BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.09.12 - klo:22:10
Näin se menee - E90/91 vaparina kahden litran koneella kannattaa jättää kauppaan. Aivan onneton kone. Ja tuossa 320i:ssä on ollut vielä outoa nykimisilmiötä ajossa raportoituna.

Jees muistaakseni nuo nykimiset liittyy sytytyspuoliin. E90/E91:n 318i:ssä ja 320i:ssä on ollut puolavikoja. Itsellä ei ollut, mutta netissä on paljon juttuja joissa kerrotaan kuinka on vaihdettu puola tai useampi.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 17.09.12 - klo:22:23
Taitaa se niin vaan olla. Ja lortti A4 ajettu ja jos tuosta tehopuolesta puhutaan niin ajoin myös A5 sportbackin 3.0td quattron niin kyllä se varmaan lussulta tuntuu  :D

Alunperin budjetti oli ~55k, mutta se on downgreidattu johonkin ~40k tienoille niin on vaikeaa istua joihinkin autoihin, kun on käynyt A6:set, X3:set jne ajamassa. Ehkä mä vielä löydän sen sopivan!

Hommaa vaan se 318d tai 320d, Limited Business editionina. Et varmasti pety karvaasti kuten jonkun 318i tai 320i:n kanssa. Jos diesel kannattaa sinun ajoillasi, niin ilmanmuuta jompikumpi diesel.

Mikset jaksaisi odottaa vuodenvaihteeseen??? Silloin saisit 40.000 tonttuun melko hyvinvarustellun auton ja vieläpä 20d 135kW koneella, tomaatilla ja nelikkona. Ei häpeä uutta/täysin uudenveroinen ja alle 20.000km:a ajettuna vasta sisäänajettu. Takuutakin on tosiaan 6/2013 asti. Vikoja ei ole ollut. Eli siiis mun ex-auton kyseessä :).

Nyt sillä on ajettu noin 15.000km:a joten Tammikuussa ei varmaan ole ajettu vielä tuota 20.000km:aan. Auto menee Hämeenlinnaan vaihtoon...Eli jos joku tuollaista etsii niin siellä kannattaa käydä sitä sitten kokeilemassa.

Passatti

BMW 3 sylinterin pakoputken äänet.

Exhaust Sound: BMW 3-cylinder Engine
Always lead, never follow

fourvalve

^
Bemarin takaa kuuluu ihan samanlainen ääni kuin omasta -64 wartburgista, tietysti 3-sylinterinen kuulostaa samalta mutta ihan kuin bemarista olisi tullut myös hiukan sinistä savua ;D
BMW z4 3.0i roadster

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.09.12 - klo:08:24
Hommaa vaan se 318d tai 320d, Limited Business editionina. Et varmasti pety karvaasti kuten jonkun 318i tai 320i:n kanssa. Jos diesel kannattaa sinun ajoillasi, niin ilmanmuuta jompikumpi diesel.

Mikset jaksaisi odottaa vuodenvaihteeseen??? Silloin saisit 40.000 tonttuun melko hyvinvarustellun auton ja vieläpä 20d 135kW koneella, tomaatilla ja nelikkona. Ei häpeä uutta/täysin uudenveroinen ja alle 20.000km:a ajettuna vasta sisäänajettu. Takuutakin on tosiaan 6/2013 asti. Vikoja ei ole ollut. Eli siiis mun ex-auton kyseessä :).

Nyt sillä on ajettu noin 15.000km:a joten Tammikuussa ei varmaan ole ajettu vielä tuota 20.000km:aan. Auto menee Hämeenlinnaan vaihtoon...Eli jos joku tuollaista etsii niin siellä kannattaa käydä sitä sitten kokeilemassa.

Voi hyvinkin olla, että olen vielä tuolloin ilman autoa, maaliskuuhun astihan mulla tässä aikaa on. Mutta autoliike laittaa tuolle sun autolle varmaan jonkun 42k+ hintaa ainakin.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Antza

^ miksi se pitäisi Autokeskuksen kautta ylipäänsä pyöräyttää jos tarpeet kohtaa..?  ;)
Skoda

autofanaatikko

Päätin sitten pysyä tuossa Sparkling Bronze värissä. Ei se kait sitten ole värinä niin pappa kuin mitä vähän pelkäsin, koska näkyy käyvän minusta ihan hyvin M-sportiin ja farkkuunkin:

http://www.dbdesign.be/galleries/BMW/BMW%203-series%20Touring%20F31%20M-sport%20Colors/content/images/large/DSC01791_EDIT-BMW-3-Series-Touring-_F31_-M-sport-color8-sparkling-bronze.jpg

Tuossahan on vastaava musta sisäkattokin (vakiona M-sportissa) kuin mitä itselle tilasin.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Antza - 18.09.12 - klo:12:24
^ miksi se pitäisi Autokeskuksen kautta ylipäänsä pyöräyttää jos tarpeet kohtaa..?  ;)

Olen koittanut tyrkyttää, mutta ei tunnu kelpaavan  :)

Tosin vain yhdelle areenalaiselle, eli en ole laittanut yleisesti minnekään yksityiseen myyntiin.

Tosin 38.000 euroa halvemmalla en antaisi sitä yksityisellekään. Ei nuo liikkeiden käteisalennukset (ilman vaihtoautoa) nyt niin ihmeellisiä ole jotta tuon halvemmalla kannattaisi suoraankaan myydä.

Markku J

Bemarin 3 -Touring -näyttelyssä käyty. Työsuhdeauton haku mielessä. Ei nappaa yhtään tuo kolmonen muutoin kuin 330d / 335i xDrive M Sportina ja sen hinta menee yli raamien. Todellisia harmaavarpusia nuo neloskoneiset perusmallit lautapenkkeineen 16" vantein. Koko Bemarihallissa ei nyt ole tähän tarpeeseen sopivaa autoa.

X3 on ruma, X1 on kallis pikkuauto, viitonen on OK, mutta saa kohta faceliftin, kolmonen on ylihintainen (320 dA Touring Sport on kalliimpi kuin 520 dA Business !). Nelosbensakone 20i on Audin vastaavaa huonompi, softattu 28i taas vahvasti ylihintainen. Nelosdieselit ovat kalkattimia ja tehokin siinä ja siinä riitoltaan.

Ei taida tällä kierroksella jatkua Bemun ja minun yhteiselo.

Ton-1

Markku J:n ent. F30 bongattu Rami's Auto:n listoilta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Ei ole sama, minun ex-auton rekkari oli KRO-xxx.

Ton-1

No kappas, en tarkistellut, muistin vain tuon KR-alun ja todennäköisyys kohtuu samoin speksein tilattuun koppaan on aika vähäinen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.09.12 - klo:13:48
Bemarin 3 -Touring -näyttelyssä käyty. Työsuhdeauton haku mielessä. Ei nappaa yhtään tuo kolmonen muutoin kuin 330d / 335i xDrive M Sportina ja sen hinta menee yli raamien. Todellisia harmaavarpusia nuo neloskoneiset perusmallit lautapenkkeineen 16" vantein. Koko Bemarihallissa ei nyt ole tähän tarpeeseen sopivaa autoa.

X3 on ruma, X1 on kallis pikkuauto, viitonen on OK, mutta saa kohta faceliftin, kolmonen on ylihintainen (320 dA Touring Sport on kalliimpi kuin 520 dA Business !). Nelosbensakone 20i on Audin vastaavaa huonompi, softattu 28i taas vahvasti ylihintainen. Nelosdieselit ovat kalkattimia ja tehokin siinä ja siinä riitoltaan.

Ei taida tällä kierroksella jatkua Bemun ja minun yhteiselo.

Joidenkin vaan täytyy ja jotkut jopa haluavat ajaa moisilla romuilla. On tulossa harmaavarpunen tunhu 135kW neloskone bensaturbo jolla ei kerkiä minnekään eikä se kiihdy mitään eikä sillä pysy kymmenen vuotta vanhojen vapariromujen perässä/liikkennevirrassa (joita suurin osa tämän maan autoista on), on vain business kulina ja siihen lisättynä vain noin 8000 euron surkeilla lisävarusteilla. Muutenkin ihan kuraa ja romu koko kosla.

Ehkä ajettalisin itsekin toisella tapaa jos minulla olisi ollut paljonkin  autoja mitkä maksaa yli 50.000 euroa, vaihtelisin niitä 1-6kk:n välein tai jos tileilläni olisi vaikka joku 100.000 euroa (tai enempi) ja jos olisin johtavassa asemassa jossakin isossa yrityksessä. Tässä tilanteesani saan kuitenkin kiksejä ja isoja sellasia ihan sellaisistakin autoista jotka on jollekin paremmin menestyneelle ja rikkaammalle ihan täyttä kuraa.

Rahaa olisi laittaa sen verran, että voisin ostaa jonkun 335i:n hyvillä varusteilla ja aika hyvin specifioitunakin, mutta ei edes kiinnosta laittaa kaikkia rahoja tai säästöjä johonkin autoon. Enkä usko että saisin edes enempää kiksejä autosta jonka kaikkia tehoja en ehdi, pysty tai edes voi arkiajossa käyttää.

Päinvastoin käämi palaisi varmasti runflat renkailla, 18-tuumaisten renkaiden pienistäkin vetelyistä ja sportpenkin ahdistavasta tunnelmasta joka noissa pienemmissä bemuissa ahdistaa ja häiritsee minua. 5-sarjassa onkin jo hyvät penkit kun eivät ole liian ahdistavat edes sportjakkaroina.

Newman

^ Full of win!

chr

Markun kanssa samoilla linjoilla. Jos on budjettia, niin ihan samalla tavalla ajattelisin BMW:stä.

Itse tilasin kalliin pikkuauton ja tiedoston hyvin mihin lähdin. Tsemppiä Markulle autopohdintaan. Olisiko Mersulla mitään kiinnostavaa?

En oikein tiedä miten automaattorin viestin sävyyn suhtautuisin, ehkä olisi puree vähän löysätä pipoa. Kaikkien ei välttämättä tarvitse ajatella samalla tavalla.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: chr - 23.09.12 - klo:14:54
Markun kanssa samoilla linjoilla. Jos on budjettia, niin ihan samalla tavalla ajattelisin BMW:stä.

Itse tilasin kalliin pikkuauton ja tiedoston hyvin mihin lähdin. Tsemppiä Markulle autopohdintaan. Olisiko Mersulla mitään kiinnostavaa?

En oikein tiedä miten automaattorin viestin sävyyn suhtautuisin, ehkä olisi puree vähän löysätä pipoa. Kaikkien ei välttämättä tarvitse ajatella samalla tavalla.

No itsehän en tosiaankaan ajattele kuin muut ja siksi tällä foorumilla tuleekin ajauduttua usein erinäisiin kiistoihin. Nuo oli nyt taas omat mielipiteeni ja mieltymykseni.

Ongelmanahan on monesti vain se, että monesti monet on sitämieltä että se oma mielipide on se ainoa oikea ja kaikkien pitäisi olla samaa mieltä kaikesta kuin mitä mieltä on itse vaikka siis se oma mielipide on eri kuin jonkun muun. Itsekin syyllistyn siihen.

Olen monesti eri mieltä kuin muut (milloin missäkin asiassa) ja omaan moneen asiaan omia vahvoja mielipiteitä yms. ja olen sitä mieltä, että kaikilla ei tarvitse olla sama maku tai samat mielipiteet...Silti vedän kuitenkin herneet nenään jos joku ei ole samaa mieltä kanssani koska kait kuitenkin toivon, ajattelen ja haluaisin pohjimmiltani, että se minun mielipide on se ainoa oikea tai haluan muiden olevan kuitenkin samaa mieltä minun kanssani vaikka olisinkin jonkun muun kanssa eri mieltä jostakin. Todella hämärää, mutta olenkin hämärä jätkä :)

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.09.12 - klo:13:48
X3 on ruma, X1 on kallis pikkuauto

Minulle kelpaisi X3 ulkonäön puolesta, mutta X1 ei, vaikka faceliftissä hieman paranikin.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: nemos - 23.09.12 - klo:15:18
Minulle kelpaisi X3 ulkonäön puolesta, mutta X1 ei, vaikka faceliftissä hieman paranikin.

Samaa mieltä. X1 ei oikein koskaan ole omaan silmään istunut. Ehkä jostain tietystä kulmasta on ihan ok, mutta se ei vielä riitä.

Sen sijaan uusi X3 on ihan mukiinmenevän näköinen. Sitä edeltävä malli taas on kyllä kauhean näköinen kötöstys.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.09.12 - klo:15:06
No itsehän en tosiaankaan ajattele kuin muut ja siksi tällä foorumilla tuleekin ajauduttua usein erinäisiin kiistoihin. Nuo oli nyt taas omat mielipiteeni ja mieltymykseni.

Ongelmanahan on monesti vain se, että monesti monet on sitämieltä että se oma mielipide on se ainoa oikea ja kaikkien pitäisi olla samaa mieltä kaikesta kuin mitä mieltä on itse vaikka siis se oma mielipide on eri kuin jonkun muun. Itsekin syyllistyn siihen.

Olen monesti eri mieltä kuin muut (milloin missäkin asiassa) ja omaan moneen asiaan omia vahvoja mielipiteitä yms. ja olen sitä mieltä, että kaikilla ei tarvitse olla sama maku tai samat mielipiteet...Silti vedän kuitenkin herneet nenään jos joku ei ole samaa mieltä kanssani koska kait kuitenkin toivon, ajattelen ja haluaisin pohjimmiltani, että se minun mielipide on se ainoa oikea tai haluan muiden olevan kuitenkin samaa mieltä minun kanssani vaikka olisinkin jonkun muun kanssa eri mieltä jostakin. Todella hämärää, mutta olenkin hämärä jätkä :)
Vaan kun Markku J ei ollut kohdentanut viestiänsä kenellekään saati pohtinut asiaa kuin omasta näkökulmastaan niin on mielestäni täysin tarpeetonta lähteä henkilökohtaisuuksiin ja ottaa hernettä nenään jos on sattunut ostamaan itselleen sellaisen auton mikä ei sovi jonkun toisen tarpeisiin. Kiistoja tulee ihan tarpeeksi jo muutenkin, ei niitä kannata lähteä turhaan tyhjästä luomaan :)

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 18.09.12 - klo:10:37
BMW 3 sylinterin pakoputken äänet.
Ei todellakaan sovi noi äänet tohon "kuvavirtaan", fourvalven Warrevertaus on aika osuva.

Bemarin mallistosta voisin kuvitella ostavani nelivetoisen 5-sarjalaisen uutena, tai sitten 6- tai 7-sarjalaisen käytettynä. Muuten tuo mallisto ei kauheasti kiinnosta. Audilta löytyy itseä miellyttäviä malleja enemmän. Makuasioitahan nämä ovat.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

makkis

LainaaTyösuhdeauton haku mielessä. Ei nappaa yhtään tuo kolmonen muutoin kuin 330d / 335i xDrive M Sportina ja sen hinta menee yli raamien. Todellisia harmaavarpusia nuo neloskoneiset perusmallit lautapenkkeineen 16" vantein

Tismalleen näin. Pitää vielä koittaa tehdä kaikkensa tuon 1-sarjan hinnastoa ja varusteita tutkien, mutta kun näyttää siitäkin tulevan kalliimpi kuin viitonen!

X1 taas ei minusta ole ruma. Pitääpä tutkia, minua kun ei nämä nelivedot kiinnosta. Uusi X3 oli toissatalvena huollon sijaisautona kelien sattuessa oikeinkin kököt, eli sohjoa ja lunta kaikkialla kamalasti. Neliveto oli aivan pas...a ajaa takavetoon verrattuna, koska ohjaus vimputti johtuen siitä että ohjaavat pyörät myös vetivät.

chr

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 23.09.12 - klo:15:20
Samaa mieltä. X1 ei oikein koskaan ole omaan silmään istunut. Ehkä jostain tietystä kulmasta on ihan ok, mutta se ei vielä riitä.

Itse en edes ajatellut X1:stä ennen kuin näin facelift-version. Se nokan tylppä ilme on minulle tökkinyt ja nyt kun se on fiksattu, niin toimii paremmin.

chr

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.09.12 - klo:15:06

Omia mielipiteitään voi tuoda esiin myös asiallisesti ilman henkilökohtaisuuksiin menoa, varsinkaan tuohon "jos minullakin olisi ja minulla olisi" jne.

Markku J

Näin se nyt tällä kierroksella minullakin menee. Audin mallit puhuttelevat enemmän. A6:ssa on niin hyvin paketti koossa voimalinjan, varusteiden ja ajettavuuden osalta, että Bemu ei siihen tasoon pääse. Sama homma uuden kolmosen kanssa. Minä pilasin itseni 335i:n kanssa - nuo miedommat neloskoneet ja perusvarusteiset ei tunnu miltään, ja varustellun auton hinta karkaa liian ylös itse määrittelemäni työsuhdeautobudjetin osalta. 328i voisi siinä ja siinä olla OK moottori, mutta en maksa softauksesta reilua kymppitonnia.

Näillä näkymin meidän BMW 523iA vaihtuu A6 -perusbisnekseen tai A3 1.8 TFSI quattro S troniciin. Mopokoneita molemmat, mutta en halua maksaa enempää tuosta työsuhdeautosta. Sikäli kipeä päätös, kun vapaa autoetu houkuttelee ajamaan enimmät ajot tuolla "firman autolla".

A4 quattro sekin olisi oivallinen auto, joka tuntuu Bemun kolmossarjaa paremmalta hinta-laatusuhteeltaan nyt, mutta sen elinkaaren pään häämöttäessä en taida sellaista 3 vuodeksi pihaan haluta.

skriko

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn. kun en ole omistanut BMW merkkistä autoa vuoden 2004 jälkeen, enkä ajanut uudemmalla kuin 2009. Onko BMW korjannut jo tuon vian joka sitä on aina vaivannut, eli uraherkkyys?

chr

Minun rajallisen kokemukseni mukaan syntipukki uraherkkyyteen on yleensä ne runflat-renkaat.

Markku J

Aika hyvin on Bemu sen korjannut. F10 menee aika hyvin suoraan urissa jopa runflateilla, mutta ei toki quattrojen tai xDriven veroisesti. 335i meni todella hienosti urista välittämättä 18" - renkain. Audin veroisesti mielestäni.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: chr - 23.09.12 - klo:21:05
Minun rajallisen kokemukseni mukaan syntipukki uraherkkyyteen on yleensä ne runflat-renkaat.

Ja runflattien lisäksi bemarit on helkkarin tarkkoja siitä, että alusta ja pyörien kulmat on just eikä melkein kunnossa. Uusissakaan nämä eivät ainakaan pyörän kulmien osalta ole välttämättä täysin tikissä.

Itsellä ei ole yhdessäkään bemarissa uraherkkyyksien kans ongelmia, kun kulmat, renkaat ja alustat on kunnossa.

jtp_fi

Itsellä 5-sarjan BMW, nelivetoinen tosin, ei kyllä vetele eikä ole uraherkkä runflat-renkaillakaan, ovat tosin vakiokokoiset eli 17 tuumaiset.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

makkis

LainaaIhan vain uteliaisuudesta kysyn. kun en ole omistanut BMW merkkistä autoa vuoden 2004 jälkeen, enkä ajanut uudemmalla kuin 2009. Onko BMW korjannut jo tuon vian joka sitä on aina vaivannut, eli uraherkkyys?

?

Hassua kun moni tästä aina puhuu, mutta itse en usean eri ikäisen bemarin kanssa ole ongelmia kokenut paitsi pieleen menneen rengasvalinnan vuoksi. 300-sarjalaiset (omaa kokemusta E21, E30, E36, E46 omistuksellisesti siis) eivät siedä jyrkkäolkaisia leveitä renkaita, tai ei tarvitse olla edes leveä, E46 oli aika uratutka Good Yearin F1 Eagleilla 225/17 koossa (todella jyrkkäolkainen rengas) mutta meni kuin juna saman kokoisilla Contin Sport Contacteilla (pyöreaolkainen rengas).

500-sarjalaisista omaa kokemusta pidemmältä ajalta E39 ja E61 sukupolvista, molemmissa se ja sama mitä on alla, aina menee kuin juna. E61:ssa oli Runflatit bisnesmallin vakiokoossa ja ei todellakaan urista järkyttynyt. Muutenkaan en noita renkaita parjaisi aivan suohon, sellaiset "kovan" tuntuiset (jotkut ecothan ne olikin) mutta ei muuta valittamista. Omat rahani laittaisin kuitenkin perinteisiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy