BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ante

Kertokaahan nyt arvon bemaristit, että millä perustelee auton korkean hinnan esim. Skodaan verrattuna? Kävin koeajamassa 3-sarjan farkun (320d TwinPower Turbo) ja olihan se hyvä ajaa. Rakentelin sitten samat varusteet em. malliin ja RS-skodaan. Hintaero oli hieman yli 20tâ,¬. Miten tuollaisen hintaeron perustelee, kun on uutta autoa hankkimassa? Ei se Skodakaan mikään surkea väline ole liikkumiseen.

Skodasince09

Vaimolla on uudehko BMW, ja on "aina" ollut BMW, joten voinet lukea minutkin tavallaan bemaristiksi.. :) Oikeasti olen kuitenkin skodamies since 2009, kuten nimimerkkinikin kertoo. Sitä ennen oli Ford ties kuinka kauan (kuusimukinen ja tehokas).

Oma vastaukseni kysymykseesi on: Ei mitenkään, ja erityisesti juuri tuon kyseisen auton kohdalla. Huomasit luultavasti, että F..mikälie ei ole alkuunkaan yhtä hyvin hyppysissä kuin E46 tai E9x. F-mallien sähkömekaaninen ohjaustehostin ja ohjauksen tuntuma on pilalla jos sitä vertaa kolmossarjan vanhempiin sukupolviin ja hydrauliseen tehostimeen. (Minulle) BMW:n kuuluu olla tunnokas ja ohjattava auto, eikä itsestään suoraan menevä tylsä ja suoraviivainen matka-auto (kuten toki moni muu autoltaan varmasti toivoo). Jos haluaa viimeistelyn laatua, joutuu joka tapauksessa katsomaan muihin merkkeihin, bemari kun ei nykyään enää ole entisensä siinäkään suhteessa verrattuna muihin.

Tässä mietin viikko sitten vielä mm. 318d farkun ja RS-skodan välillä. RS skodan minä kuitenkin hankin. Skodan penkit ovat kyllä vitsi verrattuna BMW:n sporrtijakkaroihin, mutta toisaalta niilläkin istuu aivan mielellään kun vertaa vaikkapa Toyotaan. :)
Ei autoremonttia ilman verta.

carro

Lainaus käyttäjältä: Ante - 04.07.14 - klo:22:35
Kertokaahan nyt arvon bemaristit, että millä perustelee auton korkean hinnan esim. Skodaan verrattuna? Kävin koeajamassa 3-sarjan farkun (320d TwinPower Turbo) ja olihan se hyvä ajaa. Rakentelin sitten samat varusteet em. malliin ja RS-skodaan. Hintaero oli hieman yli 20tâ,¬. Miten tuollaisen hintaeron perustelee, kun on uutta autoa hankkimassa? Ei se Skodakaan mikään surkea väline ole liikkumiseen.

Samalla logiikalla voi kysyä et miksi ostaa RS ku 1,2TSI:n saa 15k halvemmalla.

Jotenki menny ohi et noita Bemarin hybridejä ollu jo noin pitkään markkinoilla. RS:stä innoistun alkuun mut nyt ostaisin ennemmin 3v vanhan 335 activehybrin ku uuden RS:n. About samoissa hinnoissa tullaan liikkumaan ens kesänä.

Mikko

Miksi ostaa hyvä kun huonon saa halvemmalla? :P

3.6 V6

Mä voisin tähän varmaan vastata entisenä Superb 3.6 -kuskina.  ;) Varustevalikoima, itselläni esim. adaptive drive ja tehdasviritys, mikä ei vaikuta takuuseen. Viimeistelyn laatu sekä suora kutosdiesel ja sen jatkeena 8-lovinen laatikko.

Superb on hyvä auto ja tilat parasta mitä luokasta löytyy, mutta pitemmän päälle hieman tylsä. Omani toimi lähes virheettä 3 vuotta ja siitä saa joku hyvän auton. Bemun luotettavuus vielä täysi kysymysmerkki, mutta siksi otinkin siihen huolenpitosopimuksen ja 5 vuoden takuun.

Superbissa on parempi ohjaus kuin kulimallin bemussa, mutta sopivilla varusteilla bemusta saa yhtä hyvän tai vähän paremmankin. Tämä on ensimmäinen bemuni ja nähtäväksi jää onko seuraavakin auto bemu vai palaanko vaikkapa skodaan takaisin.  ;) DSG:een takia en skodaa jättäisi ostamatta, koska itselläni ei ollut sen kanssa mitään ongelmia...

autofanaatikko

Bemari on vielä toistaseksi itsenäinen firma ja ne autot, jotka tänne uusina tilataan ja tuodaan tehdään Usassa tai Saksassa. Moni muu merkki teettää osan kotimaahammekin tuotavista malleistaan vaikka missä. Bemari on vielä firma jonka mallit on omanlaisiaan. Joku Skoda, VW, Seat ja periaatteessa Audinkin on ihan samaa tavaraa, mutta vain eri kuorissa. Bemari on bemari, sillä kun ei ole vielä juurikaan muita merkkejä samassa "tallissa", jotka jakaa sen tekniikkaa yms. Bemareilla on maine lämpiminä ja hiljaisina autoina. Ei noissa omissa bemuissakaan ole tarvinnut talvella palella, vaikka on ollut dieseliä bensankin lisäksi. Mitä olen bemareilla ajellut, niin suht hiljaisiakin ovat, etenkin vanhemmat mallit. Toki nykyinen kolmonenkin peittoaa jonkin uusimmankin Octavian, ainakin ilman Run Flat renkaita ja alle 18-tuuman rengaskoissa.

Takaveto on monille se syy miksi bemari ja toki ne suorat kuutosetkin (jotka nykyään on tosin turboahdettuja), joita tosin on nykyvalikoimassa tosi vähän ja muutenkin moni valitsee nykyään jo mieluummin bemarin turbonelarin. Bemari on edelleen hyvä ajettava, vaikka ohjaus onkin nykyään kokonaan sähköinen. xDrive-neliveto on loistava  ja kyllä parasta näistä nykyajan nelivedoista, joita itse olen testannut (testattu on Skodan, VW:n ja Subarun nelivetoja). Se on minusta parempi kuin jopa edelläkävijä Subarun nelivetotekniikka. Audin Torsen-nelivetoja en ole testannut. Se voi olla yhtä hyvä tai ehkä jopa vielä parempi. Myös loistava ZF:n tekemä 8-vaihteinen tomaatti, jonka saa lähes koko mallistoon ja useimpiin jopa ilman lisähintaa on monelle aika merkityksellinen syy ostaa bemari. Lehdet ja tv-ohjelmat kehuu autotesteissään ja koeajoarvioissa suu vaahdossa tuota bemun nelivetoa ja automaattia. Bemuihin saa myös erilaisia tehdasvirityspaketteja, jotka ei vaikuta takuuseen. Melko vähän on tällaisia merkkejä, mm.  VAG-perheessä ei taida olla? Saab oli tämmöinen. Eiköhän tuossa ollut monille ne suurimmat syyt.

En kyllä mitenkään usko, että peräti 20.000 euroa pitää vielä laittaa Business varusteiseen bemariin, jotta on samat varusteet vakiona kuin RS Skodassa on.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 04.07.14 - klo:22:52
Vaimolla on uudehko BMW, ja on "aina" ollut BMW, joten voinet lukea minutkin tavallaan bemaristiksi.. :) Oikeasti olen kuitenkin skodamies since 2009, kuten nimimerkkinikin kertoo. Sitä ennen oli Ford ties kuinka kauan (kuusimukinen ja tehokas).

Oma vastaukseni kysymykseesi on: Ei mitenkään, ja erityisesti juuri tuon kyseisen auton kohdalla. Huomasit luultavasti, että F..mikälie ei ole alkuunkaan yhtä hyvin hyppysissä kuin E46 tai E9x. F-mallien sähkömekaaninen ohjaustehostin ja ohjauksen tuntuma on pilalla jos sitä vertaa kolmossarjan vanhempiin sukupolviin ja hydrauliseen tehostimeen. (Minulle) BMW:n kuuluu olla tunnokas ja ohjattava auto, eikä itsestään suoraan menevä tylsä ja suoraviivainen matka-auto (kuten toki moni muu autoltaan varmasti toivoo). Jos haluaa viimeistelyn laatua, joutuu joka tapauksessa katsomaan muihin merkkeihin, bemari kun ei nykyään enää ole entisensä siinäkään suhteessa verrattuna muihin.

Tässä mietin viikko sitten vielä mm. 318d farkun ja RS-skodan välillä. RS skodan minä kuitenkin hankin. Skodan penkit ovat kyllä vitsi verrattuna BMW:n sporrtijakkaroihin, mutta toisaalta niilläkin istuu aivan mielellään kun vertaa vaikkapa Toyotaan. :)

Itse kun olen autoliikkeessä töissä ja myös omiakin autoja on ollut jos minkälaisia, niin onhan tuossa tullut tehtyä vertailua eräitäkin kertoja. Kyllä minusta bemarin kasauksen laatu on edelleen todella hyvä ja korkealaatuinen. Samoin viimeistelyn ja käytettyjen materiaalien laattu. Verhoilut ei veny ja kestää käyttöä (ainakin kangasverhoilut), maalipinnan laatu ja kestävyys hyvä (ainakin metalli- ja helmiäsvärisissä), ei roiku listat ja peltiosien sovituksissa ei ole sanomista, muovipinnat on pääosin pehmeitä muovilaatuja, autoissa ei kuulu nitunöitä, natinoita, sirinöitä tai kolinoita. Ovet sekä luukut sulkeutuu jämptisti ja avautuu kevyesti. Rengasmeteli ei ole niin paha etteikö autossa olisi mahdollista keskustella normaalisti matkavauhdeissa ja radion laulaessakin.

Ohjaus on toki mennyt huonompaan suuntaan täyssähkösäätöisen tehostuksen myötä, mutta niinhän se on mennyt monella muullakin merkillä. Kuitenkin se on edelleen monien koeajorapoerttien ja testienkin mukaan tunnokkaampi, tarkempi ja täsmällisempi kuin monella muulla merkillä. Jos ei pidä ohjauksen vakioasetuksesta niin voi ajaa Eco prolla tai sitten mennä yhä jäykempään suuntaan eli Sportiin tai Sport+ asetukseen. Jos ei pidä vakioohjauksesta, niin aian voi kokeilla josko Servotronic-ohjaus olisi parempi tai sitten se aktiiviohjaus.

Joo olen edelleen tyytyväinen omiin bemareihini ja muutenkin ko. merkkiin. Myös nykyisiin malleihin. Oman työpaikan automerkit ei minua juurikaan osto- tai ajomielessä kiinnosta, enkä koe niitä muutoinkaan minun kriteereitäni täyttävänä ja tyydyttävinä. Se tuskin on mikään rikos.

Ante

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 05.07.14 - klo:07:50
En kyllä mitenkään usko, että peräti 20.000 euroa pitää vielä laittaa Business varusteiseen bemariin, jotta on samat varusteet vakiona kuin RS Skodassa on.

Rakentelin autoja konfiguraattorilla ja sillä ajatuksella, että mukaan tulee navi + koukku:

Octavia RS Combi DSG diesel + koukku ja navi (amundsen):

37 610,83 â,¬

320d Touring.Sport Line (nyt valitsin sport linen ja kokonaishinta hieman putosi) Business Automatic:

- vetokoukku, elekronisesti auton alle taittuva 1 310,59 â,¬
- Aktiivivakionopeussäädin Stop&Go-toiminnolla Lisätiedot 1 035,99 â,¬
- Sadetunnistin 174,74 â,¬
- Servotronic 137,30 â,¬
- Mukautuvat ajovalot 761,39 â,¬
- Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit sekä taittuvat sivupeilit 723,94 â,¬
- Navigointijärjestelmä Business 1 685,04 â,¬
- Tummenetut takalasit 511,75 â,¬

Yht. 56 514,22 â,¬

Erotus meni juuri alle kahden kympin, kun valitsin nyt sport line -paketin. Tokihan varusteet ovat todellisuudessa erilaisia varmasti, mutta sama tarkoitus niillä kuitenkin on. Ilmeisesti siitä laadusta (fiiliksestä) nyt kuitenkin maksetaan aika paljon ja köyhästä kaikki on kallista :)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Ante - 05.07.14 - klo:11:38
Rakentelin autoja konfiguraattorilla ja sillä ajatuksella, että mukaan tulee navi + koukku:

37 610,83 â,¬

320d Touring.Sport Line (nyt valitsin sport linen ja kokonaishinta hieman putosi) Business Automatic:

- Servotronic 137,30 â,¬
- Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit sekä taittuvat sivupeilit 723,94 â,¬

Yht. 56 514,22 â,¬

Erotus meni juuri alle kahden kympin, kun valitsin nyt sport line -paketin. Tokihan varusteet ovat todellisuudessa erilaisia varmasti, mutta sama tarkoitus niillä kuitenkin on. Ilmeisesti siitä laadusta (fiiliksestä) nyt kuitenkin maksetaan aika paljon ja köyhästä kaikki on kallista :)

Kyllä näin BMW miehenä pitää todeta, että itsekkin valitsisin noista vaihtoehdoista Skodan. BMW ilman urheilualustaa (M-sport sisä ja ulkopaketti) ja isompaa rengas/vanne (ei 16 tuumaiset) yhdistelmää on kaukana "ajamisen ilosta". Asia kyllä muuttuu, kun paketti on kunnossa isommalla moottorilla :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ante - 05.07.14 - klo:11:38

37 610,83 â,¬

- Servotronic 137,30 â,¬

Yht. 56 514,22 â,¬

Nyt on kyllä sellainen tarjous päällä, että Sport line-paketti maksaa 0â,¬ ja sisältyy tuohon Business pakettiin.

JiiJii71

^ mielestäni noi ei ole aivan relevantit vertailukohdat. Ã,,itimuorilla on F31 320iA xDrive M Sporttina ja itelläni TDI RS. Perusfilosofialtaan nuo edustavat hiukan erilaisia asioita, toiminnan loogisuus, jämäkkyys ja huolellinen viimeistely on bemussa itsestäänselvyytenä kun Skodassa on  aistittavissa erilaista lähestymiskulmaa.

Nuo varusteetkanhan eivät ole aivan vertailukohtaisia, RS:än ei saa bemun sporttipenkkien tasoisia jakkaroita rahallakaan. Nuo mainitut bemun valot ovat adaptiiviset kun taas Skodassa mukautuvat + varustettuna kaukovalosihteerillä. Vetokoukku bemussa on sähkömoottorilla esiintyöntyvä ja käytettävyydeltään huippua kun Skodassa asenneltavaa ja irroiteltavaa. Tarpeentullen bemun saa varusteltua varusteilla joista tsekkiverrariin ei voi haaveillakkaan. Individual nahat, neliveto, HUD, internet, tv....

Mielestäni kaksi hiukan eri luokan autoa, kumpikin tosin enemmän kuin miellyttäviä matkakumppaneita.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 05.07.14 - klo:11:51
Kyllä näin BMW miehenä pitää todeta, että itsekkin valitsisin noista vaihtoehdoista Skodan. BMW ilman urheilualustaa (M-sport sisä ja ulkopaketti) ja isompaa rengas/vanne (ei 16 tuumaiset) yhdistelmää on kaukana "ajamisen ilosta". Asia kyllä muuttuu, kun paketti on kunnossa isommalla moottorilla :)

Se on taas sinun mielipide ja se sallitaan. Minulla on taas aivan toisenlainen mielipide ja varmasti tämmöisiäkin mielipiteitä on myös bemarilla ajavien joukossa.

Minulle  ja minun autoihin ei tule sporttialustaa enää ikinä. On ollut sellainen yhdessä autossa ja olen myös ajanut muutamilla muillakin autoilla joissa sellainen on. Sportlaustainen auto on inhottava ajaa mukulakivikadulla sekä kaupungissa talvella (toki muutoikin), kun saa pelätä jokaista tiellä olevaa sinne kuulumatonta asiaa, katukivetyksiä yms.

Eikä M-sportia, koska mitä olen bemareilla ajanut ja joillakin muillakin merkeillä, joissa on 18-tuumaiset ja sitä isommat vanteet, niin itse en pidä siitä, että auto vetelee milliäkään kun on vähänkään huonompi tie tai uria. Mulla oli tuossa punaisessa bemarissa tavalliset 17-tuuman renkaat ja siihen oli tehty nelipyöräsuuntaukset ja vaikka mitä ja silti se oli ihan hirveä ajaa kesällä kun veteli ja vatuloi, kun tuli pikkasenkaan huonompaa tietä tai uria.

Varmaan jos ajaa hyväkuntoista motaria ees taas päivittäin, niin leveät läskit ja sportalusta on nappi juttu.

Ex-autokin muuttui positiivisella tavalla paljon paremmaksi ajaa, kun ostin siihen nuo nyt siinä alla olevat 16-tuuman kesärenkaat ja vanteet. Pieni rengas ja vanne-yhdistelmä on useimmiten paitsi mukava, niin myös polttoainetaloudellinen ja yleensä myös hiljaisempi kuin leveät läskit.

Sportpenkit eivät ole mielestäni hyvät 1- ja 3-sarjoissa. 5-sarjassa on jo sellaiset sportpenkit, jotka kelpaa minulle. Ne on tarpeeksi leveät! Olen vaikka kuinka monta kertaa ajanut pidempiäkin pätkiä 1- ja 3-sarjan bemareilla (vanha koppa ja nykyiset), enkä kertakaikkiaan pidä siitä, että selkänojien sivutuet puristaa selkää ja lapaluita vaikka ne sivutuet olisi niin apposen levällään kuin ne vain saa. Kyse ei ole myöskään siitä, että olen läski. Edelleen olen alle 80kg ja pituutta max 180cm. En vaan pidä siitä, että kun ne 1- ja 3-sarjan penkit on muutenkin melko kapeat, niin sitten ne sportpenkit ne vasta kapeat onkin. Ehkä jonkun mielestä on kiva istua ns. pursituksissa sellaisessa kehdossa/kohdumaisessa olotilassa, mutta se ei oo mun juttu. Ilman takkia siinä vielä jotekin viihtyy, mutta jos on takki tai vähänkään paksumpaa paitaa on niissä todella ärsyttävä olla. Myöskään en pidä siitä, että kun bemareissa istutaan muutenkin monia muita autoja alempana, niin niistä sportpenkeistä on melkoinen kampeaminen ylöspäin versus tavispenkki, jonne on helpompi mennä ja josta on etenkin helpompi tulla pois. Tuo on tärkeää minulle, joka ajaa vain lyhyitä pätkiä ja ramppaa ees taas autoon ja sieltä pois monia kertoja per päivä. 5-sarjassa penkit eivät ole ollenkaan niin tyköistuvat/muotoillut ja siinä mä tykkäänkin sportpenkeistä todella paljon.

Penkkien ulkonäöllä ei ole minulle merkitystä ja mun mielestä sportpenkki ei ole aina = kaunis, makea tai tyylikäs. Nahkapenkit...No muutamilla olen ajanut ja en tykkää. Hiostaa helposti kuumalla ja on kylmät talvella, jos perslämmitin ei jauha päällä jatkuvasti. Vaalea nahka on värinä tyylikäs, mutta kokoajan saa varoa, että kengänsyrjät/pohjat sekä tummemmat tai mustat farkut ei tee jälkiä. Terävä kynsi jättää helposti jälkiä nahkaan. Nahka venyy, halkeilee, pussittaa ja virttyy käytössä. Monesti vanhan ja paljon ajetun kangaspenkkisen auton verhoilu näyttää paljon uudemmalta ja siistimmältä kuin vastaavan yhtä iäkkään nahkapenkkisen yksilön.

Noiden asioiden takia mieluummin kangaspenkit. Nahka-alcantara tai nahka-kangas-yhdistelmä on matskuja, jotka ottaisin mieluusti, mutta niitä ei ollut tähän munkaan autoon saatavilla, jos ei halua Modern line tai M-sport-pakettia.

Mun mielestä mun lankkupenkkinen (tosin kaikilla sähköherkuilla varustetut penkit), kangasverhoiltu, M-sport paketiton, urheilualustaton ja pienivanteinen bemuni on todella makea auto eikä mua v-tuta yhtään ajaa sillä.

Tiedän, että kuulun 100% varmasti bemarileirissä todelliseen marginaaliryhmään, mutta tuskin olen siltikään ainoa, joka nauttii tämmöisestäkin bemarista.

Minulle nimittäin nousee aina hymy korviin ja tykkään ajaa joka kerta tuolla autollani vaikka se ei sisällä yhtäkään niitä argumenttia, jotka ovat mm. sinulle tuoki tärkeitä ja tekevät  mm. sinun mielestäsi bemarista bemarin.

Pisti suurimman osan lisävarusterahoista ja auton hankitaan käyttämistäni rahoista siihen, että haluan nelivedon, metallivärin (haluan erottaa autoni valkoisten bemuja massasta > toki muitakin syitä oli ja on) ja nimenomaan enemmän kaikenlaisia toiminnallisia lisävarusteita, kuin jotain bling blingiä tyyliin isot vanteet, alustasarjat, tuplapakarit yms..

Olen 36v, mutta autoiluasioissa makuni, ajettelutavat ja mieltymykset ovat kyllä siellä 50+ ja 60+ --ikäisten ukkojen tasolla.

Mä ajan bemarilla siksi, että sitä/niitä on mun käytössä tarvinnut korjata paljon vähemmän/tai ei ollenkaan, kuin käytössäni olleita volkkareita tai Opeleita sekä toki myös upean ja hienosti toimivan automaattilaatikon takia. Niin ja sen takia, että on talvella lämpimämpi kuin moni muu auto ja ilmastointi/lämmitys toimii sivistyneemmin sekä jakaa esim. lämpöä tasaisemmin kuin monessa muussa autossa, xDrive-neliveto on tosi hieno ja maukas vetotapa, nitinöitä, natinoita ja räminöitä ei juuri esiinny (volkkareissa mulla meni niihin hermot), rengasmelua ja muuta melua on myös suhteellisen vähän, alustakin on hyvä: melko napakka, tukeva &tunnokas, muttei silti mikään ylikova paukkulauta. Tykkään myös tuosta nelisylinterisestä bensaturbopadasta. Toki vieläkin maukkaampia on vaikka ja kuinka (mm. V6, V8, V12, suora kuutonen ja viisisylinterinen), mutta omassa kastissaan ja sarjassaan, eli muiden nelipyttyisten bensaturbojen joukossa se on silti varsin onnistunut tekele. Mun mielestä se on myös hyvin ja laadukkaasti kasattu&viimeistelty. Työnlaatu on hyvää.

Ajettavuudeltaan ja ohjaukseltaan yhtä hyviä tai jopa parempiakin pelejä löytyy muitakin samassa hintaluokassa ja jopa paljon halvemmallakin niitä saa. Samoin tilavampia ja käyttökustannuksiltaa halvempia. Muut asiat niissä ei sitten mun mielestä täytykään niin hyvin kuin bemareissa.

Noi on ne mun syyt ajaa bemareilla ja tunnen saavani noille asioille katetta bemarin ratissa. Jollekin toiselle ne on sitten jotkut muut syyt.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 05.07.14 - klo:13:30
^ mielestäni noi ei ole aivan relevantit vertailukohdat. Ã,,itimuorilla on F31 320iA xDrive M Sporttina ja itelläni TDI RS. Perusfilosofialtaan nuo edustavat hiukan erilaisia asioita, toiminnan loogisuus, jämäkkyys ja huolellinen viimeistely on bemussa itsestäänselvyytenä kun Skodassa on  aistittavissa erilaista lähestymiskulmaa.

Nuo varusteetkanhan eivät ole aivan vertailukohtaisia, RS:än ei saa bemun sporttipenkkien tasoisia jakkaroita rahallakaan. Nuo mainitut bemun valot ovat adaptiiviset kun taas Skodassa mukautuvat + varustettuna kaukovalosihteerillä. Vetokoukku bemussa on sähkömoottorilla esiintyöntyvä ja käytettävyydeltään huippua kun Skodassa asenneltavaa ja irroiteltavaa. Tarpeentullen bemun saa varusteltua varusteilla joista tsekkiverrariin ei voi haaveillakkaan. Individual nahat, neliveto, HUD, internet, tv....

Mielestäni kaksi hiukan eri luokan autoa, kumpikin tosin enemmän kuin miellyttäviä matkakumppaneita.

Jees 3-sarjan bemuun näkyy olevan saatavilla mm. nahkainen kojelaudan yläosa. Joku Indiviual-nahkainen vielä, ettei oo mitään peruslehmää kait :)

Lisävarustelista on pitkä kuin nälkävuosi ja sisältää tosiaan sellaisiakin himmeleitä joista Skoda- ja Toyota-kuskit voi vain haaveilla. Tosin hintaerokin karkaa siten yhä vaan suuremmaksi.

carro

Hinnasta vikisemisen vois taas vaihteeksi lopettaa.

Kerroppas autofanaatikko kokemuksia teillä myydyistä hybrideistä ja niiden huoltokustannuksista vs perusmalli. Onko noi pelittäny hyvin? Hybridijärjestelmän takuustakaan en löytäny tarkkaa faktaa. Tommonen premiun selection vai mikä lie pitöö varmaan ostaa JOS bemariin päätyy ni on pariks vuodeks ajot turvattuna.

Autosta voin maksaa isohkon (yksilöllistä mikä on iso) mut yllävät huoltokulut vituttaa yli kaiken.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 05.07.14 - klo:13:50

Jees 3-sarjan bemuun näkyy olevan saatavilla mm. nahkainen kojelaudan yläosa. Joku Indiviual-nahkainen vielä, ettei oo mitään peruslehmää kait :)

Lisävarustelista on pitkä kuin nälkävuosi ja sisältää tosiaan sellaisiakin himmeleitä joista Skoda- ja Toyota-kuskit voi vain haaveilla. Tosin hintaerokin karkaa siten yhä vaan suuremmaksi.

Tuosta vertailulistasta jäi pois vaihdelaatikko. Käyttöominaisuuksien puolesta DSG6 ja ZF:n 8 -vaihteinen ovat melko eri maata.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

autofanaatikko

Haluaisin ostaa seuraavaksi bemariksi 2013-2014 mallisen vähän käytetyn bemarin nelivetona ja bensakoneella, mutta kaikki nettiautot sun muut on tälläkin hetkellä täynnä 20i ja 20d moottorisia bemareita. Nelipyttyinen bemari täyttää tarpeeni xDrivenä, mutta kun haluaisin seuraavaksi kokeilla 28i moottorista xDriveä ja tuolla voimalinjalla olevat bemut, niin niitä ei ilmeisesti täällä kotomaassa osta kukaan. Tai jos ostaa, niin se on illmeisesti niin kiva mosa, ettei sillä pannulla varustetusta autosta haluta heti luopua. 20i mosassa ei ole mitään vikaa, mutta vaihtelun vuoksi kävisi seuraavaan autoon tuon kaksilitraisen padan tehokkaampikin painos.

hapelton1

^^ tietysti on tärkeää että itse tykkää edes. Moni BMW:n omista ostaa ison moottorin huonommilla varusteilla ja toinen ryhmä panostaa varusteisiin ja tehottomaan moottoriin. Tietysti siinä välissä on ryhmä joka ei panosta moottoriiin eikä varusteisiin. Nämä autot sitten lojuvat liikkeissä...

Ante

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 08.07.14 - klo:18:44
toinen ryhmä panostaa varusteisiin ja tehottomaan moottoriin.

Tämä juuri kiinnostikin, että miksi päädytään siihen väliryhmään esim. 3-sarjan kohdalla. Laatuauto kyseessä, mutta perusvarusteilla antaako se merkki miten paljon lisäarvoa? Ilmeisesti tässä kuitenkin puhutaan uuden auton kohdalla tilanteesta, että sillä hinnalla ei vain ole merkitystä ja lisävarustelistalta saa valittua ne halutut varusteet.

tapanixxx

Minun mielestäni nimenomaan perusauto ilman lisävarusteita antaa yleensä parhaan vastineen rahalle. Kaikki dingeli dangeli acc:t ja sadetunnitimet ovat jotakuinkin turhanpäiväisiä varusteita joista en olisi valmis maksamaan yhtään euroa.

Hyviä varusteita itselleni ovat perus vakkari, vetokoukku, manuaalinen ilmastointi, peruutustutka, taakkatelineet. Metallivalssit riittää jos aluvanteista halutaan lisähintaa. xenoneista ja ledeistä en myöskään maksaisi mitään enkä kaistanvahdeista, navigaattoreista, nahkapenkeistä, sähköllä säätyvistä penkeistä.

Nelivedosta voisin toki maksaa. Se on suomessa hyödyllinen varuste.

carro

Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Mulle lisävarusteet on huomattavasti tehoa tärkeempiä. 0-100 6-9s kaikki käy, mut dingeli dangeleita pitää olla. Molempi parempi kuitenkin, jossain kohtaa tulee budjetti yleensä vastaan.

Squamish

^^ tietysti on tärkeää että itse tykkää edes. Moni BMW:n omista ostaa ison moottorin huonommilla varusteilla ja toinen ryhmä panostaa varusteisiin ja tehottomaan moottoriin. Tietysti siinä välissä on ryhmä joka ei panosta moottoriiin eikä varusteisiin. Nämä autot sitten lojuvat liikkeissä...

Ja näiden lisäksi on (Suomessa) häviävän pieni ryhmä, joka panostaa sekä moottoriin että varusteisiin. Täällä päin tehdään usein välttämättömyydestä hyve, "520d on ihan riittävä Suomeen", "suurin sallittu nopeusrajoitus Suomessa on 120 km/h" jne., ts. isompi ja itselle liian kallis moottorivaihtoehto yritetään selittää tarpeettomaksi. Valkoinen 520d pisnis kangaspenkeillä ja vetokoukulla varustettuna on BMW:n paras malli, siinä on kaikki tarpeellinen eikä mitään turhaa. ;D

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Squamish - 08.07.14 - klo:20:38
Ja näiden lisäksi on (Suomessa) häviävän pieni ryhmä, joka panostaa sekä moottoriin että varusteisiin. Täällä päin tehdään usein välttämättömyydestä hyve, "520d on ihan riittävä Suomeen", "suurin sallittu nopeusrajoitus Suomessa on 120 km/h" jne., ts. isompi ja itselle liian kallis moottorivaihtoehto yritetään selittää tarpeettomaksi. Valkoinen 520d pisnis kangaspenkeillä ja vetokoukulla varustettuna on BMW:n paras malli, siinä on kaikki tarpeellinen eikä mitään turhaa. ;D

+1.

Itse hain bemusta sellaisia ominaisuuksia, joita ei helposti löytynyt muista merkeistä. Coupe/avo, 6-sylinteriä yhdistettynä hiljaisuuteen/ajomukavuuteen ja vetotapa taka/neliveto. Audilla A5 taitaa olla lähin vaihtoehto. Etuvetoa en edes harkinnut enkä kyllä ole edes koskaan omistanut.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Squamish - 08.07.14 - klo:20:38
itselle liian kallis moottorivaihtoehto yritetään selittää tarpeettomaksi.
+1 !!

autofanaatikko

Nopeasti kuitenkin on omat autotkin kaupaksi liikkeistä lähteneet, kuten ex auto 320dA xDrive E91 LCI farkku Limited Business Edioton varustella ja muutamilla lisukkeilla. Ei hapantunut kuukauttakaan hallissa. Tuskimpa nykyinen 320iA sedan xDrive Business Automatic (hinta ottamillani lisävarustella lähes 52.000 euroa) happanee sekään kauaa vaihtoautorivitössä sitten kun sen joskus vaihdan. Toki nämä on bemarileirin sisällä melko surkeita autoja ja surkein moottorein&varustein monen pitkänlinjan bemaristin silmissä. Monen sellaisen mielestä ne voivat taas on hyvinkin upeita autoja, joka ei ole varsinaisesti aiemmin ko. merkin autoilla ajanut tai sellaista omistanut. Jos tuo viestisi nyt liittyi esim. allekirjoittaneen autoihin.

Mitä ja millaisia ne hyvinvarustellut bensakoneelliset uudehkot bemarit ovat ja missä niitä on?

Ei niitä ole ainakaan nettiautossa.

Pääasiassa kaikissa myynnissä olevissa 2011-2014 bemuissa on 18d, 20i tai 20d mooottori. Suurin osa on takapotkuja, nelikoita on etenkin 3-, 3GT ja 4-sarjalaisissa. 28i takapotkut ja etenkin 28i xDrivet on kiven alla.

Mitä on ne hyvät varusteet.

Kuulemma oltava M-sport paketti tai Sport-paketti ja ne on must. No sellaisia on nettiautossakin paljon.

Noi on voitu ruksia (siis jompi kumpi noista), mutta  sitten puuttuu kuitenkin kunnon stereojärjestelmät ja  on jotkut hinnat alkaen kökköämyrit, 1980-lukumaiset manuaaliset istuinsäädöt jollaisia vastaavia käyttää enää Toyota, puuttuu valopaketti, ei ole ristiseläntukien säätöjä, on antiikkinen heiluri-viisarinen keskikulutusnäyttö ja pikkuriikkinen hinnat alkaen ajotieturi, ei ole sähköllä koria vasten kääntyviä ulkopeilejä, ei taustapeilien automaattisia himmennyksiä, sisälistat on jotain rumaa muovia, ei ratin lämmitystä, ei sport-automaattia yms.

On ruksittu ehkä M-sport paketti tai Sport-paketti, mutta sitten puuttuu vaikka mitä mukavuus, turvallisuus- ja/tai käytännöllisyysvarustetta. Ei joku pelkkä sport-paketti tai M-sport paketti yksistään yhdessä Business paketin kanssa tee minusta esim. 3-, 3GT tai 4-sarjan bemusta vielä kummoista autoa.

Rakensin konfiguraattorilla uuden 3GT:n 320iA xDrivenä ja lykin siihen kaikenlaista kiinnostavaa varustetta. Hinta oli muutamilla ruksailuilla jo lähemmäs 60.000 euroa, eikä listaan ollut lisätty vielä edes metalliväriä tai tuota M-sport tai sport-pakettia.

Värit nettiautossa: pääasiassa mustaa ja valkoista, etenkin ne joissa on sitten vähän enempi varustetta kuin  pelkät Business paketit, niin sitten on kuitenkin vain joku perusvärinen. Perusvärit suosiossa etenkin 5-sarjaa halvemmissa ja pienemmissä malleissa.

Jos haluaa jotain muutakin kuin perusvärisen ja alle 200hv tehoisen bemarin, tai melko heikosti varustellun bemarin, niin katse on suunnattava ulkomaille tai sitten on vaan syydettävä rahat uuteen. Täällä on käytettyjen markkinoilla hyvin vähän mitään fully loadede bemuja, joissa on 20-30.000 euron lisähilppeet ja joku isompi pata. Tai jos sellaisia on, niin ne on sitten muutenkin jotain isompien mallisarjojen autoja.

autofanaatikko

Omat autotarpeeni tyydyttää bemarimaailmassa 20i tai 28i, niiden alapuolella on kuitenkin vieläkin tehottomampia moottoreita, 8-vaihteinen automaatti sekä xDrive. Varusteissa Business paketti + 5000-10000 eurolla lisähilppeitä on ollut tähän asti tyydyttävä kombo. Nykyisessäkin autossa on jo tuohon hintaan monta varustetta jota en ole käyttänyt kuin kerran tai kaksi, eli vakkari, ratin lämmitin, ratin vaihtosiivekkeet, bluetooth, etusumarit, sport-ajotila, sport+ -ajotila, liukuva etukyynärnoja, tavaratilapaketti > noille ei ole ollut juuri yhtään mitään käyttöä. Kuinkahan monta turhaketta tuossa autossa mulle olisi, jos olisin ruksinut siihen vielä lisää jotain muuta kuin ne mitä siihen nyt otin.

a1jaa

http://auto.fi.msn.com/liikenne/selvitetys-bemari-kuski-t%C3%B6rm%C3%A4ilee-kymmenen-kertaa-useammin-kuin-toyota-kuski?utm_content=Front%20page&utm_campaign=Email%20Factory&utm_source=Email%20Factory&utm_term=Email%20Factory&utm_medium=Website

Onko tämä nyt sitä "Ajamisen iloa"
Onko BMW huonompi ajaa juin muut autot vai onko vika pelkästään bemari-kuskeissa ;-)

PS. Itselläkin on BMW ja väitän olevani parempi kuljettaja kuin keskiverto ;-)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: a1jaa - 09.07.14 - klo:01:00
http://auto.fi.msn.com/liikenne/selvitetys-bemari-kuski-t%C3%B6rm%C3%A4ilee-kymmenen-kertaa-useammin-kuin-toyota-kuski?utm_content=Front%20page&utm_campaign=Email%20Factory&utm_source=Email%20Factory&utm_term=Email%20Factory&utm_medium=Website

Onko tämä nyt sitä "Ajamisen iloa"
Onko BMW huonompi ajaa juin muut autot vai onko vika pelkästään bemari-kuskeissa ;-)

PS. Itselläkin on BMW ja väitän olevani parempi kuljettaja kuin keskiverto ;-)

Tämmöisten takia ko. merkin autoissa on monia muita autoja korkeammat vakuutusmaksut. Kyllähän se sapettaa maksaa kallista vakuutusmaksua, jos merkin autoilla kolaroitaisiin vähemmän, niin ehkä ne maksutkin olisivat pienemmät.

Merkin käyttäjäkunnnassa on hiton paljon kaikkia urpoja. Mm. se viimeisin kolari oli sellainen, että poliisin antamien tietojen mukaan kellään autossa ei ollut turvavöitä, oli ajettu ylinopeutta ja autossa oli kuljetettu jossakin vaiheessa kuutta henkilöä vaikka se on rekkaroitu viidelle. Ei auttanut, vaikka se oli uusi auto, silti meni henkiä.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 09.07.14 - klo:07:16
Tämmöisten takia ko. merkin autoissa on monia muita autoja korkeammat vakuutusmaksut. Kyllähän se sapettaa maksaa kallista vakuutusmaksua, jos merkin autoilla kolaroitaisiin vähemmän, niin ehkä ne maksutkin olisivat pienemmät.

Tämäkin taitaa olla legendaa nykyään. Itsellä e92:ssa vakuutusmaksut on noin 700â,¬/v (kasko ja liikenne).

nemos

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 09.07.14 - klo:07:22
Tämäkin taitaa olla legendaa nykyään. Itsellä e92:ssa vakuutusmaksut on noin 700â,¬/v (kasko ja liikenne).

LähiTapiolan laskurilla liikenne+laaja kasko:
Octavia RS TDI 684 euroa
A4 2.0 TDI 140 kW 839 euroa
320d 1036 euroa

Asuinpaikasta, vakuutuksen sisällöstä, omavastuusta ym. riippuen tietysti halvemmallakin saa, mutta tämä on merkkien välinen hintasuhde
Volvo XC60 T8 Inscription

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 09.07.14 - klo:07:22

Mulle toi korimalli ei kerro ikää  :P  mutta oman B7:skan vakuutukset aika tasan 500 e/ vuosi, onhan tuo sitten jo 40% enemmän, ei toki absoluuttisena rahana ylipääsemätön summa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy