BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Markku J

Huomennahan se on F10 ensi-ilta minulle. Esittelyviikonloppu. Pitänee mennä katsomaan, minkälainen auto minua Saksan satamassa odottaa (tosin se on "karvalakki", kun esittelyssä olevat lienevät aika varusteltuja). Se oli jo iloinen yllätys tämän palstan kautta, että siinä on erillinen lämpömittari jäähdytysnesteelle. Mutta sen synkkä, musta sisäväri minua kovasti harmittaa, kun beige tulee vasta kesällä kangasverhoiltuun. Kaikkea haluamaansa ei vaan saa...

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.03.10 - klo:20:03
Sitähän tuolla UVW:llä jo Bemu -kuskit kirjoittelivat. Uusi foorumi tarvittaisiin. Puuttuu vain puuhamiehet.

Tämä palsta on siitä(kin) kiva, että Jyri ja muut ylläpitäjät eivät katso kieroon sitä, että täällä on "muut merkit" -osio. Siitä kiitokset !

Hmm hmm hmm.... en nyt voisi sulkea pois, ettenkö jopa voisi lähteä tuollaista puuhaamaan.

Tämä keskusteluhan toimii jo varsin hyvin, mutta tottakai kokonainen foorumi palvelisi paremmin tarkoitustaan kuin yksi otsikko. Tämän ollessa VAG-arena, ei voi oikein ajatella tänne sen enempää alueita.

Ei kai se auta kuin alkaa selvittämään uuden foorumin perustamista :)

Quality

Suosittelen kysäisemään Jyriltä, miten iso jobi perustamisessa on ollut. Jonkin verran teknistä osaamista tietysti tarvitaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.03.10 - klo:20:26
Suosittelen kysäisemään Jyriltä, miten iso jobi perustamisessa on ollut. Jonkin verran teknistä osaamista tietysti tarvitaan.

Samaa mietin, että Jyri varmaan osaa kertoa tarkemmin. Samoin kun täällä on alusta asti foorumin käynnistystä katsonut, niin sekin auttaa jo välttämään ensimmäisiä sudenkuoppia. Sen verran on tullut myös nettisivuja tehtyä, että eiköhän tuo onnistuisi.

Flat

Siis bmwarena pystyyn, cloonaten tämän saitin.

Markku J

Tätä puolletaan minun suunnaltani ! Kun saisikin vastaavan, hyvän Bemu -saitin. Tosin täällähän me roikumme vapaamatkustajina nytkin aika mukavasti. Minulla kyllä on tämä duopoli - molemmat merkit pihassa, ja sikäli tämä saitti on ihan optimi.

makkis

BMWArena - Der Forum.

Ehdottomasti kannatettava ajatus. Mitään vikaa täälläkään ei ole kirjoitella ja ylläpidolle ja lukijakunnallekin kiitokset, ettei mitään kritiikkä tästä BMW kirjoittelusta ole tullut. UVW:llähän kritiikkiä tuli, kun BMW keskustelu käytännössä valtasi sen "vertailua konsernin ulkopuolisiin bla bla" topicin, mutta täällä tämä pysyy kivasti omassa topicissaan jota aiheesta kiinnostumattoman ei tarvitse lukea.

Tuli muuten tuosta blackpanel -mittaristosta mieleen, liekkö siinä saapista tuttu "night panel" toiminne? Mikäli on, olisi juuri omalle kropalleni pimeällä ajoon luotu laite.

Heikki_67

LainaaMinulla kyllä on tämä duopoli - molemmat merkit pihassa, ja sikäli tämä saitti on ihan optimi.

Tämän voisi nähdä myös feng shui -kysymyksenä. Meilläkin on autotallissa vasemmassa laidassa vaimon Bemari ja oikeassa laidassa minun Audi. Jos jossakin vaiheessa vaihdan taas Bemariin, täytynee houkutella vaimo vaihtamaan Audiin niin universumin voimakentät pysyvät harmonisessa tasapainossa...  :)

RoccoScientist

Itse kokisin suorastaan harmilliseksi sen, jos tämän forumin bemaristit siirtyisivät omalle forumilleen keskustelemaan. Tätä viestiketjua on lukenut ihan mielellään, vaikka bemarin hankinta ei olekaan ajankohtainen. Ymmärrettäväähän se kuitenkin on, että bemarikeskustelu kaipaa hieman enemmän lebensraumia. Jos riittää intoa oman forumin pystyttämiseen, niin ei muuta kuin valoisaa tulevaisuutta "bmwarenalle". Jos ei, niin Jyriltä voi varmaan kysyä josko bemarikeskustelulle voisi raivata vähän enemmän tilaa jostain nurkasta. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

aa

skula

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.03.10 - klo:21:54Jyriltä voi varmaan kysyä josko bemarikeskustelulle voisi raivata vähän enemmän tilaa jostain nurkasta. ;)

Ã,,äni tälle..

TKU

^Samaa ääntä täältäkin. Minusta on hienoa, että leiristä toiseen siirtyneet - suuntaan katsomatta - ovat pysyneet samassa porukassa samalla palstalla hyvässä hengessä ja näin soisin olevan jatkossakin. Monet ovat toisilleen vähintään puolituttuja, jos ei muuten, niin tekstiantinsa puolesta ja ihmiset "tuntevat" toistensa ajatus- ja arvomaailmat. Ja näiden konkareiden keskenäistä jutustelua on mukava seurata myös sivummalta ja poimia niistä itseään kiinnostavat asiatiedot - merkistä riippumatta.
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

Antinontoxic

Sikälihän se olisi helppoa jos tänne tekisi vain lisää tilaa bemarillekin, mutta toisaalta kun kuitenkin kyseessä on VAGarena, niin eikö se sodi hieman alkuperäistä ajatusta vastaan? Saattaa myös toimia taas kynnyksenä bemareista kiinnostuneille tulla juttelemaan.

Periaatteessa sellainen ratkaisuhan voisi toimia hyvinkin, että perustettaisiin BMWarena, joka olisi loogista jatkoa tälle sivulle. Täällä muiden merkkien alla linkki sinne ja toisinpäin. Samat nimimerkit toimisivat molemmissa, mutta molemmille arenoilla olisi olemassa kuitenkin täysin oma ja erillinen fooruminsa.

Mutta sitten taas toisaalta tuossa edellä mainitussa tilanteessa joutuu kuitenkin tekemään saman työn uudelle foorumille, joten eikö olisi sama laittaa pystyyn vain kokonaan erillinen BMW-foorumi. Suurin hyöty yhteistyössä olisi täällä olevien käyttäjien mahdollisuus kommentoida myös siellä, mutta onko täällä kuitenkaan niin paljon bemaristeja, että siitä olisi vastaavaa hyötyä? Luulen, että uuden BMW-foorumin tullessa sinne tulisi paljon käyttäjiä joita ei kiinnosta kommentoida VAG-merkkejä. Ihan samalla tavalla kuin ei VAGarenallakaan kiinnosta kuin murto-osaa kirjoitella BMW-topikkiin.

Itsellä on tuo uusi BMW-foorumi ollut mielessä jo pidemmän aikaa ja kai sille sitten tilaustakin olisi. Nyt olisi kyllä aikaa harrastaakin ja lähteä sellaista puuhaamaan. Ja ei tuo nyt kuitenkaan niin suurta rahallista- tai työpanosta kuitenkaan vaadi, että epäonnistuessaan suuri menetys olisi. Luultavasti aivan oma fooruminsa palvelisi kuitenkin parhaiten tarkoitustaan kuin BMW-keskusteluiden laajentaminen täällä.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.03.10 - klo:21:54
Jyriltä voi varmaan kysyä josko bemarikeskustelulle voisi raivata vähän enemmän tilaa jostain nurkasta. ;)

Ei minustakaan tyhmempi ajatus. Aina yksi ottopoika mahtuu perheeseen  :)

Mitäköhän Jyri meinaa..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

RTWteam

Eka mietin että ei perhana pojat laiteta mitään BMW juttua enempää. Mutta toisaalta Luettu 19431 kertaa BMW topikkia. Kertoo omaa tarinaansa kuinka suosittu tämä on. Mut bmw:llä on omat sivunsa myös olemassa..

TKU

LainaaMitäköhän Jyri meinaa..

Ei se mitään meinaa, se ajelee vaan Suberbilla ;D
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si

Buimuristi

Minulta myös puoltoääni omalle BMW-foorumille. Tuntuu vähän kuin vieraissa kävisi kun tätä (ja sitä toista) saittia seuraa...

borabora

Sitä mietin vaan että voi olla aikamoinen homma saada lisää BMW:n omistajia kirjoittelemaan kokemuksistaan varsinkin uudempien autojen. Sen mitä olen ymmärtänyt täällä kommentoivista BMW:n omistajista niin he ovat olleet mukana jo UVW:n palstoilla ja mahdollisesti omistaneet jonkun VAG-konsernin tuotteen, ja sieltä luonnollisen siirtymän kautta jatkaneet kommentointia ja keskustelua täällä. Itsekin olin jo ajatellut kokonaan luopua VAG-konsernin tuotteista mutta paluu nyt kuitenkin tapahtuu. Olen kuitenkin seurannut

viimeisen neljän vuoden aikana jonkin verran UVW:n kirjoittelua ja pari kertaa kommentoinut. Tosin se johtunee myös vaimon autosta joka on ollut joku VW-tuote viimeisen 10 vuotta. Meillä taas tuon BMW:n ostaminen ei ollut vaimon mielestä huono juttu. Totesi vain että omilla rahoillasi ostelet ja teet niillä mitä lystäät. Olen ollut autoon tyytyväinen varsinkin sen ajo-ominaisuuksiin ja hiljaisuuteen mutta uusi E61 ei vedonnut enää puoleensa.

Mutta toivotan onnea ja menestystä uudelle palstalle mikäli sellaisen nostatte pystyyn.

Pumafi

Samoin yksi puoltoääni lisää. Oma saitti voisi olla ihan paikallaan, sillä tuolla klubin sivuilla on keskustelu melkoisen kuollutta ja muut BMW-saitit on sitten enemmän noita tuning-juttuja.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: borabora - 19.03.10 - klo:22:49
Itsekin olin jo ajatellut kokonaan luopua VAG-konsernin tuotteista mutta paluu nyt kuitenkin tapahtuu.

Eikö vaggineesta luopuminen olekkaan niin helppoa? Kerran vag aina vag?

Buimuristi

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 19.03.10 - klo:22:53
Eikö vaggineesta luopuminen olekkaan niin helppoa? Kerran vag aina vag?

Näin ajattelin aikaisemmin itsekin, mutta kiitos Audin myynti- ja huoltohenkilökunnan palvelualttiuden olen siis päätynyt BMW-leiriin. Ja päivääkään en ole vaihtoa katunut. Noin vuosi takana yhteistä historiaa tämän merkin osalta ja ihmeitä pitää tapahtua, jos merkki vielä joskus vaihtuu johonkin toiseen - toisin Bemun huoltopalvelut ovat vielä testaamatta, koska ainoat auton antamat herjat kuluneen vuoden aikana ovat olleet pyynnöt lisätä polttoainetta ja pissapojannestettä...

Edellisten Audien kanssa tilanne oli hyvin toisenlainen - vikoja riitti ja halukkuus niiden korjaamiseen oli nolla. Tyyppiominaisuuksia kuulemma  ;). Nyt kun saa nauttia ongelmattomista kilometreistä (kop kop) eikä auto nitise ja kolise sieltä täältä, niin nyt tiedän mitä todellinen preemium on...

F10 Touringia odotellessa - BMW UK:n sivuilta löytyi jopa jo hintoja.

VW-man

Tänä viikonloppuna F10:n ja muidenkin Bemareiden viikonloppunäyttely :). Muillakin merkeillä näkyy olevan sutinaa: mm. Skodalla ja Volvolla.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 19.03.10 - klo:22:51
Samoin yksi puoltoääni lisää. Oma saitti voisi olla ihan paikallaan, sillä tuolla klubin sivuilla on keskustelu melkoisen kuollutta ja muut BMW-saitit on sitten enemmän noita tuning-juttuja.

Veljet emme ole yksin :) Volvonkin jollain suomalaisella nettisatilla on neljä sivua keskustelua BMW:stä. Siellä on myös ns. takinkääntäjiä jotka ovat vaihtaneet tai vaihtamassa Volvon Bemariin laatuongelmien ja muiden vastoinkäymisten takia. No toki sielläkin moni jo tuomitsee moiset leirinvaidot ja on juttuja: että mää kuulin kaverilta, että bemarit on ihan paskoja ja hajoaa kokoajan ja ne tulee muutenkin helvetin kalliiksi ylläpitää ja että sitten on järkeä omistaa BMW kun tienaat 200.000eur vuodessa jne jne. Et älkää vaihtako Volvoa pois jne. Siellä moni haikailee myös kunnon BMW-palstan perään ja valittaa, että kumma kun semmoista ei vielä ole!

Quality

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että täällä jutustellaan muistakin kuin VAG-merkeistä. Mutta jos tuo uuden BMW-palstan tarve on laaja, niin varmaan sellainen kannattaisi perustaa. Eikö olisi molempi parempi? Täällä voisi käydä kertomassa kokemuksia ja erityisesti tehdä vertailua VAGien ja Bemarien välillä, kun oma foorumi tarjoaisi laajemmat mahdollisuudet merkin yksityiskohdista keskusteluun.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

JeanC

Eilen näky uusi Bemmin 5 sarjalaisen sedani hesa-vantaan lentsikkäseman lähellä. Ihan napakan näkönen

VW-man

Vannekysymys...

Tämäntyyppiset vanteet on kesärenkaissa:

http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/showImages.jsp?portal=auto&carId=31.2448642&imgId=2057692875

Jotenkin ne vaan näyttää niin vaatimattomilta, pappamaisilta ja ehkä liikaa pölykapseleilta joten ole ajatellut jos ne jossain vaiheessa vaihtaisi näihin:

http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/showImages.jsp?portal=auto&carId=31.2448408&imgId=2038339744

Mielestäni alemman kuvan vanteet on paremman näköiset. Auto on toki noissa kuvissa sedan, mutta silti tuo 5-puolainen on omaan makuuni sporttisempi...

Mielipiteitä?

Antinontoxic

5-puolaiset paaaaljon paremmat. Näyttää tosiaan hieman pöläreiltä nuo toiset, mutta ihan ok toki nekin.

TKU

Mulla tulee noilla J1978:n alemman linkin vanteilla (Dual Spoke 268) ja pöläreillä. Meinasin nuo talvirenkaille ja kesälle hankkia nämä.

Semmoinen kysymys tulikin mieleen, että onko tuo kolmas vara-avain ja adapteri sille mukana joka mallissa? Vai onko vain jenkkimalleissa pysäköintipoikia varten? Ja jos on, niin onko se valmiina jossain hanskalokerossa omassa paikassaan?
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si

VW-man

Onkos jossakin nettikauppaa (siis ulkomaista) joka myy uusia&alkuperäisiä BMW varaosia, vanteita ja kaikkea sitä tilpehööriä mitä suomen BMW:n sivun varusteselaimessa on näkösällä?

Onko esim. saksan BMW:n sivuilla ns. nettikauppaa?

Sais olla mielellään englanninkielinen, mutta periaatteessa saksankielinenkin käy.

VW:n tilpehööriä myyviä sivutoja on vaikka kuinka paljon ja niitä löytyy helposti.

Markku J

Ainakin minun kahdessa Bemarissa on kolmas (muovinen) vara-avain ollut ja adapteri hanskalokerossa.

Viitoseen kun vaihdettiin lukot, niin uusien avainten mukana sain tuon muovisen avaimenkin tilalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy