Mahtaisikohan Persujen puoluelehdellä olla jonkinlainen poliittinen agenda tehdä tuollainen uutinen? Vaikka toki nuo akkupalot ovat miltei mahdottomia sammuttaa. Kannattaa siis Viking Linen sijoittaa jatkossa sähköautojen parkkiruudut kylpyläosaston alle
Pääseköhän tuota EV6 GT:tä koeajamaan Suomessa tänä vuonna. Siihen voisi vielä joskus päivittää nykyisen ajokin.https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kia-ev6-gt-historian-rajuin-kia-kellottaa-vaivatta-260-km-h/
Nimittäin kaistavahtinapin painaminen aktivoi samalla vakkarin, vaikkei sitä olisi aktivoinutkaan käyttöön.
Kaistavahdille ei ole omaa nappia, vai mahdatko tarkoittaa ohjauspyörän vasemmalla puolella olevaa nappia jossa auto on kaistaviivojen välissä:
Juuri tuota travel assist nappulaa tarkoitin.Volkkarin myyjä oli sitä mieltä, että tuon ei pitäisi aktivoida vakkaria, ellei vakkaria pistä ensin päälle... Noh, tuli uutta tietoa hänellekin koeajoni jälkeen
B-moodi ja sportti nostaa kulutusta, koska auto ei rullaa. Jouhevalla rullailulla pienenee heti 2 kWh/100 km. ID3 vie talvella 20-22 ja kesällä 13-16 sekalaisessa ajossa, samaa voi odottaa Bornilta. Akun varauslukema on piilotettu nykyisessä ohjelmistoversiossa, tulevassa sen saa esiin.
En oikein ole hiffannut tuota yhden polkimen taktiikan hienoutta. Kun aikoinaan ajeli pitkiä matkoja autolla jossa ei ollut vakionopeudensäädintä niin kaikkein ärsyttävintä oli pitää jalkaa edes siinä yhdellä polkimella. Se staattinen kuorma alkoi ennen pitkää rasittamaan.Kun nyt sähkäri tuli taloon niin pitihän sitä B-asentoa kokeilla, mutta todettava on että paljon mieluummin vain käyttää D:tä että rullaa mahdollisimman pitkään + vakionopeudensäädintä, eli suurimman osan aikaa on oikeastaan nolla poljinta painettuna, ja jos on niin se ainoa poljin mitä käyttää on jarrupoljin. Pysähdyksen jälkeen tönäisee kaasua vähän ja sanoo vakkarille että RES ja taas mennään. Ajatus että pitäisi B:llä ja hakisi halutessaan jalallaan juuri sen tarkan kohdan missä auto kulkee haluttua vauhtia eteenpäin...ei vain tunnu hyvältä.Nyttemmin käytän regen-asentoja lähinnä vain jos pitää ajaa hyvin hiljaisissa nopeuksissa (jolloin vakkari ei mene päälle) jyrkkää alamäkeä, vaikka laskeutuessa Hämpin parkkiin tai vastaavissa tapauksissa.