BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

3.6 V6

Luovutus sovittu keskiviikoksi, toivottavasti pitää tällä kertaa.  :D

3.6 V6

Tänään tuli haettua bemu kotia.  :D Hyvältä maistuu kyllä kärry, enempää ei uskalla kehua...ainakaan vielä.  ;) Kuvia laittelen kun saan aikaa niihin paneutua.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: 3.6 V6 - 12.06.14 - klo:01:03
Tänään tuli haettua bemu kotia.  :D Hyvältä maistuu kyllä kärry, enempää ei uskalla kehua...ainakaan vielä.  ;) Kuvia laittelen kun saan aikaa niihin paneutua.

+ 1

Omaa nelikkoa odotellessa - sovittu luovutus lokakuun 26. päivä
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 12.06.14 - klo:08:08
+ 1

Omaa nelikkoa odotellessa - sovittu luovutus lokakuun 26. päivä

No niin, hienoa!  ;D Mikäs on tulossa? Oma farkku vei sen 4 kuukautta, sedanit saa nopeammin.

Rinkulakeula

Mulle on tulossa BMW F10 520d A xDrive Business Exclusive - nykyisen liisari loppuu 25.10. ja uuden luovutus seuraavana päivänä. En ole sen ihmeemmin kysellyt tuon perään, mutta toivottavasti menee tuotantoon vasta lomien jälkeen, silloin sen pitäisi tulla sillä uudella B47- koneella, jossa on 190 hp, 400 Nm ja hieman pienemmät päästöt.

Rinkulakeula

Nykyinen mulla on ollut tuo 530d xDrive ja oli tarkoitus tilata samanlainen tilalle, mutta nuukuus iski. Vapaa autoetu olisi ollut tuolla 530d: lla niillä varusteilla, joilla otin tuon nuhapumpun 1335 EUR/kk, nyt selviää 200,- halvemmalla. Onhan tämä aikamoinen downgreidaaminen, mutta jospa tuolla sen 3 vuotta ajelee. Kahden vuoden päästähän pitäisi uuden 5- sarjalaisen ja siihenhän BMW jo suunnittelee 3 pyttyisiä disukoita keulalle  :o   

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 12.06.14 - klo:17:12
Nykyinen mulla on ollut tuo 530d xDrive ja oli tarkoitus tilata samanlainen tilalle, mutta nuukuus iski. Vapaa autoetu olisi ollut tuolla 530d: lla niillä varusteilla, joilla otin tuon nuhapumpun 1335 EUR/kk, nyt selviää 200,- halvemmalla. Onhan tämä aikamoinen downgreidaaminen, mutta jospa tuolla sen 3 vuotta ajelee. Kahden vuoden päästähän pitäisi uuden 5- sarjalaisen ja siihenhän BMW jo suunnittelee 3 pyttyisiä disukoita keulalle  :o
Ok. Mulla juurikin tuo 530 dxa PK:lla höystettynä.  :) Pitääkin kysyä, että miten tuon kyynärnojassa olevan USB:n saa toimimaan? Onko miten ronkeli tikkujen suhteen ja onko kokorajoituksia? Kokeillut puolenkymmentä eri merkkiä eri formaateilla, mutta teksti pysyy harmaana...  :(

3.6 V6

Tossa eilen pikaisesti otettu kuva, parempia tulee myöhemmin...

kai75

Lainaus käyttäjältä: 3.6 V6 - 12.06.14 - klo:21:23
Tossa eilen pikaisesti otettu kuva, parempia tulee myöhemmin...

Onnea uudelle autolle, nyt sit vaan kehräämään kilsoja ja PK:ta testaamaan liikennevaloissa RS sokotien kanssa  ;)

Meinasitko tummennuksia ikkunoihin laitella ja 17" vakiovanteet näyttää varsinkin kesäkumeissa alimitoitetuilta. Onko tulossa "korjausta" sen osalta jo tälle kesälle?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 12.06.14 - klo:21:55
Onnea uudelle autolle, nyt sit vaan kehräämään kilsoja ja PK:ta testaamaan liikennevaloissa RS sokotien kanssa  ;)

Meinasitko tummennuksia ikkunoihin laitella ja 17" vakiovanteet näyttää varsinkin kesäkumeissa alimitoitetuilta. Onko tulossa "korjausta" sen osalta jo tälle kesälle?
Kiitos. Lapsien annoin itse päättää haluavatko tummennukset ja eivät halua. Ok minulle.  ;D Tuo adaptive Drive alusta on optimoitu noille pyörille, joten tuskin tulee isompaa vannetta, eikä tarviskaan suomen peep teille.

Panostin enemmänkin tuon auton hankinnassa tekniikkapuolelle, samoin M-sport oli helppo jättää pois kun sen kanssa ei saa webastoa. M-sarjalaista ehkäpäs sitten myöhemmin kun 50-villitys iskee päälle...  ::)

Nyt pitäisi alkaa totutella enemmänkin taas dieselin tankkaamiseen, ettei tule bensaa laitettua tankkiin. Onneksi ei tarvitse tällä kovin usein tankata, varsinkin verratessa vanhaan autoon. Tuplia kilometrejä näyttää tietokone.  :)

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: 3.6 V6 - 12.06.14 - klo:21:17
Ok. Mulla juurikin tuo 530 dxa PK:lla höystettynä.  :) Pitääkin kysyä, että miten tuon kyynärnojassa olevan USB:n saa toimimaan? Onko miten ronkeli tikkujen suhteen ja onko kokorajoituksia? Kokeillut puolenkymmentä eri merkkiä eri formaateilla, mutta teksti pysyy harmaana...  :(

Mulla näkyi olevan kyynärnojan sisällä pari Maxellin tikkua ja MP3- formaatissa pelittää (piti käydä hakemassa tikut autosta ja tsekata, kun mun 18w tytär on oikeastaan ainoa niiden kuuntelija ;) ) Itse kuuntelen lähinnä radiota ja erittäin satunnaisesti Spotifya bluetoothilla - pitkää matkaa itteksein ajellessa, jolloin voi autossa "laulaa" kurkku suorana.

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 13.06.14 - klo:06:29
Mulla näkyi olevan kyynärnojan sisällä pari Maxellin tikkua ja MP3- formaatissa pelittää (piti käydä hakemassa tikut autosta ja tsekata, kun mun 18w tytär on oikeastaan ainoa niiden kuuntelija ;) ) Itse kuuntelen lähinnä radiota ja erittäin satunnaisesti Spotifya bluetoothilla - pitkää matkaa itteksein ajellessa, jolloin voi autossa "laulaa" kurkku suorana.

OK, pitääpä testailla. Kiitos!  :)

hge

Bemari hiukan houkuttelis, tarkemmin E90 FL 318i Sedan 08-> Millanen kone tuo on, vähemmän toki vääntöä kuin volkkarin pikkukoneissa, mutta onko perusluotettava? Jakoketju ongelmat ilmeisesti koskevat ainoastaan 1.6 koneita?
U jelly?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: hge - 26.06.14 - klo:10:26
Bemari hiukan houkuttelis, tarkemmin E90 FL 318i Sedan 08-> Millanen kone tuo on, vähemmän toki vääntöä kuin volkkarin pikkukoneissa, mutta onko perusluotettava? Jakoketju ongelmat ilmeisesti koskevat ainoastaan 1.6 koneita?

Minulla ollut FL-mallinen tosin farkku, eli E91 LCI tuolla moottorilla. Mitään hyvää sanottavaa siitä ei juuri ole. Tyhjäkäynnillä moottori säksätti auton sisään paljon äänekkäämmin kuin nämä uudet bemarin turbomoottorit. Alavääntöä ei ollut nimeksikään eikä oikein minkäänlaista voimaa tai sitkeyttä. Ohituksissa piti lyödä tosissaan lämä lattiaan ja silloinkin tuntui, että kone vaan kiljuu, mutta mitään ei juuri tapahdu. Tuo motti jos yhdistetään vielä kuusivaihteiseen perinteiseen automaattilootaan, niin katoaa viimeinenkin sporttisuus. E90/E91 on painava auto, joten siksikään tuo mosa ei oikein ole se paras mahdollinen moottori tuon aihion liikuttamiseen. Rivakkuutta ei tuntunut tuosta moottorista löytyvän silloin, kun sitä olisi oikeasti halunnut tai tarvinnut.

Näillä nykyisillä bensaturboilla ei tarvitse kiljuttaa tai revitellä mottia tai huudattaa pataa nilkka suorana, kun ne kulkee ja kiihtyy ihan eri tavalla. Tuo 318i on 2-litrainen alle 150hv nelipyttyinen vaparikone, joka ei myöskään ole kovin bensapihi. Uudet turbomotit liikkuu ja vääntää ihan eri tavalla kulkien myös paljon pienemmällä sopalla. Toki jos tykkää tuollaisesta perustyylisestä hieman Toyotien tyyppisestä vaparimoottorista, niin mikäs siinä sitten. Mitään erityisiä kiksejä se moottori ei tosiaan tarjoa, eikä hääviä suorituskykyä.

Jakoketjun kanssa noissa kaksilitraisissa bensavapareissa ei ole ollut ongelmia, mutta imusarjoja ja puolia niihin on vaihdeltu.

Turboahan siinä ei ole, joten on yksi murhe vähemmän. Tosin kyllä sen turbon pitäisi oikealla ja järkevällä käytöllä kestää noin 100-200.000km:a.

hge

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.06.14 - klo:20:56
Minulla ollut FL-mallinen tosin farkku, eli E91 LCI tuolla moottorilla. Mitään hyvää sanottavaa siitä ei juuri ole. Tyhjäkäynnillä moottori säksätti auton sisään paljon äänekkäämmin kuin nämä uudet bemarin turbomoottorit. Alavääntöä ei ollut nimeksikään eikä oikein minkäänlaista voimaa tai sitkeyttä. Ohituksissa piti lyödä tosissaan lämä lattiaan ja silloinkin tuntui, että kone vaan kiljuu, mutta mitään ei juuri tapahdu. Tuo motti jos yhdistetään vielä kuusivaihteiseen perinteiseen automaattilootaan, niin katoaa viimeinenkin sporttisuus. E90/E91 on painava auto, joten siksikään tuo mosa ei oikein ole se paras mahdollinen moottori tuon aihion liikuttamiseen. Rivakkuutta ei tuntunut tuosta moottorista löytyvän silloin, kun sitä olisi oikeasti halunnut tai tarvinnut.

Näillä nykyisillä bensaturboilla ei tarvitse kiljuttaa tai revitellä mottia tai huudattaa pataa nilkka suorana, kun ne kulkee ja kiihtyy ihan eri tavalla. Tuo 318i on 2-litrainen alle 150hv nelipyttyinen vaparikone, joka ei myöskään ole kovin bensapihi. Uudet turbomotit liikkuu ja vääntää ihan eri tavalla kulkien myös paljon pienemmällä sopalla. Toki jos tykkää tuollaisesta perustyylisestä hieman Toyotien tyyppisestä vaparimoottorista, niin mikäs siinä sitten. Mitään erityisiä kiksejä se moottori ei tosiaan tarjoa, eikä hääviä suorituskykyä.

Jakoketjun kanssa noissa kaksilitraisissa bensavapareissa ei ole ollut ongelmia, mutta imusarjoja ja puolia niihin on vaihdeltu.

Turboahan siinä ei ole, joten on yksi murhe vähemmän. Tosin kyllä sen turbon pitäisi oikealla ja järkevällä käytöllä kestää noin 100-200.000km:a.

Kiitos vastauksesta. Kyllä kieltämättä hiukan tuo suorituskyky mietityttää. Tällä hetkellä ajan 1.4TSI 185hv masiinalla, tosin täyttä voimavaraa tulee käytettyä ehkä pari kertaa puoleen vuoteen. Mutta onhan se mukavaa kun perse painuu penkkiin, jos rivakampi ohitus tarvitsee tehdä. Toisaalta taas olen äärinmäisen rauhallinen kuski, ohituksia tulee tehtyä harvoin. Aikoinaan oli Opel Vectra B 2.0i, jossa oli about samat lukemat kun 318i:ssä, ja sillä pärjäsin mainiosti. Sitä kautta ehkä hain tuota riittävyyttä tälle koneelle. Tosin vecu tais painaa vähemmänkin.

Hyvän hinta-laatusuhteen omaavaa autoa ettimässä, ja nuo FL mallit näyttäisi olevan kohtuuhinnoissa tällä hetkellä, miellyttää myös omaa silmää enemmäin kuin 1-sarjan F21 (jota saisi parin tonnin lisäsatsauksella). Uusikorinen 3-sarjalainen on reilusti budjetin yli. Varmaan mitään hirveätä eroa ei tuolla 170hv 2.0 koneella ole, vääntöä tulee vaatimattomat 20nm lisää... ja kulutus nousee... mietitään mietitään.
U jelly?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: hge - 26.06.14 - klo:21:58
Kiitos vastauksesta. Kyllä kieltämättä hiukan tuo suorituskyky mietityttää. Tällä hetkellä ajan 1.4TSI 185hv masiinalla, tosin täyttä voimavaraa tulee käytettyä ehkä pari kertaa puoleen vuoteen. Mutta onhan se mukavaa kun perse painuu penkkiin, jos rivakampi ohitus tarvitsee tehdä. Toisaalta taas olen äärinmäisen rauhallinen kuski, ohituksia tulee tehtyä harvoin. Aikoinaan oli Opel Vectra B 2.0i, jossa oli about samat lukemat kun 318i:ssä, ja sillä pärjäsin mainiosti. Sitä kautta ehkä hain tuota riittävyyttä tälle koneelle. Tosin vecu tais painaa vähemmänkin.

Hyvän hinta-laatusuhteen omaavaa autoa ettimässä, ja nuo FL mallit näyttäisi olevan kohtuuhinnoissa tällä hetkellä, miellyttää myös omaa silmää enemmäin kuin 1-sarjan F21 (jota saisi parin tonnin lisäsatsauksella). Uusikorinen 3-sarjalainen on reilusti budjetin yli. Varmaan mitään hirveätä eroa ei tuolla 170hv 2.0 koneella ole, vääntöä tulee vaatimattomat 20nm lisää... ja kulutus nousee... mietitään mietitään.

Väänön puute kautta linjan ja edelleen etenkin alakierroksilla sekä liikkeellelähdöissä vaivaa tuota tehokkaampaakin moottoria. Vaparinelari mikä vaparinelari. Se vähä mitä tulee enempi tehoa ja vääntöä yläreserviin, niin kulutus tosiaan kasvaa myös.

Se vaparinelari ei minusta nyt vaan sovellu ollenkaan tuo typpiseen ja merkkiseen autoon ja tuon auton luonteeseen ja imagoon. Vähän sama kuin ostaisi Audin ilman sitä legendaarista nelivetoa. Se moottori kun on tuhnu ja ponneton ihan tavallisessa jokapäiväsessä ajossa ilman mitään kilvanajon tarvettakin. Sen takia tuota E90/E91 koppaa liikkuu käytettynä enempi dieselinä ja sitten kuusimukisena bensana.

V-O

Huomasin olevani liian :( lyhytjalkainen käyttämään sujuvasti X5:n takatavaratilaa. Joku toinen hallitsee mutta minä en.

Jäi siis kauppaan.

autofanaatikko

Meikäläisen ex-auto on jälleen vaihtanut omistajaa. Nyt myynnissä jälleen. Oli kuulemma vaihtanut entinen omistaja sen johonkin pakettiautoon.

Kysyntä oli ollut alkuun kuulemma kovaa, kun tuo on voimalinjaltaan ihan ok paketti ja varusteetkin on ihan kohtuulliset, mutta sen jälkeen, kun kuvat tuli niin kysyntä hiipui. Kuulemma punainen väri on ollut monelle karkote bemarin kohdalla. Pitäisi olla musta, valkoinen tai harmaa.

http://www.nettiauto.com/bmw/320/6485859

V-O

Jos minä olisi tuommoista ostamassa niin kyllä pakettiin menisi joko punainen jai hopeinen.

Minulle maistuisi.

ram1

Punainen ihan ok, mutta noi penkit karkottaa 90% ostajista.Koskee suurinta osaa Bemuja, ainakin omalta osalta.Toki niitä saa ostella jälkikäteen, mutta aina ottaa vaan silmään noi lankut.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

V-O

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 02.07.14 - klo:22:36
noi penkit karkottaa 90% ostajista
Totta, täälläkin osui ja uppos  :-[

Ranssi

Aikas asiallinen peli edelleen, mutta aivan viime aikoina tuo E90/91 on alkanut omaan silmään näyttämään jo hivenen ikääntyneeltä. Paljon on kiinni väristä ja vanteista kuinka toimii. Tämä punainen sopii tuohon farkkuun ihan kivasti, joskin itse diggaan eritoten sinistä väriä, joskaan en vaalean sinistä. Nuo penkit kyllä tökkivät, mutta navi sen sijaan tekee ihmeitä yleisilmeelle.

ram1

Punainen hyvä väri vanteiden valinnassa.Siihen sointuu kaikki hyvin.Mulle kelpais toi kyseinen Bmw mainiosti eri penkeillä.Se noissa 50 tonnin autoissa pitäis olla jo vakiona, eikä noi Fiatin jakkarat.Yhden ainoan uuden Bemun aikoinaan ostin puolitutulta myyjältä.Ei edes suostunut myymään vakiojakkaroilla.Tingitään sit muusta jos pakko.Tämä koskee nimenomaan 1-3-sarjaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

autofanaatikko

Penkit ei oo ollu ongelma kuulemma tämän kyseisen auton myynnissä (tuttu myyjä kertoi/väitti näin). Tässä on kuitenkin sähköiset ristiselätuensäädöt, jotka ei ole sportpenkeissäkään vakiot. Nuo saattaa olla jollekin tärkeät, itse en esim. ota bemarinkaan penkkejä ilman niitä. Varustelukin on riittänyt monille.

Väri on tosiaan ollu karkoite. Heti kun tuli kuvat, niin muutama kiinnostunut oli sanonut, että aijaa punainen, joo no ei kiitos. Tai että muuten mä kyllä ostaisin, mutta toi väri...

Itsellä ei ole esim. uudessakaan 3-sarjalaisessa sportpenkkejä, vaikka nyt oli periaatteessa täysin rajaton budjetti. Otin peruspenkit, mutta kaikilla mahdollisilla sähkösäädöillä ja lisänä mysö ristiselätuen säädöt. Ne tulivat jopa kalliimmiksi kuin manuaalisäätöiset sportpenkit. Itse en kaipaa sportpenkistä peruspenkkiin kuin "jatkettavaa" etureunaa, muuta hyvää en 1- ja3-sarjan sportpenkeissä nää ja koe. Minulla on tässä vakiopenkissä sähkösäätöjen myötä myös istuinosan etureunan kallistus, joka kuuluu vakiona sportpenkkiin.

3.6 V6

Mites noi takuukorjaukset...voiko käydä korjauttamassa missä tahansa valtuutetussa BMW-huoltopaikassa? Kävin tänään näyttämässä vikaa yhdessä niistä ja olisi mennyt korjaus noin kuukauden päähän.  ??? Sama kysymys koskien huolenpitosopimusta, onko käytävä siellä mistä sen on ottanutkin?

Hyvää merkkihuoltoa pääkaupunkiseudulla? Autokeskus? Kiitos vastauksista jo etukäteen.  :)

V-O

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.07.14 - klo:08:43
Väri on tosiaan ollu karkoite.
No se on sitten selvä homma.

V-O

Lainaus käyttäjältä: 3.6 V6 - 03.07.14 - klo:20:32
Hyvää merkkihuoltoa pääkaupunkiseudulla? Autokeskus?
Hyvin toimi ja palveli ainakin meitin kohdalla se Pakkalan toimipiste.

Kokeile pois!

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 02.07.14 - klo:23:11
Aikas asiallinen peli edelleen, mutta aivan viime aikoina tuo E90/91 on alkanut omaan silmään näyttämään jo hivenen ikääntyneeltä. Paljon on kiinni väristä ja vanteista kuinka toimii. Tämä punainen sopii tuohon farkkuun ihan kivasti, joskin itse diggaan eritoten sinistä väriä, joskaan en vaalean sinistä. Nuo penkit kyllä tökkivät, mutta navi sen sijaan tekee ihmeitä yleisilmeelle.

Kyllähän se on aika ikääntyneen oloinen jo. Varsinkin tuo kojelaudan hirveä pahka navin kanssa on aika old schoolia ja vanhanliiton meininkiä. Samoin mittaristo, ajotietokone ja ilmastoinnin paneelit+näytöt on paljon modernimmat tässä nykyisessä mallissa. Ajettavuus on parantunut paljon vielä suuremman akselivälin ja raideleveyden kautta sekä tippuneen painon myötä. Tuo tuon auton 6-vaihteinen tomaatti on ihan ok, mutta kyllähän se uudempi 8-vaihteinen on vielä paljon paljon parempi loota. Polttoainetaloudellisuus, kiihtyvyys, vaihtonopeus ja vaihtojen huomaamattomuus aivan eri tasolla tuon uuden lootan kautta. Uudessa konttikin on isompi ja samaten takana tilaa on hieman enemmän.

Pyynti on edelleen aika kova vai onko?

Minä maksoin siitä yli 50.000â,¬ uutena ja sain vaihdossa muistaakseni 37 tai 38.000 euroa, kun autolla oli ikää 1,5 vuotta ja ajettu alle 20.000km:a.

Auto meni Autokeskuksesta kaupaksi alle kuukaudessa ja pyynti oli 39.900â,¬. Nyt pyynti on 78.000km ajettuna 31.700â,¬.

hapelton1

^^ Omasta mielestä tuossa ei ollut muuta vikaa kuin sisusta. Nahkaverhoilulla tilanne olisi ollut vähän parempi. BMW:n kohdalla sporttipenkkien ja tavallisten penkkien välillä ero on todella iso. Haaste on lyötää järkevänhintainen nahkasisusta (sporttipenkit) netistä ovipahveilla ja keskikyynernojalla. Vanhan sisustan myynti taitaa olla käytännössä mahdotonta. Nahkasisustan kanssa olisi riittänyt pelkkä etupenkkien vaihto.

carro

Onko jollain kokemuksia BMW:n activehybrideistä? 335 ja 535 activehybridit olis ihan järkevän hintaisia Saksassa. Esim. 335 20tkm 8/2012 36kâ,¬, 535 20tkm 3/2012 37kâ,¬.

Mikäköhän noissa on vikana kun noin edullisesti lähtee? Lexuksella huollot kohtuullisia, mitenköhän näissä? 139g ja 149g päästöillä verotkaan eivät ihan hirveiksi nousis. Varustelultaanhan nuo on ihan huippuluokkaa.

En tiiä et mikä noissa hybrideissä kiinnostaa mut ens vuoden puolivälin paikkeilla sellanen pitäis alle saada.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy