BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

exari

On hieno-ikävä kyllä hinta menee edes kelvokkaalla tekniikalla (tehoa yli 180hv+ autom+xenon ja jotain hilppeitä päälle luokkaan varmasti yli 50 ke...

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: exari - 14.05.12 - klo:21:17
On hieno-ikävä kyllä hinta menee edes kelvokkaalla tekniikalla (tehoa yli 180hv+ autom+xenon ja jotain hilppeitä päälle luokkaan varmasti yli 50 ke...

Eipä muuten mene!

320i (2-litrainen 184hv bensaturbo kaksikanavaisella turbolla) maksaa 45 346,53EUR ja on 8-vaihteisella automaatilla

Tuo kiesin varusteet mm. vakiovarustelun lisäksi

Business, Varusteet.
Varusteet vakiovarusteiden lisäksi
Xenon-ajovalot
Vakionopeussäädin
Peruutustutka (PDC) taakse
Bluetooth handsfree Business ja USB-liitäntä
Kattokaiteet, mustat

Toki jos tuohon ottaa vielä PDC:n eteen, sähköiset ristiseläntuensäädöt eteen, ulko- ja sisävalopaketin, tavaratilapaketin, paremmat kajarit vahvistimineen, metallivärin., sport ratin tai jonkun personointipaketin (Sport, Modern, M-sport tai Luxury) yms., niin toki tuo sitten menee 50.000 eken hujakoille ja helposti sen ylikin

Tavaratila on nyt 495 litraa eli 35 litraa suurempi kuin edeltäjän (460 ltr). Uuden sedanin tavaratila on 480-litrainen eli tämä on sitä muka 15 litraa isompi. Lieneekö tuo uuden farkun tavaratila sitten entisen farkun tavaratilaa korkeampi ja pidempi kun ainakaan leveyssuunnassa se ei näytä yhtään sen isommalta kuin aiemmin ja samat muhkea pahkat on pyöräkoteloiden kohdalla kuin mitä edellisessäkin mallissa.

Uuden Touringin hinnasto on jo BMW-suomen sivuilla. Voimassa 15.5.2012 alkaen.

Kanttila

Kävin eilen 3-sarjan uuden farkun ja 6-sarjan Gran Coupen julkkareissa. 3-sarjan farkussa on vakiona aika kilpailukykyisesti varusteita, painottivat että on luokassaan ainoa jossa vakiona sähköisesti aukeava ja sulkeutuva takaluukku. Kuulemma joihinkin ei saa edes rahalla.

Ihan jees, joskaan ei älyttömän suuri muutos muotoilullisesti. Tykkäsin ajovaloista.

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

jusape

Näytti olevan pikkumöhköt Range, X1 ja Q3 tänään tulleessa TM:ssä vertailussa. On jotenkin uskomatonta, että aina sama tarina näiden kahden merkin ominaisuuksista, oli malli mikä tahansa: Bemari on vimmattu uraohjus ja Audi melupesä...

Nudde

Lainaaja Audi melupesä...

Tämän ainakin allekirjoitan. Olin tiistaina ajamassa Q3:sta ja se oli juuri melupesä, ihmettelin itsekin, oma A4 on kyllä niin hiljainen siihen verrattuna, vaikka on 19 valssit alla.

mol

Lainaus käyttäjältä: jusape - 16.05.12 - klo:21:36
On jotenkin uskomatonta, että aina sama tarina näiden kahden merkin ominaisuuksista, oli malli mikä tahansa: Bemari on vimmattu uraohjus ja Audi melupesä...

Ihmeellistä että toimittajat löytävät nuo ominaisuudet ellei asia sitten oikeasti olekaan noin?

jarppis

Näytti olevan pikkumöhköt Range, X1 ja Q3 tänään tulleessa TM:ssä vertailussa. On jotenkin uskomatonta, että aina sama tarina näiden kahden merkin ominaisuuksista, oli malli mikä tahansa: Bemari on vimmattu uraohjus ja Audi melupesä...

Taitaa molemmat "ominaisuudet" johtua suomen huonoista tiepinnoista. Siellä missä Bemua ja Audia eniten myydään, tuskin tarvii kärsiä niin karheista ja urisista teistä mitä Suomessa. Bemun alusta toimii hyvin suurissa nopeuksissa ja mutkapätkissä, mutta urasilla teillä se meinaa lähtä lapasesta jos ei ole tarkkana. Ihan mutua vain heittelen tässä.. Jos markkinoilta, missä Bemuja ja Audeja myydään eniten tulisi huonoja uutisia, niin luulisi valmistajankin puuttuvan niihin ongelmiin.

Saksassa esimerkiksi kun ajellut, niin siellä aivan sama mikä auto alla, niin rengasääniä tai vetelyitä ei ole. Ja täällä rapakon toisella puolella varsinkin alueella missä itse asun, on tiet betonista ja niissä sellaista tuuman välein olevaa poikittaista "rälläkän uraa", niin pieni vihellys kuuluu kokoajan renkaista. Uria ei ole, mutta sitten sellaisia jalkapallon kokoisia reikiä kyllä löytyy ja parin-kolmen sentin kynnyksiä. Välillä saa olla tarkkana mihin auton ohjaa.

Ironic32

Kyllähän suomen BMW on ikävässä raossa noiden RFT-renkaiden kanssa. Allekirjoitan täysin jarppiksen kommentit esim. noista keski-euroopan teistä. Itse kävin siellä aikanaan 5-Golfilla 18" rengastuksella, eikä rengasmelu ollut ongelma, mutta Suomessa se taas oli.

Bemareita löytyy pihasta monta, mutta ainoastaan yhdellä on tullut ajettua n. 20km RFT:t alla ja täytyy sanoa, että en osaa sanoa noiden renkaiden vaikutuksesta rengasmeluun tai uraongelmiin. Sen kuitenkin voin todeta, että non-RFT renkailla mulla ei ole ollut ongelmia urissa BMW:n kanssa. E90:ssä on alla Hankookit 18" (kohtuu pyöreäolkaiset) ja vaikka kuinka olisi minkäväriset lasit päässä, niin minusta tuo auto ei ole uraherkkä. Ehkäpä siinä sitten on myös pyöränkulmat kohdillaan?

E39 se vastava loistava tapaus onkin. Alla edellisen omistajan jäljiltä jotkin taiwanin ihmeet 17" (non-RFT) ja autossa tehtaan m-sport alusta. Aivan loistava auto ajaa suomen teillä ja paljon hiljaisempi kuin tuo E90 (uskoisin, että olisi hiljaisempi vaikka rengaskoko olisi sama). Ikää vanhuksella kuitenkin jo yli 16v.

E61:ssä alla 18" non-RFT eikä myöskään mitään ongelmia paikallisten teiden kanssa. Aika erikoista onkin lukea joidenkin kokemuksia esim. E6x ongelmista. Kaippa näissä omissa on sitten alustat kunnossa.

Tuossa kun Golfista oli puhetta, niin eipä ollut silläkään mitään ongelmia samoilla teillä (lukuunottamatta infernaalista rengasmelua).

Kaikki lienee siis suhteellista. Jollekin pieni vetely voi olla ongelma ja joku toinen ei sitä edes huomaa. Itse henkilökohtaisesti ottaisin ennemmin pienen urissa vetelyn kuin rengasmelun. Varsinkin, kun tuohon urissa vetelyyn lienee helpompaa vaikuttaa, kuin rengasmeluun? Mieluummin tietysti ilman kumpaakin.

autofanaatikko

Minulla on vuosimallin 2011 3-sarjan 320d automaattivaihteinen farkku nelivetona ja auto löysi ja haki kaikki urat Bridgestonen Potenza 225/45R17 run flat ensiasennusrenkain. Auto veti uraisella tiellä myös kovasti oikealle ja kampesi itseään urista yms. Hävitin nuo renkaat melko pian ja ostin Good yearin tavalliset kumit myöskin kokoa 225/45R17 ja käytin auton nelipyöräsuuntauksessa. Auto parani noilla hommilla huomattavasti, mutta edelleen se oli uraisilla teillä melko persiistä ja sitä se oli etenkin nyt tänä keväänä. Hermot meni siihen käytökseen uraisilla teillä.

Jos tien pinta oli pöydänsileä, niin auto meni niillä pinnoilla todella upeasti ja suoraan yms. 225/45R17 tavis-renkailla (kuten myöskin run flateillakin), mutta urasilla teillä oli tosiaan melko syvältä. Päätin nyt muutaman viikon noilla ajelleena, että nuo tavalisetkin 225/45R17 renkaat saa lähteä kiertoon ja hankin 3-sarjan peruskoon vanteistuksen eli 16-tuumaiset vanteet ja 205/55R16 renkaat.

205/55R16 rengaskoosta minulla oli hyvät kokemukset useasta Golfista, entisestä 3-sarjan farkkumallin bemarista ja myöskin tästä uudesta viime talvelta joilla tämä uusikin auto meni täysin suoraan ja urista välittämättä/oli tunnoton niille. Laitoin sen 17-tuuman setin myyntiin ja sainkin ne kaupaksi kohtuullisella summalla. Löysin netistä edullisesti vähänkäytetyn 205/55R16 rengasetin jossa on kalliit bemarin alkuperäisvanteet ja vieläpä sellaiset vanteet jotka hyväksyn ulkonäöllisestikin.

Vein sen "uuden" 16-tuumaisen rengassetin rengasliikkeeseen allelaittoon ja kysyin samalla mitä rengasta siellä suositellaan noille vanteille, koska niissäkin oli aluksi run flatit ja halusin jotain muuta tilalle. Puhuin myös noista Good yeareista joita tuokin kauppias myi, mutta hän teilasi niiden ostoaikeet ja sanoi että tuossa autossa toimii parhaiten Continentalin renkaat ja niimpä ostin sitten Continentalin uutuudet eli Premimum Contact5:set. Nyt auto on kesärenkainkin lopulta sellainen, että auto kulkee tiellä kuin tiellä suoraan eikä urat vatuloi sitä pois kulkusuunnasta tai vedä minnekään yms. Myös tämä joka osti minulta nyt nämä 17-tuuman renkaat vanteineen valitti ihan samaa, että auto menee isoilla pyörillä miten sattuu ja että hälläkin on 16-tuuman talvirengastus ja niillä mennään kuin se kuuluisa juna. Jostain syystä hän kuitenkin osti multa ne 17-tuuman renkaat vanteineen. Ilmeisesti ulkonäkösyistä tehtiin kaupat.

Nyt auto tuntuu todella hyvältä ajaa keväälläkin ja on sellainen kuin auton pitää ollakin. Olen jutellut tuosta 3-sarjan bemarin rengasasiasta monen eri rengasmyyjän kanssa ja lähes kaikki oli sitä mieltä, että tuo nyt vanhaksi jäävä 3-sarja (E90 ja E91-korimalliset) sietää todella huonosti 17-tuumaisia tai sitä isompaa ja leveämpää rengasta, jos tiessä on siis vähänkään uria. Tuo 16-tuumainen toimii tuossa autossa monien myyjien mukaan kaikkein parhaiten.

Ottaa vaan kupoliin kun tämmöiseen rengasruljanssiin piti käyttää paljon vapaa-aikaa ja syytää siihen paljon rahaakin, että sai autosta sellaisen jotta sillä on nautinto ajaa niin kesä- kuin talvikeleissäkin.

3-sarjan bemari tai bemarit ylipäätäänkin ovat mun kokemusten mukaan hyviä ajaa run flateilla tai leveällä rengastuksella vain silloin kun tie on täysin sileä ja uraton. Sellaisia teitä kun on vaan pohjoismaissa melko vähän. Eipä kyllä Saksan pääkapungissakaan juuri nähnyt esim. 3-sarjan bemareita 16-tuumaa isommilla pyörillä tai run flat renkaillakaan, eli ilmeisesti sielläkin mukavuus ja ajettavuus menee ulkonäön edelle. Bemarin alustan suunnittelussa painotetaan edelleenkin ehkä hieman liikaa pikkuisten mutkateiden täydellistä ajettavuutta myös kovaa ajettaessa sekä mahdollisimman hyvää ajokäytöstä sileällä leveällä baanalla urku auki laskien.

Neppis

Onneksi noihin ongelmiin tuntuu löytyvän kohtuu tehokas lääke ja vieläpä sama - kapet ja korkeaprofiiliset renkaat alle. Näillä eväillä Bemarin meno oikenee ja Audin hiljenee...tosin tilalle tulee sitten ulkonäöllisiä ongelmia.  ;D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 17.05.12 - klo:14:04
Onneksi noihin ongelmiin tuntuu löytyvän kohtuu tehokas lääke ja vieläpä sama - kapet ja korkeaprofiiliset renkaat alle. Näillä eväillä Bemarin meno oikenee ja Audin hiljenee...tosin tilalle tulee sitten ulkonäöllisiä ongelmia.  ;D

No se X1 jota uratutkaksi haukuttiin oli kyllä sillä kaikista pienemmällä rengastuksella eli koolla 225/50R17 ja eikä tuohon X1:een saa 16-tuuman renkaita vaikka alusta onkin pitkälti sama kuin 3-sarjan farkussa. Run flatithan ne renkaat varmaan oli koska tuo TM:ssä ollut auto oli muutenkin jo vanha malli. Nythän X1:stä on tullut facelift missä sisustasta on uusittu ratti ja automaattivaihteiston keppi on mallia joystick. Edessä vilkut on saaneet ilmeisesti ledit ja sivuvilkut on siirretty peilikoteloon. Nyt X1:n automaattivaihteisto on myöskin nyt se sama kuin esim. 3- tai 5-sarjoissa (8-vaihteinen) eikä se vanhempi kuten tuossa TM:ssä olevassa autossa vielä on. Faceliftiin voi valita myös tavalliset renkaat ilman lisämaksua, jos tyytyy rengaskokoon 225/50R17.

Tuosta ulkonäöstä sen verran, että jos vertaan sitä nykyistä settiä entiseen 17-tuuman rengas&vannesettiin, niin en tunne hävinneeni juuri mitään ulkonäöllisestikään. Tuo alla oleva 16-tuuman vanne, joka oli yksi niistä muutamista 16-tuuman orkkisvanteista jotka kelpuutin on varustettu melko kapeilla puolilla, jotka ylettyvät melkein vanteen ulkoreunaan saakka. Tuossa nykyisessä 16-tuuman vanteessa on vieläpä sellainen et-luku että se rengas tulee melko ulos sieltä koteloista, joten ne ei näytä ihan pöhköiltä. Toki vanne on pienempi kuin 17-tuumainen eikä sillätavoin kiinnitä niin paljon huomiota kuin mitä isot vanteet tekevät ja tietenkin sitä mustaa rengastakin on luonnollisesti paljon enempi vanteen ympärillä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 17.05.12 - klo:15:50
Nythän X1:stä on tullut facelift missä sisustasta on uusittu ratti ja automaattivaihteiston keppi on mallia joystick. Edessä vilkut on saaneet ilmeisesti ledit ja sivuvilkut on siirretty peilikoteloon. Nyt X1:n automaattivaihteisto on myöskin nyt se sama kuin esim. 3- tai 5-sarjoissa (8-vaihteinen) eikä se vanhempi kuten tuossa TM:ssä olevassa autossa vielä on. Faceliftiin voi valita myös tavalliset renkaat ilman lisämaksua, jos tyytyy rengaskokoon 225/50R17.

Mä olen jotenkin missanut tämän faceliftin. X1:seenhän on tullut paljon todella positiivisia muutoksia! Kuvatkin näyttävät lupaavilta:

Erzi

Mulla on e90:ssä korkeaprofiiliset 225/40/18 ja 255/35/18 -renkaat ja ei mitään vetelyongelmia. Ei ole runflatit. Siinäpä se taikasana onkin. Yhden koeajoauton olen ajanut 17" rft-renkailla ja en ihmettele yhtään valitusta vetelystä. Runflatit pois ja ei mitään ihan överi et-muutoksia niin voi ihan huoletta laittaa isommatkin vanteet.

Nyt kun on n. 10tkm bemarointia takana niin olen kyllä edelleen erittäin tyytyväinen valintaan. Ei mitään ylimääräisiä nitinöitä kojelaudasta (vrt. V&VI golf), ajo-ominaisuudet loistavat ja kulutus on todella maltillinen (318d). Tyytyväinen olen myös tuohon spartalaisen näköiseksi haukuttuun sisäilmeeseen. Mielestäni erittäin tyylikäs, laadukas ja ei tarvitse ajaa pimeällä aurinkolasit päässä.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 18.05.12 - klo:09:40
Mulla on e90:ssä korkeaprofiiliset 225/40/18 ja 255/35/18 -renkaat ja ei mitään vetelyongelmia. Ei ole runflatit. Siinäpä se taikasana onkin. Yhden koeajoauton olen ajanut 17" rft-renkailla ja en ihmettele yhtään valitusta vetelystä. Runflatit pois ja ei mitään ihan överi et-muutoksia niin voi ihan huoletta laittaa isommatkin vanteet.

Nyt kun on n. 10tkm bemarointia takana niin olen kyllä edelleen erittäin tyytyväinen valintaan. Ei mitään ylimääräisiä nitinöitä kojelaudasta (vrt. V&VI golf), ajo-ominaisuudet loistavat ja kulutus on todella maltillinen (318d). Tyytyväinen olen myös tuohon spartalaisen näköiseksi haukuttuun sisäilmeeseen. Mielestäni erittäin tyylikäs, laadukas ja ei tarvitse ajaa pimeällä aurinkolasit päässä.

Run flateista pois siirtyminen ei ollut taikasana ainakaan mun kohdalla. Justhan mä selitin tuossa aiemmassa lähes romaanin kokoisessa sepustuksessani, että autossa oli ensin run flat kesärenkaat kokoa 225/45R17 (oli orkkisvanteet ja niissä bemarin fiksu perus et-lukema 34) ja oli vaikka mitä vetelyä ja vatulointia. Sitten sen jälkeen oli samankoiset kumit ilman run flat ominaisuutta (vanteina edelleen samat orkkisvanteet) ja edelleen oli välillä melkoistakin vetelyä, vatulointia ja uraherkkyyttä. Mulla taikasana ja ratkaisu oli ainoastaan siirtyminen käyttämään kesärenkainakin kokoa 205/55R16 ja ei run flattina nekin. Nyt auto on vasta oikeasti hyvä ajettava kesärenkainkin. 225/45R17 oli ilman run flat ominaisuuttakin ihan hirveä jos tie ei ole täysin sileä.

En voi tajuta sitä, että sulla ei 18-tuumaiset perusrenkaat vetele kun mulla meni (17-tuumaiset ei run flatitkin) ihan miten sattu jos tiessä tai kadulla oli pienikin ura tai jotain muuta heittoa. Ehkä stadissa on paremmat kadut ja tiet ku täällä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.05.12 - klo:00:38
Mä olen jotenkin missanut tämän faceliftin. X1:seenhän on tullut paljon todella positiivisia muutoksia! Kuvatkin näyttävät lupaavilta:

Sisällä ei oo muuttunut kuin ratin alaosa ja automaatin keppi on nyt tuo joystick. Muutehan tuo on sisältä ihan sama kuin ennenkin. Tuo keskinäyttö on tietääkseni edelleen lisävaruste eikä vakiovaruste. Eli vaatii edelleen navin oston, että tuo keskinäyttö tulee. Käsittääkseni nuo ulkopuolen hopeiset somisteet kuuluu faceliftissäkin lisähintaiseen pakettiin eivätkä ne ole vakiovaruste vaikka joku TM tai Tuulilasi virheellisesti niin väittääkin.

jarppis

Näyttäis kuuluvan X-line pakettiin (432,17eur)

Sisältää seuraavat lisävarusteet ja ominaisuudet:
- Sivuhelmat, matta-alumiini
- Etupuskurin alaosa ja ilmanottoaukon viimeistely, matta-alumiini
- Takapuskurin alaosan viimeistely, matta-alumiini
- Pakoputken päät, mattakrominen viimeistely

Passatti

BMW maailman arvokkain automerkki.
World's most valuable car brands in $ billion; rank in top 100; % change from 2011
1. BMW $24.6 -- (23) 10
2. Toyota $21.8 -- (28) -10
3. Mercedes $16.1 -- (46) 5
4. Honda $12.7 -- (65) -11
5. Nissan $9.9 -- (81) -2
6. VW $8.5 -- (95) 15
7. Ford $7.0 -- * -5
8. Audi $4.7 -- 23
9. Hyundai $3.6 -- --
10. Lexus $3.4 -- -7
* Did not qualify for the top 100
Source: Millward Brown

Read more: http://www.autonews.com/article/20120522/ANE/305229999#ixzz1va6s9HGH
Always lead, never follow

skriko

Arvo lähtee siinä vaiheessa kun haet sen liikkeestä.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 22.05.12 - klo:10:30
World's most valuable car brands in $ billion; rank in top 100; % change from 2011
1. BMW $24.6 -- (23) 10

Read more: http://www.autonews.com/article/20120522/ANE/305229999#ixzz1va6s9HGH

Vähän jäi jutusta epäselväksi, että mitä tuo "car brand value" tarkoittaa, tuskin kuitenkaan BMW-konsernin hintaa pörsissä.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 22.05.12 - klo:19:44
Vähän jäi jutusta epäselväksi, että mitä tuo "car brand value" tarkoittaa, tuskin kuitenkaan BMW-konsernin hintaa pörsissä.
Tutkimuksissa käytetään yhtiön tuottavuutta ihan tulosten perusteella ja lisäyksenä miljoonan kuluttajan omia mielipiteitä kyseisestä merkistä.
Tuossa viimeisessä lauseessa selitetään mihin tuo perustuu.

Millward Brown measures brand equity based on interviews with more than 1 million consumers globally and an analysis of the financial and business performance of each company using data from Bloomberg and Datamonitor.

Ja tuolta rivien välistä luettuna Sakasalaisten pärjääminen johtuu nimenomaan idänmarkkinoista, kun taas Japanilaisten putoaminen listoilla johtuu pitkälti luonnonkatastrofeista.
No pikkasen matkaa Appleen vielä, mutta tosta hyvä kivuta.Autolistan suurin nousija Audi, joka nyt ollut tiedossa muutenkin huipputuloksista, niinkuin Volkkarillakin tietysti.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Neppis

Hienoja lukuja 3-litraiselta dieseliltä noin painavassa korissa. Jospa Bemarilta tulisi joskus "ota kolme turboa, maksa kaksi" tarjous, niin tuollaisen voisi ottaa 5-sarjan koriin ruuvattuna.  :D

New to the 7-Series engine line-up is the new TwinPower Turbo six-cylinder diesel engine which can be found in the BMW 750d xDrive. Billed as the world's most powerful six-cylinder in-line diesel engine, the 3.0-liter features three turbochargers and produces a maximum output of 381 HP (280 kW / 375 bhp) and 740 Nm (546 lb-ft) of torque. The 750d xDrive sprints from 0 to 100 km/h (62 mph) in only 4.9 seconds while posting a fuel economy rating of 6.4L/100km (44.1 mpg) in the EU test cycle. CO2 emissions are 169 g/km.

http://www.worldcarfans.com/112052544715/2013-bmw-7-series-facelift-revealed-video

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Highland wanderer

fuckin' nice.... 8)

pokkus

Edestä ihan ok ja sivuprofiilikin kunnossa, mutta tuo perä on kyllä aivan karsea. Mikä se on, että sen takaliston muotoilu on aina niin hankalaa.

Jokker

Lainaus käyttäjältä: skula - 26.05.12 - klo:22:23
Zagato Coupe  8)

Hieman OT, mutta samaa Zagato-teemaa Aston Martinin pohjalle:

http://silodrome.com/aston-martin-db7-db4-zagato/
Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

Levjsa

Uuden 6-sarjan Gran Coupen nähtyäni ei voi muuta sanoa, kuin että osaa se vaan olla upea! Sivuprofiili oli todella hieno ja ruskea metalliväri sopi autoon täydellisesti. Vaaleat nahkapenkit sisällä sai myös oikeutta upeassa kokonaisuudessa.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 28.05.12 - klo:22:54
Uuden 6-sarjan Gran Coupen nähtyäni ei voi muuta sanoa, kuin että osaa se vaan olla upea! Sivuprofiili oli todella hieno ja ruskea metalliväri sopi autoon täydellisesti. Vaaleat nahkapenkit sisällä sai myös oikeutta upeassa kokonaisuudessa.

Hinnassa on kyllä paljon ilmaa. 115 000 on A7:ään ja CLS:ään verrattuna suolainen hinta, vaikka nahkaverhoilu onkin vakiona. Suomalaisesta näkökulmasta ostajat ovat vähissä, mutta aina löytyy tietysti joitakin, joille on aivan sama, maksaako auto 90 000 vai 130 000.
Volvo XC60 T8 Inscription

MoFFe

M5 testaus Startissa... ja pieni arvostelu 550Dstä. Siinäkin on audin tapaa kaijutin että saadaan "kunnollinen" äänimaailma.
Ihan ok 380hp dieselissä ja "sekokulutus" vähän päälle 6l/100km. Ei paha...
http://www.iltasanomat.fi/autot/bmw-m5--se-on-suorastaan-pelottava/art-1288473195730.html

Highland wanderer

Onko BMW 335 mottori turbo vai ei?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy