BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

makkis

Minusta M52/M54 on passeleita referenssimoottoreita, johon tavisten pitää pyrkiä. Tänäkin päivänä. Hemmetin monessa asiassa, mukaan lukien TODELLINEN kulutus.

Squamish

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.10.13 - klo:22:39
Minusta M52/M54 on passeleita referenssimoottoreita, johon tavisten pitää pyrkiä. Tänäkin päivänä. Hemmetin monessa asiassa, mukaan lukien TODELLINEN kulutus.

100% samaa mieltä, mutta mitäpä me dinosaurukset näistä ymmärretään. ID-tagit ja LED-valot on nykyään tärkeämpiä asioita.

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

ram1

Sen mitä omistin vuosi sitten E39, M52 koneella, niin täytyy sanoa, että auto on mukava ja hiljainen, mutta jos se karva, niinkuin mulla oli niin tappaa helposti fiiliksen.Etenkin tomaatilla.Perusrööri vaihtoon, höysteet ja manuaali kelpais vieläkin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

lortti


Lainaus käyttäjältä: T5ID - 23.10.13 - klo:19:41
Tuossa on hyvä vastaus retoriseen kysymykseen, BMW pärjää hienosti tulevaisuudessakin. Ei nämä nykynuoret ymmärrä laatua samalla kaavalla kuin me vanhat jäärät. Meille laatu on materiaaleja ja äänettömyyttä, tämän päivän nuorille ipad- kytkettävyyttä ja makeita mittariston grafiikoita. BMW muuttuu asiakkaiden mukana.

Heh, tässä osuit asian ytimeen. Oikein hävettää tunnustaa mutta kaikissa koejamissani F mallisarjan bemuissa sieppaa ihan vietävästi mittariston ankeus omaan B8 Audiin verrattuna. Ei auta edes laajennetut ajotietokeet, selkeä digitaalinen nopeusmittari VAG tyyliin on oikeasti melkein välttämätömuus kun siihen tottuu. Neulamittaria en kaipaa lainkaan, se tosin bemussa on hyvä ja selkeä. Lisäksi odottelen vesi kielellä että iphone tai pädi integroituisi wifillä ja Airplaylla auton infosysteemiin.

Hud auttaa asiaan mutta tonni on aika paljon siitä mitä audilla saa ilmaiseksi. Toki arvostan materiaaleja ja äänettömyyttäkin mutta vain kokonaisuuden osana.

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 23.10.13 - klo:19:41
Se kuitenkin BMW:ssä miellyttää molempia sukupolvia, on kuljettajan päätila. Se on mitoitettu tohtorinhatulle, joten mahtuu hyvin ajamaan dorkalippis päässäkin.

Tässäkin on nyt sukupolvi vaihtunut. Bemua kuuluu ajaa nykyään tiukka ns. kortsupipo päässä. Siinä ei tarvi tila ylöspäin. Vanhempiin toki kelpaa lippiskin. Tosin se pitää olla suoralippainen.

lortti


Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 23.10.13 - klo:23:04
Ja sitten spy-kuvia 200-srjasta.

http://www.topgearsuomi.fi/content/bmw-m235i-salakuvat

Kuvissa on toivottavasti seuraava tuleva autoni. Paitsi että M lienee liian tyyris. Toivottavasti 220i on tarpeeksi ripeä, sama kone tuntuu ainakin 320ssa hiukan hengettömältä. Tosin 2sarja on toivottavasti 100 - 200 kg kevyempi joten josko sillä pärjäisi... Quattrosta luopuminen toki mietityttää kans, tulee varmaan talvella melkoiset vieroitusoireet.

autofanaatikko

Ehkä mä olen jotekin kummajainen kun minusta 20i 135nm 135kW pata vie 3-sarjaakin ihan ripeästi. Ei ole tuntunut vielä missään tilanteessa voimattomalta. Luonnetta siinä ei oikein ole eikä hienoja ääniä, mutta muuten kyllä vie perheautoa ihan ripeästi ja riittää paremmin kuin hyvin ns. perheautoon. Se on sellainen tasainen ja tasavahva tylsäsoundinen puurtaja.

Ehkä tyytyväisyys johtuu siitä, että en ole koskaa ajanut autolla jossa on yli 184hv ja jonka vääntö ei ole enempää kuin max 380nm eli 20d ja 20i on tehokkaimmat autot ja tehokkaimmat bemarit joilla olen ajanut tai joita olen omistanut. Muut autot joita olen elämässäni ajanut ja omistanut ovat olleet 80-150hv tehoisia, osa vapareita ja osa turboahdettuja. Siksi 20i nelivetona ja tomaatilla tuntuu suorastaan tykiltä omien autokokemusten valossa.

Mitään tehoautoja en ole koskaan ajanut (metriäkään), joten kun ei ole kokemusta paremmasta, niin vähempikin pitää tyytyväisenä.

autofanaatikko

Koskaan en ole myöskään ymmärtänyt tuota Audimiesten hypetystä esim. B8:n mittaristosta. Mitä ihmeen modernia ja erikoista siinä on ja miten esim. F30:n mittaristo on sitä vanhanaikaisempi. Muutamia kertoja olen ajanut B8:lla ja se mittaristo ei ole minusta sen nykyaikaisempi ja modernimpi kuin bemarin uusien mallienkaan.

Ilmeisesti se, että mittarien välissä on iso ruutu johon saa mm. näkymään melko isona digitaalisesti nopeuden on sitten niin modernia ja erikoista, että se riittää tekemään siitä niin ihmeellisen? samoin ilmeisesti mittariston väri eli valkoinen vs. oranssi? Muita eroja en juuri mittaristoissa huomannut ja nuo asit ei autosta minusta juuri modernimpaa tee. Tekee kyllä mittaristosta selkeämmän ja nopdeuden lukemisesta ja seuraamisesta vielä selkempää, mutta miten ne tekevät mittaristosta modernimman ja vähemmän ankean? Asia, jota en vaan millään tajua...

Jotenkin tuntuu, että tuosssa mittaristoasiassa on monella vahvat Audi-lasit päässä ja jonkun muun merkin edustaja ei välttämättä niin hurmiossa hypetä tuota Audin mittaristoa kuin vaikkapa sellainen joka on ajanut usealla Audilla peräkkäin. Minusta kun se mittaristo ei ollut muuten sen kummoisempi kuin uuden bemarinkaan. Väriero ja se digitaalinen nopeusnäyttö jäi ainoina mieleen.

Markku J

Bemarin mittaristo on selkeä ja tyylikäs. Siihen kun saisi isomman keskinäytön nopeusnäyttöineen, niin se olisi lähes täydellinen. Bemarin mittareiden fontti on selkeämpi kuin Audin, jonka mittarissa on myös liikaa numeroita. A6 ja A7:n mittaristot sitten ovatkin tyylikkyydessään omaa huippuluokkaansa, mutta hienoja vastineita löytyy Bemarinkin kalliimmista malleista. Joten tässä vain vertailu F30 (335) ja A4:




lortti

Olen ajanut 328i nyky kolmosista ja se on ihan toista maata kuin 320i. Sen jälkeen 320 tosiaan tuntuu aika hengettömältä. Sen hintaero on vain niin älytön että ei haluaisi maksaa 10te pelkästä softamuutoksesta. Kai siinä joku pikku muukin ero oli mutta silti.

Vaikka Audilla ajankin niin minulla on kyllä nämä molemmat merkit täysin samalla viivalla keskenään joten en katso mittareita audilasien läpi. Markun kanssa olen samaa mieltä että nyt se keskinäyttö sinne näkyviin niin mittaristo olisi aivan loistava. Viime autonvaihdossa vaaka kallistui Audiin koska silloisen kolmossarjan 4 sylinteriset vaparibensat ovat aivan tuhnuja laitteita, B8 oli sisältä modernimpi ja rivikutoseen ei ollut varaa. Molempien ulkonäkö miellyttää silmää. Tänä päivänä valinta olisi varmasti bemari koska nelivetoautomaatin saa kolmosissa melkein joka voimalinjaan.

Ranssi

Kutoskoneiden karkaaminen uusissa BMW-merkkisissä autoissa yhä useampien ulottumattomiin on valitettava tosiasia.

Itsekin oudoksun kuitenkin eniten hinnoittelua uusien neloskoneiden tehoversioiden välillä, kun 20i -> 28i tai 20d ->25d hyppäyksestä saa pahimmillaan latoa pöytään yli kymppitonnin, vaikka tosiaan puhutaan pääasiassa saman moottorin ohjelmallisesta virittämisestä. Kun eri versioiden päästötkin ovat likipitäen samat, on tässä selvästi kyse tehtaan/maahantuojan rahastuksesta moottoritehoon perustuen. Paremmin ymmärtäisi sen, että kutoskoneesta saisikin maksaa, koska se tuo merkittävästi lisää mm. statusarvoa, mutta korkeampiviritteinen kiljuva nelonen ei ole samalla tavalla lainkaan noiden huikeiden summien väärti.

On vaikea pitää tuota hinnoittelua sikälikään järkevänä, että kun molempien tehoversioiden tuottaminen maksaa likipitäen saman verran, niin esim. puolittamalla lisähinnan kokonaistuotto paranisi varmasti, kun korkeampi tehoisia versioita menisi varmuudella huomattavasti enemmän.

lortti

Jep piti tarkistaa ja tilanne on melko veikeä. Autoverottomia hintoja kun katselee niin Saksassa 320i on 3 tonnia kalliimpi kuin Suomessa. Joten siellä hintaero ei sitten 328in ole kuin 4 tonnia.

Eri Alvit huomioiden 328 onkin melkein saman hintainen autoverottomana FI vs. DE.

Eli taitaa olla 320i olla hinnoiteltu täällä meillä melko agressiivisesti tavoitteena markkinaosuuden kasvattaminen ja siinä onkin varmaan automaatti ja xdrive kamppisten myötä onnistuttu.


Markku J

Tuo hinnoittelu myös karkoittanee asiakkaita.  Ainakin minut. 320i tuntuu liian tasaharmaalta koneelta ilman sitä kuuluisaa ajamisen iloa. Kymppitonni lisää softauksesta taas ei mahdu ymmärrykseeni. En siis osta kumpaakaan (ainakaan tällä kierroksella).

T5ID

Olenkohan minä nyt sitten ainoa, joka on ajanut bemarilla 1980- luvulta lähtien? Sellaisen kuvan saa, kun lukee kauhisteluja eri versioiden hinnoista.

Otetaan vertailun vuoksi BMW 520 -76 63950 mk ( nykyrahaa 45000 euroa)
                                        BMW 528 -76 102900 mk ( nykyrahaa 72000 euroa)

Silloin 520 oli myyntipäällikön auto, 528 toimitusjohtajan. Miksi se olisi muuttunut miksikään?

Chicane

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 24.10.13 - klo:12:40
Silloin 520 oli myyntipäällikön auto, 528 toimitusjohtajan. Miksi se olisi muuttunut miksikään?

Samassa ajassa myyntipäällikön palkka vähintään x3 ja tj x10. Autojen hinnat on tullut rajusti alas ja myös verotuksen taso noista ajoista keventynyt. Jos vanhaan aikaan vertaa, niin myyntipäällikön pitäisi ajaa nykyään 535d:llä!

Kyse onkin erosta. Kun eron tietää tulevan käytännössä muutamasta eri parametrista, niin haluaako siitä maksaa 10ke? Nuo bitit voi koodata uudelleen kunhan moottorin softa saadaan murrettua. Entinen hinnoittelu oli reilumpaa kun moottorissa oli eri osia.

Skula

Tämä on varmaan sitten niille CLA peräpuikkomiehille emätinpuikko.. Mutta ihan 'fine' minulle.. Mie tykkään tästä!

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2013102517587894_at.shtml

Livenä näin tuollaisen jollain "koekilvillä".. Upee laitos! Kertakaikkiaan!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Skula - 25.10.13 - klo:14:04
Tämä on varmaan sitten niille CLA peräpuikkomiehille emätinpuikko.. Mutta ihan 'fine' minulle.. Mie tykkään tästä!

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2013102517587894_at.shtml

Livenä näin tuollaisen jollain "koekilvillä".. Upee laitos! Kertakaikkiaan!

Kieltämättä, hieno on. Haastaa tai jopa peittoaa A5 coupen muotoilullisessa mielessä. CLA:ta lähtisin vertailemaan siihen tulevaan 2-sarjalaiseen. Toivon mukaan se perii geenejä mahdollisimman paljon isoveljeltään. Korin mitat voi valitettavasti tässäkin tapauksessa kyllä muodostua akilleenkantapääksi.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

jlindstrom

Todella hienon oloinen auto. Omaan silmään ihan nätti laitos ja kilpailee varmasti tiukkaan Audin A5 kanssa.

Se mikä tuossa oli huonoa, oli se pirun toimittaja. Koko artikkelin kieliasu ja ilmaisutapa oli hämmästyttävän luokaton. Tuohan oli kuin suoraan kadulla käydystä keskustelusta kirjoitettu.. Varmasti toimittaja oli ilmaisemaansa mieltä autosta, mutta joku roti pitäisi olla ulosannin muodossa myös "painettuun" mediaan.

Enpä olisi aikanaan uskonut koulussa ollessani vielä joskus kuullostavani samalta kuin äidinkielen opettajani, mutta tuollaiset riman alitukset häiritsevät nykyisin kasvavassa määrin.

Oma kieliasuni on milloin mitäkin, mutta julkisissa tietolähteissä tuohon pitää kiinnittää huomiota. Kyseisen jutun arvostus ja uskottavuus meni itsellä ainakin suoraan roskikseen.

Ja sitten loppuun vilpitön anteeksi pyyntö off topic osuudesta. Oli vaan pakko hieman tuulettaa fiiliksiä tuosta.

//Juha


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skula

Tolle kieliasukeskustelulle on oma topikkinsa, ja harva meistä tietää yhtään asiallisesti tekstiä suoltavaa autotoimittajaa.. Eikä varsinkaan sellaista jonka tekstiin voi samaistua..

Tuo on ehdottomasti nätimpi kuin A5. Joka on kauneudellaan myös poikkeuksellinen.. Mutta tässä BMW:ssä on jotain vähän "varman päälle" tyylikästä..

Jostain syystä mieleeni tulee pari kertaa koeajamani 6-sarja, josta nämä peräpuikkomiehet tykkää vielä vähemmän, kun taas itse tykkään siitä huikeasti, ehkä juurikin tuo rujous ja epäsärmä kiehtoo..

Iso Coupe, on aina parempi kuin pieni Coupe, jos mukavuutta haetaan, ja kilpahenkiset rata featuret työnnetään sinne minne ei aurinko paista..

Koeajoin pariinkin otteeseen tämmöistä 630iA:ta siis viime keväänä...




Jumalaisen hyvä auto ajaa!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 24.10.13 - klo:11:25
Kutoskoneiden karkaaminen uusissa BMW-merkkisissä autoissa yhä useampien ulottumattomiin on valitettava tosiasia.

Itsekin oudoksun kuitenkin eniten hinnoittelua uusien neloskoneiden tehoversioiden välillä, kun 20i -> 28i tai 20d ->25d hyppäyksestä saa pahimmillaan latoa pöytään yli kymppitonnin, vaikka tosiaan puhutaan pääasiassa saman moottorin ohjelmallisesta virittämisestä. Kun eri versioiden päästötkin ovat likipitäen samat, on tässä selvästi kyse tehtaan/maahantuojan rahastuksesta moottoritehoon perustuen. Paremmin ymmärtäisi sen, että kutoskoneesta saisikin maksaa, koska se tuo merkittävästi lisää mm. statusarvoa, mutta korkeampiviritteinen kiljuva nelonen ei ole samalla tavalla lainkaan noiden huikeiden summien väärti.

On vaikea pitää tuota hinnoittelua sikälikään järkevänä, että kun molempien tehoversioiden tuottaminen maksaa likipitäen saman verran, niin esim. puolittamalla lisähinnan kokonaistuotto paranisi varmasti, kun korkeampi tehoisia versioita menisi varmuudella huomattavasti enemmän.
Logiikka tuon taustalla on hyvin yksinkertainen. Asiakkaat ovat valmiita maksamaan kovaa hintaa hevosvoimista ja valmistajat ovat enemmän kuin halukkaita ottamaan vastaan rahaa. Samalla tavalla kaikki premiumien lisävarustelistaltakin löytyvä on katteeltaan aivan eri luokkaa kuin karvalakkimallinen pienitehoinen perusmalli. Jollakin typerällä koristelistallakin voi olla jalometallin kilohinta, jos se valitaan varustelistalta.

Tehosta maksetaan, vaikka sitä ei voi vaa'alle laittaa kilohinnan määrittämiseksi. Vaikka lisäteho tulisikin parin lisäsylinterin ansiosta, niin ei korkeampi myyntihinta silloinkaan selity tuotantokustannuksilla. Tuhansia moottoreita päivässä ulos sylkevälle tehtaalle männät ja muut osat eivät kovin paljoa maksa.

Siitä olen täysin vakuuttunut, että valmistajilla on fiksuja tyyppejä miettimässä hinnoittelua. Olen varma, että hinnoittelua on optimoitu melkoisesti parhaan mahdollisen taloudellisen tuloksen saavuttamiseksi.

lortti

Siinä se nyt on! Hieno on erityisesti M-Sporttina niinkuin kuvissa. Kyllähän tässä autokuumetta alkaa puskea...






Markku J

#5301
Näyttääpä onnistuneelta näistä kuvakulmista. Luulin aluksi, että kuvissa on 4 -Coupe.

edit: ainoastaan suoraan sivulta kuvattuna paljastuu korin lyhyys, joka ei mahdollista yhtä silmiä hivelevää profiilia kuin 4 -Coupessa on.


MoFFe

Ei oikeen ei...ei hyvältä näytä.
Ihan kun joku ois sahannut palan keskeltä poikki.  :)

al

Lainaa


Jotenkin tuo keula näyttää liian leveältä/massiiviselta muuhun autoon nähden. Vähän kuin joku kyläseppä olisi istuttanut isomman bemarin keulan ykköskoppaan

lortti

Edestäpäin tuo on mielestäni onnistuneempi kuin 4 coupe. Takaa tasoissa ja sivuprofiilissa tosiaan häviää.

Vaan ompa hintalappukin hiukan eri 4- coupessa. No ensi kierroksella sitten se ;)

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.10.13 - klo:16:05
edit: ainoastaan suoraan sivulta kuvattuna paljastuu korin lyhyys, joka ei mahdollista yhtä silmiä hivelevää profiilia kuin 4 -Coupessa on.

Kyllähän tuohon mittaan olisi jo kauniin perän pystynyt piirtämään, mutta ovat valinneet sedanmaisen pitkän takakontin sen sijaan. Varmaan käytännöllisyyssyistä.

Etupäästä näyttää enemmän vanhaan sukupolveen kuin nykyiseen kuuluvalta.

Mutta ei tuo minusta ruma ole. :)

Jussi101

hieman poikkeava sisustusyhdistelmä...

http://www.nettiauto.com/bmw/320/5607390

T

Lainaus käyttäjältä: Jussi101 - 25.10.13 - klo:20:14
hieman poikkeava sisustusyhdistelmä...

http://www.nettiauto.com/bmw/320/5607390

Sanoisin tuota jopa riettaaksi. Jotenkin hävytön.  :D
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.10.13 - klo:16:05
Näyttääpä onnistuneelta näistä kuvakulmista. Luulin aluksi, että kuvissa on 4 -Coupe.

edit: ainoastaan suoraan sivulta kuvattuna paljastuu korin lyhyys, joka ei mahdollista yhtä silmiä hivelevää profiilia kuin 4 -Coupessa on.



Nyt on pakko myöntää että tämä BMW näyttää hyvälle.  :-*

V-O

Etupuskurista B-tolppaan näyttää komialle.

B-tolpasta takapiskuriin kun katsoo,  tulee hemmetin huono olo...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy