm koneita,kävisköhän bex tai bkd tuon tilalle?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy