BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Markku J

335i on turbokone. Aiemmissa malleissa oli kaksi pientä, rinnakkaista ahdinta (3 pyttyä ruokki toista ja loput 3 sitä toista turboa), mutta ilmeisesti kustannussäästösyistä vaihtoivat nuo 2 ahdinta yhteen twin scroll -turboon joskus 2009-2010. Suoritusarvot säilyivät silti samoina. Minulla on ollut molemmat - eroa en osaa huomata, kun oli sen verran aikaväliä näiden kanssa.

Highland wanderer

Neppis

Taitaa saada BMW:n huolto lähiaikoina sapiskaa maahantuojalta / valmistajalta. Uudessa TM:ssä oli premium-merkkihuoltojen vertailu. Mukana oli kultakin merkiltä kaksi huoltoliikettä, yksi pääkaupunkiseudulta ja yksi Oulusta. Yleisarvosanat menivät seuraavasti.
Lexus 9,4  ja 5 tähteä
Volvo 8,9  5 tähteä
Audi 8,6  4 tähteä
Mersu 8,2  3 tähteä
BMW 6,8  1 tähti

BMW:n huolto sai kiitosta lähinnä vain palvelun ystävällisyydestä, huollon tekninen onnistuminen, hinta-arviot jne saivat lähinnä moitteita. Toki yleisesti ottaen hultoliikkeiden välillä on merkin sisälläkin eroja, mutta antaa tuo huonon kuvan siitä, että miten Bemari huolehtii asiakkaasta sen jälkeen, kun siltä on "nyhdetty rahat" kaupan yhteydessä.   >:(
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Taky

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 03.06.12 - klo:12:39
Taitaa saada BMW:n huolto lähiaikoina sapiskaa maahantuojalta / valmistajalta.

Liekkö urbaanilegenda, mutta pääkaupunkiseudun takit vierastaa BMW:tä juuri huonon huoltotoiminna vuoksi.

Erääseenkin 528iX:iin odotetiin muutaman euron hintaista öljynsuodattimen jalan tiivistettä Autokeskusksesta ja Laakkosesta KAKSI ja puoli kuukautta...!
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Markku J

Minä en antaisi paljonkaan pisteitä edes huollon ystävällisestä palvelusta. Kokolailla tylyn tympeää on ollut asioida työnvastaanoton kanssa, eikä heidän ammattitaitonsakaan ole vakuuttanut. Työn tasoa en osaa arvioida, kun olen asioinut siellä vain muutaman uudehkon auton määräaikaishuollon, yhden takuutyön ja yhden varkaustapaukseen liittyneen lukkojen vaihdon yhteydessä. Vaikutelma on kaukana myynnin luomasta positiivisesta fiiliksestä. Tämä kommenttini koskee ainoastaan Herttoniemen Laakkosen huoltoa.

VAG!

Tälläkin foorumilla on välillä kiroiltu Audien marmorihuoltojen hintoja raitisilmasuodattimille, mutta eivät ne vedä millään mittapuulla vertoja BMW:lle. TM:n huoltotestissä 5-sarjalaisen raitisilmasuodatin vaihtotöineen oli vaatimattomat 160 euroa :o Kaiken huippu oli se, että huollosta annettiin kustannusarvio ilman tätä suodatinta, mutta se kuitenkin vaihdettiin asiakkaalta kysymättä.

Mutta tämä nyt on tällaista Skodistin turhaa urputusta, kun 160 euroa taitaa olla Buimuri-miehille lähinnä kahviraha ja häviää kohinaan :)

Markku J

Kaamea hinta yksinkertaiselle suotimelle. Mieluummin kai jättäisin suodattimen kokonaan pois. Ennenkin pärjättiin ilman moisia turhakkeita. Ehkä se nyt on hiukan minun koivuallergiaa helpottanut - tiedä häntä - tuntuu tuota pölyä jonkin verran sisälläkin olevan.

Minä

Niin pärjättiinhän sitä ennen ilman vakkariakin, sähkölaseja, keskuslukitusta, automaatti-ilmastointia, navigaattoria, hifijärjestelmiä jne jne.
Ymmärrän kyllä, että hinta on todella suolainen, mutta huonoin mahdollinen perustelu on kyllä, että pärjättiinhän sitä ennenkin ilman sitä ja tätä. Varsinkin kun katsoo noita autojasi  ;D .
Jos itselläni olisi uusi BMW eikä muualta suodatinta halvemmalla saisi, niin kyllä ehdottomasti tuohon hintaankin sen vaihdattaisin. Mitätön kulu tuollaisen auton muiden kulujen rinnalla.

Vaikka en ole millekkään allerginen niin mielestäni raitisimasuodatin parantaa kyllä selvästi sisäilmanlaatua ja vähentää auton pölyisyyttä.
Fabia 1.4 Elegance ´08

K70

Kuinkas hankalassa paikassa BMW:ssä tuo sisäilmasuodatin on kun sen vaihto on noin kallista?

En anna huollon koskea raitisilmasuodattimeen vaan vaihdan sen kerran vuodessa, kun taas huoltokäynnit on vajaan kahden vuoden välein. Samalla saan varmuuden siitä, että suodatin todella vaihtuu ja se on aktiivihiiliversio. Vaihdossa menee kymmenisen minuuttia, josta suurin osa kotelon putsaamiseen.

ram1

Lainaus käyttäjältä: K70 - 03.06.12 - klo:17:15
Kuinkas hankalassa paikassa BMW:ssä tuo sisäilmasuodatin on kun sen vaihto on noin kallista?

En anna huollon koskea raitisilmasuodattimeen vaan vaihdan sen kerran vuodessa, kun taas huoltokäynnit on vajaan kahden vuoden välein. Samalla saan varmuuden siitä, että suodatin todella vaihtuu ja se on aktiivihiiliversio. Vaihdossa menee kymmenisen minuuttia, josta suurin osa kotelon putsaamiseen.
Se/ne on helppo vaihtaa.Ja jälleen tilaamalla OEM ulkomailta tai kotimaastakin säästöä tulee helposti sata euroa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.06.12 - klo:16:01
Kaamea hinta yksinkertaiselle suotimelle. Mieluummin kai jättäisin suodattimen kokonaan pois. Ennenkin pärjättiin ilman moisia turhakkeita. Ehkä se nyt on hiukan minun koivuallergiaa helpottanut - tiedä häntä - tuntuu tuota pölyä jonkin verran sisälläkin olevan.

Samaa mieltä. Autoliikkeenpitoaikana siivosin varmaankin toista sataa autoa ilman raitisilmasuodatinta ja toistasataa autoa suodattimella. Mitään eroa ei ollut pölyn määrässä suodattimella tai ilman. Samoin laseistä lähti säämiskään samanlainen musta tatina oli suodatin tai ei. Hajuthan tulee autoon ihan samanlailla. Aikoinaan puolisolla oli Toyota corolla G6 josta heitimme koko suodattimen pois eikä siinäkän mitään eroa ollut. Tämä suodatin on keksitty ainoastaan sen takia kun nykyautoja ei tarvitse enää paljoa huoltaa. On nokkaketju vaihdettavan hihnan sijaan, hydrauliset venttiilien säätäjät, vaihdelaatikon öljyissä kestotäytös, pakkasnesteitä ei tarvitse vaihtaa, tulpilla ajellaan 60 000- 90 000, ilmanputsarilla 90000, polttonestesuodatinta ei vaihdeta, öljyillä ajellaan pari vuotta. Täytyy siis keksiä huoltotöitä, siksi raitisilmasuodatin. Huvittaa ihmiset, jotka sanovat, että jos minulla olisi sitä ja tätä, niin tekisin niin ja näin. Mistä ne sen tietäisivät, mitä tekisivät, jos asiat todella olisivat niin. Jos voittaisin lotossa, lahjoittaisin minäkin kaikki puliukoille. No, ehkä heillä siksi juuri ei ole sitä ja tätä, koska ne ihmiset joilla todella on, eivät tee niin ja näin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.06.12 - klo:17:35
Täytyy siis keksiä huoltotöitä, siksi raitisilmasuodatin.

Siinä keksintö on vain mennyt monilla merkeillä pieleen, että sen pystyy maallikkokin vaihtamaan viidessä minuutissa ilman erikoistyökaluja :) Sehän olisi oikeasti pitänyt suunnitella niin, että homma on helppoa kuten nytkin, mutta hommaan olisi tarvittu yhtä erikoistyökalua.

En tiedä onko raitisilmasuodattimista oikeasti hyötyä, mutta kansanmalleihin niitä saa marmorilta alle 20 eurolla ja homman voi tehdä itse, joten tuleehan se kerran vuodessa vaihdettua.

Minä

BMW autoihin en ole perehtynyt huollon osalta kun en niitä omista. Siksi kommentissa sanoinkin, että jos en raitisilmasuodatinta muualta halvemmalla saisi. Ensisijaisesti yrittäisin.

Mutta skriko täytyy sanoa, että olet aika ihme jätkä. Väitän, että aika paljon itsekkin arkielämässä käytät konditionaalia. Enhän minäkään tiedä eikä kukaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta näin tekisin, jos ei minussa muutoksia tapahdu. Ja näin saatan tehdäkin kun ensiksi edes saan opiskelut opiskeltua ja pääsen kunnolla töitä tekemään. Eli ihan mahdollisesti olisi voinut koskea minuakin. Etköhän sinäkin elämääsi jollain tavalla suunnittele. Ihan vastaava tilanne olisi jos sanot, että saat huomenna auton. Oikeasti huomenna meteoriitti putoaisi päähäsi ja kuolisit. Ei kannata sanoa, että saat huomenna auton, koska et voi tietää saatko. Ja huom, koska todennäköisesti et tätä ymmärrä, niin kerron, että tämä oli vain yksi esimerkki, eikä tarvitse spekuloida oliko hyvä.
Täytyy sanoa, että joko olet joku trolli tai omalaatuinen persoona. "Huollatat" autosi ilmaiseksi, ostat osamaksulla, vaikka olet niin varakas. Inhoat tietokoneita, mutta silti roikut täällä jne. Et voi ajaa Skodalla, koska se haisee idälle, mutta et huomaa onko autossa raitisilmasuodatinta vai ei. jne jne. Itse kyllä selvästi huomaan onko raitisilmasuodatinta vai ei. Mutta jos itse et huomaa niin parempi, että poistat sen autostasi. Eipä ole minun ongelmani. Eikä ole myöskään autojesi "huolto".
Fabia 1.4 Elegance ´08

skriko

Lainaus käyttäjältä: Minä - 03.06.12 - klo:18:36
BMW autoihin en ole perehtynyt huollon osalta kun en niitä omista. Siksi kommentissa sanoinkin, että jos en raitisilmasuodatinta muualta halvemmalla saisi. Ensisijaisesti yrittäisin.

Mutta skriko täytyy sanoa, että olet aika ihme jätkä. Väitän, että aika paljon itsekkin arkielämässä käytät konditionaalia. Enhän minäkään tiedä eikä kukaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta näin tekisin, jos ei minussa muutoksia tapahdu. Ja näin saatan tehdäkin kun ensiksi edes saan opiskelut opiskeltua ja pääsen kunnolla töitä tekemään. Eli ihan mahdollisesti olisi voinut koskea minuakin. Etköhän sinäkin elämääsi jollain tavalla suunnittele. Ihan vastaava tilanne olisi jos sanot, että saat huomenna auton. Oikeasti huomenna meteoriitti putoaisi päähäsi ja kuolisit. Ei kannata sanoa, että saat huomenna auton, koska et voi tietää saatko. Ja huom, koska todennäköisesti et tätä ymmärrä, niin kerron, että tämä oli vain yksi esimerkki, eikä tarvitse spekuloida oliko hyvä.
Täytyy sanoa, että joko olet joku trolli tai omalaatuinen persoona. "Huollatat" autosi ilmaiseksi, ostat osamaksulla, vaikka olet niin varakas. Inhoat tietokoneita, mutta silti roikut täällä jne. Et voi ajaa Skodalla, koska se haisee idälle, mutta et huomaa onko autossa raitisilmasuodatinta vai ei. jne jne. Itse kyllä selvästi huomaan onko raitisilmasuodatinta vai ei. Mutta jos itse et huomaa niin parempi, että poistat sen autostasi. Eipä ole minun ongelmani. Eikä ole myöskään autojesi "huolto".

Kovasti näkyy vaan kiinnostavan, kun olet niin hyvin perillä asioista. Koulussa aina opetettiin Ruotsi tunnilla " om jag var kung, skulle jag köpa ett slott". Mutta Minä  täytyy sanoa, että olet olet  aika ihme ämmä. Asiatyyliäsi lainaten, etkö pysty keskustelemaan muuallakaan menemättä henkilökohtaisuuksiin. Ps. raitisilmasuodatin ei Skodasta idän hajua vie.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.06.12 - klo:15:06
Tälläkin foorumilla on välillä kiroiltu Audien marmorihuoltojen hintoja raitisilmasuodattimille, mutta eivät ne vedä millään mittapuulla vertoja BMW:lle. TM:n huoltotestissä 5-sarjalaisen raitisilmasuodatin vaihtotöineen oli vaatimattomat 160 euroa :o Kaiken huippu oli se, että huollosta annettiin kustannusarvio ilman tätä suodatinta, mutta se kuitenkin vaihdettiin asiakkaalta kysymättä.

Mutta tämä nyt on tällaista Skodistin turhaa urputusta, kun 160 euroa taitaa olla Buimuri-miehille lähinnä kahviraha ja häviää kohinaan :)

Melkoinen kusetushinta vai onko 5-sarjassa huoltojen hinnoissa jotain yli yli extraa ja 3-sarjaa ihmeellisempää. Mulla maksoi huolto entiseen 3-sarjan E91 bemariin jotain 300,00 euroa ja siihen kuului yli 4 litraa Castrolin longlife öljyä, raitisilmasuodatin, öljysuodatin (ja tietty niiden vaihdot) ja vikakoodien luku&huoltonäytön nollaus. Liike oli iso bemaria jälleenmyyvä merkkiliike ja en saanut huollosta edes mitään alennuksia. Raitisilmasuodattimen hinta oli jotain 50.00 euron luokkaa (sellainen pitkä raittari).

ram1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.06.12 - klo:18:58
Melkoinen kusetushinta vai onko 5-sarjassa huoltojen hinnoissa jotain yli yli extraa ja 3-sarjaa ihmeellisempää. Mulla maksoi huolto entiseen 3-sarjan E91 bemariin jotain 300,00 euroa ja siihen kuului yli 4 litraa Castrolin longlife öljyä, raitisilmasuodatin, öljysuodatin (ja tietty niiden vaihdot) ja vikakoodien luku&huoltonäytön nollaus. Liike oli iso bemaria jälleenmyyvä merkkiliike ja en saanut huollosta edes mitään alennuksia. Raitisilmasuodattimen hinta oli jotain 50.00 euron luokkaa (sellainen pitkä raittari).
Riippuu mistä huollosta kysymys.Tuossa testissä nyt ei käyny mitenkään ilmi mistä huollosta kysymys.Jos Lexushuolto maksoi 1300e niin on siinäkin jotai lisää.Halvin huolto taisi olla 400 ja loput siinä 500-700 euroa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Taky - 03.06.12 - klo:12:51

Liekkö urbaanilegenda, mutta pääkaupunkiseudun takit vierastaa BMW:tä juuri huonon huoltotoiminna vuoksi.

Erääseenkin 528iX:iin odotetiin muutaman euron hintaista öljynsuodattimen jalan tiivistettä Autokeskusksesta ja Laakkosesta KAKSI ja puoli kuukautta...!

Minkäs sille voi jos jotain osia ei ole maassa tai saksan varastossakaan. Jos joku asia on loppu niin se on loppu. Minäkin odotin jälkiasennettavaa bemarin hifi-sarjaa kolme kuukautta, mutta kun se oli kuulemma loppu kaikista bemarin varastoista, niin eipä voinu muuta kuin odotella. Tottakai se v-tutti asiakasta eli minua, mutta tyhjästä on paha nyhjästä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.06.12 - klo:19:01
Riippuu mistä huollosta kysymys.Tuossa testissä nyt ei käyny mitenkään ilmi mistä huollosta kysymys.Jos Lexushuolto maksoi 1300e niin on siinäkin jotai lisää.Halvin huolto taisi olla 400 ja loput siinä 500-700 euroa.

Toi mun huolto ja se hinta oli ensihuolto kyseiselle kulkineelle.

Tuossa F10:ssä (uusin 5-sarja) on kaksiosainen raittari eli raittareita on kaksi. Perusraittari 64119272641 maksaa noin 80,00 eur ja tuntiveloitushan on merkkiliikkeissä hesan seurulla vähintään 100,00 eur tunti. Aktiivihiilisuodatin eli ns. parempi raittari (luonnollisesti sekin 2-osainen) 64119272642 maksaa noin 108,50 eur.

ram1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.06.12 - klo:19:04
Toi mun huolto ja se hinta oli ensihuolto kyseiselle kulkineelle.
Olisiko tuossa testissä ollut kyseessä joku 90000km. huolto koska esim. Volvossa vaihdettiin jakohihna.Voisi Tm lehdelle laittaa hieman noottia tuosta testistä kun ei kirveelläkään tiedä mitä noille autoille tehty huollossa.Vaikka Wetterillä vaihdettiin se ökykallis raitisilmasuodatin niin kokonaishinta oli 520e.Laakkosella ei noottia tuosta vaikka kokonaishinta 800e.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Minä

Tietääkseni sinä Skriko lähdit BMW topicissa selittämään millaiset ihmiset ärsyttää. Ja selailin tuossa äsken vanhoja viestejäsi niin hyvät naurut kyllä sai monista. Ja kyllä sinäkin henkilökohaisuuksiin aika monesti ainakin epäsuorasti ryhdyit. Myönnän kyllä, että huonoin peruste on perustella omia tekemisiä toisten tekemisillä. Aivan samoin jos ryhdyn mielestäsi tyhmästi henkilökohtaisuuksiin, niin ei se mitään edistä, että itsekin ryhdyt. Minä juuri myönsin, että en ole perehtynyt BMW:n raitisilmasuodattimiin. Sinä täällä tunnut olevan kaikkeen perehtynyt. Loppujen lopuksi kuitenkaan, et voi sitten paljastaa kuka kaveri niitä ilmaisia huoltoja tekee tai oikein muutakaan.

Ja minua ei todellakaan haittaa, jos joku ei tarvitse raitisilmasuodatinta. Sanoin vain oman mielipiteeni raitisilmasuodattimesta ja että haluan sen omaan autooni.

Toivon, että voit jatkossa avautua, muualla mikä sinua ärsyttää. Minäkin koitan olla jatkossa reagoinatta tällaisiin kirjoituksiin. Tämä on minun osaltani ohi nyt ja pahoittelen tätä kinastelua omalta osaltani.

PS. Minun Skodassani ei haise idälle eikä millekkään muulle. Siispä minun ei tarvitse poistaa raitisilmasuodatinta, jotta ilmansaasteet peittäisivät idän hajun.

Mutta voisihan tähän jotain BMW:stäkin kysyä. Itseäni vähän kiinnostaisi joku 06-08 BMW 120i (bensa). Millaisia nuo koneet ovat luotettavuudeeltaan ja käyttöominaisuuksiltaan? Onko mitään tyyppivikoja?
Fabia 1.4 Elegance ´08

ram1

LainaaMutta voisihan tähän jotain BMW:stäkin kysyä. Itseäni vähän kiinnostaisi joku 06-08 BMW 120i (bensa). Millaisia nuo koneet ovat luotettavuudeeltaan ja käyttöominaisuuksiltaan? Onko mitään tyyppivikoja?
Kannattaa mennä tosiaan Bmw-forumille tai Btcf:lle kyselee.Sieltä itsekin tietoa kohtuullisesti autoihini hakenut.Kyllä tuppaa kaikissa Bemuissakin olevan ns.tyyppivikoja, mutta missäpä ei olisi.Puolavikaa noissa ainakin ollut.

Nokkaketjuongelmia

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=235647&page=2
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.06.12 - klo:19:27
Kannattaa mennä tosiaan Bmw-forumille tai Btcf:lle kyselee.Sieltä itsekin tietoa kohtuullisesti autoihini hakenut.Kyllä tuppaa kaikissa Bemuissakin olevan ns.tyyppivikoja, mutta missäpä ei olisi.Puolavikaa noissa ainakin ollut.

Nokkaketjuongelmia

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=235647&page=2

Jep jokaisessa automerkissä on ns. tyyppivikoja. Se on sitten eri asia kenelle niitä tulee eteen ja kelle ei. Auton ostaminen, pitäminen ja viattomuus tai vikaisuus on ihan täyttä tuuripeliä. Nämä autot on yksilöitä siinä missä vaikka asunnotkin.

Mulla ei ollut edellisessä 318iA:ssa puola- tai nokkaketjuongelmia. Tosin eipä se auto ollutkaan mulla kuin vajaat 2v. Sinä aikana se tosin toimi täysin moitteetta. Sen tiedän kuitenkin että automaattiloota siihen oli vaihdettu  joskus ihan alkumetreillä, kun se oli saatu rikki koeajossa tai vastaavassa tilanteessa. Se nimittäin oli entinen esittelyauto.

Nyt olen 320d farkun haltija ja se on ollut minulla aivan uudesta asti. Ikää autolla on vuosi ja mitään takuukorjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Tosin eipä sillä ole ajettukaan kuin hieman toistakymmentätuhatta kilometriä. Se on kyllä ollut lähes pelkkää nurkka- ja taajama-ajoa, joka rasittaa autoa varmaan enemmän kuin että sekin olisi ajettu vain motaria pitkin.

ram1

Noi Bemun tyyppiviat ilmenee reilusti myöhemmin kuin täälläkin palstalla olevat tietyt viat, mutta niistä kyllä tietoa hyvin löytyy.Ei niitä kannata etukäteen miettiä.Auton ostoon vaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Minä

Heh,
Ihailtava asenne ram1. Pitää varmaan noita foorumeita alkaa lueskella. En ole kuitenkaan ihan vielä tosissani ajatellut autoa ostavan vaan ehkä vuoden päästä. Silloin voisi olla varaa jo vähän parempaan yksilöön ja myös auton ylläpitoon raitisilmasuodatinta (E-baysta tilattuna  :D ) myöten  : ;) . Kiva vaan katsella autoja etukäteen ja haaveilla niin on jotain mitä odottaa  ;D !
Fabia 1.4 Elegance ´08

skriko

Lainaus käyttäjältä: Minä - 03.06.12 - klo:19:20
Loppujen lopuksi kuitenkaan, et voi sitten paljastaa kuka kaveri niitä ilmaisia huoltoja tekee tai oikein muutakaan.

Tuskin kukaan kaveri tekee ilmaisia huoltoja, se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Itse huollatan autoni Volkswagenin merkkihuolossa, en kellään yksittäisellä kaverilla. Minusta 40e öljyn- ja suodattimen vaihdosta, vikakoodien luvusta ja poistosta on ihan täysi raha. Ei ilmaista. Mitä muuta pitäisi sitten paljastaa, pituus, paino vai kengännumero. Eikös täällä kirjoitella anonyyminä ja vaikka androgyyninä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.06.12 - klo:20:08
Tuskin kukaan kaveri tekee ilmaisia huoltoja, se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Itse huollatan autoni Volkswagenin merkkihuolossa, en kellään yksittäisellä kaverilla. Minusta 40e öljyn- ja suodattimen vaihdosta, vikakoodien luvusta ja poistosta on ihan täysi raha. Ei ilmaista. Mitä muuta pitäisi sitten paljastaa, pituus, paino vai kengännumero. Eikös täällä kirjoitella anonyyminä ja vaikka androgyyninä.

Tuollaisilla hinnoilla pystyy pelaamaan vain jos on suhteita huoltoon tai joku kaveri tai sukulainen siellä töissä. Todennäköisesti ostat myös huoltojen varaosat itse muualta, tuot ne huoltoon ja käsket sen hyvä tutun, kaverin tai sukulaisen vaihtaa ne. Muuten ei tuollaisia hintoja tipu. Tai sitten on suhteet johonkin automyyjään joka junailee asiat niin, että kun olet ostanut hältä auton tai autoja, niin hän junailee asiat siten ettet maksa huolloista "ilmaa" ja tuot itse vielä osatkin. Tällätavoin hän varmistaa sen, että ostat auton jatkossakin häneltä kun jälkimarkkinointi tekee sulle huollot pilkkahintaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.06.12 - klo:20:15
Tuollaisilla hinnoilla pystyy pelaamaan vain jos on suhteita huoltoon tai joku kaveri tai sukulainen siellä töissä. Todennäköisesti ostat myös huoltojen varaosat itse muualta, tuot ne huoltoon ja käsket sen hyvä tutun, kaverin tai sukulaisen vaihtaa ne. Muuten ei tuollaisia hintoja tipu. Tai sitten on suhteet johonkin automyyjään joka junailee asiat niin, että kun olet ostanut hältä auton tai autoja, niin hän junailee asiat siten ettet maksa huolloista "ilmaa" ja tuot itse vielä osatkin.

Ensimmäinen Volkswagen itsellä käyttöautona, enkä koskaan ennen ollut käynytkään tuolla merkkihuollossa. Ei ole suhteita huoltoon, ei ketään tuttavaa tai sukulaista tai edes kaveria, joka tuntisi sieltä jonkun. Auto ostettu 250 kilometrin päästä huoltoliikkeen sijainnista. Mutta en voi sille mitään, että kun menin maksamaan pyysivät 40e ja kirjoittivat vielä kuitinkin. Onkohan tämä kuules sama asia kun se että käyttöauton omistaja voi myydä sinulle uuden Volkswagenin 20% alennukseslla jos haluaa ja minä olen myynyt tuttavilleni Mobil ESP Formula long life öljyä halvalla, koska saan sitä muissa kaupoissa ilmaiseksi niin paljon kun haluan.
Eiköhän jätetä tämä palsta BMW:lle.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Minä - 03.06.12 - klo:20:02
Heh,
Ihailtava asenne ram1. Pitää varmaan noita foorumeita alkaa lueskella. En ole kuitenkaan ihan vielä tosissani ajatellut autoa ostavan vaan ehkä vuoden päästä. Silloin voisi olla varaa jo vähän parempaan yksilöön ja myös auton ylläpitoon raitisilmasuodatinta (E-baysta tilattuna  :D ) myöten  : ;) . Kiva vaan katsella autoja etukäteen ja haaveilla niin on jotain mitä odottaa  ;D !
No vuosi aikaa etsiä sitä oikeaa.Luultavasti harmittelet kun ostat 4-syl vaparibensan ja potkua tarttis lisää.No 130i ratkaisu.Sit huomaat.Hmm. olis pitäny ostaa facelift.hmm.Sit menee tovi.Olis se M-sport ollu kyl hienompi.Loputon suo.Eli vinkki.Osta uusi 116 bensaturbo tai vähän käytetty.Säästät rahaa ;)
Vaihtoehto 2.Osta facelift 116i ja laita siihen softa.Tehoa samat tai vähän enemmän kuin 120i.Vaihtoehto 3, 118d ja siihen optimointi.215/400+nm ja kulutus alle 5.
Vaihtoehto 4.http://www.nettiauto.com/bmw/123/4622308
Vaihtoehto 5.Ã,,lä lue mun juttuja ;D
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.06.12 - klo:19:11
Voisi Tm lehdelle laittaa hieman noottia tuosta testistä kun ei kirveelläkään tiedä mitä noille autoille tehty huollossa.Vaikka Wetterillä vaihdettiin se ökykallis raitisilmasuodatin niin kokonaishinta oli 520e.Laakkosella ei noottia tuosta vaikka kokonaishinta 800e.

Huollon hintahan ei ole arvostelussa mukana. Mitä näitä huoltotestejä on lukenut, niin sellainen kuva on jäänyt, että huollossa on aina eri autot. Eli itse huollon hintaa ei voi arvostella, kun samaa huoltoa ei tehdä testiautoille. Jokaiseen testiautoon on vain tehty samat viat ja jokainen vika kuuluu kaikkiin huolto-ohjelmiin.

Lexuksessahan taisi olla tonnin hintaero huolloissa, eli ei ne voi olla samat huollot. Hinta-arvio taas on pisteytyksessä mukana, mutta siihen ei vaikuta itse hinta. BMW sai siis pyyhkeitä suodattimista sen takia, että niitä ei ollut hinta-arviossa, mutta ne vaihdettiin silti. Ja asiakkaalta ei kysytty missään vaiheessa lupaa siihen. Jos suodattimet olisivat olleet arviossa mukana tai vaihtoon olisi kysytty lupa, niin käsittääkseni kaikki olisi silloin ollut ok testin kannalta ja hinta-arvio -kohdasta olisi tullut täydet pinnat.

Monillehan on yksi hailee paljonko huolto maksaa, mutta kyllä minäkin alkaisin tiskillä avautumaan, jos huollon aikana olisi vaihdettu 160 euron palikka lupaa kysymättä. Tämä siis siihen perustuen, että kysyn aina hinta-arvion huollolle ja pyydän aina soittamaan, jos tulee jotain arviosta poikkeavaa vastaan.

Minä

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.06.12 - klo:21:33
No vuosi aikaa etsiä sitä oikeaa.Luultavasti harmittelet kun ostat 4-syl vaparibensan ja potkua tarttis lisää.No 130i ratkaisu.Sit huomaat.Hmm. olis pitäny ostaa facelift.hmm.Sit menee tovi.Olis se M-sport ollu kyl hienompi.Loputon suo.Eli vinkki.Osta uusi 116 bensaturbo tai vähän käytetty.Säästät rahaa ;)
Vaihtoehto 2.Osta facelift 116i ja laita siihen softa.Tehoa samat tai vähän enemmän kuin 120i.Vaihtoehto 3, 118d ja siihen optimointi.215/400+nm ja kulutus alle 5.
Vaihtoehto 4.http://www.nettiauto.com/bmw/123/4622308
Vaihtoehto 5.Ã,,lä lue mun juttuja ;D

Niin. Ei se uutuudenviehätys kauaa kestä ja sit alkaa harmittaa. Toi ykkösbemu on kuitenkin ajansaatossa pysynyt sen verran saman näköisenä, että yksi harvoista uudemmista autoista, jonka "kelpuutan" vaikka jo vanhanmallinen. Uusi 1-bemu ois kyllä kiva, mutta haluan sen verran hyvin varustellun yksilön, että en pysty sitä uutena tässä elämäntilanteessa ostamaan. Saksasta olen lähinnä ykkösiä katsellut sen takia, että löytyy hyvin varusteltuja yksilöitä enemmän, vaikka osa sielläkin ihan karvalakkeja.

Dieseliä en nykyverotuksella halua.
Fabia 1.4 Elegance ´08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy