BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.12.11 - klo:19:59

Löytyipä vähän ajettu.

Jep. Yksityiseltä, ja hintakin saatiin mielestäni todella kohdalleen. Ainakin jos vertaa nettiauton hintoihin. Toki liikkeitten hinnassa on tinkivara, muttei yhdestäkään liikkeestä kyllä tähän hintaan olisi saanut.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Markku J

Onnittelut hyvästä kaupasta ! Yksityiseltä voi saada edullisesti. Itsekin kun olen monta autoani myynyt suoraan, niin mielestäni molemmat ovat voittaneet, sekä ostaja että myyjä. Autoliikkeet laskevat nettohyvityshinnan n. 20% alle myyntihintansa, ja tuon katteen kanssa on helppo jakaa hyötyä sekä ostajalle että myyjälle.

skriko

Joupille muutaman oman käyttöauton olen myynyt. Syynä se, että en ole saanut myytyä yksityiselle. He maksavat aina -22,5% alle oman lappuhintansa. Turussa myin viime vuonna erään auton 11,3% alle niiden oman lappuhinnan. Pienellä katteella ilmeisesti myyvät eteenpäin.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 13.12.11 - klo:19:46
Golf vaihtoi tänään omistajaa ja kaupat on jo sovittu uudesta. 318d,2010,22tkm,musta,business sport... siinäpä ne tärkeimmät :) .

Onneksi olkoon! Varusteet pitäisi olla bueno, ja lastentaudit loistavat poissaolollaan  :)

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.12.11 - klo:20:20
Onnittelut hyvästä kaupasta ! Yksityiseltä voi saada edullisesti. Itsekin kun olen monta autoani myynyt suoraan, niin mielestäni molemmat ovat voittaneet, sekä ostaja että myyjä. Autoliikkeet laskevat nettohyvityshinnan n. 20% alle myyntihintansa, ja tuon katteen kanssa on helppo jakaa hyötyä sekä ostajalle että myyjälle.

Kiitos! Nyt vain odotellaan perjantaita.

Golf lähti minulta eteenpäin vähän päälle siihen hintaan mitä olisin saanut liikkeestä vaihdossa. BMWn tarkkaa arvos on vaikea arvioida kun ei ole näillä varusteilla ja kilsoilla yhtään myynnissä tällä hetkellä. Itse arvioisin että hinta on vähintään 3000, mutta ehkäpä jopa 4000â,¬ halvemmalla kuin liikkeestä. Tässä hintaluokassa puhutaan kuitenkin aika isosta %-osuudesta. Silloin %-osuus isoksi vasta kasvaakin, jos miettii välirahaa jonka joudun BMWstä maksamaan golfin myynnin jälkeen.

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 13.12.11 - klo:21:09Onneksi olkoon! Varusteet pitäisi olla bueno, ja lastentaudit loistavat poissaolollaan  :)

Kiitos! Itsellä "pakolliset" lisävarusteet olivat xenonit ja sporttipenkit. Tässä on vielä kaikkea pientä muutakin, kuten professional radio ja sportalusta. Valaistut ovenkahvatkin löytyvät ;)

autofanaatikko

Vastaava kuin tämä vaiko jopa tämä auto?

http://www.nettiauto.com/bmw/318/4414743

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 13.12.11 - klo:22:28
Kiitos! Itsellä "pakolliset" lisävarusteet olivat xenonit ja sporttipenkit. Tässä on vielä kaikkea pientä muutakin, kuten professional radio ja sportalusta. Valaistut ovenkahvatkin löytyvät ;)

Valopaketti = valaistut meikkipeilit, etuovien alapuoliset kynnysvalot, ulkopuoliset ovenkahvavalot, lukuvalot edessä ja takana sekä laittiavalot edessä vasemmalla ja oikealla.

2010 kun myytiin rinnan Business sportia ja Business Comfortia, niin silloin tuo valopaketti kului vakiona vain tuohon Business sportiin. 2011 kun tuli noiden tilalle Limited Business Edition niin siinäkin oli ja on vakiona mm. tuo valopaketti.

Erzi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.12.11 - klo:18:54
Vastaava kuin tämä vaiko jopa tämä auto?

http://www.nettiauto.com/bmw/318/4414743

Hyvin vahvasti vastaava ;)

Tänään pitäisi olla parin tunnin päästä auto alla. Tässähän alkaa ihan jännitys nousemaan :)

autofanaatikko

Tuo uusi 6 grand coupe on tosi makee auto ja se on hieno erityisesti sisältä. B&O poppivehkeet on varmasti myös nannaa. Muuta vikaahan tuossa ei ole kuin hinta ja se koskee vain köyhiä. Sitä en vaan tajua mikä tuosta tekee coupen??? Minusta tuo on astetta menevämmin muotoiltu iso sedan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.12.11 - klo:11:51
Sitä en vaan tajua mikä tuosta tekee coupen??? Minusta tuo on astetta menevämmin muotoiltu iso sedan.

Tätä ongelmaa alkaa olla vähän siellä ja täällä - kyllä ne ovat siellä Rellun myynnissäkin sanoneet coupe:ksi sitä 2000-l alun Meganen 4-ovista versiota.

Myyntikikka, huono semmoinen, en itse ainakaan 'kehtaisi' mennä kenellekään sanomaan että mulla on COUPE jos mainitsemallani Rellulla ajelisin.  ;D

Mutta ehkä sitten tällä bemmulla ajaessa ?  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.12.11 - klo:11:56
Tätä ongelmaa alkaa olla vähän siellä ja täällä - kyllä ne ovat siellä Rellun myynnissäkin sanoneet coupe:ksi sitä 2000-l alun Meganen 4-ovista versiota.

Myyntikikka, huono semmoinen, en itse ainakaan 'kehtaisi' mennä kenellekään sanomaan että mulla on COUPE jos mainitsemallani Rellulla ajelisin.  ;D

Koskee vain Suomea tuo nimitys ko. mallissa. Täällä tuulipukukansa ostaa...

Erzi

Minkälaisia rengaspaineita olette käyttäneet talvirenkailla? Itselläni siis contin ice contactit ja koko 225/45/17 ja aika hanakasti tarttuu luistonesto peliin, ja hyydyttää menoa, kun yrittää esim. 80kmhsta kiihdyttää kolmosella. DTC:n kun nappaa pois päältä niin menoa on sitten hieman eri tavalla. Tällä hetkellä paineita n. 2.6-2.7, eli sellaiset mitä tuossa kokoluokassa olen ennenkin käyttänyt.

Muuten autosta n. 100km kaupunkinajon jälkeen oikein positiiviset kokemukset. Ei haittaa diesel-manuaali-yhdistelmä itseäni ja tuntuu, että vähemmän tuolla joutuu vaihteita vaihtamaan kuin edellisellä tsi:llä. Totuttelemista vaatii vain ajaa, hieman yleistäen, yhtä vaihdetta pienemmällä kuin mitä bensalla. Ainut asia mistä olin huolissani, oli se, että miten tämä jaksaa mennä kadun kulmat kolmosella ja ihan hyvin tuntuisi menevän :). Auto on kaikin puolin laadukkaamman ja jämäkämmän (ja hiljaisemman!) tuntuinen kuin kutos-golffi. Eritoten tykkään penkeistä (+++), yleisestä vaikutelmasta ohjaamossa ja ajossa ja mittariston yksinkertaisuudesta.

Nyt pitäisi vaan malttaa taas ensi torstaihin ennen kuin pääsee itse autolla ajamaan, koska avovaimo lähtee autolla reissuun. No, saapahan samalla nähdä miltä näyttää 100% maantieajokulutus :)

Passatti

Erzille vastaus.Meillä kotona on ollut 6 BMW:tä ja talvella olen pitänyt n.0,3 baria enemmän painetta renkaissa.Tuo DSC:n valon pois/päälle on tuttua talvella.Renkaat antavat mielestäni hieman periksi.Pehmeämpi kumiseos.Kyllä se kulmista lähtee 3 vaihteella.Hitaasti kuitenkin.Kulutus
2 litran dieselillä n.5-5,5 litraa/100km talvella alle 80 km/t ajaessa maantiellä.Penkit ovat aika hyvät.Sporttipenkit aivan superhyvät Recarot.
Onhan BMW hiljaisempi auto.Se on premium luokkaa.Golffi ei.Huolto hinnat vat aika kovat.Työn hinta Laakkosella 110â,¬-115â,¬/tunti.
Käy jos mahdollista jäällä leikkimässä sillä.On muuten makee ajettava kun on takaveto.
Always lead, never follow

Erzi

Edellisessä omassa viestissäni pieni virhe..
Eli siis kun on "täysi" luistonesto päällä niin ei oikein tahdo kiihtyä ja kun DTCn laittaa päälle niin kulkee paremmin. Ilmeisesti pitää sitten näin talvella ajella enimmäkseen tuo DTC päällä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 18.12.11 - klo:14:36
Erzille vastaus.Meillä kotona on ollut 6 BMW:tä ja talvella olen pitänyt n.0,3 baria enemmän painetta renkaissa.Tuo DSC:n valon pois/päälle on tuttua talvella.Renkaat antavat mielestäni hieman periksi.Pehmeämpi kumiseos.Kyllä se kulmista lähtee 3 vaihteella.Hitaasti kuitenkin.Kulutus
2 litran dieselillä n.5-5,5 litraa/100km talvella alle 80 km/t ajaessa maantiellä.Penkit ovat aika hyvät.Sporttipenkit aivan superhyvät Recarot.
Onhan BMW hiljaisempi auto.Se on premium luokkaa.Golffi ei.Huolto hinnat vat aika kovat.Työn hinta Laakkosella 110â,¬-115â,¬/tunti.
Käy jos mahdollista jäällä leikkimässä sillä.On muuten makee ajettava kun on takaveto.

E90/E91:ssä ei kyllä taida olla recarot vaan jotkut perus-sportjakkarat. Minusta huoltohinta (öljyvaihto+suodatin+raittari) ei ollut mulla mikään kallis jos vertaan vaikkapa Golfin vastaavaan huoltoon. Suuremmissa kilometrimäärissä huollot voi ollakin kalliimmat. Tosin empä huollatakaan tuolla ko. paikassa, koska löytyy halvempiakin merkkihuoltoja. Salpa, Metroauto ja Autokeskus on kaikki halvempia huoltopaikkoja ja kaikissa on maahantuojan hyväksymä BMW-huolto. Jakohihnaa ja vesipumppahan näissä ei tarvitse vaihtaa kun jakopää on ketjulla.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 18.12.11 - klo:15:03
Edellisessä omassa viestissäni pieni virhe..
Eli siis kun on "täysi" luistonesto päällä niin ei oikein tahdo kiihtyä ja kun DTCn laittaa päälle niin kulkee paremmin. Ilmeisesti pitää sitten näin talvella ajella enimmäkseen tuo DTC päällä.

Tuolle ei vaan voi oikein mitään. Tämä kuuluu takavetoon. Kesärengasta löysempi talvikumi ja herkästi puuttuva ESC:n perusasetus saa aikaan sen. Lisäksi vakionopeusäädin tippuu herkästi pois jos vähän sutii tai ESC katkoo vauhtia. Nuo nyt on vaan niitä takavedon huonoja puolia. Nappulasta DTC päälle niin sallii enemmän luistoa mutta toisaalta auto  ei  ole silloin ihan niin turvallinen, kuin mitä se on täydet turvatoimet päällä. Mutta kakkosasetuksella auto on paremmin hallittavissa kuin siten, että ottaa kaikki "holhoukset" pois päältä, jolloin auton hallitsee parhaiten takavedolla ikänsä ajellut kuski. Kannattaa tosiaan nostaa ne paineetkin kesärengassuositusta suurimmiksi. Tuo painepuoli tosin näyttää olevan sulla just se mitä pitää ollakin eli reilusti yli kesärengaspaineiden.

Luulen, että mitä leveämmät nuo talvikumit on niin sitä enempi ESC puuttuu peliin. 205/55R16 koossa tämä asia korostuu ehkä vähemmän.

jkvi

Jos kokeilisitta ihan normaaleita rengaspaineita? Ainakin S212 mersu vaatii ihan normaalit rengaspaineet taakse toimiakseen löysillä talvirenkailla.
CRDi & Collection

Erzi

Kiitos vastauksista!
Tuo luistoneston välkkyminen onkin ainut huono asia ajettavuudessa. Paljon parempi ajaa kuin golf vastaavalla rengastuksella. No, golf oli michelinin nastoilla ja nykyinen contin. Eroa tuskin noissa nyt merkittävästi on.

Nuo sport-penkit on kyllä loistavat!:) säädettävä sivuttaistuki ja istuinosan kaltevuuden säätö yhdessä pitkän, jatkettavan reisituen kanssa antavat kyllä ainakin itselleni loistavan ajoasennon.
M-sport alusta vaikuttaa myös hyvältä mutta siitä sitten enemmän kesällä.

Itse kun ensimmäistä huoltoa kyselin niin jarrunesteen kanssa Herttoniemen laakkonen oli kympin halvempi kuin autokeskus konala.

jkvi

Tuolla vielä siitä "mersuilmiöstä";
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5609.120
CRDi & Collection

ram1

Toi ilmiö ei varmasti olisi niin paha jos ei rft renkaita.Itse ajan lähes aina sutimisenesto pois, että pystyy yleensä ajamaan normaalisiti.Noin kymmenen vuoden takavetokokemuksella voi hyvin ajaa sillälailla.Kyllä tuo DTC:kin aika hyvin poistaa turhat luistelut, ja jos oikein haluaa pitää hauskaa, niin kaikki pois ;)
Tossa toi mun kiihdytys kaikki estot päällä.Juu ja otsikko väärä.Ei jaksa muokata.
Bmw 116D DTC
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Erzi

jkvi, mulla ei kuitenkaan ole ihan niin reippaasti painetta kuin sinulla oli alkuun. Pitää tarkkailla tilannetta ja kokeilla niitä tehdassuosituksia jossain vaiheessa. En nyt ulkoa suosituksia muista mutta tuskin on nytkään kovin montaa kymmenystä yli tehtaan suositteleman.

Erzi

Ram1, ei ole mulla rft:t...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 18.12.11 - klo:18:26
Tossa toi mun kiihdytys kaikki estot päällä.

Hiukan OT, mutta pakko todeta, että on tuo Buimurin mittariston selkeys kyllä viety äärimmäisyyksiin. Sehän oli aivan samanlainen jo 80-luvun kolmosissa, kun parilla kaverilla oli niitä aikanaan teiniraasereina. Kyseessä siis lienee joku BMW:n ominaisjuttu jota ei tarkoituksella muuteta ikinä?

EDIT: Siis tyylin tämä:

Ja vuosimallia -79:

ram1

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 18.12.11 - klo:18:32
Ok.Mulla ei kyllä noilla surkimusnoksuilla niin herkkä, että pudottais vakkarin pois.Kerran näin käynyt vaan.Muuten ne kyllä karmeat ajaa, mutta kaikkeen tottuu.Kesärenkailla lähes sama kiihtyvyys ESC:llä kuin ilman.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 18.12.11 - klo:18:32

Sulla on kuitenkin Erzi sellaiset renkaat, että ne on kyllä huomattavasti paremmat ajaa kuin Nokian HKPL7 ja nuo toimii muutenkin paremmin bemarissa kuin mitä noksut. Ton homman kanssa on vaan osattava elää jos ajelee takavedolla.

Nelivetoinen BMW ei kärsi kyllä tuosta. Siinä ei vilkkunu vakautusjärjestelmät edes viime sunnuntai-iltana kun ajoin peilijäistä Tampereentietä kotiinpäin. Liukkauden huomasi ainoastaan silloin kun painoi 80km/h vauhdissa reilummin jarrua. Silloin auton etupää haki pikkasen eli silleen jännästi heilahti tai heilutti keulaa kun teki terävän jarrutuksen. Su iltana oli nollakeli, satoi viivasuoraan räntää ja tienpinta oli ohuessa peilijäässä melkein koko ajomatkalta.

autofanaatikko

BMW ei harrasta Audi ja VW tyyliin tihenevää ja asteikoltaan muuttuvaa mittaristoa. Sen mittaristojen juju on ollut aina selkeys, helppolukuisuus ja yksinkertaisuus. Mut Kukkanen eipä se Superbin mittaristokaan ole mikään ultamoderni. Aika peruskauraa sekin on jos verrataan vaikka ranskiksiin tai Hondan Civiciin yms. Tuo vertaus 1970-luvun mittaristoon on kyllä jo vähän kettuilua. Esim E90 tai E91:ssä en kyllä jonkinverran muuttunut mittaristot noihin päiviin mutta perusajatus on aikalailla sama. Eroa ei välttämättä huomaa niin helposti mutta ei se mittaristo ole sama kuin 1970-, 1980- ja 1990-luvuilla.

Sitten nämä uudet F32, F10, F11, X3 poikkeaakin jo ihan selkeästi noista vanhemmista malleista mutta edelleen idea on, että mittaristo on mahdollisimman simppeli ja siinä näkyy vain tärkeimmät asiat. Saab toteutti mittaristot vähän samaan yksinkertaiseen tapaan kuin mitä BMW.

Markku J

Onhan Bemun mittaristo edelleenkin selkeä (minulla F10 nyt), mutta ikänäköisenä arvostan Audin isoa nopeuden digitaalinäyttöä. Myös asteikon harvempi alkupää auttaisi selkeydessä. Näiltä osin paras kokemani nopeusmittari oli Saab 9-5:ssä ennen viimeistä vanhakoppaisen faceliftiä.

Bemussa on Audiin verrattuna hyvää se, että numeroita ei ole tupattu mittarin kehälle liikaa, eikä fontilla ole lähdetty asiaa suotta kaunistelemaan. Asialinjalla pysyen homma on tyylikkään tekninen.

ram1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.12.11 - klo:19:09
Sulla on kuitenkin Erzi sellaiset renkaat, että ne on kyllä huomattavasti paremmat ajaa kuin Nokian HKPL7 ja nuo toimii muutenkin paremmin bemarissa kuin mitä noksut. Ton homman kanssa on vaan osattava elää jos ajelee takavedolla.

Nelivetoinen BMW ei kärsi kyllä tuosta. Siinä ei vilkkunu vakautusjärjestelmät edes viime sunnuntai-iltana kun ajoin peilijäistä Tampereentietä kotiinpäin. Liukkauden huomasi ainoastaan silloin kun painoi 80km/h vauhdissa reilummin jarrua. Silloin auton etupää haki pikkasen eli silleen jännästi heilahti tai heilutti keulaa kun teki terävän jarrutuksen. Su iltana oli nollakeli, satoi viivasuoraan räntää ja tienpinta oli ohuessa peilijäässä melkein koko ajomatkalta.
Tällasilla märillä teillä täysin turvallista ottaa sutimisesto pois, eikä vaikuta enää ajoon.Lumikelillä sutii taas kaikki muutkin autot, joten eipä tuo karsea ongelma ole.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Rinkulakeula

"Mut Kukkanen eipä se Superbin mittaristokaan ole mikään ultamoderni. Aika peruskauraa sekin on jos verrataan vaikka ranskiksiin tai Hondan Civiciin yms. Tuo vertaus 1970-luvun mittaristoon on kyllä jo vähän kettuilua."

Lieköhän noissa Skodissa mittaristo muuttunut sitten Rautaesiriipun?
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy