Kirjoittaja Aihe: Yeti -10 huollot ja rempat  (Luettu 1267 kertaa)

Poissa varianttimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Yeti -10 huollot ja rempat
« : 04.08.22 - klo:15:37 »
En löytäny mistään vaikka yritin. Autoksi tulossa 2.0tdi manuaalina vm 10-13, joten missä kohtaa yetin omistajan tulee valmistautua tekemään mitäkin remppaa?

Eli paljonko ajettuna yleensä rempataan jakopää, nelivedon öljyn vaihdot, manuaalivaihteiston öljyt, kytkin ja kaksoismassapyörä jne.
Mites sitte nuo hiukkassuodattimet ja egr yms, tuleeko niiden kans olemaan ongelmia 150-200t ajettuna?
Kestääkö näissä katalysaattorit minkä verran?

Tuli paljon kysymyksiä, mutta jos joku viitsii vastailla niin arvostaisin erittäin paljon.

Poissa sonic

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #1 : 04.08.22 - klo:16:05 »
Meillä 2013 manuaali 2.0 diesel tuo 170hv; haldex öljyjäjä olen vaihtanut 60tkm, aika helppo itse vaihtaa, vaihteisto/peräöljyjä ei ole vielä vaihettu, moottoriöljyt 15tkm, jakopään hihna nyt vaihettu kun oli 97tkm ajettu ja 8v, oli vielä hyvä, samoin vesipumppu.  Koiranluut eteen kun oli 70tkm, ja kaikki jarrulevyt ja palat tuossa 97tkm hetkellä. Auto perusvahva , mutta valitettavasti jos sinkkikuplille altis niin ovet ainakin jo uudelleen maalatut, paljastuu 4 vuodessa, ovien takanurkat alhaalla kannattaa katsoa tarkasti , ruostuminen alkaa noista sisäreunoista, robotin asentama korimassa ei ala heti nurkasta ja siihen jää ruostumiselle altis alue. Takaoven kiveniskukalvon ala-alue kannattaa syynätä tarkasti, kalvon alla saattaa edetä ruoste. Ovien sisällä ei juurikaan suojavahaa ,kuten on esim. ocu vm-06 joka mulla ei ainakaan ruostu. Auto ajettavuudeltaan pirun hyvä.,mutta ruma, sen vuoksi se ostettiinkin, tää tietysti makuasia, mutta kun ajoin tuon Enyakin sähköversion, niin se oli Yetiin verrattuna pettymys, tää vaikutus minulla, mutta joku voi ajatella sen toisinpäinkin.Kulutus talvella kaupungissa se 8 litraa kun weba tekee lämpöä, mutta matka-ajossa ja koneen lämmettyä tippuu tuonne 5,5-6 litraan, meillä nyt ajettu se 98 tkm, mitään hiukkassuodin /paine-eroanturiongelmia ei ole ollut....

Poissa varianttimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #2 : 04.08.22 - klo:18:55 »
Meillä 2013 manuaali 2.0 diesel tuo 170hv; haldex öljyjäjä olen vaihtanut 60tkm, aika helppo itse vaihtaa, vaihteisto/peräöljyjä ei ole vielä vaihettu, moottoriöljyt 15tkm, jakopään hihna nyt vaihettu kun oli 97tkm ajettu ja 8v, oli vielä hyvä, samoin vesipumppu.  Koiranluut eteen kun oli 70tkm, ja kaikki jarrulevyt ja palat tuossa 97tkm hetkellä. Auto perusvahva , mutta valitettavasti jos sinkkikuplille altis niin ovet ainakin jo uudelleen maalatut, paljastuu 4 vuodessa, ovien takanurkat alhaalla kannattaa katsoa tarkasti , ruostuminen alkaa noista sisäreunoista, robotin asentama korimassa ei ala heti nurkasta ja siihen jää ruostumiselle altis alue. Takaoven kiveniskukalvon ala-alue kannattaa syynätä tarkasti, kalvon alla saattaa edetä ruoste. Ovien sisällä ei juurikaan suojavahaa ,kuten on esim. ocu vm-06 joka mulla ei ainakaan ruostu. Auto ajettavuudeltaan pirun hyvä.,mutta ruma, sen vuoksi se ostettiinkin, tää tietysti makuasia, mutta kun ajoin tuon Enyakin sähköversion, niin se oli Yetiin verrattuna pettymys, tää vaikutus minulla, mutta joku voi ajatella sen toisinpäinkin.Kulutus talvella kaupungissa se 8 litraa kun weba tekee lämpöä, mutta matka-ajossa ja koneen lämmettyä tippuu tuonne 5,5-6 litraan, meillä nyt ajettu se 98 tkm, mitään hiukkassuodin /paine-eroanturiongelmia ei ole ollut....

Ite kans pidin yetiä vähä rumana ennen, mutta mitä enemmän noita oon katellu niin sitä enemmän alkaa silmä tykätä tuosta mallista.
Onko noissa pohja miten herkkä ruostumaan ja onko siellä muovipanssareita kaikissa malleissa vakiona?
Joissan malleissa nähny tuota lasikattoa mutta liekkö sitä saanu näihin alkupään malleihin ollenkaan? Se ois hieno mutta hirvittäis että se hajoaa ja joutuu uusimaan.

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #3 : 04.08.22 - klo:19:40 »
Joissain malleissa on huonontien paketti, jossa paksummat pohjan muovit suojaamassa.
Itsellä oli 2011 2.0TDI DSG 4x4 xperience


Tuohon laitoin jälkeenpäin noi mustat pyöränkaarimuovit, joita ei suomesta löydy
« Viimeksi muokattu: 04.08.22 - klo:19:45 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa varianttimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #4 : 04.08.22 - klo:20:09 »
Joissain malleissa on huonontien paketti, jossa paksummat pohjan muovit suojaamassa.
Itsellä oli 2011 2.0TDI DSG 4x4 xperience


Tuohon laitoin jälkeenpäin noi mustat pyöränkaarimuovit, joita ei suomesta löydy
Hieno jeti. Vähä huonosti näkyy kaaret kuvassa vaan. Jostain luin että esim. Adventuressa ois tehtaalta nuo takalasien tummennukset mutta silti kaikissa niitä ei ole. Vai onko se ollut lisävarusteena sitte?
En oo vielä saanu koko autoa, mutta kattelin jo mitä noihin on saatavilla lisävarusteita, niin aika hyvin noita löytää, kaikenmaailman astinlautaa ja karjapuskuria. Saa näppärästi tehtyä oman näkösensä.

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #5 : 04.08.22 - klo:20:17 »
http://www.kopacek.com/Yeti/
Tuolta tuli aikanaan paljo tilattua kaikkea.

Tuo jäi itsellä laittamatta, löytyy jostain varaston syövereistä
http://www.kopacek.com/Skoda/YETI/Yeti-stainless-steel-chrome-grille-rib-inserts
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa harakka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #6 : 04.08.22 - klo:22:26 »
-10 mallin experience 2.0 tdi oli lasikatolla 220tkm ajoin. Egr jäähdytin alkoi vuotaa 180tkm hankala vaihtaa kun joutui purkamaan jakolaatikon ja oikean vetarin pois, sähköinen vesipumppu oikutteli ja vaihdoin, imusarjan läppämoottori 200tkm, ostin puolasta Tafmetin korjaussarjan, taakse yhdet jarrulevyt ja kahdet palat, eteen yhdet palat.
Auto ruostui puhki pohjasta apumiehen penkin alta, huomasin kun otin pohjamuovit irti. Kaikkien ovien ja takaluukun alakulmat ruostui, paikkamaalasin. Takakelkka ja kiinnituskohdat ruostui pahasti. Perän, jakolaatikon, vaihteiston öljyt vaihdoin 140tkm kohdilla, haldexin 3 kertaa en suodatinta.
Myin noin kaksi vuotta sitten pois.

Poissa varianttimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #7 : 04.08.22 - klo:22:48 »
Tämä oli eka kerta ku luin että yeti ois muualta ruostunu ku ovien reunoista. Liekköhän miten yleistä?
Sulle kyllä on sattunut joku krapulapäivän kasaus kohdalle ku noin paljo ehtiny olla ongelmia.
Miten helvetissä noita pohjia voi edes tarkastaa ennen ostoa jos siellä on muovit paikallaan. Meneeköhän myyjäliikkeen piikkiin tuommonen? Ostitko siis uutena tuon auton?
-10 mallin experience 2.0 tdi oli lasikatolla 220tkm ajoin. Egr jäähdytin alkoi vuotaa 180tkm hankala vaihtaa kun joutui purkamaan jakolaatikon ja oikean vetarin pois, sähköinen vesipumppu oikutteli ja vaihdoin, imusarjan läppämoottori 200tkm, ostin puolasta Tafmetin korjaussarjan, taakse yhdet jarrulevyt ja kahdet palat, eteen yhdet palat.
Auto ruostui puhki pohjasta apumiehen penkin alta, huomasin kun otin pohjamuovit irti. Kaikkien ovien ja takaluukun alakulmat ruostui, paikkamaalasin. Takakelkka ja kiinnituskohdat ruostui pahasti. Perän, jakolaatikon, vaihteiston öljyt vaihdoin 140tkm kohdilla, haldexin 3 kertaa en suodatinta.
Myin noin kaksi vuotta sitten pois.

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #8 : 05.08.22 - klo:08:25 »
Unohtui mainita, että minun omistamaan yetiin oli ennen hankintaa vaihdettu jo ovet/maalattu uudelleen ja takaluukku maalattiin minun aikanani.
Takaluukku rupesi kupruilemaan kilven takaa vaivihkaisesti.

Näissä "vanhemmissa" on vielä haldex4, jossa suodatin. Faceliftissä on käsittääkseni jo haldex5, jossa suodatin on pelkkä tukkeutuva imusiivilä - jota ei huollossa viitsitä katsoa.
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa sonic

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #9 : 05.08.22 - klo:09:45 »
Niin, meillä näyttäs olevan nuo takasivulasit voimakkaammin tummennettuja, huonontien paketti on,tää malli oli -13 vuoden niitä viimeisiä ennen faceliftiä ja mukaan tuli navi, ne mustat vanteet ja jotain muutakin, harmi, että on herkenpi ruostumaan kuin aiemman ocut, puhun nyt ennen 2010 valmistetut, sinällään edelleen on selkeästi parenpi ajaa kuin tuo octavia, autoon helppo mennä , sieltä näkee hyvin ja sen verran ruma, että jo kaunis. Jos autossa on kääntyvät xsenonit, niin valot sitten todella hyvät. Tuonkin nelivedon saa jäämään kyllä kiinni jos makaa pohjan varassa, noita pohjan ruosteasioita ei meillä ole ja kuten aiemminkin oli kirjoitettu, niin tästä minäkin maalasin nuo ovien nurkat uudelleen, että ruostuminen pysähtyy ja kotelosuoja-aineet oviin ja palkkeihin.  Oma mittarini siitä ,että onko joku auto hyvä vai huono muotoutuu 15 vuoden aikana, tämän jälkeen arvioin että onko hyvä vai huono, tällöin kokonaiskuva laadusta ym. tulee jo esille, tää toki johtaa ongelmaan, että autoja ,kun ovat uutena ostettu on meillä liikaa, 7kpl, no 2024 myydään ocu pois...ostajat tulevat naapurustosta....

Poissa varianttimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #10 : 05.08.22 - klo:11:15 »
Onko muilla ollu helmamuovien tai pohjapanssareiden alta pohja lahonnut? Tai onko kukaan yleensäkään käyttäny niitä pohajmuoveja irti ja onko ne laajemmalla muutaku öljypohjan kohdalla?
Kumpihan ois semmonen varmempi ostos tämä vanhempi vai uudempi malli, jos muuten päällepäin on kunnossa? Muutamia 2014 jälkeen valmistettuakin sais suht edullisesti.

Poissa sonic

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 275
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #11 : 05.08.22 - klo:11:42 »
No niin kun noista mahdollisista ruosteasioista kirjoitin, niin tää ei ole pelkästään Yetin ongelma; kun tuo toinen naapuri osti eilen Audi A4 alroad vm -10, niin ruosteessahaan nuo on siinäkin nuo ovien kulmat, enemmänkin VAG juttuja ja uudenpien ongelmaa, varmaan säästelty koteloiden suojauksissa ja kuvitellaan sinkin hoitavan asian....

Poissa jhm

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #12 : 05.08.22 - klo:15:32 »
Itsellä oli 2013 mallin experience 1.6 tdi,etuveto ja manuaali.Ajossa välillä 60-291 tkm. Takaluukku ja takaovet maalattiin Helkaman laskuun,ei ruostetta muualla.Taakse vaihdettiin matkan varrella takapyörän laakerit,jarrupalat ja levyt. Egr vaihdettiin hetikohta päästöhuijauspäivityksen jälkeen,olikohan mitttarissa reilu 200 tkm.M-öljyt LL ohjelman mukaan ja jakohihna 210 tkm:ssa huolto-ohjelman mukaan. Huoleton ja mukava auto kaikin puolin,kaduttanut että tuli vaihdettua pois,olisi pitänyt ajaa paaliin saakka. Helpompi pakata kattoon asti ilman takapenkkejä kuin nykyinen farkku ocu. 5 cm lisää maavaraa tuntuu yllättävän paljon ja muutenkin napakampi ajaa kuin ocu.
Skoda Octavia 1.6tdi  Elegance 4*4 2014

Poissa varianttimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #13 : 05.08.22 - klo:21:02 »
Joissain malleissa on huonontien paketti, jossa paksummat pohjan muovit suojaamassa.
Itsellä oli 2011 2.0TDI DSG 4x4 xperience


Tuohon laitoin jälkeenpäin noi mustat pyöränkaarimuovit, joita ei suomesta löydy

Kattelin noita yetin tuunauskuvia, niin nuo kaaret tekee kyllä paljon munakkaamman näkösen tuosta autosta. Otitko projekti kuvia autostas ja mitä muuta rakentelit siihen? Miten nuo tulee kiinni ja tiivistitkö tuon reunan ettei pääse paska ja kura väliin muhimaan?

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #14 : 05.08.22 - klo:21:43 »
Ne tuli kiinni alkuperäisellä liimalla, johon sekoitettiin kovete juuri ennen asennusta.
Tuolla entisellä superskodalla ei ole enää ko. pakettia myynnissä.






https://eshop.skoda-auto.sk/en_SK/wheel-arch-extensions-yeti/p/5L0071069

Katon kalvottamista mustaksi suunnittelin, mutta tiguan tuli tilalle  :D

Led-palkki tuli myös asennettua tuonne alamaskin taakse.

« Viimeksi muokattu: 05.08.22 - klo:21:48 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa varianttimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
« Vastaus #15 : 08.08.22 - klo:15:15 »
Liekkö kellään tietoa tuon 2litrasen tdi 110heppasen ohjelmointi kestävyydestä? Ja voiko siinä tulla ongelmia myöhemmin katsastuksessa?

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi