A6 C6 3.0tdi konepellin avaus ilman vaijeria ja muutakin sählinkiä APUA!

Aloittaja Tony.s, 26.02.22 - klo:05:30

« edellinen - seuraava »

Tony.s

joo elikkäs tulipa möhlittyä kunnolla kun 3.0tdi quattrosta meni ohjaustehostimen letku jonka sain korjattua mutta sitten vasta ongelma tulikin kun älyttömässä kiireessä jouduin alkaa kasaamaan autoa. Syynä oli se että tein remonttia työpaikalla ja vekotin piti saada pihalle asap koska minun piti alkaa korjaamaan työpaikan kurottajaa.

Kun ylipäänsä sain tehostimen korjattua ja kasattua sen verran että sain ulos ajettua ilman valoja ja puskuria. Ja sitten kun kasasin kiireellä valot ja puskurin niin pahin moka sattui konepellin avausvaijerin kanssa. Vaijeri kun irtosi siinä keulaa laitettaessa huoltoasentoon jonka tietenkin unohdin laittaa takaisin. Eli se nyt olisi akuutein asia.

Toisekseen mikäköhän pistoke tms. jäi/lähti irti ja mistäköhän kun auto kyllä lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaisesti muuten paitsi silloin tällöin pätkäsee nopean pätkäisyn mutta ei sammu ja ajettaessa ei ole vetoja juurikaan. olisinko saanut irrotettua vasenta ajovaloa punnertaessa hiki päässä paikalleen välijäähdyttimen päällä olevan jonkun anturin pistokkeen irti? Kun en muuta keksi . Mitään vikakoodeja ei tule tosin eipä minulla ole muuta lukijaa kun motonetin 59e maksava yleismallinen lukija.

Kolmas pulma on ajovalojen automaattinen korkeudensäätö. Kaikki valot ja vilkut toimii kyllä ja eihän ole kun yksi pistoke per puoli niin ei kait mikään valokaan toimisi jos olisin nekin unohtanut laittaa. Menikö se vehje jotenkin siitä sekaisin kun pakon sanelemana jouduin ajamaan auton hallista ulos ilman valoja? Jos on niin miten ne saa takaisin toimintaan?

Joo tiedetään meni vähän vihkoon tämä homma mutta kun joutui kiireellä vääntäämään. Pikainen apu kuitenkin on tarpeen koska auto pitäisi pakosti saada toimintakuntoon viikonlopun aikana joten neuvoja ja ohjeita kiitos erittäin lämpimästi.

fixed

Audin kyseessä ollessa, tuolta saisi todennäköisemmin vastauksia kysymyksiisi.

https://www.audiclub.fi/audifinns/

Jultsu

https://www.youtube.com/watch?v=sHuX3GDSHgo

tuossa näyttäis olevan jonkunlainen ohjevideo vaijeriongelmaisen c6:n konepellin avaamiselle.

Jos välijäähdyttimen anturin johto jäi irti niin sieltä todennäköisesti löytyy imuilman lämpötila-anturi, ja jos sitä tietoa ei saa niin ecu olettaa jonkun (korkean) lämpötila-arvon ja vähentää varmaankin ahtopaineita ja syöttöjä.

voipi olla että jos on käyttänyt sähköt irti lampuista / autosta, niin joutuu ajamaan korkeudensäätömoduulille uudestaan perusasetukset eli opettamaan mikä on nollataso.


Helpointa jos etsit vcds auttajan käsiisi paikkakunnalta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy