BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: T - 22.09.13 - klo:00:33
Uusi nelossarjalainen tänään zoomailtu ja koeistuttu. Voi kiesus että on nätti ulkoa. Nyt on haastaja audin A5:lle. Omasta mielestä tuo on kyllä todella tyylikäs ilmestys.

Kuskinpaikalla bemarimainen ajoasento löytyy helposti ja varmasti on ajajan auto. Mutta voi surkeutta kun tällainen keskimittainen 182cm ukko yritti sovittaa itsensä takapenkille. TAKAPENKKI ON TEHTY LAPSILLE. Hohhoijaa ainakin 5 cm olisi tarvittu lisää korkeutta että olisi voinut istua pää suorassa. Polvitilaa oli kyllä ruhtinaallisesti, eli kannattaa laitta pitkäjalkaiset ja lyhytselkäiset takapenkille. Näin se vaan näköjään menee että ulkonäön eteen uhrataan rajusti sisätiloja.

Noh, ei kai autoa ole suunniteltukaan neljälle aikuiselle, vaan tyylitietoiselle nuorelleparille tai sinkulle, mutta silti tuo pääntila takana laittoi miettimään koko auton järkevyyttä. Lasten takapenkkejä löytyy myös Porscheista, Ferrareista ym oikeista urheiluautoista joten....  :P

Huvittavinta se että samaisessa autonäyttelyssä istahdin A1 takapenkillä ja siellä oli paremmat pääntilat aikuiselle.
>ulkonäön eteen uhrataan rajusti sisätiloja.
Tänään jouduin kaverin Mersu GLK:n takapenkille.. kuskin penkki oli taka-asennossa ja itelläkin pituutta aika tavalla.. juuri juuri mahduin. Auto näyttää päältäpäin suht isolta ja kuskin tilat on erinomaiset. Huvittavinta tässä on se, että oma autokin on Mersu GLK, mutta en ole koskaan käynyt takapenkillä. Nyt kun ensikokemuksen jälkeen kysyin, niin emäntä myönsi, että on se takajalkatila aika ahdas :) .. noh, no problemo.. 99% ajoista ajelen ko. autolla issekseen.

TTL

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.09.13 - klo:01:30
>ulkonäön eteen uhrataan rajusti sisätiloja.
Tänään jouduin kaverin Mersu GLK:n takapenkille.. kuskin penkki oli taka-asennossa ja itelläkin pituutta aika tavalla.. juuri juuri mahduin. Auto näyttää päältäpäin suht isolta ja kuskin tilat on erinomaiset. Huvittavinta tässä on se, että oma autokin on Mersu GLK, mutta en ole koskaan käynyt takapenkillä. Nyt kun ensikokemuksen jälkeen kysyin, niin emäntä myönsi, että on se takajalkatila aika ahdas :) .. noh, no problemo.. 99% ajoista ajelen ko. autolla issekseen.

Samapa tuo on jos kömpii XC60, X3:n, Q5:n tai minkä hyvänsä tuon kokoluokan citymaasturin takapenkille. Eivät paljon eroa toisistaan. Itse olen ratkaissut pulman kääntämällä takapenkin selkänojat pysyvästi alas ja jopas onkin piilofarmarimaisen mukavan kokoinen tavaratila jatkuvasti käytettävissä. Isommalle porukalle käytetään isompaa autoa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

jusape

520da X-drive Touring F11 alkaisi olla speksattu. Ainoa taisto on budjetin rajallisuuden vuoksi metalliväri vs. DDC. Mustaa en haluaisi, vaimo ei valkoista. Minähän sen toki päätän :)

DDC olis mukavuutta arvostavalle kuten minulle aika must ja silti saisi sporttiseksikin säädettyä. Onko valkoinen jo mennyttä aikaa?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 22.09.13 - klo:19:47
520da X-drive Touring F11 alkaisi olla speksattu. Ainoa taisto on budjetin rajallisuuden vuoksi metalliväri vs. DDC. Mustaa en haluaisi, vaimo ei valkoista. Minähän sen toki päätän :)

DDC olis mukavuutta arvostavalle kuten minulle aika must ja silti saisi sporttiseksikin säädettyä. Onko valkoinen jo mennyttä aikaa?

Sitä en tiiä onko se mennyttä vai ei, mutta mua ainakin harmittaisi kun lähes kaikki uudet bemarit on valkoisia ja jos myös oma sitten olisi kanssa sitä. Mieluummin jotain muuta väriä kehiin kuin aina sitä valkoista. Joo tiedän metalliväri on bemarissa kallis, mutta ainakin omasta mielestä ollut hintansa arvoinen.  DDC on varmasti kiva varuste ja sopii/tavallaan kuuluu jopa 5-sarjan bemariin, mutta jos jollakin haluaa erottua massasta, niin väri ja mahdollisesti M-sport paketti on asioita joilla voi edes jotenkin erottua liisariporukasta.

Mitä kaikkea on jo ruksittu?

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.09.13 - klo:17:12
Samapa tuo on jos kömpii XC60, X3:n, Q5:n tai minkä hyvänsä tuon kokoluokan citymaasturin takapenkille. Eivät paljon eroa toisistaan. Itse olen ratkaissut pulman kääntämällä takapenkin selkänojat pysyvästi alas ja jopas onkin piilofarmarimaisen mukavan kokoinen tavaratila jatkuvasti käytettävissä. Isommalle porukalle käytetään isompaa autoa.
Jep ja GLK:ssa apukuskin penkkiä pystyy säätämään aika tavalla eteenpäin ja vielä on kelpo jalkatilat edessäkin. Tuo lainaukseni "ulkonäön eteen uhrataan rajusti sisätiloja" oli siinä mielessä väärä, että pitkittäiskoneisten autojen pitkähkö konetila vie auton kokonaispituudesta poikittaiskoneisia enemmän, mutta toisaalta palkaksi saa kunnollisen nelivedon, eli "uhraus" tehty muista kuin ulkonäkösyistä. Tämä kaikki OT:ta tähän ketjuun.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.09.13 - klo:17:12
Kyllä tuossa omassa on erittäin hyvät jalkatilat takapenkillä, mutta olen kuljettajan istuimen säätänyt enemmän korkealle kuin matalalle, ja se tietty vaikuttaa asiaan. Myös pelkääjän paikalla on edessä hyvät tilat, vaikka sen takana on BeSafe Izi combi (!?) turvaistuin, joka ei ole pienimmästä päästä.

E: Toki jos etupenkin laittaa taaimmaiseen asentoon, kuten siinä ensimmäisessa postauksessa GLK:sta oli, niin myös X3:ssa on takapenkillä suht pienet tilat...varmaan vielä mahtuu kuitenkin.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 22.09.13 - klo:19:47

DDC. Ainakin omaan "kiikkuun" se olisi ollut pakkovaruste, 5-sarjassa ei ehkä niin tarpeellinen? Lisäksi se HUD olisi ollut mieleen, mutta kun johonkin ne rajat on vedettävä.

Markku J

Minusta valkoinen on yksi hienoimmista väreistä 5 -sarjaan. Hintaan tai värin yleisyyteen katsomatta. Itselleni todennäköisin valinta olisi valkoinen, ja jos raha riittäisi ruskeisiin nahkoihin, niin unelmasetti olisi värien osalta koossa.

DDC:tä en ole ajanut viitosessa. F30:ssä minulla oli "mukautuva sport -alusta". Lieneekö se sitten yhtä kehittynyt kuin viitossarjan DDC ? Mukava varuste, mutta ei kovin korkealla prioriteetilla olisi minun listallani. Selkeän eron se kyllä loi comfort- ja sport -moodien välille.

TKU

Pitää itsekin tuota väriasiaa vähän kommentoida, vaikka oma lehmä tässä syvällä ojassa onkin   :o Makuasioita, sanoi koira, kun...

Minusta tuo auton ulkoväri on vähän kaksipiippuinen juttu, kun itse sitä väriä en ajaessa juurikaan näe. Jos tästä vielä maksaa ekstraa, niin itse en koe saavani sille rahalle kovinkaan paljon vastinetta. Tietysti, jos auto on pihassa näkyvällä paikalla voisi sitä aina ikkunastakin ohimennen ihastella, mutta kun itsellä ei ainakaan ole  :P

Toki metalliväri on hieno ja itsekin olen siitä joskus maksanut (ja varmasti joskus taas maksankin). Koen vain, että se raha menee enemmän muiden miellyttämiseen. Itse panostan enemmän niihin sisäpuolisiin ja toiminnallisiin varusteisiin, joiden kanssa olen kuitenkin itse tekemisissä ajon aikana.

Totta toki on, että valkoisia autoja ja varsinkin valkoisia Bemareita näkee paljon liikenteessa, joten ostakaahan te muut niitä metallivärejä, että minä voin ihastella niitä värillisiä autoja  ;D
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

Uti

Täytyy tuota valkoista väriä vielä puolustaa. Valkoisen värin etuihin kuuluu helppohoitoisuus naarmujen näkymättömyytenä ja kiveniskujen helppona korjaamisena! Eli paras väri tässä mielessä.
Toki tietyissä olosuhteissa valkoisen auton likaisuus näkyy enemmän kuin esim. harmaan sävyissä!
BWW-malleihin valkoinen väri sopii mielestäni hyvin!

Ja täällä Savonmaalla ei noita valkoisiakaan liikaa näy :)

Markku

jusape

Tuo valkoinen on erittäin helppo väri enkä itse esimerkiksi Q5:n kanssa kokenut tuskaa sen kanssa, toisin kuin mustan A4 B8:n ja A6 C7:n kanssa. Mustaa ei tule enää koskaan ainakaan uutena autona. Valkoinen Q5 oli 100tkm kohdalla miljoonan harjapesunkin jälkeen hieno. Sillä tuli vedettyä porokolarikin eikä mitään sävyeroja etupuskurin maalauksen jälkeen. Erittäin helppo väri.

5-Bemarin kohdalla tuo väriasia muuttaa auton luonnetta siten, että valkoiset on sporttisempia ja nuorekkaampia ja varsinkin vielä vaikka 19" hieman tummemmilla vanteilla ja kenties shadowline-tyylillä. Metalliharmaat sävyt klassisempia ja arvokkaampia tehden autosta enemmän "luksus"tunnelmaisen.

Jälleenmyynnissä valkoinen varmaa jakaa enemmän mielipiteitä kuin muut värit.

jusape

Eli auto alkaisi spekstaantua; noin suurpiirteittäin 520xd a F11 valkoinen, laaj. ajotietokone, sporttiratti, sumuvalot, sporttipenkit... nahkaa kyllä vielä mietin, ruskea sopisi valkoiseen kivasti. DDC jää varmaan rantaan, sillä saa jo liki webaston.

Aika basiccia siis, mutta pakko lähteä Bemarikokeiluun varovasti jos menee vaihtoon pian niin ei tipu liian korkealta...

Markku J

Just noin ! Omaa 3 -sarjan valkoista Coupea myydessäni ei kukaan ostajakandidaateista kritisoinut valkoista väriä. Ehkä se nimenomaan koetaan sporttisemmaksi.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 23.09.13 - klo:10:08
Eli auto alkaisi spekstaantua; noin suurpiirteittäin 520xd a F11 valkoinen, laaj. ajotietokone, sporttiratti, sumuvalot, sporttipenkit... nahkaa kyllä vielä mietin, ruskea sopisi valkoiseen kivasti. DDC jää varmaan rantaan, sillä saa jo liki webaston.

Aika basiccia siis, mutta pakko lähteä Bemarikokeiluun varovasti jos menee vaihtoon pian niin ei tipu liian korkealta...
Hyvältä vaikuttaa, tuo laajennettu ajotietokone antanee reilusti lisää maukkautta mittaristoon? Onko pitkä odotusaika?

jusape

Autoja kai saa kohtuu nopeasti vielä (ainakin pari viikkoa sitten tilatessa olisi mennyt suoraan tuotantoon). Mutta minä ottaisin jälkijoululahjaksi eli 1/14 kilpiin ja väliaika liikkeen autolla huolettomasti.

Tuossa pre-fl valkoinen, jotenkin tykkään lookista.

Kvee

Juu, tuo väliajan auto olisikin ollut seuraava kysymys. Hienohan tuo on kuin mikä...ja valkoinen se minunkin kulkineeni on.

jtp_fi

Tuolta löytyy kuvia meikäläisen valkoisesta pre-fl 5-sarjalaisesta:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=2863
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

jusape

Väliin tunkee ajatuksia käytetystä takavedostakin, oheinen edullisesti, myyjä tulisi vastaan tosi hyvin.
Jäis valuuttaa moneen muuhunkin puuhaan :)

Renkaat hyvät, nastat talvelle, 19" kesät hyvät, koukku irrotettava, lohko+sisäpistoke, huollot ok jne.
Minusta hinta aika linjassa, mutta uusi olisi uusi ja x-drive. Toki basic-line, mutta silti.

http://www.nettiauto.com/bmw/520/5806831

Mitä raati sanoo? Uskaltaisko tollaista edes ostaa, alkupään tuotantoa...

Markku J

Ei kai tuon kanssa mitään isompaa riskiä ole. Minulla oli tosi alkupään tuotantoa 4/2010, ja vailla murheita. Aika perusvarusteinen auto tuo on. Uuteen nelivetoon taitaa hintaeroa jäädä 15 th paikkeilla ? Minua uusi neliveto vetäisi puoleensa. Facelift, xDrive, takuu, uusi ja itselle räätälöity....

Kvee

Kyllä itsekin laskisin nelivedolle ja takuulle (varsinkin sinun kilsoilla) aika paljon painoarvoa. Jos taas rahalle on jotain oleellisen tärkeää käyttöä, niin sitten tietysti edullisempi. Eihän tuolla nyt kovin paljon vähemmän ole ajettu kuin myymälläsi Audilla, ja epäilen että saattaisi tulla seuraava vaihto aika pian.

jusape

Tottahan se on, käytetyn riskit ja 2wd ei nyt kiinnosta kuitenkaan. Tuokin auto paljastui hieman kiertolaiseksi joten no thanks. Perusautonahan tämä 520 xda F11 näyttäisi olevan ilman mitään lisukkeita, alennuksella ja toimitettuna n.53teur joten ei mitään järkeä käytetyssä basic line -takavedossa.

Värikombot on mukavan haastavia puuhia, mutta onneksi netistä löytyy apuja kuvien muodossa. Sinällään mustakin auto vaaleilla nahoilla ja samoin valkoinen auto kanelinahoilla molemmat hienoja. Siis jos pystyisi elämään mustan kanssa.

Markku J

Pelkkää asiaa ! Samaa mieltä olen väreistä, myös musta / vaalea -yhdistelmästä. Itselleni en enää mustaa halua, jos sen voin välttää. Käytetyssä voin joskus joutua joustamaan. Metallimusta X5 oli kohtuullisen OK. Pari perusmustaa, mitkä itselläni on ollut, ei säväytä enää.

Muutaman taksikuskin olen kuullut verhoiluttaneen ihan uuden 5 -sarjalaisensa kangaspenkit haluamansa värisillä nahoilla jossain liikkeessä täällä Tuusulan seudulla. Hienot vaaleat on eräässä paikallisessa taksissa, ja hintaa tuli liki tehdasnahkojen verran. Hän oli ottanut muistaakseni pikatoimitusauton, jossa ei nahkoja ollut tilattu tehtaalta.

jusape

Sporttipenkkejä ei kuulema enää saa muuta kuin nahoilla, eli joko nahat tai ilman peruspenkeillä minulle.
Vaimo on saatava ylipuhuttua valkoiseen illan aikana niin pääsen huomenna jo tilailemaan kun pitäs jo saada sijaisautoa alle perheeseen.

Miten Markku J tykkäsit Bemarin nahoista kun sinulla ollut molempia,  vaalea (oyster tai beige) ja kaneli, onko tuo vaalea miten työläs hoitaa verrattuna kaneliin? Lika varmaan näkyy ja pinttymät helpommin vaaleasta, mutta kanelin ollessa tumma, kuluuko taasen ryttyjen jäljet siihen helpommin?

Markku J

Minulla oli tuo kanelinvärinen reilun vuoden, ja kuskin penkkikin oli virheetön autoa myydessäni. Kerran laitoin AutoGlymin nahanhoitoaineen niihin.
Ihan vaaleat nahat minulla oli X5:ssä, jonka ostin käytettynä. Eli auto oli parivuotias sitä myydessäni. Senkin kohdalla oli kuskin penkkikin aivan priima. Ja sama homma, että kerran vain putsailin AutoGlymillä. Helppoa hommaa...

Tässä tuo X5 ostaessani sen hiukan alle vuoden vanhana (myydessä näytti yhtä hyvältä):

iluvilu

Vaaleista nahkapenkeistä kyllä nyt kokemusta vaimon A6:sesta (Milano beige) että tummuu ihan väkisillä vaikka Autoglymin nahka-aineella hankaa kuinka. Ei mitään rajumpaa puhdistusainetta ole viitsinyt koettaa. Ehkä pienempi ongelma jos ei käyttäisi farkkuja - erillinen penkinsuojakaan ei kiinnosta.

Bemarin xdrive-kamppis hieman nostattaa autokuumetta..ekana mielessä varusteltu 530=tunne, sitten kuli 520=järki, 525sessa lisäteho hinnoiteltu yläkanttiin. Onko muuten niin että facelift vei mahdollisuuden tilata sport-automaatin?
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: iluvilu - 23.09.13 - klo:18:21
Vaaleista nahkapenkeistä kyllä nyt kokemusta vaimon A6:sesta (Milano beige) että tummuu ihan väkisillä vaikka Autoglymin nahka-aineella hankaa kuinka. Ei mitään rajumpaa puhdistusainetta ole viitsinyt koettaa. Ehkä pienempi ongelma jos ei käyttäisi farkkuja - erillinen penkinsuojakaan ei kiinnosta.
Menee vähän offtopiciksi, mutta suorittelen kokeilemaan Gtechniqin W2 puhdistusainetta vaaleaan nahkaan. Omista vaaleista nahka-alcantara penkeistä on kaikki tummentumat/jäjet lähtenyt tuolla (tosin autokin on vasta alle puolivuotias ja 6tkm ajettu, joten kovin pinttyneitä tahroja ei ole siihen muodostunut), isäni Landcruiserin penkit käsittelin samalla tavaralla ja niistä tuli todella hyvät (tosin mustat nahkapenkit, autolla ikää pari vuotta, kilometrejä kuitenkin kertynyt). Jopa yli kolmevuotta vanhoista valkoisista nahkakengistä lähti aika lailla tummentumia pois kun vetelin ne tuolla. Ja perään Gtechniqin L1 Leather Guard. (taisin autovisionfinlandilta tilata, mutta varmaan muutkin myy). Suoja aineesta ei vielä oikeen pysty sanoon minkälaista on kun on niin lyhyellä käytöllä vasta ollut, mutta kaikki muut Gtechniqin tuotteet on kyllä tähän mennessä vakuuttanut laadullaan (W2 ja I1 Smart Fabric).

http://gtechniq.com/shop/3s-for-cars/wash-maintenance/w2-universal-cleaner-concentrate/
http://gtechniq.com/shop/3s-for-aircraft/interior-coatings/l1-leather-guard/

Jos pahasti häiritsee täällä BMW keskustelussa, niin modet siirtäkää jonnekin puunaus keskusteluun.

Ja jottei jää kenellekään paha mieli niin BMW:llä minä ajaisin jos olisi enemmän rahaa laittaa autoon ;D
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Aslaasj

Onko jollain tietoa saako tuon F10.n tehdaswebaston jollain konstilla lämmittämään moottoria ja millä konstein?
Maahantuoja ei tietenkään sano että saa toimimaan, mutta sen kannan ymmärtää.

skriko

Onko kukaan koeajanut vielä uutta 4-sarjan Coupea??

Mikko

Ei niitä taida olla vielä koeajettavana? Vasta virallisen esittelyn jälkeen. Nyt noita esitellään vielä jossain hämärissä parkkihalleissa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.09.13 - klo:21:02
Ei niitä taida olla vielä koeajettavana? Vasta virallisen esittelyn jälkeen. Nyt noita esitellään vielä jossain hämärissä parkkihalleissa.

Autokeskuksessa oli 12.9 esittely. Esittelyauto makaa häkissä kilvitettynä. Sen ois saanut koeajoon, mutta oli automaatti.
En tiedä kannattaako tomaattia ottaa koeajoon, kun en automaattia koskaan osta. Toivottavasti tulee muualle manuaali ajettavaksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy