BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Mikko83

Takavetoilu on miesten hommaa.. Etuvedot on taviksille ja nelivedot kädettömille  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Passatti

Minulla oli BMW:itä käytössä melkein 10V ja enkä kertaakaan jäänyt jumiin vaikka ajoin n.45000 km vuodessa pitkin Suomea.Takaveto autoa pitää osata ajaa.Ei etuveto autolla ajellut osaa viedä takavetoista kunnolla.Minulla on epämääräinen tunne ,että mihin se auto menee kun ajelen etuvetoisella VW:llä.Takavetoisella tiedän mitä se tekee ja miten se oikenee.Sitäpaitsi talviautoilua pitää treenata,jotta se on selkäytimessä kun jotain yllättävää tulee eteen.
Always lead, never follow

jkvi

LainaaTakaveto autoa pitää osata ajaa.Ei etuveto autolla ajellut osaa viedä takavetoista kunnolla.
Kerro lyhyesti, miten sitä takavetoautoa ajetaan tai viedään, jos sitä ei saa parkkipaikalta liikkeelle? Samaan aikaan muilla vetotavoilla ajetaan ympyrää tuon takavetoisen vieressä.
CRDi & Collection

Passatti

Käynnistän auton ja ajan pois ilman DTC:tä ja muita apuvälineitä.Parempi jättä auot siten ,että pääsee pois.Lapiota voisi myös käyttää pahassa paikassa.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: jusape - 19.02.12 - klo:13:58
Pärjäähän sitä takavedolla, mutta jotenkin on huvittavaa tuo tasaiselle parkkikselle kiinni jääminen ja naapureiden työntöapuun turvautuminen. Vielä tympeämpää jos ei ole niitä työntäjiä. Takavetoilu on taitolaji...

Minusta huvittavaa on lähinnä se fanaattisuus jolla jotkut koettavat epätoivoisesti uskotella, ilmeisesti lähinnä itselleen, miten takavetoisella ei yksinkertaisesti pärjää talvella, vedoten johonkin epämääräisiin "tuttujen kavereiden kertomuksiin" siitä miten on jääty kiinni tasaiselle muutaman cm:n lumikerrokseen.

Kuten aiemmin sanoin: Minulla on viimeksi ollut quattro noin 10 vuotta sitten, sen jälkeen pelkkiä takavetoja. Kertaakaan en ole jäänyt kiinni mihinkään, enkä törmännyt mihinkään vetotavasta johtuviin ongelmiin talvikeleissä. Ja ei, en ole mikään erityisen taitava takavetokuski, en osaa mitenkään erityisesti ajaa takavetoa, saatikka "viedä" sitä - mutta jotenkin vain kummallisesti tällainen ihan tavallisinkin taidoin varustettu kuski on pärjännyt takavetoisilla Mersuilla, BMW:llä ja Porsheilla. Kuten on myös kohta 70-vuotias äitinikin, joka 2007 innostui uudelleen ajamisesta ajettuaan silloista BMW:täni. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista että tuo lähes 70-kymppinen mummeli ajoi tuossa meneillään olevassa lumimyräkässä takavetoisella Mersulla 80km matkan tänne meille - ja soitti äsken päässeensä takaisin kotiinsa ongelmitta..edelleen takavetoisella Mersulla.
Jos en minä ole mikään erityinen "rattimies", niin takaan että äitini osaa vielä vähemmän "ajaa takavedolla", ja silti se häneltäkin näyttää onnistuvan pahemmassakin talvikelissä ongelmitta.

Mm. sen vuoksi hämmästelen kovasti näitä "kaverin tuttuja" jotka eivät pääse takavedolla liikkeelle tasaiselta kun ilman lämpötila laskee lähelle nollaa..  ;D ;D

Oikeasti..älkää nyt isot miehet tosissanne viitsikö kertoilla juttuja siitä ettei takavedolla pärjäisi talvessa siinä kuin muillakin autoilla.

nemos

Melkoisia ongelmia tuntuu olevan F10/F11-omistajilla: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698. Ei sillä, että muutkaan autot olisi meikäläisiin oloihin suunniteltuja.
Volvo XC60 T8 Inscription

autofanaatikko

Mulle tapahtui kanssa tasaisella jumiinjääminen viimevuoden kevätalvella. Takavetoinen E91-mallien facelift 3-sarjan farkku jäi kiinni tasaisella pihalla ja vieläpä autoliikkeen pihassa :) Juuri satanut nuoskalumi aiheutti sen ettei auto meinannut lähteä parkkiruudusta peruuttamalla pois. No sitten painelin siinä dtc:n osittain pois ja välistä kokonaan pois...Eipä vaan lähde minnekään ja takapyörät kaivaa kuoppaa. No sitten älysin veksala autoa eestaas: ajamalla pikkasen eteepäin eli sen mitä siinä pysty ja sitten taas ajamalla taaksepäin sen mitä pysty. Kyl se sitten lopulta läksi siitä pois, mutta usko meinas loppua välillä kesken ja olin jo aikeissa hakea sisältä apua.

En tiiä oliko vika mun ajotaitojen, takavedon vaiko sen, että 3-sarjan bemarissa on luokassaan melko pitkä akseliväli yhdistettynä melko matalaan perusalustaan, joka on vielä alta täysin sileä kun on peitetty tasaisilla muovilevyillä.

wtf

Ois kyllä hirveetä ajella bemarilla talvella.  ;D
Ei taida merkin vaihto estää ainakaan lumen muodostumista takapuskuriin.  ;)
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nemos - 19.02.12 - klo:16:55
Melkoisia ongelmia tuntuu olevan F10/F11-omistajilla: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698. Ei sillä, että muutkaan autot olisi meikäläisiin oloihin suunniteltuja.

No tuo akkujuttu on aika pikkujuttu kun siinä akussa itsessään ei ole sinällään mitään vikaa. Eli virtaa kyllä riittää mutta sijoituspaikka kylmässä takakontissa välipohjan alla painojaukaman tasaamisen ja turvallisuuden nimissä on kehno sijoituspaikka koska aiheuttaa kylmän ympäröimänä ja yli -10 asteen pakkasissa akkuherjoja ajotieturin ja/tai infonäytön ruudulle. Vähän turhan suuri haloo nostettu tuolla foorumilla ko. aiheesta. Ehkä sen takia kun autoilla hintaa kuitenkin noin paljon yms. Autoja nämä vaan on eikä mitään muuta, mutta moni on niin herkkä. Tohon "ongelmaan" on kuitenkin tullut korjausapua eli ilmeisesti erilainen akun kaapeli tjs. ja nyt viimeisempänä joku uusi softapäivitys joka poistaa ongelmat noissa ekoissa F10 sarjan autoissa. Mallisarjojen ekoissa autoissa on useimmiten jotain lastentauteja.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: wtf - 19.02.12 - klo:17:04
Ois kyllä hirveetä ajella bemarilla talvella.  ;D
Ei taida merkin vaihto estää ainakaan lumen muodostumista takapuskuriin.  ;)

Suurin osa jutuista tossa ketjussa on kyllä ihan turhan narisemista ja melkkoista neiteilyä. Esim. en tiedä yhtäkään sedania tai mitään muutakaan autoa jossa ei kerry lunta tai jäätä luukun ja korin väliin ja jota ei tarvis välillä sulatella ja putsailla pois.

Ihan sama noiden lumien ja jään muodostuminen takapuskuriin: en tiedä yhtäkään automerkkiä jossa ei kertys lunta ja jäätä puskureihin ja jotka ei sit kertyessään aiheuttas parkkitutkan merkkiäänen huutamista auton sisätiloissa jos niitä ei putsaa tai vie sitä autoa sulamaan yms. Suolakin tekee kaikkea hallaa noille p-tutkan antureille. Ei noista talven erinäisistä ärsyttävyyksistä ja riesoista pääse täällä pois vaikka olisi Bentley alla, mutta joillakin on vaan ihme kuvitelmat ja odotukset kun luullaan hintalapunperusteella ties mitä.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.02.12 - klo:11:33
Cyclic stig taitaa katsella bemaria tuolla länsinaapurin puolella ::)
Njet.

Mikäli täällä pysyisin niin ei minulla olisi pienintäkään syytä pyrkiä myymään TT:tä pois.

Missähän kohdin tuo facelift on tuohon viitoseen tehty, 2007 vai -08? Vm. -06:t näyttäis olevan vielä tehottomammalla moottoriversiolla, 163hv.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 19.02.12 - klo:17:20
Njet.

Mikäli täällä pysyisin niin ei minulla olisi pienintäkään syytä pyrkiä myymään TT:tä pois.

Missähän kohdin tuo facelift on tuohon viitoseen tehty, 2007 vai -08? Vm. -06:t näyttäis olevan vielä tehottomammalla moottoriversiolla, 163hv.

Keväällä 2007 esiteltiin Geneven autonäyttelyssä kevyt kasvojenkohotusversio. Mm. etuspoileri ja takahelma on uudelleenmuotoiltu ja myös sisustaa ajanmukaistettu. 523i-ja 530i-mallien moottorien maksimiteho on kasvanut 10 kW, keskikulutuksen ollessa kuitenkin noin 15 % pienempi. Varustevalikoimaan lisättiin myös uusi Stop & Go -toiminnon sisältävä mukautuva vakionopeudensäädin.

520d R4 N47D20-O0 1995 cm3 130 kW (177 hv) @ 4000 r/min 340 Nm @ 2000 r/min vm 2007â€"2010 

Hoffi

Tiukkaa vääntöä tuntuu olevan takavetoisen talviominaisuuksista. Tässäkään asiassa ei kannattaisi ehkä liikaa yleistää, melkoisia eroja on nimittäin noissa takatuuppareissa etenemiskyvyn suhteen. Itselläni nyt ei mahdottoman monesta ole kokemusta, mutta laitetaan nyt vaikkapa ääripäät joilla olen enemmän ajellu...

Hyundai H-1 -08: Erittäin kevytperäinen, kohtalaisen tehokas ( 125kw ) eikä minkäänlaista luistonestoa tai ajonvakautusta. Lyhyesti sanottuna ilman lisäpainoa totaalisen surkea etenemiskyky liukkaalla ja lumessa. Tuolla ihan oikeasti jäi jumiin tasaisella parkkipaikallakin.

VW Amarok -11: Kytkettävällä nelivedolla varustettu versio, jolla siis normisti ajellaan takavedolla. Etenemiskyky takavedollakin on kuin eri planeetalta tuohon Hyundaihin verrattuna. Tämän uskallan antaa vaimollekin talvella ajoon turvallisin mielin. Ja jos tämän onnistuu takavedolla johonkin kiinni saamaan, niin nappia painamallahan löytyy kyllä apu useimmissa paikoissa  ::)

Kyllä tuolla Hyundaillakin talvessa pärjäsi, kun laittoi lisäpainoa perään vähintään 200 kiloa ja mietti tarkkaan mihin auton pysäyttää. Hauska sillä kieltämättä oli ajaa, käyttäytyi kuitenkin erittäin johdonmukaisesti ja luistot oli helposti hallittavia. Turvalliseksi talviautoksi en tuota kuitenkaan miellä, takatuuppariin tottumattomalle pitäisin tuota jopa melko vaarallisenakin.

Ja ettei ihan offtopikkia ole, niin BMW:n uusi kolmonen näytti oikein tyylikkäältä ja ergonomiakin miellytti, mutta vaikka kovasti on mainostettu tilojen parantuneen, niin aika ahdashan tuo oli. Joten ei innostanut edes koeajolla käydä.
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.02.12 - klo:17:24
Keväällä 2007 esiteltiin Geneven autonäyttelyssä kevyt kasvojenkohotusversio.
Oolrait. Tuollainen 07--> kohtuukilsoilla & tomaatilla vois olla väliaikaisena kulkupelinä ihan jees.

Passatti

Juttelin juuri poikani kanssa jolla on BMW 320 coupe M-sporttipaketilla ja 18" talvinakit.Hyvin on kuulemma päässyt eteenpäin tänäänkin.Ei jäänyt kiinni missään eikä mistään.

Markku J

Cyclic Stig:
Minulla oli työsuhdeautona tuo pikkutehoinen, 163 hv 520 dA, joka tuli meille helmikuussa 2007. Facelift tuli sitten jo samana vuonna tarjolle. Autona tuo meidän yksilö oli täysin ongelmaton, ei pienintäkään sanottavaa määräaikaishuoltojen lisäksi (huoltoväli oli 30-32 tkm). Tehoa olisi saanut olla hiukan lisääkin, mutta ei tuonkaan kanssa pulaan jäänyt. Kone on käyntiääneltään aikamoinen rouskutin, mutta ääni ei sisään ajon aikana kuulu. Talviominaisuuksien suhteen ihme moottori, kun se lähtee vielä -20 asteessa käyntiin niin nopeasti, että hehkutusta ei ehdi edes havaita. Pitkän aikavälin lulutus jäi meillä 6,2 litraan. LCI -malli menee pienemmällä. Maalipinta oli erityisen vahva, autossa ei 3 -vuoden jälkeen ollut kuin pari pientä, tuskin havaittavaa kiveniskemää konepellin etureunassa. Todella oivallinen käyttöauto, jota voin lämpimästi suositella.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.02.12 - klo:17:51
Cyclic Stig:
Minulla oli työsuhdeautona tuo pikkutehoinen, 163 hv 520 dA, joka tuli meille helmikuussa 2007. Facelift tuli sitten jo samana vuonna tarjolle. Autona tuo meidän yksilö oli täysin ongelmaton, ei pienintäkään sanottavaa määräaikaishuoltojen lisäksi (huoltoväli oli 30-32 tkm). Tehoa olisi saanut olla hiukan lisääkin, mutta ei tuonkaan kanssa pulaan jäänyt. Kone on käyntiääneltään aikamoinen rouskutin, mutta ääni ei sisään ajon aikana kuulu. Talviominaisuuksien suhteen ihme moottori, kun se lähtee vielä -20 asteessa käyntiin niin nopeasti, että hehkutusta ei ehdi edes havaita. Pitkän aikavälin lulutus jäi meillä 6,2 litraan. LCI -malli menee pienemmällä. Maalipinta oli erityisen vahva, autossa ei 3 -vuoden jälkeen ollut kuin pari pientä, tuskin havaittavaa kiveniskemää konepellin etureunassa. Todella oivallinen käyttöauto, jota voin lämpimästi suositella.
Kiitokset Markku. Paljonko ehdit tuolla kilometrejä rullata?

Muistan aikanaan kun tuo edellinen 5-sarja tuli markkinoille. Minun silmääni se näytti jotenkin kummalliselta, varsinkin perä näytti oudolta. Mutta tässä vuosien mittaan silmä on tuohon tottunut ja nyt tuntuu, että auton muotoilu on kestänyt hyvin aikaa eli näyttää edelleen suht tuoreelta. Vielä kun sattuisi kohdalle M-sport varusteilla... :)

Markku J

Hiukan vajaat 70 tkm tuli ajoa. Itselläni on sama kokemus E60:n muotoilusta. Kun se tuli myyntiin, niin olisin vannonut, että noin rumaa autoa en ikinä hanki. Mutta niin se vaan alkoi näyttää oikein hienolta vuosien kuluessa. Hyvää tuossa oli myös ryhdikäs istuma-asento takanakin ja kaikkiaan hyvät tilat - paremmat, kuin uudessa viitosessa.

Cyclic Stig

^Ok. Kyllähän esim. -07:aa on enää aika hankalä löytää alle 80tkm ajettuna mutta ei kait tuommoisilla kilometreillä vielä Bemari hajoa käsiin mikäli autoa on huollettu asianmukaisesti? Millainenhan ruostesuojaus tuon ikäisessä BMW:ssä on, siitä suolasta kun en taida päästä vieläkään eroon..? Kukkiiko noissa jo helmat? Ei oikein netin myyntikuvista saa tuommoista asiaa selville.

Markku J

Ei kuki helmat vanhemmissakaan. Ruostesuojaus on minusta ensiluokkainen, kun katselee ihan ekoja E60:a. Taksikuskeja olen haastatellut noiden tekniikasta, eikä ole mitään normaaleista poikkeavia moitteita tullut. Samaa tarinaa, kuin Mersujen kohdalla. Joillain on automaattivaihdelaatikko vaihdettu 200-250 tkm ajon jälkeen. Yksi raportoi konerikon jonkin kansiongelman vuoksi 200 tkm+. Oli mennyt takuuseen. Reissaan lentokentällä 1-2 kertaa viikossa, ja tulee aina autoista keskusteltua. Bemarin huollon hitautta moittivat Mersuun verraten. Ei ole vastaavaa "drive in" -pikapalvelua kai vieläkään Bemulla. No, se ei koske yksityiskäyttäjää kuitenkaan, kun pikahuollot ovat mitä ovat - jonotuksen takana.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.02.12 - klo:17:01
Mulle tapahtui kanssa tasaisella jumiinjääminen viimevuoden kevätalvella. Takavetoinen E91-mallien facelift 3-sarjan farkku jäi kiinni tasaisella pihalla ja vieläpä autoliikkeen pihassa :) Juuri satanut nuoskalumi aiheutti sen ettei auto meinannut lähteä parkkiruudusta peruuttamalla pois. No sitten painelin siinä dtc:n osittain pois ja välistä kokonaan pois...Eipä vaan lähde minnekään ja takapyörät kaivaa kuoppaa. No sitten älysin veksala autoa eestaas: ajamalla pikkasen eteepäin eli sen mitä siinä pysty ja sitten taas ajamalla taaksepäin sen mitä pysty. Kyl se sitten lopulta läksi siitä pois, mutta usko meinas loppua välillä kesken ja olin jo aikeissa hakea sisältä apua.

En tiiä oliko vika mun ajotaitojen, takavedon vaiko sen, että 3-sarjan bemarissa on luokassaan melko pitkä akseliväli yhdistettynä melko matalaan perusalustaan, joka on vielä alta täysin sileä kun on peitetty tasaisilla muovilevyillä.
Varmaan ajotaidoidossa vikaa tai siis itse olisin heti ruvennut heijaamaan autoa irti, enkä sudittamaan sitä jumiin  ::)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.02.12 - klo:19:09
Ei kuki helmat vanhemmissakaan. Ruostesuojaus on minusta ensiluokkainen, kun katselee ihan ekoja E60:a.
Kuulostaa oikein hyvältä.

Tokihan 3-sarjakin on olemassa ja ykköselläkin itse pärjäisin. Mutta kun hintoja katselee niin yllättävän pieniä on hintaerot 3- ja 5-sarjan välillä. Esim. -07 520d ja -08 318d /320d ovat käytännössä saman hintaisia. Siksi tuo viitonen jotenkin houkuttelee.

Markku J

Katsele 520d business facelift 2007, niin siinä varmasti arvokin säilyy vielä erittäin hyvin, ja löytynee +/- 100 tkm ajettuja, joilla hyvinkin voi ennustaa ajavansa toiset 100 tkm ilman isompia huolia. Minun ex-520dA Business hinnoiteltiin aikanaan 2010 alussa vaihdossa 32 th hintaiseksi, kun sen lunastushintaa LeasePlanilta kyselin. Ja tuosta on jo 2 vuotta aikaa kulunut.

Cyclic Stig

Tuolla aiemmin Autofanaatikko mainitsi BMW:n dieseleiden imusarjan läppäongelmista. Rupesin itse googlettelemaan asiasta ja nyt vähän mietityttää, että onko tuollainen sittenkään niin luotettava. Suorastaa hirvittää kun lukee noita tarinoita...

Ensin pitäisi tietää, että missä koneissa noita ongelmallisia läppiä ei ole. Tästäkin on kovin ristiriitaista tietoa. Kuningaskuluttaja väittää, että ongelma koskee ainoastaan 2,5 ja 3-litraisia dieseleitä:

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2635

Bemarifoorumilla on lista jonka mukaan myös pienemmissä dieseleissä nuo läpät miltei järjestään ovat:

http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=1466220&postcount=26

Myös toisella foorumilla sanotaan, että ainut läpätön E60 on 525d. Tämä taas on täydellisessä ristiriidassa kuningaskuluttajan artikkeliin:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404

Meinaan kyllä tulee edullisestakin autosta helposti kallis jos sattuu omalle kohdalle. :-\

Markku J

Minä en osaa tuohon vastata, mutta laita meidän Bemaripalstalle kysymys: www.bmwforum.fi  Varmaan löytyy tietoa.

pokkus

En asiantuntija ole, mutta työkaverin mukaan nuo läpät kannattaa poistaa. Siitä kun ei vissiin mitään haittaa ole.

Qrmu

Kyllähän kaikista VAGin moottoreistakin löytyy nykyään noi läpät. Eikä ne vaikuta mihinkään muuhun kuin kulutukseen ja päästöihin. ;)

On aikalailla eri asia onko ne läpät ylipäänsä, vai onko niissä sellainen suunnitteluvirhe että ne saattavat hajota.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Erzi

Ne läpät voi sieltä kyllä poistattaa, eikä ole käsittääkseni mikään iso tai kallis operaatio. Mitä minä olen tästä läppäasiasta kysellyt niin ilmeisesti ainakin omastani ne puuttuvat (318d ja muistaakseni n47 moottorityyppi).
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 19.02.12 - klo:16:45
Minusta huvittavaa on lähinnä se fanaattisuus jolla jotkut koettavat epätoivoisesti uskotella, ilmeisesti lähinnä itselleen, miten takavetoisella ei yksinkertaisesti pärjää talvella, vedoten johonkin epämääräisiin "tuttujen kavereiden kertomuksiin" siitä miten on jääty kiinni tasaiselle muutaman cm:n lumikerrokseen.

Kuten aiemmin sanoin: Minulla on viimeksi ollut quattro noin 10 vuotta sitten, sen jälkeen pelkkiä takavetoja. Kertaakaan en ole jäänyt kiinni mihinkään, enkä törmännyt mihinkään vetotavasta johtuviin ongelmiin talvikeleissä. Ja ei, en ole mikään erityisen taitava takavetokuski, en osaa mitenkään erityisesti ajaa takavetoa, saatikka "viedä" sitä - mutta jotenkin vain kummallisesti tällainen ihan tavallisinkin taidoin varustettu kuski on pärjännyt takavetoisilla Mersuilla, BMW:llä ja Porsheilla. Kuten on myös kohta 70-vuotias äitinikin, joka 2007 innostui uudelleen ajamisesta ajettuaan silloista BMW:täni. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista että tuo lähes 70-kymppinen mummeli ajoi tuossa meneillään olevassa lumimyräkässä takavetoisella Mersulla 80km matkan tänne meille - ja soitti äsken päässeensä takaisin kotiinsa ongelmitta..edelleen takavetoisella Mersulla.
Jos en minä ole mikään erityinen "rattimies", niin takaan että äitini osaa vielä vähemmän "ajaa takavedolla", ja silti se häneltäkin näyttää onnistuvan pahemmassakin talvikelissä ongelmitta.

Mm. sen vuoksi hämmästelen kovasti näitä "kaverin tuttuja" jotka eivät pääse takavedolla liikkeelle tasaiselta kun ilman lämpötila laskee lähelle nollaa..  ;D ;D

Oikeasti..älkää nyt isot miehet tosissanne viitsikö kertoilla juttuja siitä ettei takavedolla pärjäisi talvessa siinä kuin muillakin autoilla.

Uskomaton tarina! Protestoin kuitenkin kirjoittajan tapaa käyttää termiä "mummeli" kuusikymppisestä naisesta!
Niin se vaan menee.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 19.02.12 - klo:22:08
On aikalailla eri asia onko ne läpät ylipäänsä, vai onko niissä sellainen suunnitteluvirhe että ne saattavat hajota.
No sitähän minä tässä juuri yritän selvittää, että missä Bemarin dieseleissä noita ongelmallisia läppiä on. Samahan se minulle olisi jos ne kestäisi mutta kun eivät ainakaan kaikissa versioissa näytä kestävän. Jos ostaa vaikka 100tkm kärrätyn auton niin olisi hyvä tietää, että voiko tällainen ikävä ja kallis tyyppivika tulla vastaan kyseisessä yksilössä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy