BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Simola - 24.03.10 - klo:21:14
Kyllä vain se on kaunis auto! Ehdottoman upea!

Ihan jees, mutta ei herätä mitään ooh-elämyksiä puolesta eikä vastaan. Edellinen korimalli (E60) oli kyllä radikaalimpi muotoilultaan ja saattaa olla yhä tätä uutta "modernimpi".

Ikävä kyllä Mersun omistajana joudun toteamaan, että W212 on tietyllä tapaa rohkeammin muotoiltu ja herättäisi itsessä enemmän omistamisen halua, vaikkei se olekaan mikään klassisen kaunis auto kuten W211. Tuo F10 on kyllä selvästi parannus verrattuna susirumaan GT:hen (F07).

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: samulis - 24.03.10 - klo:21:39
Nykyisestä setup:sta jättäisin jopa sporttipenkit poies, jotenkin en koe niistä niin suurta hyötyä olevan, lähinnä vain se lärpäke siihen eteen ja ilmankin pärjäisin. Ristiselän tuki taas on ekaa kertaa itselläkin käytössä ja selkeästi hyvä, vaikka monessa autossa on erilaisia viritelmiä ollut.

Mulla ei ole kokemusta vakiopenkeistä, mutta sen edun olen huomannut, että vaikka tälläkin viikolla ajelen 1500 km eivät pohkeet kipeydy. Skodillaceilla puotellessa pohkeet olivat koko ajan kipeät. Tai no eivät kesäloman lopulla, kun olivat ehtineet toipua ajeluista. Syypäänä pidän noita sport-penkkejä, joten en niistä oikein uskalla luopuakaan.
Tuleva vulvumies.

samulis

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 24.03.10 - klo:21:51
Mulla ei ole kokemusta vakiopenkeistä, mutta sen edun olen huomannut, että vaikka tälläkin viikolla ajelen 1500 km eivät pohkeet kipeydy. Skodillaceilla puotellessa pohkeet olivat koko ajan kipeät. Tai no eivät kesäloman lopulla, kun olivat ehtineet toipua ajeluista. Syypäänä pidän noita sport-penkkejä, joten en niistä oikein uskalla luopuakaan.
Taitaa ero olla vain säädettävässä/jatkettavassa reisituessa... Mutta voihan sekin vaikuttaa pohkeisiin  :D

Kynäkauppias

Heh. Itse asiassa sen verran se tukee takareittä, että saattaapi oikeasti vähän keventää pohkeelle tulevaa painoa. Ja ne on sitäpaitti komeamman näköiset.  :P
Tuleva vulvumies.

makkis

Kylläpä omallakin kohdalla seuraavassa saattaisi pois pudota sporttipenkit mutta varmasti tippuisi pois sporttialusta. Eipä noissa kummassakaan mitään huonoa ole, mutta kun vakiotkin on hyvät, niin mitäpä noista maksamaan.

Tuosta keulasta, X1 taisi tosiaan saada jopa jokusen tähden jalankulkijaturvallisuudesta. Liekkö tosiaan tuolta kautta tulee tuo viitosessa ja gtssäkin korkealle nostettu keulan etureuna, mummo ikäänkuin kaatuu keppinä konealumiinille koska isku jakautuu nilkoista perseeseen saakka, monessa autossa isku tulee vain polviin ja mummon jalat katkiaa.

Pumafi

Itse en ruksisi noita sporttipenkkejä pois. Ero pelkässä sivuttaistuessa, puhumattakaan tuosta jatkettavasta reisituesta, on sen verran paljon parempi, ettei moisesta henno luopua. Sporttialustaa ei ole ollut ikävä, mielummin nauttii mukavuudesta, vaikkei tuo BMW:n spottialusta mikään kivikova ole.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Simola

LainaaIkävä kyllä Mersun omistajana joudun toteamaan, että W212 on tietyllä tapaa rohkeammin muotoiltu ja herättäisi itsessä enemmän omistamisen halua, vaikkei se olekaan mikään klassisen kaunis auto kuten W211.

Kyllä, kyllä. Mersu on periaatteessa rohkeamman näköinen, mutta puhun ainoastaan Avantgardesta ylös päin. Elegance ja "perusmalli" voidaan jättää laskuista suosiolla poies. Jos näistä kahdesta valita pitäisi, vaikeaksi menisi.

Bemarissa minua ihastuttaa tuo korin sivulinja, jossa on jotakin samaa kun upean klassisessa E39 korissa, joka on minusta vielä tänä päivänä todella upea auto, joskin vanha mikä vanha. Pitkähkö keula ja lyhyehkö perä.
Myös touring näyttää minusta hyvältä.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/bmw-5er-touring-auf-der-ami-2010-das-ist-der-neue-5er-kombi-von-bmw-1781020.html

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Digi78

makkis:

Tarkennatko vielä kommenttiasi tuohon sporttialustaan liittyen? Eli miksi jättäisit sen pois seuraavasta tilauksesta? Itse ajattelin asiaa lähinnä ulkonäkösyistä (madallus ainoastaan -10mm, mutta kuitenkin) ja nyt kiinnostaa sen vaikutus auton ajettavuuteen.

Flat

Autobildissä on uutta viitosta testailtu,
A6,C6, E ja XF vastustajina

http://www.autobild.de/heftarchiv/heftartikel_1143255.html

onko jollain pääsy/tili arkistoon, huimaan 1 eur hintaan saisi artikkelin ladattua

skula

Pääsen koeajolle uuden vitosen kanssa ensi viikolla. En tiedä onko koeajoautoissa mikä alusta, mutta itse arvostan hyvää maavaraa, jotn 10mm laskukin on turha. Kun uskon vahvasti että vitosen ajettavuus normaalialustalla on oikein hyvä. Vitosen alusta on ollut ja tulee varmasti olemaan eri luokkaa kuin VAG alustat, jotka ilman sportti/madallus alustaa ovat poikkeuksetta liian löysiä. Ja usein VAGit ovat sitten sportialustalla liian matalia, tai turhan kovia..

Tässä olen koittanut kuuklettaa, ja tullut sellaiseen vaihtoehtoon että vitonen vois olla sellaisenaan oikein hyvä, valkoinen väri, ja 19" kiekot. Fiksaatio valkoiseen voi siis saada jatkoa.. Vaikkakin pidän tuosta beigestä sävystä, sen tietyn arvokkuuden takia..

No katsotaan nyt noita kun niitä livenä näkee eri värisinä. Muodostetaan sitten mielipiteet uusiksi  :o

makkis

Digi78, bmw:n vakioalustakin on melko matala ja usein varsinkin tänä talvena ollaan menyt "pulkkana" teitä pitkin ja polanteiden kohdilla on saanut vekslailla kummallisesti sivuttain suhaillen ettei helmat rytise jäätikköön...

Ajettavuuden osalta sporttialusta on todella hyvä, ei pintakova kuten vaginoissa mutta ei kallistelekaan tiukassakaan kanttailussa. Mutta mutta, kun tuo vakioalustakin tarjoaa aivan yhtä hyvät ominaisuudet maamme rajoituksilla.

Erojakin huomaa, mutta sitten pitää vauhtia olla yli 150 km/h ja taakkaa ainakin neljä henkeä... tuolla 200 km/h nopeuksissa sporttialusta on aivan huippu kun tavallinen jo "leijaa" kuhmuraisella tiellä. Ei vaan ole tarvetta noille nopeuksille ja jos nyt saksaan tulee asiaa, siellä tiet on niin paljon paremmat että vakioalustallakin voi huoleti laskea sitä 200 vauhtia... ja kun vielä mulla on mopomalli, joka edes hädin tuskin kulkee tuota kahtasataa  ;D

RoccoScientist

TM:ssä on muistaakseni sanottu tuon BMW:n sporttialustan joustovarojen loppuvan turhan helposti kesken. Onko kukaan havainnut tuota pohjaamista käytännössä?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: jf - 23.03.10 - klo:21:54
No, eivät ne onneksi ole mitään rinkeleitä, jotka pitää rakentaa uudestaan ekan vuoden aikana, kun betatestaus on jätetty asiakkaiden tehtäväksi...

Kyllä se on tilanne ihan sama niin munuais- kuin rinkeliautossakin, että uusi automalli PITÃ,,Ã,, saada mahdollisimman nopsaan markkinoille, ja se lopullinen testaus ja lastentaudit jää niille jotka ne ensimmäisinä hankkii. Siksi monet kollegat ei esim. suostu ostamaan minkään merkin ihan vasta tullutta mallia, kun ei koskaan tiedä mitä ne pitää sisällään.

Mutta se täytyy sanoa, että vaikken ole livenä nähnyt, niin hienolta uusi bemu näyttää. Ja olihan jo edellisen mallin laatuvaikutelma tosiaan kohdallaan.  :)

T.S.

Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.03.10 - klo:13:46

Ajettavuuden osalta sporttialusta on todella hyvä, ei pintakova kuten vaginoissa mutta ei kallistelekaan tiukassakaan kanttailussa. Mutta mutta, kun tuo vakioalustakin tarjoaa aivan yhtä hyvät ominaisuudet maamme rajoituksilla.

Ainakaan tämän B7 Audin s-line alustaa ei kyllä parhaalla tahdollakaan voi luonnehtia pintakovaksi.  Ehkä näissä vaginoissakin on eroja merkkien välillä?

Male80

Lainaus käyttäjältä: Digi78 - 24.03.10 - klo:23:11
makkis:

Tarkennatko vielä kommenttiasi tuohon sporttialustaan liittyen? Eli miksi jättäisit sen pois seuraavasta tilauksesta? Itse ajattelin asiaa lähinnä ulkonäkösyistä (madallus ainoastaan -10mm, mutta kuitenkin) ja nyt kiinnostaa sen vaikutus auton ajettavuuteen.
Vaikutus ajettavuuteen on tosiaan Makkista mukaillen minimaalinen ja samoin ulkonäköön. Ennemmin tilaisin jälikäteen esim. KW Street Comfort sarjan, joka on takuulla laadukas ja säädettävissä välillä 10-40 mm. Talveksi voi nostaa ylös ja kesäksi laskea omaa silmää miellyttävälle tasolle. Mukavuudeltaan tehdas-sport alusta veroinen ellei parempi.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

skula

Ihan tarkoituksella ajelin lenkin erään puimurikaupan vierestä. Ja pongasin tummanpuhuvan kaunottaren juuri palaamassa koeajolta.. On se jumankeuta hieno.. Väri oli vaan väärä  8)

Onneksi ensi viikkoon vain vähän aikaa  8)

Silti tänään kun taas pitkästä aikaa istahdin oman auton puikkoihin, tuli olo että miten tästä voisi luopua. Onneksi ei ole pakko, vielä..

makkis

Ainakaan tämän B7 Audin s-line alustaa ei kyllä parhaalla tahdollakaan voi luonnehtia pintakovaksi

Tämä on aivan totta. B7 hakkaa alustan ominaisuuksilta uudemman säästömalli B8:n mennen tullen, Quattroista en tiedä, mutta halpismalleissa (etuvedot) ainakin. Niin uskomattomalta kun se paperilla tuntuukin. B8 etuveto perusbisnes jää alustaltaan samanmoiseksi leijaavaksi täryjyräksi kun RäSä yms. Tämä siis oman kokemukseni perusteella. Lisäksi esmes radalla tuo räsän sporttialusta on sitten kuitenkin lähes surkuhupaisa, mutta tälle nyt ei todella olekaan tarvetta ja kilvanajolaitteet erikseen.

Mitä tulee tuohon TM:n testiin, niin sporttialustan ongelmaksi kai mainittiiin äkillinen väistöliike, jossa takajousitus pohjaa ja aiheuttaa pomppimista. No, normiajossa pohjaaminen ei ainakaan ole ongelma, ei ole koskaan pohjannut. Ã,,killiseen väistöön en ole joutunut ja radallakaan en ole alustan limiittejä hakenut eli mene ja tiedä. Ei kai ne tyhjästäkään TM:ssä kirjoita, eli varmasti asia on niin, kuten siinä mainitaan.

Markku J

Menee OT, mutta: Tuota makkiksen kommenttia en ihan allekirjoittaisi B8:n suhteen. Kyllä ainakin quattron alusta ja ajettavuus hakkaa B7 -vanhuksen minun mielestäni. Oma B7 -kokemus tietenkin on ohut, ja perustuu vain koeajoihin ja pariin vuokra-autoon, mutta uskoisin olevani kartalla tämän suhteen.

Antinontoxic

Nyt on sitten iltapäivän mittainen koeajo ajettu 530d:llä ja vähän parempi käsitys muodostunut uudesta vitosesta. Pari kertaa näin auton liikenteessä ennen koeajoa ja joka kerta piti ääneen todeta miten hyvältä se näytti. Uudet päiväajovalot kyllä erottuvat edukseen ja keula varsinkin näyttää edeltäjää menevämmältä.

Ensimmäisen puolituntisen aikana tuntui jopa lievältä pettymykseltä vitosen kyyti, kun sitä vertasi omaan kolmoseen samalla koneella. Kovin etäiseltä tuntui tuo auton ohjattavuus ja jotenkin menohalutkaan eivät vakuuttaneet. Ratin kehä oli liian ohut, mutta se oli tiedossa jo etukäteen. Nämä ovat tietenkin kaikki sellaisia asioita, että kuka on tottunut mihinkin.

Sitten kun autoa alkoi miettimään aivan eri tavalla kuin omaa kolmosta niin siitä alkoi pitää hetki hetkeltä yhä enemmän. Vaihdelaatikko vaihtaa todella nopeasti ja sujuvasti. Käsivalintaa ei tullut ikävä. Samoin auton käytös parani kun kokeilin eri säätöjä. Comfort oli minun makuuni aivan liian löysä, normal sopiva arkiajoon ja sport aktiivisempaan ajoon. Hyvä systeemi, mutta arkikäytössä jäisi asetusten muuttaminen varmasti aika vähälle.

Kaikenkaikkiaan lopulta jäi erittäin positiivinen kuva uutukaisesta ja varsinkin laatuvaikutelma on paljon parempi kuin vanhassa vitosessa tai kolmosessa. Liian iso auto omiin tarpeisiin ja kun hieman aktiivisempi ajo kiinnostaa, niin ei ehkä siltäkään kantilta se paras vaihtoehto. Laatuvaikutelma ja ulkonäkö, ja varmasti se uutuus-arvokin, vaikuttivat siihen että lopulta päädyin kyselemään tarjouksia ja eiköhän se ilta mene katsellessa sopivia varusteita. Eihän sitä koskaan tiedä...

Tzeipii

makkis: Olet oikeassa, "vanhaa on vaikea parantaa". Ainakaan ajettavuudessa, ei mun mielestä Bkasi ole mitenkään yltiöpäisesti edellä Bkuutosta/Bseiskaa. Ne erot koostuu kasin hyväksi sitten muissa ominaisuuksissa esim. erittäin hyvä taloudellisuus nelivetoisissa malleissa, modernit lisä-ja turvavarusteet. Lisäksi s-tronicin hyvä toiminta nelikko bensaturboissa ja voimanjaon suhteen muuttuminen takaveto-painotteiseksi. Myös ulkonäkö tässä uudemmassa on jotenkin parempi kaikinpuolin, varsinkin porrasperäisenä.
Sitten vielä tästä uudesta BMW:n 5-sarjasta, muotoilultaan varsin onnistunut niinkuin se uusi 7-sarja. Taisin muuten nähdä yhdessä JIM-kanavan ohjelmassa, jossa kerrottiin ruotsalaisen lentoaseman arjesta, niin siinä ainakin VIP-vieraita kuskattiin uudella "seiskalla". Oli kyllä hieno!!! Sellainen harmaan värinen, sopi siihen kyllä kuin nenä päähän ;).
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

makkis

Hieman provokatiivinen tuo kirjoitukseni B7/B8 alustaa koskien piti ollakin. Asia sinänsä, eli pidin enemmän B7:n alustasta, on totta. Ajokilometrejä molemmilla noista on minulla kuitenkin aika vähän, ykkössatoja.

Pointti on kuitenkin se, että B8 on minusta taantumaa verrattuna B7:aan. Sama muuten pätee Bemareissakin, mielestäni E60/61 on taantumaa E39:iin ja E90/91 on taantumaa E46:een. Onneksi tuo F10 nyt sitten näyttäisi taas olevan auto, jossa ei ole säästetty joka helvetin euroa joka paikassa, kuten tässä esmes minulla olevassa E61 mallissa.

Minulla oli 2002 hankittuna halvin kälyisin E46 bemari, 316Ti. Mm. sen manuaalit ja huoltovihkot olivat aitonahkaisessa hienoin ompelein varustetussa "kassissa" kun taas tämän E61 mallin manuaalit on ihme muovikurppasessa. Pikkujuttu ja ei merkitystä käytön kannalta, mutta juuri niitä "premium" asioita.

r.e.t

Pari tuntia tuli itsekin uutukaisen (530d) rattia pyöriteltyä. Hintalapussa taisi olla 80t+, joten jokunen lisävarustekin siihen oli tyrkätty. Sen kummemmin hienouksiin tutustumatta ajo maistui varsin mukavalta. Vertailukohtana lähinnä V70 ja jokunen edullinen VAG.

Ensimmäisenä etukäteen arvelutti ohjaus, kuinkahan sähköinen tehostus toimii käytännössä. Tässä kohtaa meni todellakin yli odotusten ja jäin miettimään, muistinkohan ihan oikein tavan jolla tehostin hoidettu? Auto kulki suoraan liki Volvon malliin, anteeksi vain kaikille Bemu fanaatikoille, on se V70 parempi tässä suhteessa, mutta urakäytös ja suuntavakaus on harpannut ainakin muisteloiden perusteella eteenpäin. Toisaalta toki rengastuksellakin osuutensa tähän, joten absoluuttinen totuus jää vielä arvoitukseksi. Itse nostaisin tuon kiitettävälle tasolle. Mutkat meni kuten BMW:llä yleensä, eleettömästi. Motarin rampit, tiukemmat kurvat…ei minkäänlaisia ongelmia pappavauhdissa, ei edes pienessä kiireessä.

Tälläkin kertaa oli melumittari mukana, eikä sen perusteella suurta edistymistä ole tapahtunut. Pelkästään mittarin mukaan uusi vitonen on 0,5-1dB hiljaisempi kuin V70 ja tämäkin tietty voi mennä renkaiden piikkiin (BMW uudet kitka Contit, Volvo n. 10t km RSit).

Moottori yllätti ponnettomuuden tunteella odotuksiin nähden tai sitten auto nieli vauhdin huomaamatta. Mitään kovin mullistavaa elämyksiä en saanut, joten 520d lienee tuohonkin aivan riittävä.

Yleisilme oli toki hieno, mutta 80t tuosta, ei kiitos. Täytyy odotella business varustelua ja ihmetellä kabiinin viihtyvyyttä sen jälkeen uudelleen. 50-60t hintaluokassa varmasti kova luu, mutta jos V70 lähtee nahoilla ja navilla + muutamalla muullakin lisukkeella 45t hintaan (2,4D), niin…niin vaikeaksi menee  :)

makkis

Moottori yllätti ponnettomuuden tunteella odotuksiin nähden tai sitten auto nieli vauhdin huomaamatta.

Aivan sama huomio mitä olen 530d:llä ajanut. Olen siis ajanut sekä E39 että E60 sarjan 530d:llä sekä X5:llä. Mopo mikä mopo ja en ymmärrä ylistyslauluja tuon koneen osalta. Viime keväänä ajoin X6:lla jossa oli 535d pannu (tupla-ahtimet) ja siinä oli jo selkeästi voimaa. Lasturäsällä myös aikoinaan rampilla kisailtiin 535d:n (E60) kanssa ja eipä ollut lasturäsässäkään puhtia nöyryyttää tuota tupaöljypoltinta. Peesissä kykeni roikkumaan mutta ohitukseen ei rahkeet riittäneet.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 26.03.10 - klo:23:08
Moottori yllätti ponnettomuuden tunteella odotuksiin nähden tai sitten auto nieli vauhdin huomaamatta. Mitään kovin mullistavaa elämyksiä en saanut, joten 520d lienee tuohonkin aivan riittävä.

En nyt itse uskalla ponnettomaksi lähteä tuota moottoria sanomaan, mutta kyllähän se massa tekee sen ettei vitonen kiihdy aivan samalla tavalla kuin oma kolmonen ja toisaalta myös sen, ettei vauhti tunnu samalla tavalla. Sen näkee sitten mittarista.

Monella jää varmasti lyhyellä koeajolla kokeilematta nuo eri asetukset. Normaalin ja sportin välillä on todellakin eroa kun painaa kaasun pohjaan. Vaihteet vaihtuvat selkeästi nopeammin ja auto vastaa kaasuun ihan eri tavalla.

535d alkaa tuntua jo siihen koriin ja massaan ihan räväkältä kulkineelta, mutta sitten taas X6 35d ei tunnu enää kuin kiireiseltä :)

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: makkis - 26.03.10 - klo:23:26
Moottori yllätti ponnettomuuden tunteella odotuksiin nähden tai sitten auto nieli vauhdin huomaamatta.

Aivan sama huomio mitä olen 530d:llä ajanut. Olen siis ajanut sekä E39 että E60 sarjan 530d:llä sekä X5:llä. Mopo mikä mopo ja en ymmärrä ylistyslauluja tuon koneen osalta.

Minä en kyllä voi allekirjoittaa tuota 530d:n puhdittomuutta. Taannoin, kun saksanmaalla kävin löylyttämässä tuollaista 530d:tä, niin kyllä siinä vaan tenkua riittää ja kyllä se 5-korissakin kulkee, kun sitä reserviä saa oikeasti käyttää.

Se, missä tuo motti pääsee oikeasti oikeuksiinsa, on 130km/h ->, eli kun limiitit loppuu ja vääntää luun suoraksi, niin kyllä se vain etenee ihan riittävän iloisesti. 200 on lasissa todella nopeasti.

Ehkä se täytyy todeta, että tuossakin kopassa 0 - 100 välillä tapahtuva meneminen ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä (kyseinen yksilö oli vielä tomaatilla), mutta kyse on kuitenkin vain tunteesta. Kyllä se tuollakin välillä dieseliksi kerää hyvin nopeutta.

skula

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 26.03.10 - klo:23:08
Täytyy odotella business varustelua ja ihmetellä kabiinin viihtyvyyttä sen jälkeen uudelleen. 50-60t hintaluokassa varmasti kova luu, mutta jos V70 lähtee nahoilla ja navilla + muutamalla muullakin lisukkeella 45t hintaan (2,4D), niin…niin vaikeaksi menee  :)

Vaikeaksi? Päinvastoin, naurettavan helpoksi.. Jos D5:n sais tuohon 45te hintaan, menisi vaikeaksi.. Toisaalta, sittenkin Volvo on jo ikääntynyt malli...

r.e.t

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 27.03.10 - klo:02:42
Monella jää varmasti lyhyellä koeajolla kokeilematta nuo eri asetukset.

pitää paikkansa ainakin omalta kohdalta. Sen jälkeen kun vaihteen d:lle laitoin, ainut asetusten muunto tapahtui nilkan kulmaa hienosäätämällä. Tuo saattaisi selittää voimattomuuden tunteen odotuksiin verrattuna. Oma osansa on erittäin pehmeästi vaihtava automaatti. Lenkin loppupuolella piti vaimolta kysyä, että huomasiko kertaakaan minkäänlaista nykäystä vaihteen vaihtuessa. Ei huomannut.

Lainaus käyttäjältä: Skula - 27.03.10 - klo:08:54
Vaikeaksi? Päinvastoin, naurettavan helpoksi.. Jos D5:n sais tuohon 45te hintaan, menisi vaikeaksi.. Toisaalta, sittenkin Volvo on jo ikääntynyt malli...
Ei tuo V70 vielä kovin vanha malli ole, mutta esim kojelaudan muodot eivät välttämättä kaikille nappaa. Omasta mielestä ok, mutta esim xc60 vaikuttaa selkeästi modernimmalta. Perusautohan tuo V70 on, mutta monessa suhteessa erittäin käytännöllinen. Laatikkoon mahtuu paljon tavaraa tarvittaessa. Bemun farkkua tosin odotellaan mielenkiinnolla. Jos autoja voisi ajaa silmät kiinni, ihan hirveän paljoa en eroja huomaisi perusautoilijan näkökulmasta. Pidetään kuitenkin silmät auki liikenteessä  :)

VW-man

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 27.03.10 - klo:09:24
pitää paikkansa ainakin omalta kohdalta. Sen jälkeen kun vaihteen d:lle laitoin, ainut asetusten muunto tapahtui nilkan kulmaa hienosäätämällä. Tuo saattaisi selittää voimattomuuden tunteen odotuksiin verrattuna. Oma osansa on erittäin pehmeästi vaihtava automaatti. Lenkin loppupuolella piti vaimolta kysyä, että huomasiko kertaakaan minkäänlaista nykäystä vaihteen vaihtuessa. Ei huomannut.
Ei tuo V70 vielä kovin vanha malli ole, mutta esim kojelaudan muodot eivät välttämättä kaikille nappaa. Omasta mielestä ok, mutta esim xc60 vaikuttaa selkeästi modernimmalta. Perusautohan tuo V70 on, mutta monessa suhteessa erittäin käytännöllinen. Laatikkoon mahtuu paljon tavaraa tarvittaessa. Bemun farkkua tosin odotellaan mielenkiinnolla. Jos autoja voisi ajaa silmät kiinni, ihan hirveän paljoa en eroja huomaisi perusautoilijan näkökulmasta. Pidetään kuitenkin silmät auki liikenteessä  :)

Säädöistä puhuttaessa alkuperäinen kirjoittelija tarkoitti alustan eri asetuksia (silloin  kun on ns. säädettävä alusta) ja niiden vaikutusta ajettavuuteen&kiihtyvyyteen eikä niinkään laatikon eri moodeja eli D:tä, käsivalintaa tai sport-moodia.

Antinontoxic

Varusteista riippuen tuo sama nappi vaikuttaa alustaan, ohjaukseen, vaihteistoon ja kaasuun :)

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 27.03.10 - klo:10:30
Varusteista riippuen tuo sama nappi vaikuttaa alustaan, ohjaukseen, vaihteistoon ja kaasuun :)

Se on sitä hienoa tekniikkaa :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy