BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ironic32

Niin ja mainittakoon se vielä, että noista kajakeista tuo buimuri on ainoa, jolla ei voi nastarenkaat alla kiihdyttää kuivalla asfaltilla rampista 3. vaihteella kaasu pohjassa ilman että luistoneston valot vilkkuu ;D

Onko sekään sitten hyvä asia, mene ja tiedä ::)

VW-man

Tuo on pantu useissa 3-sarjan koeajoissa ja testeissä merkille, että sisustus on jo vakiona hyvin viimeistelty ja laadukkaan tuntuinen, mutta samalla vakiona hyvin pelkistettty ja jotenkin hyvin retro. Kommentit on monesti olleet tyyliin: onko tuo tietoinen valinta bemarilta vai vaan vahinko, että sisustuksessa on ripaus retroa sekä pelkistettyä tyyliä.

RoccoScientist

Suorastaan spartalainen meininki on varmasti ihan tietoinen valinta. Itse kaipaan vähän enemmän "designia" ohjaamolta, mutta tuollaisen no bullshit-lähestymistavan vetoavuuden ymmärtää kyllä helposti. Valinta avaa tietysti mahdollisuuden vinoiluun suuntaan ja toiseen. Kilpailijat voivat haukkua BMW:n ohjaamoa tylsäksi ja BMW taas voi todeta, että kun auto on laadukas, ei kuljettajaa tarvitse niin paljoa ohjaamon kromisomisteilla hämätä. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tn62634

Nyt on koeistuttu 5-sarjakin kun työkaveri oli lomani aikana saanut uuden autonsa ajoon. Malli oli 530d ja ihan hieno laite se kyllä oli. Sisustus oli kermanväristä nahkaa ja urheiluistuimilla. Ihan tyylikäs! Pieninä miinuksina oli kyllä esim. ne oviverhoilujen muovipinnat, mutta olivat ne laadultaan kyllä ihan muuta kuin sitä perusämpärimuovia. Kyllä se tekniikka on mennyt eteenpäin noissa ajotietokoneissa yms digitaalinäytöissä. Kaikenkaikkiaan melkoisen ison auton olemus siinä oli, vaikka valkoinen väri vielä ehkä korostikin sitä.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.10 - klo:18:12
Nyt on koeistuttu 5-sarjakin kun työkaveri oli lomani aikana saanut uuden autonsa ajoon. Malli oli 530d ja ihan hieno laite se kyllä oli. Sisustus oli kermanväristä nahkaa ja urheiluistuimilla. Ihan tyylikäs! Pieninä miinuksina oli kyllä esim. ne oviverhoilujen muovipinnat, mutta olivat ne laadultaan kyllä ihan muuta kuin sitä perusämpärimuovia. Kyllä se tekniikka on mennyt eteenpäin noissa ajotietokoneissa yms digitaalinäytöissä. Kaikenkaikkiaan melkoisen ison auton olemus siinä oli, vaikka valkoinen väri vielä ehkä korostikin sitä.

Uuden Auto, motor und sport:n koeajo-testin kuvia kun katselin niin julmetun pienen oviaukot  ovat väsänneet taakse tuohon F10:n. Lisäksi jalkatilat näytti kuvissa kyllä melko pieniltä tai sitten penkit oli vedetty todella taakse. Ei vaan näyttänyt takatiloiltaan kovin suurelta vaikka auto on isompi kuin 3-sarjalainen.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 15.04.10 - klo:11:01
Suorastaan spartalainen meininki on varmasti ihan tietoinen valinta. Itse kaipaan vähän enemmän "designia" ohjaamolta, mutta tuollaisen no bullshit-lähestymistavan vetoavuuden ymmärtää kyllä helposti. Valinta avaa tietysti mahdollisuuden vinoiluun suuntaan ja toiseen. Kilpailijat voivat haukkua BMW:n ohjaamoa tylsäksi ja BMW taas voi todeta, että kun auto on laadukas, ei kuljettajaa tarvitse niin paljoa ohjaamon kromisomisteilla hämätä. ;)

No yksinkertaisen mittariston ja tuon ns. tavallaan retron sisustan perusilmeen on ilmeisesti tarkoitus olla ketään ärsyttämätön ja mahdollisimman vähän luotaan työntävä sekä mahdollisimman yksinkertainen&selkeä. Moni konservatiivinen kun kammoaa ns. avaruusukkulafiilistä. Lisäksi kun uusien 3-sarjan sedanin ja farkun pääasiallinen ostajakunta lienee aivan muut kuin lippispäiset noin 18-27v amispojut niin siksi sisustan look onkin aivan toinen eli hyvin hillytty. Ainakin siis noiden dieseleiden ja perusnelisylinteristen ostajia on aivan muut kuin jotkut pojanklopit. Mitä noita 3-sarjalaisia täällä näkee, niin niillä ajelee täälläpäin pääasiassa noin 30v edustajanaiset yms. kaupparatsut, monella noin 35-60v rouvalla näkyy olevan noita perheen kakkosautona ja sitten myös aika monilla noin 35-55v kahden hengen talouksillakin noita näkee. Muutamalla pariskunnalla joilla on pieni lapsi olen nähnyt myös 3-sarjaa ja etupäässä farkkumallia. Yleisen tutkailuni mukaan noissa talouksissa mies on noin 30v tai hieman yli ja nainen siinä kolmenkympin korvilla (ehkä noin 27-30v).

Niimpä sitten ne joilla on massia tai kiinnostusta modifioida autoaan mielinmäärin jo sitä tilatessa voivat ruksia vaikka ne ksenonit, parkkitutkat, Professional soittimet, hifi-paketin, hienommat sisälistat, urheilualustan, sporttipenkit, nahkajarrarat, M-sport erikoisratin ja mustan sisäkaton (osa noista tulee kyllä jo könttänä jos ostaa Business sport-varustellun auton). Onhan tämä BMW-forumin eräs E91 tosiaan vielä paljon hienompi sisältä kuin omani, mutta hintakin lienee aivan eri sfääreissä. Kyseessä koko saitin hienoin 3-sarjan E91 farkku. Tässä se auto: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=197

VW-man

Tuosta linkin autosta ei oikeastaan puutu kuin tehdasasenteinen navi-pömpeli iDriveineen, Servotronic tai aktiiviohjaus, sisävalopaketti, aktiivinen vakkari ja peilipaketti...

Simola

Tuo linkitettu Bemari on kyllä todella hienosti varusteltu. "Järkevät" varusteet ja todella tyylikäs sisusta ja ulkonäkö!
Sisustassa on hienoja värien kontrasteja.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

tn62634

Mitä hienouksia siinä sitten on?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 14.04.10 - klo:21:24
Mattahopea listat on vakiona, muunlaiset listat maksaa aina ekstraa. Myös nuo kiiltävät mustat.

Tämä miksi Saksalaisiin autoihin ei juurikaan tule hirveästi varusteita vakiona, johtuu ihan paikallisista tavoista. Saksalaiset ovat tottuneet siihen että he saavat räätälöidä autonsa juuri kuten haluavat. Siitä syystä valmistaja ei pakota asiakkaita ottamaan jotain tiettyä varustetasoa, vaan autot tarjotaan perusvarusteilla johon sitten Gunther lyö varusteita päälle.
Tässä on myös se etu että lähtöhintaa saadaan alemmas ja tämä on hyvä niille joille perusvarustelu on riittävä. (Lue: Tuulipukukansamme :) ).
Saksanmaalla liikkuvat BMW:t/Audit/MB:t eivät todellakaan ole mitään kulimalleja. Pääsääntöisesti niihin lyödään n. 20 - 25 tuhannella eurolla varusteita päälle.

Olen J1978:n kanssa samaa mieltä siitä että vaikka BMW ei olekaan Premium-varusteltu tuolla alkaen hinnalla on autossa silti asiat tehty paremmin kuin 20 tonnia halvemmassa Golfissa. Ei se pelkkä BMW merkki noin paljoa maksa.
Yksi esimerkki olkoon vaikka se että auton ulkoväriä et sisältä pysty sanomaan. Golfissa riittää kun katsot ikkunan kaarta niin siinähän paistaa paljas pelti sisälle. BMW:ssä nämäkin kohdat on koteloitu.

Tuo sisätilojen ikkunakaari-homma on sellainen, että vasta istuessani nykyvehkeessäni pelkääjän paikalla tajusin että hei, tässähän on korinväriset peltipinnat peitetty mustalla sisustuksensävyisellä kotelopinnalla, bemarin tapaan. Golfissa ja Jettassa ne pinnat olivat korimaalin väriset, toki mustassa Golfissa eivät häirinneet. Sinänsä pieni mutta toisaalta "iso" asia, ja kiinnitti myös huomiotani.

Ja Markku J:lle onnittelut, hieno on autosi! :)

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.10 - klo:19:41
Mitä hienouksia siinä sitten on?

Vannoutuneen mersumiehen mielestä ei ilmeisesti mitään... :D. Kilpailevan merkin pitäis ilmesesti lentää tai välttää kaikki kolarit tai ohjautua itsekseen paikasta a paikkaan b kun näköjään juuri mikään Bemu ei säväytä :)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 14.04.10 - klo:22:11
Skodassa vararengas lepää rehellisesti ihan peltiä vasten.
Tuskin se vararengas itkemään rupeaa jos siellä ei ole kangasta  ;)

Simola

LainaaMitä hienouksia siinä sitten on?

Jotakin perustyylikkyyttä, mutta kuitenkin poikkeavuutta suhteessa massaan.

Vaikka mm. Bemarit, Audit ja Mersut ovat täysin toisistaan poikkeavasti sisustettu, pidän kyllä kaikista omalla tavallaan.
Isälläni on W211 E Avantgarde, ja sen sisustusta pidän myös todella nättinä ja arvokkaan näköisenä ja tuntuisena.
Tuossa 3 Bemarin pelkistetyssä kojetaulussa on jotakin todella dynaamista minun mielestä. Kojetaulu on matala ja tuulilasi on lähellä. Se antaa omanlaisensa fiiliksen ainakin minulle.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 15.04.10 - klo:19:57
Tuskin se vararengas itkemään rupeaa jos siellä ei ole kangasta  ;)

Paitsi, että muutaman vuoden ikäisissä autoissa (mm. audeissa) tuo vararengas on aika nätisti syöpynyt, kun sinne koteloon on ruiskutettu pohjalle jotain ruosteenestoainetta.

Olen nähnyt pari tapausta, missä kumi on sieltä pellin puolelta ihan sulanut. Tuon jälkeen on tullut itse värkkäiltyä muovia väliin autoihin, joissa vararengas on pellin päällä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 15.04.10 - klo:20:00
Paitsi, että muutaman vuoden ikäisissä autoissa (mm. audeissa) tuo vararengas on aika nätisti syöpynyt, kun sinne koteloon on ruiskutettu pohjalle jotain ruosteenestoainetta.

Olen nähnyt pari tapausta, missä kumi on sieltä pellin puolelta ihan sulanut. Tuon jälkeen on tullut itse värkkäiltyä muovia väliin autoihin, joissa vararengas on pellin päällä.
Tuota ruosteenestoainetta en usko suihkutettavan vararenkaan alle, paitsi jos renkaan ja pellin välis on joku muovi/kangas tehtaalta tullesaan  ::)

Ironic32

No sitten siellä on ollut jotakin muuta, mutta tosiaan olen itse todistanut kahdesta Audista tuon kyseisen ongelman... B7:sta...

VW-man

Tuokin 3-sarjalainen biimeri on hyvin varusteltu sekä kunnon moottorilla eikä millään pikkulohkolla :) Erään legendaarisen palstalaisen autohan se siinä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=18

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 15.04.10 - klo:20:08
No sitten siellä on ollut jotakin muuta, mutta tosiaan olen itse todistanut kahdesta Audista tuon kyseisen ongelman... B7:sta...
Eihän tossa olis mitään järkeä ruikkia renkaan alle mitään mikä voisi rengasta syövyttää  ::)

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 15.04.10 - klo:20:11
Eihän tossa olis mitään järkeä ruikkia renkaan alle mitään mikä voisi rengasta syövyttää  ::)

Menee hieman ot:hen, mutta en tosiaan tiedä, mistä on kyse. Olen tuon itse nähnyt kahteen otteseen samanlaisessa automallissa, niin mitä siihen voi sanoa?

Ehkä niitä sitten on vaan kaksi maailmassa...

tn62634

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 15.04.10 - klo:19:56
Vannoutuneen mersumiehen mielestä ei ilmeisesti mitään... :D. Kilpailevan merkin pitäis ilmesesti lentää tai välttää kaikki kolarit tai ohjautua itsekseen paikasta a paikkaan b kun näköjään juuri mikään Bemu ei säväytä :)

No en ole erityisen vannoutunut minkään merkin suhteen kun Volvoistakin pääsin eroon. :)

Mutta mikä pitäisi säväyttää erityisesti? Huomaan itse BMW:stä tietämättömänä, että tuossa on isot vanteet ja nahkaiset urheiluiluistuimet.

Kyllä se työkaverinikin 530d ihan säväytti, mutta ei siinäkään ollut riittävästi sylintereitä, säädettävää ilmajousitusta, ilmastoituja penkkejä, imuovia tms. minulle näitä ooh-elämyksiä antavia varusteita. Ei ole omassa autossanikaan noita mainitsemiani, mutta ei autoni sinänsä säväytäkään itseäni. Hienoa oli avaimeton järjestelmä!

1995 Cadillacissa oli hienoa turvajärjestelmä, joka hälytti apua paikalle automaattisesti satelliitin välityksellä, jos joutui onnettomuuteen.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.10 - klo:20:13
No en ole erityisen vannoutunut minkään merkin suhteen kun Volvoistakin pääsin eroon. :)

Mutta mikä pitäisi säväyttää erityisesti? Huomaan itse BMW:stä tietämättömänä, että tuossa on isot vanteet ja nahkaiset urheiluiluistuimet.

Kyllä se työkaverinikin 530d ihan säväytti, mutta ei siinäkään ollut riittävästi sylintereitä, säädettävää ilmajousitusta, ilmastoituja penkkejä, imuovia tms. minulle näitä ooh-elämyksiä antavia varusteita. Ei ole omassa autossanikaan noita mainitsemiani, mutta ei autoni sinänsä säväytäkään itseäni. Hienoa oli avaimeton järjestelmä!

1995 Cadillacissa oli hienoa turvajärjestelmä, joka hälytti apua paikalle automaattisesti satelliitin välityksellä, jos joutui onnettomuuteen.

Niin no onhan tuossa vielä esim. musta sisäkatto, led-vilkut edessä, M-sport ratti, parempi soitin monipuolisilla toiminnoilla+hifi setti vahvarilla, Performance munuaiset ja erikoislistat kynnyksissä. Toki moni lisävaruste vielä uupuu. Eli ne mitä luettelin aiemmin uupuu ja mm. niiden lisäksi uupuu esim. panoraamakatto, avaimeton järjestelmä, clima comfort tuulilasi ja aut.himmenevä taustapeli yms... Noihin biimereihin kun on saatavilla todella paljon noita kikkeitä jos tosiaan lompakko kestää...Sama toki koskee meseä.

Simola

Aika erilaisia asioita ihmiset autoissa siis arvostaa. Hyvä niin.
Ehkä tästä syystä tn62634 ajaa Elegance, eikä Avantgarde varusteisella autolla?

tn62634

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 15.04.10 - klo:20:22
Niin no onhan tuossa vielä esim. musta sisäkatto, led-vilkut edessä, M-sport ratti, parempi soitin monipuolisilla toiminnoilla+hifi setti vahvarilla, Performance munuaiset ja erikoislistat kynnyksissä. Toki moni lisävaruste vielä uupuu. Eli ne mitä luettelin aiemmin uupuu ja mm. niiden lisäksi uupuu esim. panoraamakatto ja aut.himmenevä taustapeli yms... Noihin biimereihin kun on saatavailla todella paljon noita kikkeitä jos tosiaan lompakko kestää...

Työkaverini autossa oli myös tuo musta sisäkatto ja epäilinkin sitä lisävarusteeksi. Se oli ihan kiva 1981 Volvo Turbossakin (siinä tosin vakiovaruste). Toisaalta nuo katon värit, ratit, radiot eivätkä munuaiset (missään muodossa) säväytä minua.

Sen sijaan panoraamakatto (joka viilentää aurinkoenergian voimalla parkissa olevaa autoa, ei siis mikään Pösö 407 sw -katto) ja navigaattoriradio DVD:llä & TV:llä olisivat kyllä ekstraa, jotka huomaavat useimmat autoista tietämättömätkin henkilöt.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Simola - 15.04.10 - klo:20:32
Aika erilaisia asioita ihmiset autoissa siis arvostaa. Hyvä niin.
Ehkä tästä syystä tn62634 ajaa Elegance, eikä Avantgarde varusteisella autolla?

Kyllä ihan mielelläni olisin Avantgarden ostanut myös. Ei ollut vaan sopivaa sillä hetkellä kaupan. :)

Piti ottaa se, mihin oli rahaa ja tehdä päätökset niukkojen resurssien perusteella. Jonkun tuollaisen olisin halunnut:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bhcnn3112pqt

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.10 - klo:20:37
Kyllä ihan mielelläni olisin Avantgarden ostanut myös. Ei ollut vaan sopivaa sillä hetkellä kaupan. :)

Piti ottaa se, mihin oli rahaa ja tehdä päätökset niukkojen resurssien perusteella. Jonkun tuollaisen olisin halunnut:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bhcnn3112pqt

Tuossa on kyllä miehekäs kone!

Simola

Todella komean pelin linkitit.
Ei ole hinta mikään tolkuton kyllä enää!

VW-man

Piruuttaan konfiguraattorilla testailin, että jos olisi kunnolla rahaa niin millaisen paketin rakentaisin vaikka tästä nykyisestä 3-sarjan Touringista jos tosiaan olisi varaa siis tilata kokonaan uusi auto ja ottaa siihen vaikka ja sun mitä varustetta. No valitsin isoimman nelisylinterisen bensan, farkkukorin ja kaikki mahdolliset itseäni kiinnostavat ulkopuoliset ja sisustan lisävarusteet (joukossa myös omasta ja varmasti monen muunkin mielestä hienojakin asioita). No hinta kipusi tuonne 58.000 euroon. Tuostakin taisi puuttua vielä kokonahkaverhoilu, panoraamakatto ja jotain muitakin juttuja mutta ne ei minua kiinnostakaan. Mikä lienee olisi hinta ollut jos olisin vielä valinnut jonkin 6-sylinterisen moottorin ja nelivedon.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Simola - 15.04.10 - klo:20:42
Todella komean pelin linkitit.
Ei ole hinta mikään tolkuton kyllä enää!

Joo kyllä sillä 40000 eurolla saa monenlaisia autoja. Tuossa säväyttää erityisesti V8 diesel ja 730 Nm. Mutta se Mersusta, ei auta pilata BMW-aihetta moisilla, kun siltäkin merkiltä löytyy moni upeita autoja, jotka säväyttävät myös minua (esim. 635 csi).

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 15.04.10 - klo:20:44
Piruuttaan konfiguraattorilla testailin, että jos olisi kunnolla rahaa niin millaisen paketin rakentaisin vaikka tästä nykyisestä 3-sarjan Touringista jos tosiaan olisi varaa siis tilata kokonaan uusi auto ja ottaa siihen vaikka ja sun mitä varustetta. No valitsin isoimman nelisylinterisen bensan, farkkukorin ja kaikki mahdolliset itseäni kiinnostavat ulkopuoliset ja sisustan lisävarusteet (joukossa myös omasta ja varmasti monen muunkin mielestä hienojakin asioita). No hinta kipusi tuonne 58.000 euroon. Mikä lienee olisi hinta ollut jos olisin vielä valinnut jonkin 6-sylinterisen moottorin ja nelivedon.

Sitä saksanmaalla vuokraamaani 530d:tä kerran rakentelin täällä kekkosslovakiassa, sain hinnaksi 107 teur. Yksi tärkeä asia näissäkin pitää muistaa: Ketään ei missään ikinä koskaan ole kiinnostanut suomalaisten autonvarustelu, eli tuo hinnoittelu pysyy jokseenkin kohtuullisella tasolla maissa, joissa autoja ei veroteta niin älyttömästi kuin täällä.

Katsokaapa vaikka noita M3:n ja M5:n hintoja noissa "autoverottomissa" maissa. Kulimalleissa ero ei ole suuren suuri, mutta varusteilla se kasvaa jo älyttömiin sfääreihin.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.10 - klo:20:48
Joo kyllä sillä 40000 eurolla saa monenlaisia autoja. Tuossa säväyttää erityisesti V8 diesel ja 730 Nm. Mutta se Mersusta, ei auta pilata BMW-aihetta moisilla, kun siltäkin merkiltä löytyy moni upeita autoja, jotka säväyttävät myös minua (esim. 635 csi).

Saa varmasti vaikka millä motilla ja härpäkkeillä olevia autoja tuolla rahalla (siis upeita ns. premium-autojakin) jos kelpaa sellainen ns. suomiauto mikä on vanhempi kuin max vuoden vanha ja vaikka auto jossa on jo satojatuhansia kilometrejä mittarissa. Jos taas kelpaa vain alle vuoden ikäinen ja max 0-20.000km.a ajettu ns. premium merkki joka ei saa maksaa yli 40.000eur niin silloin ei paljoa vaihtoehtoja ole. Kyllä tuohon 3-sarjalaiseenkin saa vaikka mitä hienon näköistä ja teknistä härpäkettä ja hienoutta (kannattaa tutkia koko BMW:n sivujen lisävarustelista läpi sillä sitä kikettä kyllä löytyy) jos siis tosiaan sen kokoinen auto riittää ja lompakon paksuus ei ole mikään ongelma. Eri juttu on sitten se, että tekeekö puolellakaan niistä yhtään mitään eli tarvitseeko niitä kaikkia siirtyessään paikasta a paikkaan b. Niin ja esim. saksasta ja latviasta saa hienoja autoja "halvalla" (kohtuu tuoreitakin), mutta itseäni kun ei kiinnosta autonhakureissut edes 200km:a kauempaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy