Kodiaq peruutuskamera

Aloittaja Patrsikka, 22.10.22 - klo:09:09

« edellinen - seuraava »

Patrsikka

Onko kukaan asentanut Kodiaqiin perutuutuskameraa? Kamera on ihan järkihintainen marmorilla, mutta asennus ei. Onko mahdollista tehdä itse?

dwntime

On tottakai mahdollinen. Tarvitset vain:

Kameran ja johtosarjan
Softan millä parametrisoida kameran ohjainyksikkö (VCP tai ODIS-E)
Oikean parametrifilun Kodiaqille
Softan millä tehdä koodaukset ja adaptoinnit (VCDS,VCP jne)
Kalibrointitaulun jota vasten kalibroida kamera

Purkuhommaa tulee jonkin verran. Oikean puolen jalkalistat, C pilarin suoja oikealta sekä kontin oikean puolen verhoilu. Kattoverhoilua pitää takaa tiputtaa sen verran alas että saat johdot pujotettua sinne haitarikumiin ja sitä kautta peräluukulle. Ja toki sitten pitää purkaa peräluukun verhoilu.

Parin illan homma kun tekee huolella

M_M

Jos haluaa oikaista muutaman vaiheen, niin etsii purkaamolta kameran joka on peräisin Kodiaqista. Näin tein itse Superbin kanssa. Silloin riittää pelkkä VCDS koodausmuutoksiin eikä kalibrointitauluakaan tarvitse askarrella. Johtojen veto on suurin homma.

On myös kauppoja jotka myyvät uusia kameroita valmiiksi oikeaan autoon parametroituna, mutta niillä oli aika koomisia hintalappuja.

Aivatco II

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.10.22 - klo:10:44
Jos haluaa oikaista muutaman vaiheen, niin etsii purkaamolta kameran joka on peräisin Kodiaqista. Näin tein itse Superbin kanssa. Silloin riittää pelkkä VCDS koodausmuutoksiin eikä kalibrointitauluakaan tarvitse askarrella. Johtojen veto on suurin homma.

On myös kauppoja jotka myyvät uusia kameroita valmiiksi oikeaan autoon parametroituna, mutta niillä oli aika koomisia hintalappuja.

Kiinnostaa tuon kameran hankinta Superbiin. Miten tuo johtosarjan kanssa teit, saitko senkin purkaamolta vai ostitko ebye:n kautta. Tahtoo olla nuo johtosarjat integroitu suurempiin kokonaisuuksiin. Näin kävi aikanaan kun Octaviaan yritin saada pukaamolta koukun johtosarjaa.

M_M

Ostin tämän tyyppisen johtosarjan: https://www.carsystems.eu/new-skoda-kodiaq-wiring-harness-for-high-line-rear-view-camera,id2642.html

Purkaamolta vaikeampi rasti, koska johdot ovat tosiaan tehtaan jäljiltä osana huomattavankin suuria johtosarjakokonaisuuksia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy