BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ranssi

Ikävä puoli on, ettei kyseisten mallien hinnassa alhaisempi laatuvaikutelma näy millään tavalla, vaan hinnat ovat melkoisen kovia. Niinpä myynnin vetäessä nämä autot ovat melkoisia leipäpuita tehtaille, kun valmistuskustannukset lienevät materiaaleissa säästettäessä suhteellisen alhaiset.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: zuper - 16.03.13 - klo:00:22
Juuri vaihdoin uuden x1, mikä on mielestäni lähes sama x3 kanssa, uuteen superbiin. Ei enää pintakovaa nyökkivää jousitusta, isoa kulutusta ja bemarin epämääräistä ajettavuutta... saatika kankeutta...

luonnollehan se toki otti olla Skodakuski... en mä enää x sarjan bemua kyllä osta... tai ehkä seuraavaksi x6... ::)
Se on aina hyvä, kun löytyy se itselle parhaiten sopiva vaihtoehto. Olen Facelift X1, F30 320 Xia ja X3 ajanut, ja kyllä X1 noista kahdesta muusta fiiliksen ja ajettavuuden osalta hieman taakse jää, ainakin omasta mielestä ja ehkä myös objektiivisestikin arvioituna. Vakain kulkija noista lienee 320, mutta en usko että kukaan päätyy profiililtaan korkeampaan autoon, jos se ajettavuus on 1. sijalla. 

chr

Minulla on X1. En ollut ostamassa bemaria, vaan nelivetoista ja automaattivaihteista autoa neljänkympin hintaluokassa (nyt tuntuu olevan pysyväistilanne tuo automaattikamppis). Siinä hintaluokassa kilpailija ei ole X3, se kun maksaa noin 15000e enemmän, vaan samassa hintaluokassa on sellaisia laitteita kuin Yeti, korean vehkeet ja Mazda CX-5. Esmes CRV tai RAV ovat selkeästi kalliimpia, samoin Tiguaani tai Audin versiot.

Minusta X1 oli siis aika edullinen. Se oli selkeästi parempi ajaa kuin muut saman hintaluokan crossoverit, automaatti parempi, neliveto toimi eleettömästi jne. En yhtään ihmettele, että noita myydään paljon.

Kvee

Jep...eli se oli sinun tapauksessasi Sinulle paras vaihtoehto  :). Valmistajan eri mallien tarkoitus lienee, että niissä on valinnanvaraa hintojen ja ominaisuuksien suhteen, eikä se että niitä kaikkia verrataan keskenään.

Markku J

Kyllä tuo uusi neloscoupe on hieno, kuten oli jo edeltäjäkin. Tosin minun mielestäni A5 on kauniimpi, kuin E92 (se vanhempi coupe, joka minulla oli). Tämän uuden kanssa pitänee tarkistaa kantaani. A5:lle pitää kuitenkin antaa isot aplodit siitä, että se on v 2007 jälkeen säilyttänyt paikkansa kauneimpien autojen joukossa.

Mikko

M-sportia huutaa ja nuo eturenkaiden takana olevat "ilmareiät" on vähän kömpelöt, mutta muuten kyllä näyttää mukiinmenevältä. Nyt vaan se takaovellinen versio ulos niin voi tämänkin osalta alkaa laskemaan omia pelimerkkejä. :D

werty

Mielenkiintoista taustatietoa, miten tarkkaan eri ääniä säädetään.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tqZcSPXPhcc#!

vorkki

Lainaus käyttäjältä: werty - 26.03.13 - klo:09:03
Mielenkiintoista taustatietoa, miten tarkkaan eri ääniä säädetään.
Eivät kuitenkaan ole osanneet F30 320i:n ja 328i:n ääniä säätää kohdalleen vaan on lipsahtanut singeriksi...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

skriko

Onko tuosta nelossarjan coupesta vielä tarkempaa tietoa. Moottoreista, mitoista yms.

vääpeli

Itse vaihdoin juuri BMW:n Audiin ja täytyy sanoa, että jo nyt on ikävä baijerilaista.  Uudella Audilla en ole vielä ajanut kuin parisen kymmentä kilometriä mutta silmiin pistävin ero jopa ykkössarjalaiseen Bemariin on ajettavuus, jossa pointsit vie BMW. Toinen häiritsevä seikka Audi A4:n vaatimaton viimeistelyn jälki sisätiloissa ja mielestäni halvan oloiset materiaalit. Kolmantena nostaisin esiin urheiluistuimet ja ratin, jotka ovat mielestäni BMW huomattavasti paremmat. Ensi tuntumalta todettakoon Audin eduksi sen hiljaisuus. Summasummarum palaan vielä baijerilaisen pariin kunhan ensin opettelevat tekemään sellaisia tarjouksia ettei tarvitse merkkiä vaihtaa. Tuonkin olisin ehkä antanut anteeksi mutta pitkä toimitusaika ei mahdollistanut 3-sarjan tilaamista
Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

savolaiskollega

Tässäpä se nähdään että mielipiteitä on monia. Audiahan on nimenomaan kehuttu materiaaleista ja hyvästä laatuvaikutelmasta, toki bemuakin.

Passatti

Minä taas olin vaihtamassa Passattia A4:seen.Väliraha oli aivan surkea,joten suuntasin BMW kauppaan ja kaupat tehtiin 320iAxDrive Business versiosta.Toki tässä joutuu odottelemaan uutta autoa viel 3 kuukautta.Passatissa kilsoja 17tkm,joten ei tässä hätää ole.BMW:n kauppa käy tosi hyvin .Saksassakin myynti ollut yli 70% viime vuoteen verrattuna,joten imua on.Taitaa vaan sakemanni saada autonsa ennenkuin  peräpohjolan miehet tai naiset .Oli yllättäävää kuulla ,että Audin laatutaso ei vastannut odotuksia.Audiahan on aina kehuttu kuinka hyvät materiaalit heillä on.
Always lead, never follow

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 29.03.13 - klo:11:15
Minä taas olin vaihtamassa Passattia A4:seen.Väliraha oli aivan surkea,joten suuntasin BMW kauppaan ja kaupat tehtiin 320iAxDrive Business versiosta.Toki tässä joutuu odottelemaan uutta autoa viel 3 kuukautta.Passatissa kilsoja 17tkm,joten ei tässä hätää ole.BMW:n kauppa käy tosi hyvin .Saksassakin myynti ollut yli 70% viime vuoteen verrattuna,joten imua on.Taitaa vaan sakemanni saada autonsa ennenkuin  peräpohjolan miehet tai naiset .Oli yllättäävää kuulla ,että Audin laatutaso ei vastannut odotuksia.Audiahan on aina kehuttu kuinka hyvät materiaalit heillä on.

Lisätään vielä oma lusikka tähän soppaan. Edellistä Volvoa tarjosin vaihdossa uuteen 328i M-Sport farkkuun mutta tarjoukset olivat sitä luokkaa, että merkki pysyi vielä samana.  Katsotaan seuraavalla vaihtokierroksella sitten taas kelpaisiko Volvo vaihdossa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

vääpeli

Täsmennettäköön nyt sitä laatuvaikutelmaa vielä sen verran ettei se Audi todellakaan ole heikoimmasta päästä päinvastoin. Vertailu on täysin silmämääräistä mutta kuitenkin BMW:n sportline vaikuttaa mielestäni laadukkaammalta kuin Audin Businees Pro. En tiedä kuinka paljon Audin Audin vaikutelmaa pystyy parantamaan varustepaketeilla. Olihan minulla tuossa BMW:ssä tuo mainitsemani sportline mutta tass Audissani ei ole vastaavaa, joten suoravertailu on siinä mielessä epäreilu. Pääasia on kuitenkin, että homma toimii ja juna kulkee kuten voi sanoa kummastakin merkistä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 29.03.13 - klo:10:10
Uudella Audilla en ole vielä ajanut kuin parisen kymmentä kilometriä mutta silmiin pistävin ero jopa ykkössarjalaiseen Bemariin on ajettavuus, jossa pointsit vie BMW.

Ajamisen ilo ja hauskuus tulee osakseen myös auton koosta ja painosta, vertaamasi yksilöt eivät ehkä ole noiden varjossa kaikkein vertailukelpoisimmat?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 29.03.13 - klo:10:10
Uudella Audilla en ole vielä ajanut kuin parisen kymmentä kilometriä mutta silmiin pistävin ero jopa ykkössarjalaiseen Bemariin on ajettavuus, jossa pointsit vie BMW.

Uusi A3 pyyhkii rätillä ykkössarjalaisen ajettavuudessa joten täytyy A4:ssä olla ihan todellisia ongelmia - tai sitten kaikki on vain mielikuvitusta.  ;D

Markku J

Eikös Newman ole kommentoinut molempia autojaan (uusi A3 ja 1-sarjalainen) aikalailla yhtä hyviksi ajettaviksi. Mielestäni A4 sekin on erinomainen ajettava - ainakin quattrona.

vääpeli

Mielikuvitusta tai sitten ei. Meiltä jäi viime vuoden lopulla uusi A3 ostamatta, koska mielestäni 1-sarjalainen tuntui paremmalta ja tietysti tuo automaattikampanja vaikutti myös valintaan. Onneksi näitä automerkkejä ja malleja on jokaisen tarpeisiin. Nykyisiä tarpeitamme vastaa hyvin tuo A4. Enkä ole tämän lyhyen tuttavuutemme aikana havainnut siinä mitään ongelmia. Totesin vain oman mielipiteeni autosta verrattuani sitä edelliseen autoomme. Nämä rätillä pyyhkimisjutut ovat myös mielipiteitä tai sitten mielikuvitusta, eivät absoluuttisia totuuksia.

Vice

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 29.03.13 - klo:17:56
Mielikuvitusta tai sitten ei. Meiltä jäi viime vuoden lopulla uusi A3 ostamatta, koska mielestäni 1-sarjalainen tuntui paremmalta ja tietysti tuo automaattikampanja vaikutti myös valintaan. Onneksi näitä automerkkejä ja malleja on jokaisen tarpeisiin. ...

Meillä taas meni juuri toisinpäin :) Eli ykkös bemu ei miellyttänyt sisutan takia ja tilaukseen lähti uusi A3. Molemmat mielestäni hyviä autoja ajaa.
Toki takaveto tarjoaa tiettyä ajamisen iloa ja tekee autosta erillaisen ajaa kuin etuvetoinen on (niin hyvässä kuin joskus huonossa..).
Meiltä taloudesta löytyy myös BMW, F11. Sen laatu sisätilojen osalta, hiljaisuus, ZF:n laatikon toimivuus, jne käänsivät oston BMW:n eduksi, kun vaihtoehtona oli uusin/nykyinen A6 malli.

Taitaa siis pitkälti olla fiilis pohjaisia eroja onko Audi vai BMW parempi (IMHO). Itse pidän molemmista :)
Molempiin on meidän taloudessa valinnat osunut (tosin Audeja ollut useampi ja nyt eka BMW mulla)...

vääpeli

Niinpä! Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä vai miten se nyt menikään? Tuo ZF:n laatikko on kyllä loistava ja varmasti loistava yhdistelmä 5-sarjalalaisen kanssa. Täytyy rehellisyyden nimissä sanoa ettei multitronic nyt ihan älyttömästi sille kalpene.

fourvalve

Eilen käytin Z4 alla kesäpyöriä ihan testimielessä, 235/30-20 ja takana 285/25-20, oma mielipide on aina ollut ettei tuollaisella rengastuksella voi suomessa ajaa. Ã,,änimaailma oli yllättävän hiljainen, no uudet kumit on tietysti toista kuin kulahtaneet.
Sitten ne pari muuta seikkaa eli vetely urissa, hämmästyin kuinka vähän sitä oli mihin olin varautunut ja kivirekimäisyyttä verrattuna talvipyöriin (235/35-19 joka nurkassa) ei ihan älytöntä eroa.
Lopputulos: taidan sittenkin noilla kesän ajella :)
BMW z4 3.0i roadster

werty

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 29.03.13 - klo:13:46
Uusi A3 pyyhkii rätillä ykkössarjalaisen ajettavuudessa joten täytyy A4:ssä olla ihan todellisia ongelmia - tai sitten kaikki on vain mielikuvitusta.  ;D

Varmasti rajoituksien puitteissa molemmat ovat hyviä ajaa, mutta äärimmilleen vietynä Bmw:n konstruktio on jo teoriassa niin paljon parempi, ettei Audi voi olla parempi käsiteltävyydeltään.

clima

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 30.03.13 - klo:12:28
Eilen käytin Z4 alla kesäpyöriä ihan testimielessä, 235/30-20 ja takana 285/25-20, oma mielipide on aina ollut ettei tuollaisella rengastuksella voi suomessa ajaa. Ã,,änimaailma oli yllättävän hiljainen, no uudet kumit on tietysti toista kuin kulahtaneet.
Sitten ne pari muuta seikkaa eli vetely urissa, hämmästyin kuinka vähän sitä oli mihin olin varautunut ja kivirekimäisyyttä verrattuna talvipyöriin (235/35-19 joka nurkassa) ei ihan älytöntä eroa.
Lopputulos: taidan sittenkin noilla kesän ajella :)

Mitkä kumit?

a1jaa

Lainaus käyttäjältä: werty - 30.03.13 - klo:13:22
Varmasti rajoituksien puitteissa molemmat ovat hyviä ajaa, mutta äärimmilleen vietynä Bmw:n konstruktio on jo teoriassa niin paljon parempi, ettei Audi voi olla parempi käsiteltävyydeltään.

Kerropa millainen se teoria on.

nemos

Lainaus käyttäjältä: a1jaa - 30.03.13 - klo:18:15
Kerropa millainen se teoria on.

Ainakin run flat -renkaiden osalta teoria kovien renkaankylkien vaikutuksesta vastaa hyvin käytännössä koettua.
Volvo XC60 T8 Inscription

a1jaa

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.03.13 - klo:19:27
Ainakin run flat -renkaiden osalta teoria kovien renkaankylkien vaikutuksesta vastaa hyvin käytännössä koettua.

Ai, että RunFlatit vetelee pirusti urissa.

nemos

Lainaus käyttäjältä: a1jaa - 30.03.13 - klo:20:01
Ai, että RunFlatit vetelee pirusti urissa.

Sitäpä juuri ja mukavuus heikkenee.

Myös se teoria pitää paikkansa, että vetopito on heikompi, kun vetävien pyörien päällä on vähemmän massaa.

MTO

Ihme vääntöä taas. Toiset tykkää Bemarista, toiset Audista. Miksi siit aina pitää aloittaa vääntöä? 

nemos

Lainaus käyttäjältä: MTO - 30.03.13 - klo:20:46
Ihme vääntöä taas. Toiset tykkää Bemarista, toiset Audista. Miksi siit aina pitää aloittaa vääntöä?

Minä tykkään molemmista, mutta en takavedosta enkä run flateista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy