BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 13.09.12 - klo:18:31
Se sinun mielipide ja kunnia sille. Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse pitää samoista asioista ja samanlaisista autoista tai tilata samanlaisia autoja. Siksi en yleensä arvostele tai arvioi missään autopalstoilla kenenkään toisen autoja, tykkäsin sitten niistä tai en tykännyt. Pidän sen yleensä omana tietonani mielyttääkö jonkun tilaana tai omistama auto minua vaiko ei.

Kuitenkin olet täällä arpomassa mm. tulevan autosi väriä, niin kai muutkin silloin saa esittää niistä mielipiteensä?

Tottahan se on, että makuasiat on makuasioita, mutta kyllä minä Markun linjoilla siinä olen, että sellainen (en nyt tarkoita sinun autoasi) kulimallin F30 on yhtä pliisun näköinen kuin kaikki muutkin kulimallin bemarit.

Ironic32

Niin ja laitetaan nyt niitä omiakin mieltymyksiä sitten muiden arvosteltavaksi ;D

En ottaisi F30:a pronssin enkä vaaleansinisen värisenä. En myöskään missään nimessä ottaisi peruspenkeillä, koska ovat (edit: E9x ja E6x) pitkällä matkalla surkeat istua. Sama ongelma on E9x ja E6x penkeissä. F10:stä tai F30 ei ole kokemuksia.

En myöskään ottaisi sitä vaalealla sisustalla enkä varsinkaan niillä 16" vanteilla.

Mutta onnea autofanaatikolle uudesta autosta. Hienoa, että saat tehdä siitä mieleisesi. Itsellesihän sitä olet ostamassa, etkä meille muille :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 13.09.12 - klo:18:49
No juu.. ex-Jettakin oli harmaa, mutta onneksi kuitenkin selkeästi eri sävyinen.
Muistelen, että nykyinen(?) farkkubemarisi on aika lähellä tuota mineral greytä. Ymmärrän hyvin, että välillä tahtoo vaihtelua. Ei se bronze pahan näköinen ole ollenkaan.

Mulla ei ole ollut sitä harmaa vähään aikaan. Sen harmaan vaihdoin pois jo viime kesänä. Se oli se 318iA todella kuleilla varusteilla ja vajaavetona.

Tosin se, että mulla oli sillon harmaa on yksi syy että haluan nyt ehkä kuitenkin jonkun muun kuin tuon harmaan. Itseasiassa se harmaa oli silloin väriltään Space gray ja se on tismalleen tai suunnilleen sama väri kuin tuo Migeral grey. Samaten tuo vaaleansinen on ainakin sama väri kuin vanhassa 3-sarjassa. Nimi on vaan eri, sillä se oli aiemmin nimeltään Bluewater. Tuo Sparkig Bronze on 3-sarjassa ihan uusi väri.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.09.12 - klo:18:22
Minulla on matti kukkarossa, velkaa velan päällä mutta toisaalta pukeudun Säästötalo Robin Hoodin vaalenvihreään army-pusakkaan. Siinä on kätevä etutasku, jonne mahtuu jokunen kolikko sekä nenäliinoja. Itken usein.

Niinpä... ;D On tämä huvittava foorumi joskus...monella on niin hirveä tarve (anonyymisti) kehua omaa taloustilannettaan, että ei sille voi kun nauraa  ;D

Ironic32

Ja tähän voisi vielä sen verran jatkaa, että jos nyt kuitenkin pysyttäisiin aiheessa. Muotivaatteille ja tilin saldolle löytynee off-topicista jo jotain ja jos ei löydy, niin sinne kyllä mahtuu ;)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 13.09.12 - klo:18:54
Niin ja laitetaan nyt niitä omiakin mieltymyksiä sitten muiden arvosteltavaksi ;D

En ottaisi F30:a pronssin enkä vaaleansinisen värisenä. En myöskään missään nimessä ottaisi peruspenkeillä, koska ovat (edit: E9x ja E6x) pitkällä matkalla surkeat istua. Sama ongelma on E9x ja E6x penkeissä. F10:stä tai F30 ei ole kokemuksia.

En myöskään ottaisi sitä vaalealla sisustalla enkä varsinkaan niillä 16" vanteilla.

Mutta onnea autofanaatikolle uudesta autosta. Hienoa, että saat tehdä siitä mieleisesi. Itsellesihän sitä olet ostamassa, etkä meille muille :)

Minulle pitkä ajomatka on yhtäkuin 150-250km:a. Sen pidemmällä en ole millään autolla käynyt siten, että olisin istunut itse kuskin penkillä ja tuskin tulen käymäänkään. Sellaisilla matkoilla joita itse ajan on vaikiopenkki ollut erittääin hyvä minulle. Se harmaan auton penkki oli tosi syvältä kun siinä ei ollut ristiselätuensäätöäkään. Nykyisessä on ja vakiojakkara on taas vähän parempi kuin aiemmassa. Tuevassa on etureunan kallistuksen säätö sekä nistatuen etäisyyssäätö, joten uskon että on taas vähän parempi perusjakkanakin ja istuintyynykin on nyt hieman pidempi kuin vanhemmassa mallisarjassa.

Yhdestä asiasta ollaan samaa mieltä, eli kumpaakaan ei säväytä vaalea sisusta ja sellaista en ole meinannunkaan hankkia.

Havanna (tosi tumma ruskea) oli sekä minusta, että emännästä ruma ja tosi pappa joten se teilattiin heti. Vaaleanharmaa/teräksenharmaa metalliväri on todella valju ja yleinen vaikka onhan siinä ehkä jotain sporttistakin. Siitä ei juurikaan näy kromiset ikkunalistat joista itse tykkään. Helppo väri pitää puhtaana ja pöly, lika&naarmut ei näy. Tummansinisessä näkyy pöly, naarmut ja lika. Samasta syystä hylättiin heti musta. Valkoista metalliväriä emme halua koska siinä näkyy lika ja pöly ja vain harva tajuaa että se on metalliväri. Punainen metalliväri on ihan ok, mutta en halua toista punaista autoa peräkkäin ja tietyssä valossa tuo punainen on niin lähellä tavallisen punaisen väriä jottei kaikki otdellakaan tajua tai ymmärrä että se on metalliväri. Shampanja/vaalea beige näytti hyvältä sisällä olleessa F10:ssä, mutta se on silti loppupelissä aika valju ja sellainen +50 ikäluokan väri, joten sekin jäi pois laskuista.

Ei siinä F30.n väripaletissa oo sitten oikein muita mielyttäviä normaalihintaisia metallivärejä kuin ne kolme, eli Mineral grey, Liqued blue ja Sparkling Bronze.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 13.09.12 - klo:18:57
Niinpä... ;D On tämä huvittava foorumi joskus...monella on niin hirveä tarve (anonyymisti) kehua omaa taloustilannettaan, että ei sille voi kun nauraa  ;D

Minulla ei ole siihen tarvetta. Satuin nyt vaan tuomaan asian julki kun siitä olisi varmaan noussut juttua jossain kohtaa, että miksi et ota sitä tai miksi et ota tätä tähän autoon (tätähän tässäkin on nyt jo ollut)...Eikö ole rahaa vai mikä on. Tai ota se tai ota tämä vielä jos talous kestää. Olen perustellut ne varusteet niin pohjinperin itselleni kuin samankaton alla asuvallekin, että tiedän tarkkaan mitä olen tilaamassa tai haluamassa.

Ironic32

Se on kyllä myönnettävä, että vaikka hopeasta värinä noin yleisesti pidänkin, niin moneen autoon se ei kyllä sovi. Ja tällä hetkellä omaan silmään myös F30 on yksi noista, joihin se ei sovi.

Ja tummat värit on ok, mutta se pöly ja lika... Yksi musta auto on ollut ja toista ei tarvi mustana ostaa. Ei ollut omaan silmään koskaan puhdas.

Kromilistoja en myöskään haluaisi. Yhdestä autosta olen ne teipannut ja toisesta meinaan vielä teipata (E61). Kromilistat kuuluu Rolssin tai Bentleyn lookin.

Mutta, jos nyt kuitenkin äänestäisin noista värivaihtoehdoistasi, niin Bronze ja Mineral Grey (vaikka tämä ei tainnutkaan olla valittavissa) ;)

Markku J

Bemarin ja Audin värikartat ovat umpitylsiä vakiovärien osalta. Jos nyt ostaisin F30:n, niin ottaisin ilman muuta M Sportin ulkonäkösyistä, ja lisäkimmokkeena siihen saatava upea Estoril Blue -väri.

Melbourne Red oli ihan kiva, mutta olen samaa mieltä autofanaatikon kanssa, että se on hieman pliisu metalliväriksi. Hivenen liian tumma tai "epäpuhdas" punainen. Siltikin pidän siitä enemmän, kuin tarjolla olevista harmaasävyistä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 13.09.12 - klo:19:00
Muotivaatteille löytynee off-topicista jo jotain ja jos ei löydy, niin sinne kyllä mahtuu ;)
Johan näitä on kertaalleen puitu J19... Eiku siis Autofanaatikon kanssa, en muista mikä topic oli kyseessä  ;D
Toki voisi tehdä uuden topicin näille

autofanaatikko

No toki siinä on vakiosisustus/interiööri poislukien kajarit, ohjauspyörä, mittaristo, sisälistat ja ehkä sisäkattokin, mutta sähköherkkuja yms. lisävarusteita on kuitenkin otettu aika raskalla kädellä jolla 44.000 euron business varustellusta autosta tuli yli 50.000 euron auto. Myyjän mukaan tuo on jo aika hyvin varusteltu auto. Meinaan tämmöiset autofoorumit vähän hämärtää yleisesti käsitystä autoista.  Melkoisia karvalakkeja on suurin osa autoista ainakin täällä kotomaassamme. Markku J:n tapaisia asiakkaita ja autoilijoita on todella vähän, eli siis herrasmiehiä jotka ensin ostaa 50-100.000 euron autoja ja pistää niihin 6-15.000 euron lisävarusteet ja vaihtaa niitä vieläpä 4-12kk:n välein. Automyyjien keskuudessa tällätavalla käyttäytyviä ja toimivia asiakkaita pidetään aikalailla erikoisina ja eriskummallisina....Siihen ei pitäisi olla syytä koska tämmöiset ihmiset juurikin ovat se heidän suurin palkanmaksajansa.

Ulkoväri on ainoa asia missä on vielä epävarmuutta ja sitä en oikein osaa päättää. Ulkoväriin vaikuttaa sekin, että en osaa päättää otanko mustan sisäkaton vielä vai enkö. En ole varma mihin ulkoväriin se natsaa ja mihin ei. Tai onko sillä edes mitään vaikutusta tai merkitystä siihen. Muista varusteista olen tällähaavaa niin varma kuin voi ikinä vaan olla.

Markku J

Ota vaan musta katto, se on nuorekas ja hieman sporttinen ja sopii minusta mihin vaan ulkoväriin, jos sisäverhoilu on tumma. Pidin siitä kovasti omassa ex-autossa. Kattoluukku taas sopi tuon mustan kaveriksi ihan mahtavasti. Meidän viitosbemun harmahtava katto tuntuu kovin arkisen tylsältä mustan verhoilun kanssa, kun sitä tuohon F30 -settiin vertaan.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 13.09.12 - klo:19:26
Johan näitä on kertaalleen puitu J19... Eiku siis Autofanaatikon kanssa, en muista mikä topic oli kyseessä  ;D
Toki voisi tehdä uuden topicin näille

Niinkuin sanoin, niin joku laittaa rahaa viinaan,  joku taas ostaa yli tonnin läppärin tai hankkii kalliin kellon ja ehkä jopa useita kelloja. Joku laittaa rahansa omiin ja muijan vaatteisiin. Minä käytän paljon rahaa vaatteisiin ja kenkiin ja mulle ei kuulu tai minua ei kiinnosta, jos joku laiittaa vaikka paljon rahaa ruokaan. Ei kuulu puituun aihepiiriin, mutta olipahan taas pakko avautua tähän vanhaan asiaankin....

pokkus

Vaikuttaisi aika mukavalta pikkumotilta :)

Markku J

Mihin tämä maailma onkaan menossa kustannus- ja päästökurimuksen viemänä. 3 -sylinterinen varmaan nähdään jopa viitossarjassa kohta. Soundit kaiuttimista ja pikkukone mustan muovipeitteen alla häpeämässä.

Flat

slash

^eikös uusi Volvo v40 ole jo kaupoissa ;)
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Qrainderi

Mites muuten tuommoisen business navin päivittely? Paljonko kustantaa jos haluaa päivittää ja on mahdollista. Tosin eiköhän tuolla pari vuotta ajele päivittämättäkin. Ainoa miinus tomtomiin verrattuna on ainakin se, että kameratolppia nuo ei taida pystyä näyttämään.

Tuossa koeajamassani yksilössäni en muuten saanut keskikyynärnojaa auki millään. Luulisi, että siellä olisi hieman säilitystilaa. E91 siis edelleen kyseessä.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Ironic32

Kyllä BMW:n naviin saa kameratolpat ja muitakin POI:ta, mutta varoitusta niistä ei taida saada. Ja kyllä siinä keskikyynärnojan alla pitäisi olla pieni lokerokin.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 13.09.12 - klo:19:11
Valkoista metalliväriä emme halua koska siinä näkyy lika ja pöly ja vain harva tajuaa että se on metalliväri. <...> tuo punainen on niin lähellä tavallisen punaisen väriä jottei kaikki otdellakaan tajua tai ymmärrä että se on metalliväri.

Muuten olet hyvin perustellut että olet ostamassa autoa itsellesi, joten miksi tuossa kohtaa muiden ymmärryksellä on merkitystä?
Kiitokset mukavasta foorumista.

chr

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 14.09.12 - klo:09:26
Muuten olet hyvin perustellut että olet ostamassa autoa itsellesi, joten miksi tuossa kohtaa muiden ymmärryksellä on merkitystä?

Hih, minustakin se oli aika erikoinen kommentti. Metalliväri auton ulkonäköä parantamaan; ok. Mutta metallivärin valinta niin, että jokainen varmasti ymmärtää että se on metalliväri... Haloo?-)

Flat

en tiennytkään että noita on jo kolmeturboisena

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288499388096.html?ref=rss

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.09.12 - klo:13:37
en tiennytkään että noita on jo kolmeturboisena

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288499388096.html?ref=rss

Eihän tuo nyt niin uusi asia enää ole...

Henkku

Tosiaan, aika valmiin - ja mukavan -näköinen paketti:
http://www.netcarshow.com/bmw/2012-active_tourer_concept/

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 14.09.12 - klo:09:26

No siksi että en halua ja jaksa selitetellä, että kyllä se punainen tai valkoinen on metalliväri jos joku ei tajua että se on metalliväri. Se on ainoa asia josta voisi tulla työ- tai lähipiirissä naljailua. Kellään muulla ei ole töissä tai lähipiirissä noin hyvin varusteltua tai noin uutta autoa, mutta metallivärisiä on ja tiiä että varmasti sotkisivat ainakin metallin valkoisen ja tavallisen valkoisen ja tulis kuittailua, et ai ostit sitten tyypilliseen bemaritapaan perusvärisen auton kuten tuhannet muutkin bemaristit. Väriasiallaon väliä...Jos olen maksanut kalliin hinnan metalliväristä, niin haluan toki sellaisen värin mistä tykkään, mutta haluan värin olevan myös sellainen jotta uunoinkin typpi tajuaa, että se on metalliväri eikä perusväri.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 14.09.12 - klo:08:53
Mites muuten tuommoisen business navin päivittely? Paljonko kustantaa jos haluaa päivittää ja on mahdollista. Tosin eiköhän tuolla pari vuotta ajele päivittämättäkin. Ainoa miinus tomtomiin verrattuna on ainakin se, että kameratolppia nuo ei taida pystyä näyttämään.

Tuossa koeajamassani yksilössäni en muuten saanut keskikyynärnojaa auki millään. Luulisi, että siellä olisi hieman säilitystilaa. E91 siis edelleen kyseessä.

Kyllä siellä on kyynärnoja. Paina lukitussalpaa ja nosta ylös. Business navin kartat on jo valmiiksi osittain vanhoja. Ei se aina välttämättä tunne kaikkia pikkuteitä tai uusia teitä ja katuja. Muuten hyvä navi, mutta tolppia ei näytä eikä varoita niistä. Totta maar päivitys on mahdollista, mutta ihan halpaa se ei ole.

chr

Auton väri uunoja varten. Minä olen ostanut autoni juuri sen värisinä kuin haluan, aivan sama mitä naapuri tai duunikaveri miettii.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.09.12 - klo:16:57
Kyllä siellä on kyynärnoja. Paina lukitussalpaa ja nosta ylös. Business navin kartat on jo valmiiksi osittain vanhoja. Ei se aina välttämättä tunne kaikkia pikkuteitä tai uusia teitä ja katuja. Muuten hyvä navi, mutta tolppia ei näytä eikä varoita niistä. Totta maar päivitys on mahdollista, mutta ihan halpaa se ei ole.

Päivitys maksaa 0 - xxx eur vähän lähteestä riippuen, mutta nuo tolpat saa lisättyä esim. tällä: http://pimp-my-nav.com/

Hälytystä tolpista tuollakaan ei valitettavasti saa...

clima

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.09.12 - klo:16:35
No siksi että en halua ja jaksa selitetellä, että kyllä se punainen tai valkoinen on metalliväri jos joku ei tajua että se on metalliväri. Se on ainoa asia josta voisi tulla työ- tai lähipiirissä naljailua. Kellään muulla ei ole töissä tai lähipiirissä noin hyvin varusteltua tai noin uutta autoa, mutta metallivärisiä on ja tiiä että varmasti sotkisivat ainakin metallin valkoisen ja tavallisen valkoisen ja tulis kuittailua, et ai ostit sitten tyypilliseen bemaritapaan perusvärisen auton kuten tuhannet muutkin bemaristit. Väriasiallaon väliä...Jos olen maksanut kalliin hinnan metalliväristä, niin haluan toki sellaisen värin mistä tykkään, mutta haluan värin olevan myös sellainen jotta uunoinkin typpi tajuaa, että se on metalliväri eikä perusväri.

Ei sitä tarvitse kenellekään selitellä.
Ostat sellaisen värin mistä tykkäät, siinä se.

Omakohtaista kokemusta löytyy nykyisestä autosta: 99.99% silmiin väri näyttää tavalliselta punaiselta. Se ei ole minulta pois.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy