BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

jusape

Tommosen olis joulupukki jo tuonut liikkeeseen, mutta joutuu 7.1 asti oottelemaan. Miten tästä odottelusta selviää järjissään...

Jonny

Hieno F11. Värikin näyttää hyvältä :)
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

V-O

Lainaus käyttäjältä: jusape - 15.12.13 - klo:11:31
Miten tästä odottelusta selviää järjissään...
Odotas kun mietitään, kyllä me jotain keksitään...

Miettii-miettii-miettii, eiku eihän me keksitäkään. Tuommoisen odotukseen ei kyllä ole lääkettä  ;)

Mutta laitamma sitten loppiaisen jälkeen viestiä, jossa onnitellaan uudesta autosta  :)

GTA1

Kyllä sä jusape kestät. :) Mulla on sama tilanne. Auto on kanssa liikkeessä odottamassa luovutusta. 3GT,n haku on luultavasti 9.tammikuuta.
Minulla odotusta helpottaa että jouluaattona on lähtö Thaimaahan kahdeksi viikoksi.
F34

Pekka T

Onnittelut jusapelle hienosta BMW:stä.

Sitä odottelua voisi vaikka helpottaa käymällä joka päivä katsomassa tätä uutukaista, automyyjät voivat kylläkin pitää sinua kahjona.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jusape

Kiitosta. Minä lähden huomenna 3 viikoksi Ylläkselle, siellä odottelee se toinen uutukainen (Lynx), joten eiköhän sillä joululahjalla päästä alkuun ja hangilla unohtuu muutenkin autot.

Onhan tämä näiden laitteiden kerralla hankinta niin älytön toivejoulu-jälkijoulupläjäys, ettei tiedä miten päin tässä olisi!

Pitää nyt Pololla pyyhkäistä Lappiin, ehkä tolla x-draivilla olis ollu mukavampaa.. Ihan viittä vaille mietin, että olisko pitäny prkl ottaa jo alle. No, kaipa se on odottelun arvoista kun on sit aito -14

Persdyno on nollattu auton suhteen niin rajusti nyt syyskuun lopusta kaikenlaisilla vanhemmilla laina-autoilla ja Pololla, että BMW:n puikkoihin meneminen lähentelee varmaan sitten ekstaasia... Mielenkiinnolla odotan miten vannoutunut Audi/Vag -mies kotiutuu bimmeriin.

Kvee

Hyvin kotiutuu...ja hyvin se odotus menee, kun ei enää kuukausitolkulla ole edessä. Varmasti maittavan pelin saat!

hyle

Hieno bmw jusape.
Väri sopii hyvin. Mikä tuon värin nimi on?
Bmw 530da -08

V-O

Lainaus käyttäjältä: jusape - 15.12.13 - klo:13:03
Pololla pyyhkäistä Lappiin
No voi helvata, osanottoni mutta kyllä kai tuo mänöö ja onhan perillä sitten lokoisaa  :D...

Aslaasj

Onneksi olkoon, hmm onhan se jo muutenkin aito -14 mallinen, mikset ota siis käyttöön?
Ei se arvo sillä säily paremmin, onko muutamaa viikkoa myöhemmin otettu käyttöön.

Kotipirtti

Kyllä bemari on auto! Vaimon 320 D Touring -06:lla käytiin "Lahessa" ja se on vaan elegantti. Ohjaus tosi raskas ja tunnokas mutta tahmaa eli ei keskitä. Kaikki on niin ylijykevää, kytkin, se ohjaus, ovet, viikset, takakontn luukku jne jne... Sitä joutuu hiukan ajamaan verrattuna vaikka qashqaihin... Ja sitte se on matala niin vähän könyämistä kyytiin meno / pois nousu. Takapenkki kolmelle hiukan pieni. Mut se on AUTO!

jusape

Kiitosta. Väri tosiaan space grau. Tylsä harmaa, mutta otin helppohoitoisen vaihteeksi. Kalisto grau oli toinen optio, mutta hieman vihreä... ja mustat ja valkoiset olen jo nähnyt, vaihtelua nyt tuo harmaakin.

Tuo "aito -14 malli" juontaa juurensa parista aiemmasta Audista, joissa automyyjien paska vaihtotarjous on perustunut osin siihenkin, että auto otettu käyttöön esim. joulukuussa... no, yksityisille on myytykin kyllä aina eikä väliä juuri tuosta.

Kvee

Sen verran käyttäjätasolla eroa vakionopeudensäätimessä, että sen osalta Audin viiksisysteemi pesee Bemun rattinappulat kevyesti käytettävyydessä.

Aslaasj

Olet asioinut väärissä liikkeissä, jos käyttöönottokuukaudella on ollut väliä, eikä auton todellisella vuosimallilla. Myyjä käyttänyt "joulukuuta" tekosyynä...eikun käyttöön vain ja laadukkaasti joululomille, kaikkea ei voi mitata rahassa  ;)

LainaaAudin viiksisysteemi pesee Bemun rattinappulat kevyesti käytettävyydessä.

sen verran ainakin, että vakkarin vapautuksessa äkkitilanteessa meinaa tulla paniikkia kun ei löydä sitä nappia...kun tosiaan se viiksi olisi näppärästi käden ulottuvilla. Muutoinhan nuo napit on näppäriä, paitsi juuri tuo vakkari ei. Samaa tasoa kuin Volvossa.

makkis

Lainaavakkarin vapautuksessa äkkitilanteessa meinaa tulla paniikkia kun ei löydä sitä nappia

Siis täh? Ai uusavuttomuus! Painaskaa jarrua! Ei tarvitse jarruttaa vaan hipaista poljinta. Ã,,lkää haaskatko aikaa nappulan tai viiksen etsintään. Ja ylipäätään, mikä voi olla tilanne jossa moinen paniikki syntyy vakkarin vapauttamiseksi?

Tervetetuloa Makkiksen ennakoivan ajon intensiivikursseille, niin ei moiset asiat enää stressaa.

Passatti

sen verran ainakin, että vakkarin vapautuksessa äkkitilanteessa meinaa tulla paniikkia kun ei löydä sitä nappia...kun tosiaan se viiksi olisi näppärästi käden ulottuvilla. Muutoinhan nuo napit on näppäriä, paitsi juuri tuo vakkari ei. Samaa tasoa kuin Volvossa.
[/quote]
Jos on äkkitilanne niin yleensä poljen jarrua.
Always lead, never follow

Wattis

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 16.12.13 - klo:21:54
Onneksi olkoon, hmm onhan se jo muutenkin aito -14 mallinen, mikset ota siis käyttöön?
Ei se arvo sillä säily paremmin, onko muutamaa viikkoa myöhemmin otettu käyttöön.

Valitettavasti se on vaan niin, että se on auton vuosimalli määräytyy sen mukaan milloin se on rekisteröity ja sitä katsotaan silloin kun on vaihdon aika, vaikka auton mallivuosi olisi jo seuraava. Mulle automyyjäni suoraan sanoi, että malta pari viikkoa odottaa ja rekisteröi autosi vasta vuodenvaihteen jälkeen, koska kolmen vuoden päästä se nähdään pelkästään -14 mallisena ja silloin saat siitä 3-4 tonnia enemmän vaihdossa kuin -13 mallisesta. Silloin on kuulemma ihan sama onko auto rekisteröity tammi- vai joulukuussa, se vaan on sen vuoden auto milloin se on rekisteröity.
Ex: BMW X3 20dA 135kW xDrive Business Edition M-Sport -13
Ex: Audi A5 Sportback 2.0TDI 125kW quattro -10
Ex: Volvo V70 2.0D Ocean Race -09
Ex: VW Passat 1.9TDI Variant -07
Ex: VW Touran 1.9TDI -05
Ex: VW Passat 2.0 sedan -03
...
Ex: Datsun 100A -70

Wattis

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 17.12.13 - klo:21:12
Sen verran käyttäjätasolla eroa vakionopeudensäätimessä, että sen osalta Audin viiksisysteemi pesee Bemun rattinappulat kevyesti käytettävyydessä.

Sallinet pienen mielipide-eron tässä asiassa. Minulla oli Audi A5 -10 ja nyt on BMW X3:n, ja tykkään 100-0 enemmän bemarin vakionopeussäätimen ohjausjärjestelmästä kuin Audin typerästä viiksestä ja nimenomaan käytettävyydellään. Muuten voidaan bemarin ja Audin paremmuuksista olla toista mieltä. Niin, ja mun uusi A5:n odottaa autoliikkeen pihassa vuodenvaihdetta... :)
Ex: BMW X3 20dA 135kW xDrive Business Edition M-Sport -13
Ex: Audi A5 Sportback 2.0TDI 125kW quattro -10
Ex: Volvo V70 2.0D Ocean Race -09
Ex: VW Passat 1.9TDI Variant -07
Ex: VW Touran 1.9TDI -05
Ex: VW Passat 2.0 sedan -03
...
Ex: Datsun 100A -70

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Wattis - 18.12.13 - klo:02:07
Valitettavasti se on vaan niin, että se on auton vuosimalli määräytyy sen mukaan milloin se on rekisteröity ja sitä katsotaan silloin kun on vaihdon aika, vaikka auton mallivuosi olisi jo seuraava. Mulle automyyjäni suoraan sanoi, että malta pari viikkoa odottaa ja rekisteröi autosi vasta vuodenvaihteen jälkeen, koska kolmen vuoden päästä se nähdään pelkästään -14 mallisena ja silloin saat siitä 3-4 tonnia enemmän vaihdossa kuin -13 mallisesta. Silloin on kuulemma ihan sama onko auto rekisteröity tammi- vai joulukuussa, se vaan on sen vuoden auto milloin se on rekisteröity.

Tämä varmasti totta. Se kuinka paljon tuo aikaisempi rekisteröinti vaikuttaa vaikka 5-6 vuotta vanhaan autoon, onkin sitten eria asia. Bemullakin auton arvo on jo tippunut yli puolet, joen muut asia kuten kilsat ja auton yleinen kunto alkaa vaikuttamaan asiaan enemmän.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Wattis - 18.12.13 - klo:02:18
Sallinet pienen mielipide-eron tässä asiassa. Minulla oli Audi A5 -10 ja nyt on BMW X3:n, ja tykkään 100-0 enemmän bemarin vakionopeussäätimen ohjausjärjestelmästä kuin Audin typerästä viiksestä ja nimenomaan käytettävyydellään. Muuten voidaan bemarin ja Audin paremmuuksista olla toista mieltä. Niin, ja mun uusi A5:n odottaa autoliikkeen pihassa vuodenvaihdetta... :)
Kyllähän mielipiteitä saa olla  :). Audissa oli parempi sen takia, kun ei ikinä tarvinnut katsoa sinnepäin vakkaria käytettäessä, ja onnistui vaikka hanskat kädessä. Bemua pitää jos ei nyt katsoa, mutta tunnustella, eli ei ole yhtä "automaattinen".

Aslaasj

LainaaSiis täh? Ai uusavuttomuus! Painaskaa jarrua! Ei tarvitse jarruttaa vaan hipaista poljinta. Ã,,lkää haaskatko aikaa nappulan tai viiksen etsintään. Ja ylipäätään, mikä voi olla tilanne jossa moinen paniikki syntyy vakkarin vapauttamiseksi?

Paljon ajavana tottunut vapauttamaan vakkarin vaikkapa pimeällä autoa kohdatessa, jarrua ei viitsisi painella joka välissä joten mukavuustekijä tuo vakkarin vapautus niin saa vedon pois ja mahdolliset takanatlijat ei ihmettele turhia jarrutuksia, jarrutellaan tilanteen vaatiessa. Samoin mutkaan tultaessa jos näen auton valot vapautan vakkarin jotta vetoa voi itse säännöstellä, ikävä ajella vakkarin isännöimänä. Kun on selkäytimeen iskostunut tuo vakkarin vapautus autoa kohdatessa on se jarrukin hieman hakusessa kun keskellä mutkaa tulee rekka vastaan ja täytyy mennä ulkokurviin jossa 5 cm hötölunta, kyllä siinä hikeä puski vakkaria etsiessä ennenkuin jarrulle ehti.

Lainaakolmen vuoden päästä se nähdään pelkästään -14 mallisena ja silloin saat siitä 3-4 tonnia enemmän vaihdossa kuin -13 mallisesta.
Kyllä hieman epäilen tuota, että käyttökuukaudella tehdään 3-4 tonnin tili.
Itse otin auton käyttöön nyt ja myyjä kehui sen olevan -14 mallia...katsotaan miksi se jällenmyytäessä on muuttunut.
Ei siinä, hyvä jos jotkut tuon voiton tekevät, mä en siihen pysty  ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 18.12.13 - klo:15:42
Paljon ajavana tottunut vapauttamaan vakkarin vaikkapa pimeällä autoa kohdatessa, ... Kun on selkäytimeen iskostunut tuo vakkarin vapautus autoa kohdatessa

Jo on ihmisillä mielenkiintoisia tapoja käyttää vakionopeudensäädintä :)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 18.12.13 - klo:18:45
Jo on ihmisillä mielenkiintoisia tapoja käyttää vakionopeudensäädintä :)
+1 Eikös tämä ole se perinteinen, vauhti alas kun tulee mutka, mäki, toinen auto tai puhelin soi. Sitten kun taas suora aukeaa, niin urku auki  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

jusape

On kyllä itsellä takaraivossa viimesen 350tkm ajalta tuo vag-viiksimallin vakkari joten tuo bemun rattiversio on opeteltava.

Vuosimalliasian ajattelin itse tällä kertaa pelata tammikuun käyttöönotolla, koska tämä auto voi pahimmassa tapauksessa viipyä tallissa alle vuodenkin... aito mikä aito 2014!

Aslaasj

Näillä teillä se vakkarin käyttö voi kuulostaa oudolle ja mielenkiintoiselle, puhutaan teistä jossa rekan ja ha.n kohtaamisessa ei välttämättä jää sitä kahden autokaistan verran väliä, välillä tuntuu että peili lähtee mukaan ja koko ajan saa olla tarkkana että pysyykö rekka omalla kaistallaan vai ei.
Kyllä minäkin noilla leveäkaistateillä ajelen rennosti räpläten tylsyyksissä mitä milloinkin ja silloin on aikaa vakkaria naputella vaikka varpailla...

Just tulin ajosta ja ajatuksella mietin tuota vakkarin vapautusta, on se vähän "hukassa" kun vertaa audin viikseen. Se viiksi on niin luonnollisesti ja nopeasti vasurin sormien kohdalla, ei tarvitse kättä liikuttaa sen takia mihinkään.

V-O

Lainaus käyttäjältä: V-O - 28.10.13 - klo:21:55
Ens viikon lopulla selviää onko seuraava ajokki "melkeinkulibusiness" 520dA
Niijoo, tänään tuli sitten moinen kulipeli pihaan  :) . Sillä mennään.

Tuo liian pieni diiseli noin isossa ja painavasa autossa on aika lailla kamalan laiska.

Penkit säätövaroineen tosi hyvät, ergonomia minulle erittäin sopiva. Ainoa kauhistus oli ratti, kauheen ohutkehäinen. Pitää saada parempi, mutta maksanee maksikoita  :( ...

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: V-O - 18.12.13 - klo:22:04

Tuo liian pieni diiseli noin isossa ja painavasa autossa on aika lailla kamalan laiska.

Penkit säätövaroineen tosi hyvät, ergonomia minulle erittäin sopiva. Ainoa kauhistus oli ratti, kauheen ohutkehäinen. Pitää saada parempi, mutta maksanee maksikoita  :( ...
Laiska? Onhan tuolla kerennyt.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

V-O

Kyllä, laiska.

Kerkeeminen on siten ihan toinen juttu...

GTA1

Ainoa kauhistus oli ratti, kauheen ohutkehäinen. Pitää saada parempi, mutta maksanee maksikoita  :( ...
Mulla tulee M-Sport paketilla tämä 3Gt ja siinä on tämä ratti aika paljon erilainen, en kyllä ole sellaista rattia kuin kylmätyypännyt;) Käsittääkseni se on vähän paksumpi ja puolat taasen kapeammat vs perus. Mulla kanssa koeajossa vähän tökki se Bemun sport ratti(ei M-sport ratti) ja varsinkin ne puolat sivussa oli mielestäni selkeesti liian paksut tai paksunevat vs nykyisen A4 B7 Audin kolmipuolaiseen nahka sport ruoriin etten siihen heti ainakaan kotiutunut.
F34

hyle

Just tänään ajaessa miettisin että  onneks tuli ostettua 530da.
Ei tuo siltikään mikään "tykki" oo... Pikemminkin pirteä :)
Onnea uudesta autosta.
Bmw 530da -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy