Kirjoittaja Aihe: Autovakuutukset  (Luettu 205584 kertaa)

Poissa a_jaba

• Täysjäsen
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Vs: Autovakuutukset
« Vastaus #660 : 10.09.18 - klo:13:30 »
OP:ssa ja Lähitapiolassa on ainakin noussut vakuutushinnat aika reippaasti kuluvan vuoden aikana. Siellä on muutettu kaskojen sisältöä ja samalla niiden hinnat ovat luonnollisesti nousseet. OP:lta saa -50% kaskosta ensimmäisen vuoden aikana, mutta kalliita ovat silti.

Aika jännä  ??? Itse juuri kesällä pläräsin vakuutuksia läpi ja OP oli selkeästi halvin vaikka olen jo kerran käyttänyt tuon -50% eka vuosi alennuksen eli en sitä enää uudestaan saa. Lähitapiola pääsi muutaman euron alle kun laski mukaan heidän ensimmäisen vuoden kaskoalennuksen.

Niin ja kyseessä liikennevakuutus + kasko muuten kaikilla herkuilla mutta ilman keskeytysturvaa + täydet bonukset kaikissa.
Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm ->
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa sambolo

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #661 : 10.09.18 - klo:19:21 »
Itellä oli lähitapsassa koko talouden vakuutukset vähemmän mitä pelkkä auton ifillä. Popissa ois ollu myös kalliimpi ja tuttavilla huonoja kokemuksia kyseistä firmasta. Isojen firmojen kanssa helppo asioida vahingon sattuessa ja korvaukset nopeasti tilillä.
5F Leon 1.4 tsi style
Ex vag:
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa Vekkula

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #662 : 10.09.18 - klo:19:50 »
Mulla taas Lähitapiola 400€ kalliimpi kuin If paras mahdollinen kasko+liikenne.
Heittelee niin älyttömästi että kerran vuoteen vähintään nuo kannattaa tarkistella.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Poissa sakal83

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #663 : 10.09.18 - klo:19:55 »
Itsellä juurikin loppuu tuo -50% ensimmäisen vuoden kasko alennus Lähitapiolasta.
Soitin kuitenkin ensimmäisenä kyseiseen puljuun ja kysäsin, että lähdenkö kilpailutuskierrolle ja kummasti he sieltä pistivät ihan suht ok tarjouksen, vaikkakin hieman kokonaishinta nousee.
Auton osalta vakuutukset (liikenne ja laajin kasko) 520€/vuosi, mutta kun siihen laskee mukaan koti, hlö ja matkavakuutukset niin, nopealla nettikilpailutuksella ei montaakaan euroa voittaisi vaihtamalla, joten ei jaksa nähdä vaivaa. Ja kun ne muutamat eurot saa takaisin s-bonuksina.

Liekö lähitapiola nyt iso firma vai ei, mutta hieman joutui viime joulun reissussa taistelemaan matkavakuutuksen kanssa, mutta lopulta sinne meni kaikki muut maksut, paitsi liki 100€:lla soitetut puhelut suomeen kyseiseen vakuutuskonttoriin.

Vasta haavereiden sattuessahan noi vakuutusfirmat punnitaan ;)

Poissa sambolo

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #664 : 10.09.18 - klo:21:06 »
Periaatteessa riippuu myös ihan käsittelijästä miten korvaukset hoituu, mutta lähitapsalla ja ifillä itellä hyviä kokemuksia. Paitsi joskus varmaan 10 vuotta sitten sain ifiltä ihan luokatonta palvelua, paljo muuttunu siitä.
5F Leon 1.4 tsi style
Ex vag:
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa jake_soomi

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #665 : 11.09.18 - klo:08:08 »
Tiguanille kolmesta vertaillusta liikenne+kaskovakuutuksista Lähitapiola halvin, sitten OP Pohjola ja kallein If.  ???
-12 VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Poissa mfroberg

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #666 : 11.09.18 - klo:08:36 »
Jos tästä voi vetää mitään johtopäätöstä niin se on sellainen, ettei näistä voi vetää mitään johtopäätöstä. Itse kokeilin kolmea yhtiötä; POP halvin, IF tuntumassa ja OP ylivoimaisesti kallein. Muilla taas näköjään ristiin eri tavalla. Loppupäätelmä: Kysy vakuutusta aina omilla spekseilläsi itsellesi useasta paikasta. Näihin saattaa vaikuttaa niin monet asiat kuten itse ajoneuvo, vahinkohistoria, vuotuiset kilometrit, sukupuoli, ikä, postinumero jne. ja kaikkea yhtiöt välttämättä eivät edes kerro kuluttajalle. Se mitä joku ilmoittaa täällä omista hinnoistaan ei auta muita oikeastaan yhtään.
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Seat Leon ST 1.0 TSI Style 2017
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa Sokota09

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #667 : 11.09.18 - klo:09:56 »
Jos tästä voi vetää mitään johtopäätöstä niin se on sellainen, ettei näistä voi vetää mitään johtopäätöstä. Itse kokeilin kolmea yhtiötä; POP halvin, IF tuntumassa ja OP ylivoimaisesti kallein. Muilla taas näköjään ristiin eri tavalla. Loppupäätelmä: Kysy vakuutusta aina omilla spekseilläsi itsellesi useasta paikasta. Näihin saattaa vaikuttaa niin monet asiat kuten itse ajoneuvo, vahinkohistoria, vuotuiset kilometrit, sukupuoli, ikä, postinumero jne. ja kaikkea yhtiöt välttämättä eivät edes kerro kuluttajalle. Se mitä joku ilmoittaa täällä omista hinnoistaan ei auta muita oikeastaan yhtään.

Jep, tässähän tämä tuli tiivistettynä.

Poissa sakal83

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #668 : 11.09.18 - klo:10:21 »
Sekä keskittäminen.
Itse maksaisin mielummin jokusen kympin ylihintaa siitä ilosta, että ne laskut tulevat kaikki samassa nipussa joko kerran, kaksi tai neljä kertaa vuodessa.
Myös vakuutusehdot ovat joka firmalla aina hieman eri. Esimerkkinä IF:ssä joutuu erikseen ostamaan yli 50€ lasivakuutuksen, joka ainakin omassa tapauksessa on ihan ehdoton, kun tuo Leonin lasi murtuu jokaisesta pikku kivestä  ;D

Poissa jake_soomi

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #669 : 11.09.18 - klo:13:13 »
Sekä keskittäminen.
Itse maksaisin mielummin jokusen kympin ylihintaa siitä ilosta, että ne laskut tulevat kaikki samassa nipussa joko kerran, kaksi tai neljä kertaa vuodessa.
Myös vakuutusehdot ovat joka firmalla aina hieman eri. Esimerkkinä IF:ssä joutuu erikseen ostamaan yli 50€ lasivakuutuksen, joka ainakin omassa tapauksessa on ihan ehdoton, kun tuo Leonin lasi murtuu jokaisesta pikku kivestä  ;D

Juu, If:llä se karvalakkikasko äkkiseltään näytti halvimmalta, mutta kun vähän tarkemmin tarkasteli ja otti samat sisällöt mukaan, kuin OP:n tai Lähitapiolan kaskoissa, niin olikin sitten kallein. Kannattaa olla tarkkana vakuutusten sisällön kanssa, jos vakuutusturvaa oikeasti tarttee! 
-12 VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Poissa Telehell

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #670 : 11.09.18 - klo:21:59 »
Sitten kun niitä vakuutuksia vertailette, niin kannattaa lukea ehdoista ikävähennykset, korvausrajoitukset ja suojeluohjeet, ne on ne mitkä tulee vaikuttamaan korvauslaajuuteen vahinkotilanteissa.
1: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
2: VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
EX: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Poissa Jultsu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #671 : 12.09.18 - klo:00:15 »

Paitsi että sukupuoli ei ole saanut vaikuttaa liikennevakuutuksen hintaan jo kohta kymmeneen vuoteen. Kaskoon ei kai myöskään?
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi