BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: TBA - 12.05.12 - klo:20:54
Tärkeintä on vaan se oikea brändi ;-)

Jos tärkein on mielikuva niin monesti kuva ei ole mieluinen.
Mikä on hyvä auto? Mielestäni hyvä auto täytyy ensinnäkin olla hyvä itselle. Asiantuntijoiden mielestä paras auto voi olla omasta mielestä hirveä.
Hyvä auto on sellainen, jolla on hauska ajaa. Kun tulet kotiin niin et käänny kotitielle vaan ajatkin ohi. Nukkumaan meno siirtyy useasti, kun et malta päästää ratista irti. Hyvässä autossa voi olla vikoja runsaastikin mutta annat ne anteeksi.

ekiX

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.05.12 - klo:22:58
Kun tulet kotiin niin et käänny kotitielle vaan ajatkin ohi. Nukkumaan meno siirtyy useasti, kun et malta päästää ratista irti.
Noin ei tapahdu kuin mainoksissa.

autofanaatikko

Mikä on hyvä auto? Mielestäni hyvä auto täytyy ensinnäkin olla hyvä itselle. Asiantuntijoiden mielestä paras auto voi olla omasta mielestä hirveä.
Hyvä auto on sellainen, jolla on hauska ajaa. Kun tulet kotiin niin et käänny kotitielle vaan ajatkin ohi. Nukkumaan meno siirtyy useasti, kun et malta päästää ratista irti. Hyvässä autossa voi olla vikoja runsaastikin mutta annat ne anteeksi.

Mulle käy usein noin. Usein ajelen ihan huvikseen vaikkapa kolmenkymmenen kilsan päähän kotoa. Perjantaina kävi viimeksi näin. Kuhan ajelin kun oli niin mukavaa ja mieli teki ajella. Se 10.000 kilsaa joka on nykyisellä autolla tahkottu yhdentoista kuukauden aikana on ollut pääasiassa ihan omaa huvikseen ajelua jossakin lähikunnissa tai keksittyjä osittain ihan ex-tempore viikonloppureissuja yöpymisillä tai ilman ja milloin minnekin päin suomea. Työajoa tuossa kilometrimäärässä on ehkä noin 2000km:a.

Auto tuntuu vaan niin hyvältä ajoltaan ja alustaltaan, penkissä on riittävät säädöt, varustelu on melko kattava, valot on hyvät, musa soi usb-tikulta ja soittovehkeet on perusversiota paremmat, irtonaveja isompinäyttöinen kiinteä navi neuvoo perille jos ei muuten löydä ja tehoa, vääntöä sekä kiihtyvyyttä on makuuni ihan mukavasti,mutta kulutus pysyy aisoissa ja neliveto tuo ajoon tiettyä vakautta ja turvallisuuden tuntua. Ajettavuus paranee vielä piirun verran paremmaksi ensiviikolla, kun orkkis 17-tuumaisilla vanteilla oleva kesärengassetti vaihtuu 16-tuuman orkkissettiin. 16-tuuman rengasetti on vaan kaikista mukavin perusalustan kanssa ja muutenkin sellainen yleispätevä tilanteessa kuin tilanteessa ja tiellä kuin tiellä. Sellaisella olisin auton alunperinkin ottanut, mutta kun ei muuta saanut jos halusi auton uusilla renkailla.

m1kk1

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 12.05.12 - klo:23:06
Noin ei tapahdu kuin mainoksissa.
Kerroppa esimerkki missä mainoksessa noin on tapahtunut.
Yksi lause irti asiakokonaisuudesta ja koko hyvä kirjoitus mitätöity.

Skriko kirjoitti hyvin. Olen pitkälti samoilla linjoilla.
Hyvällä autolla on ilo ajaa, oikein odottaa milloin pääsee uudelleen rattiin.
Huonolla autolla ajaminen ärsyttää suurimman osan ajo-ajasta.
Kaikissa autoissa on hyviä ja huonoja ominaisuuksia ja kaikilla on oma makunsa.
Jotain voi pitää hyvänä, jos ei osaa kaivata parempaa. Tieto lisää tuskaa.

VAG!

skriko

Lainaus käyttäjältä: m1kk1 - 12.05.12 - klo:23:17

Jotain voi pitää hyvänä, jos ei osaa kaivata parempaa. Tieto lisää tuskaa.

Juuri noin. Vaikka minulla oli aikoinaan oma autoliike, niin pidin silti aina omaa henkilökohtaista autoa. Ihmettelin usein kun asiakas kävi ihan kuumana johonkin autoon, jolla itse en olisi ajellut kuin pakosta. Se oli kuitenkin hänelle uusi ja parempi auto mikä hänen vanhansa oli. Omasta mielestäni 118 kw Scirocco on maailman paras auto, niin ajoltaan ja ulkonäöltään ja joku taas voi ajatella, jolla on aivan toisen hintaluokan auto, että miten tuo voi ajaa tuolla paskalla. Ihminen on psykologisesti aika järkevä olento. Hän ei mene koeajamaan sen hintaluokan autoa mihinkä hänellä olisi jotenkin varaa, mutta ei järjellä ajatellen kannata sijoittaa niin suurta rahamäärää tuloihinsa ja varallisuuteensa nähden.

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.05.12 - klo:23:40
Turuus on tänään ollut BMW-miitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051215566748_uu.shtml

Ihme perseilyä kuskeilta. Radalle kokeilemaan sitä autoa eikä liikenteessä.

m1kk1 haisee sen luokan trollilta, että jään vain miettimään kuka onkaan luonut kakkostunnukset.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 13.05.12 - klo:00:07
m1kk1 haisee sen luokan trollilta, että jään vain miettimään kuka onkaan luonut kakkostunnukset.

Itse ei tarvitse edes miettiä ;)

m1kk1

Jos ei ole lääkitys kohdallaan, niin voi nähdä peikkoja joka puolella.
BMW:n omistaminen taitaa altistaa jotenkin kummasti erilaisille harhaluuloille.
Fordin omistajat taas kehuvat omaansa, kun ei ole ollut varaa parempaan ja pitää yrittää päteä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: m1kk1 - 13.05.12 - klo:00:19
Jos ei ole lääkitys kohdallaan, niin voi nähdä peikkoja joka puolella.

Joulupukki,

tuplanimimerkkeily on epäkohteliasta ja se jos mikä saa peikot kaivautumaan koloistaan. Ainakin näin lauantai-iltana.

EDIT: Muokkasin erästä sanaa viestissäni, jotta kenellekkään ei tule paha mieli...

m1kk1

Kannattaisi hieman rajoittaa alkoholinkin käyttöä, ettei peikot ala liikaa häiritsemään.

Passatti

Taas sai Bemaristit huonoa mainosta.Jotkut ne eivät osaa käyttäytyä liikenteessä.pitäis mennä radalle ajelemaan.Sääli.Jos olis ollut jotkut muut merkit samoilla asioilla niin ei tällaista kirjoittelua olisi ollut.Ex Bemaristina tiedän,että aina joku olisi halunnut haastaa viivalle.

Always lead, never follow

Kärki

Olen lähes 100%:sti samaa mieltä. Hyvä auto on juuri sitä mitä skriko tuossa kuvaa. Erinomainen tunnusmerkki hyvälle autolle on se, että omistaja antaa siinä olevia pikkuvikoja anteeksi sen vuoksi että auto on vaan muuten niin hyvä.

Yhdessä asiassa olen kuitenkin skrikon kanssa eri mieltä. Jos asia nimittäin on niin että auto saa ajamaan kodin ohi siksi ettei malta lopettaa ajamista, kertonee se enemminkin siitä että kotona on jokin pielessä kuin auton hyvyydestä..  ;) :D

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.05.12 - klo:23:40
Turuus on tänään ollut BMW-miitti:

Nämä ovat ikävää luettavaa, itse en välitä pätkääkään minkä merkkisillä autoilla tuo on tehty mutta se alkaakin mietityttämään mikä on ollut kuljettajien motivii tehdä tuollaista. Ugh.  :-\

Kärki

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 13.05.12 - klo:09:56
Nämä ovat ikävää luettavaa, itse en välitä pätkääkään minkä merkkisillä autoilla tuo on tehty mutta se alkaakin mietityttämään mikä on ollut kuljettajien motivii tehdä tuollaista. Ugh.  :-\

Totta! Tuon kaltaiset tapahtumat kertovat nuorison asenteista, eivätkä ole sinänsä kytköksissä automerkkiin. Ehkäpä uutisointiakin voisi hieman harkita joskus ja pohtia onko tarpeen kirjoittaa "BMW-jengi" vai "autojengi"..

Kun moottoripyöräporukka koheltaa, ei sitäkään uutisoida "Harley Davidson - jengi" vaan "moottoripyöräjengi"..

Alke

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 13.05.12 - klo:11:08
Totta! Tuon kaltaiset tapahtumat kertovat nuorison asenteista, eivätkä ole sinänsä kytköksissä automerkkiin. Ehkäpä uutisointiakin voisi hieman harkita joskus ja pohtia onko tarpeen kirjoittaa "BMW-jengi" vai "autojengi"..

Kun moottoripyöräporukka koheltaa, ei sitäkään uutisoida "Harley Davidson - jengi" vaan "moottoripyöräjengi"..
+1
Bemarien törttöillessä muistetaan aina tuoda merkki esille uutisoinnissa, harvemmin lukee vastaavia otsikoita tojotoista... Kumma että ihmisten mielikuva bemarikuskeista on mitä on..

Yllä olevasta huolimatta ei tuolle "bemarijengille" sympatioita heru, radalle / saksaan kokeilemaan auton voimavaroja!
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Alke - 13.05.12 - klo:11:20
+1
Bemarien törttöillessä muistetaan aina tuoda merkki esille uutisoinnissa, harvemmin lukee vastaavia otsikoita tojotoista... Kumma että ihmisten mielikuva bemarikuskeista on mitä on..

Näinhän se on, bemari pitää mainita riippumatta siitä mikä bemari on kyseessä. Ilmeisesti tässä oli ollut nuoriso liikkeellä omilla bemareillaan, joka tarkoittaa käytännössä yli 10 vuotta vanhoja 318-325:ia. Siis todellisuudessa uusi Toyota Avensis on paljon arvokkaampi auto, eikä nopeudessakaan häviä välttämättä yhtään.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Mikko

Kumma että ihmisten mielikuva bemarikuskeista on mitä on..

Harvoin se mielikuva ihan tyhjästä tulee. Paljonhan noita vanhoja 3-sarjalaisia (nykyään alkaa olla myös 5-sarjaa) on lippalakkiporukalla, jolla harvemmin järki paljon päätä pakottaa, ainakaan liikenteessä. Vaikka siis kyse nuorison törttöilystä niin jos on joku merkki paljon edustettuna niin kyllä se siinä samalla tahraantuu.

Kuluneella viikolla tuli bongattua noin 5 min välein kaksi uutta M3:a liikenteessä eikä noillakaan liikennesäännöt tai muiden huomioonottaminen päällimmäisenä mielessä ollut. Kyllä se mielikuva tuolta jostain tulee vaikka suurin osa (uusista bemareista) ihan kiltisti ajeleekin. Ainakin kaikki ne jotka henkilökohtaisesti tunnen.

Jos nyt ihan asiastakin... Mikä sen nelossarjan aikataulu mahtaa olla, joko se tänä vuonna piti tulla?

TBA

Silläkin uhalla, että jotkin bmw fanaatikot pahoittavat mielensä ja yleisvalvoja ei taaskaan ymmärrä mistä on kyse ja yrittää sensuroida ja mitätöidä viestiäni, laitan listaa asioista, jotka minua bmw:ssä ärsyttävät, eikä siinä ole mitään henkilökohtaiseksi tarkoitettua, joten vapaasti saa laittaa vastaväitteitä, kunhan ensin ymmärtää lukemansa, eikä suoralta kädeltä lausetta loppuun lukematta väitä minua valehtelijaksi ja trollaajaksi, joka tarkoituksella vääristelee asioita pelkkien omien mielikuviensa ja väärien uskomustensa, jotka on saanut mainosmiesten lauseista ja sopulimaisesti kirjoittavien autolehtien jutuista, pohjalta. Tämä edellä ollut lauserakenne saattoi olla joillekin tätä fuckin'arena palstaa lukeville liian vaikea ymmärtää, mutta yritän selkeyttää viestiäni  :P :P :P :P

Autoni on BMW 530xda vuosimallia 2007 (e60) ja siinä on vakiorengaskoko 225/50R17 merkkiä Good Year NCT RunFlat.
Auton kunnon on tarkastanut 3 eri katsastusinsinööriä ja kahden eri korjaamon asentajat (toinen merkkiliike).
Pyöränkulmat on tarkistettu ja todettu olevan ohjearvoissaan.
Autossa ei siis ole mitään vikaa, siinä vaan on ominaisuuksia, jotka minua ärsyttävät.

Kuskin paikan mitoitus on sellainen, että kookas ihminen joutuu laittamaan penkin niin alas ja taakse, että penkille on vaikea mennä istumaan ja sieltä nousta pois. Penkki menee liian taakse suhteessa b-pilariin ja penkin ulkoreuna on liian kaukana kynnyksen reunasta. VW Golfissa on väljempi kuskin paikka.
Moottorin ääni on työkonemainen ja kuuluu selvästi sisälle kaupunkinopeuksiin saakka, sitten laulaa renkaat.
Moottori täristää pienillä kierroksilla, polkimet ja ratti tärisevät selvästi. Kaukana kunnon bensakoneesta.
Automaatti-ilmastointi ei osaa säätää ilmavirtaa tuulilasille kylmässä säässä, pitää säätää käsin. Unohtaa käsisäädöt, jos laittaa takaisin automaatille, joten seuraavan kerran tuulilasin huurtuessa uudelleen hakemaan käsisäätöjä. Yhden talven aikana on pitänyt säätää lämmitys/ilmastointilaitetta käsin useammin kuin 20v aikana paremmin pohjolan olosuhteisiin suunnitelluissa autoissa.
Moottorin lämmöt ei nouse pakkasessa lähellekään termostaatin aukeamislämpötilaa. Termostaatit on uusittu merkkiliikkeessä. Eli on ominaisuus, ei vika. Kylmää kyytiä talvioloissa, ellei laita nokkapeittoa.
Edessä on kohtuuttoman jäykkä kallistuksenvakaaja suhteessa takana käytettävään, minkä seurauksena auto kallistelee voimakkaasti epätasaisella ajettaessa. Pään korkeudelle tulee voimakkaita sivusuuntaisia liikkeitä, aluksi meinasi niskat nyrjähtää. Kallistelusta tulevat sivuvoimat haittaavat auton kulkusuunnan muutoksista tulevien sivuttaisvoimien aistimista.
Auto muuttaa kulkusuuntaansa kaikista tien urista ja korkeusvaihteluista. Ja kallistelun aiheuttamista sivuvoimista johtuen, ei autoa voi ohjaamalla ajaa suoraan, vaan pitää odottaa ja katsoa mihin suuntaan auto lähtee ja kuinka paljon. Sitten pitää miettiä tarvitseeko kääntää rattia vai palautuuko auto itsestään oikeaan suuntaan. Joka tällaista pitää hyvänä, ei ilmeisesti osaa ajaa polkupyörällä.
Märällä tiellä auto käyttäytyy kulumisurissa päinvastoin kuin autot nykyisin yleensä, pyrkii pois urista.
Aiemmin opitusta selkäytimestä tulevasta ohjaamisesta pitäisi oppia pois. Mutta miksi?
Kapea betoniporsain rajattu ajoväylä, jossa urat, pitää ajaa todella kieli keskellä suuta.
Ohjaustuntuma on autossa tehty keinotekoisesti, pyöriltä ei tule minkäänlaista palautetta ohjauspyörälle. Ohjausvoima vaan kasvaa ratin kääntökulman mukaan. Ajonopeuden mukaan säätyvä tehostus vaan muuttaa rattia palauttavan voiman suuruutta. Aktiiviohjaus on kai vielä pahempi, siinä kun on poistettu ratin ja etupyörien kääntymisen välinen lineaarinen yhteys. Pyörät kääntyy vaikkei rattia kääntäisikään (sivutuulen kompensointi).
Auton ohjaaminen perustuu pääasiassa auton sivuttaiskiihtyvyyksien ja ratin ohjausvoimien aistimiseen sekä näköhavaintoon auton kulkusuunnasta ja sen muutoksesta.
Bemarissa toimii vaan näköhavainto.
Neliveto auttaa hyvin liikkeelle pääsyssä talvella ja on oikein makea ajaa sivuluisussa.
Moottori ja vaihteisto toimii oikein hyvin, vääntöä ja tehoa riittää, vaihteet vaihtuu huomaamatta.
Voimaa on yleensä riittävästi kaikkiin ajotilanteisiin. Kulutus ei ole ihan niin hyvä kuin mainokset antaa ymmärtää.

Ennenkuin alkaa trollauksesta ja valehtelusta syyttely, kannattaa selvittää itselleen muutama autotekninen termi, jotka auttavat ymmärtämään mistä kirjoitan.
Renkaan ominaisuudet: pystyvoima, pitkittäisvoima, luisto, sivuvoima, sortokulma, camber, jättämä, palauttava momentti. Ja kuinka ne vaikuttavat toisiinsa.
Pyöränripustuksen ominaisuudet: kallistuskeskiö, nyökkäyksenesto, pyöränkulmien muutokset joustoliikkeiden ja rengasvoimien vaikutuksesta, elastokinematiikka.
Auton ohjautuvuus: aliohjaava, yliohjaava, neutraali, kallistuksenvakaajat, ESC

Netistä löytyy kaikista näistä hyviä kuvauksia. Lukekaa ne ensin ja yrittäkää myös ymmärtää ne.
Sitten voi ehkä saada aikaan asiallista keskustelua autotekniikasta.

jusape

Jopas on TBA:lla paska auto. Hankkiudu nyt hyvä mies eroon tuollaisesta.

Sen verran on itselläni ollut Audi-lasit silmillä, että itsekin olen rekisteröinyt E60:stä vaan negatiivisia tarinoita muistiin. Ex a4 b8:n ostaja oli ennen autoni moisen 520 da:n heivannut juuri surkean ajettavuuden takia, kaverin Saksantuonti-525da:sta hajoili lukuisat komponentit (mm. iskarit, keskinäyttö) ja viimeisimpänä työkaverin uudehko -10 mallin 520d sähkövikoineen.

Mutta eipä silti,  itse katselin ennen nykyistä ja katselen ihan vakavissaan F10/11 520da:ta, mutta eiköhän se ensimmäinen baijerilainen ajettaisi ajeta maksimissaan takuuajan loppuun.

Keke78

Ja kumi palaa.... On noissa vanhoissa Bemuissa puolensakkin.... 0.5 bar ahtoa ja 280 heppaa...
Fabia rs combi -11

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 13.05.12 - klo:13:23
Ja kumi palaa.... On noissa vanhoissa Bemuissa puolensakkin.... 0.5 bar ahtoa ja 280 heppaa...

Vähän kaipais kohennusta? Pikkuserkun vanhasta E28-Bemarista taisi irrota 0,8 bar neitipaineilla 605 heppaa... ;D

Keke78

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 13.05.12 - klo:14:07
Vähän kaipais kohennusta? Pikkuserkun vanhasta E28-Bemarista taisi irrota 0,8 bar neitipaineilla 605 heppaa... ;D

Käy about viidellä pytyllä parhaillaan... Liiikaa saa polttoa... Eiköhän se siitä vielä innostu.
Fabia rs combi -11

skriko

Olen omistanut 4 uutta BMW autoa. 1985 316 2-ov musta. Pidin sitä vajaan kolme kuukautta, en ostanut siihen edes talvirenkaita ja stereoita. Kilometrejä oli myydessäni jotain 7000. 1994 BMW 316 Coupe valkoinen. Pidin sitä vuoden ja 9000 km. 2002 Bmw 318 Ci Met. kulta. Pidin sitä kolme päivää ja 300 km. 2003 BMW 318 Ti Compact musta. Pidin sitä 13 kk ja 6000 km. Aina olen langennut samaan vipuun. Kaikista autoista minulla on ollut kolme päivää esittelyauto koeajossa ja kilometrejä kertynyt noin 600 koeajossa. En ole ajanut koeajossa sellaista ajoa ja sellaisissa paikoissa, joissa käytän autoani yleensä. Autot ovat tuntuneet hyviltä ja siksi olen ne ostanut. Sitten kun olen saanut oman auton alle, ei se arkiajossa olekkaan hyvä. Mielestäni BMW on " liian hyvä" auto. Se on tarjoitettu ihmisille, jotka haluavat siirtyä vaivattomasti paikasta a paikkkaan b. Tyhmä, kulunut sanonta. Bmw on tylsä, konservatiivinen, junamainen, arkinen siitä puuttuu persoonallisuus ja fiilis, siis se jokin. Toivottavasti olen läksyni oppinut ja uskon jo että bmw ei ole minun autoni koskaan.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 13.05.12 - klo:13:20
Jopas on TBA:lla paska auto. Hankkiudu nyt hyvä mies eroon tuollaisesta.

Sen verran on itselläni ollut Audi-lasit silmillä, että itsekin olen rekisteröinyt E60:stä vaan negatiivisia tarinoita muistiin. Ex a4 b8:n ostaja oli ennen autoni moisen 520 da:n heivannut juuri surkean ajettavuuden takia, kaverin Saksantuonti-525da:sta hajoili lukuisat komponentit (mm. iskarit, keskinäyttö) ja viimeisimpänä työkaverin uudehko -10 mallin 520d sähkövikoineen.

Mutta eipä silti,  itse katselin ennen nykyistä ja katselen ihan vakavissaan F10/11 520da:ta, mutta eiköhän se ensimmäinen baijerilainen ajettaisi ajeta maksimissaan takuuajan loppuun.

Harmi että jollekin on sattunut noin paska auto. En voi kuin ihmetellä kun minusta ainakin se versio ja korimalli mikä mulla on, on ollut mun mielestä ja mun makuun helvetin hyvä auto. En löydä siitä juuri mitään valittamista. Ei tämä toki ei ole täydellinen (mikää auto ei ole sitä vaikka joku voi niin luulla), mutta hyvin lähellä sitä. En ole merkkiuskollinen ja seuraava autoni voi ihan hyvin olla Ford, Volvo, Audi tai edelleen BMW, mutta volkkari se ei ole. Niin huonot kokemukset ja maku jäi mm. sen merkin autoista ja huolloista, että kiitos ei. Tosin Audiakaan ei varmaan kannata ostaa koska sekin oli tai on TBA:n mielestä ihan paska auto. Tosin ei ilmeisesti niin huono kuin E60 bemari, mutta huonoksi on sitäkin täällä haukkunut. Mikä lienee sitten TBA:n mielestä hyvä ja häntä kaikinpuolin edes jotenkuten tyydyttävä auto...Sen haluaisi varmasti monikin tietää. Ei taida vielä tietää hän itsekään.

autofanaatikko

+1

Yllä olevasta huolimatta ei tuolle "bemarijengille" sympatioita heru, radalle / saksaan kokeilemaan auton voimavaroja!

Kyllä se Audi mainitaan otsikoissa ihan yhtälailla. Jos vaan tietävät, että on Audi tai BMW, niin heti ne kummatkin mainitaan.

Kyllä minäkin oon tuossa nähnyt jos minkäkinlaista urpoa esim.  A4:n ja A6:n puikoissa. Yksin tollo ajo vanhalla mustalla A6:lla mun eteen vaikka mulla oli etuajo-oikeus ja kun tööttäsin niin se runkku rupes näyttää mulle keskaria ja pui nyrkkiä yms. Tsiisus sentään. Sitten olin tässä about pari kk:tta sitten valoissa, niin joku tuli uudehkolla A4 nelikolla rinnalle ja rupes haastaa kisaan, veti eteen ja löi sitten vähän myöhemmin ns. liinat kiinni. Tänään joku vanha punainen Megane ajo ihan kiusallaan kokoajan kiinni puskurissa ja yritti härnätä vaikka miten vaikka ajoin ihan normaalisti. En ymmärrä mikä tässä merkissä niin ärsyttää, että ne jotka ajelee tän merkin autoilla kiltisti ja siivosti, niin niitä pitää kiusata ja yrittää ärsyttää jotta nekin lähtis tekee kaikkea hölmöä kuten ne jotka tän merkin maineen on jo pilanneet.

Alke

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 13.05.12 - klo:16:32

Kyllä se Audi mainitaan otsikoissa ihan yhtälailla. Jos vaan tietävät, että on Audi tai BMW, niin heti ne kummatkin mainitaan.

Kyllä minäkin oon tuossa nähnyt jos minkäkinlaista urpoa esim.  A4:n ja A6:n puikoissa. Yksin tollo ajo vanhalla mustalla A6:lla mun eteen vaikka mulla oli etuajo-oikeus ja kun tööttäsin niin se runkku rupes näyttää mulle keskaria ja pui nyrkkiä yms. Tsiisus sentään. Sitten olin tässä about pari kk:tta sitten valoissa, niin joku tuli uudehkolla A4 nelikolla rinnalle ja rupes haastaa kisaan, veti eteen ja löi sitten vähän myöhemmin ns. liinat kiinni. Tänään joku vanha punainen Megane ajo ihan kiusallaan kokoajan kiinni puskurissa ja yritti härnätä vaikka miten vaikka ajoin ihan normaalisti. En ymmärrä mikä tässä merkissä niin ärsyttää, että ne jotka ajelee tän merkin autoilla kiltisti ja siivosti, niin niitä pitää kiusata ja yrittää ärsyttää jotta nekin lähtis tekee kaikkea hölmöä kuten ne jotka tän merkin maineen on jo pilanneet.

Tuotahan minä juuri meinasin, bemarin korostaminen otsikoissa saa "kansan" leimaamaan kaikki bemarikuskit mulkuiksi, vaikka vain pieni joukko törttöilee. Vastaavanlaisia maineenpilaajia on joka merkillä enemmän tai vähemmän, bemarilla näitä on keskimääräistä enemmän mutta niiden toimet muistetaan aina mainita lööpeissä automerkin kera jolloin sen enempää liikenteestä kiinnostuneet leimaavat kaikki bemaristit mulkuiksi eivätkä muista muiden merkkien törttöilijöitä.
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

pokkus

Mielenkiintoinen ja todella hyvin kirjoitettu yksityishenkilön arvostelu 335xi:n ja M3:n välillä:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=373283

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 14.05.12 - klo:16:38
Juttua 3-sarjan farkusta:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=690502

Vaikken nyt vieläkään tunnusta olevani BMW immeesiä, niin kommee tuo kyllä on.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy